Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: csüt. jan. 09, 2025 23:46



Hozzászólás a témához  [ 36 hozzászólás ] 
Ólomakksi lelki világa 
Szerző Üzenet
vas-tag

Csatlakozott: pén. márc. 02, 2007 1:41
Hozzászólások: 9
Hozzászólás 
Meg ha nem feszültséggenerátoros üzemben müködne a generátor, azaz nem próbálná tartani a 14V 8a tőltőáramtól függetlenül) ot kábé akkor az autó alá lenne rendelve az akksi töltöttségének. Azaz pl épp beindul az autó este és menni kell vele azonnal , a lámpák bekapcs és leállna elöbb utóbb. Meg tényleg nem ettől függ az élettartam


vas. márc. 04, 2007 23:29
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
Az autós üzemhez azért azt is tegyük hozzá, hogy ott ritkán, legjobb esetben sosem megy bele néhány másodperctől tovább a 60-80A. Nem az olcsóság, lustaság, stb. miatt maradtak ott a 14V-os fix töltőfeszültségnél, hanem azért, mert nem ettől függ az akksi élettartama.


szomb. márc. 03, 2007 22:15
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag

Csatlakozott: pén. márc. 02, 2007 1:41
Hozzászólások: 9
Hozzászólás 
Igen igaza is van a szakinak! De ez az elhajlás nem olyan impulzusoktól van ami néhány ms-ig tartanak majd többszörös (kitöltési tényező) szünetarány van. Gondolj bele mechanikailag és elektromosan mekkora tehetetlensége van egy nagy köteg ólomlemeznek!
A szakinak igaza van nem illik pl inditóáram nagyságu áramot tartósan a lemerülésig kivenni belőle vagy ezt ismételgetmi, vagy tölteni hasonlóan nagy árammal!!!!! De mondom gondolj az autós üzemre ott mekkora töltőáramok vannak jellen és mekkora kisütőáramok.... ;)A C/10 álomarány :) "sajna" közel sincs betartva.


szomb. márc. 03, 2007 21:57
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 29, 2005 6:03
Hozzászólások: 477
Hozzászólás 
Egy magát szakinak nevező mondta nekem egyszer, hogy a túl nagy áramimpulzusok miatt a lemezek mechanikailag is sérülnek-vetemednek, ő állítólag látott már ilyet.


szomb. márc. 03, 2007 20:59
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: pén. márc. 02, 2007 1:41
Hozzászólások: 9
Hozzászólás 
_geli_ írta:
Idézet:
a szulfátréteget némileg lezuzza ...


Ami miatt aztán szépen kialakul a cellazárlat. :D


Hmm na igen... Sőt ikább csak esetleg! De ha már van mit lezuzni akkor majdnem mindegy annak az aksinak nem, hogy szét van szulfátososdva és ezért a kapacitását elvesztette töredékére (megnőtt a belső ellenállása) vagy éppen cellazárlatossá válik és hamarabb merül önmagától ;) Szerintem ez nem gond mert ugy vannak kialakítva ezek a fránya ólomaksik, hogy a cellalemezek alatt direkt ki van hagyva egy kis tér ahova lehullhat ez-az-amaz. Nos ha ezt megtölti a lehulló cucc akkor annak az aksinak eleve reszeltek már :D Ha meg nem hullik le akkor a fennmaradó szulfátréteg csökkenti a hatásos felületet és akkor szintén annyi.... Érdekes amikor egy 6E12-es böszme akkun az ember mér/vagy számol egy megmaradt 25Ah kapacitást az eredeti érték helyett...


szomb. márc. 03, 2007 9:29
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 04, 2006 14:57
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: /etc/bootptab
Hozzászólás 
Idézet:
Ha éppen beindítja a motort egy lemerült akku és ekkor mértek egy töltöáramot ami a generátorból belesuhan , nos nem korlátozza semmi a generátor teljesítményén kívül


annó ált. isk. 8.-ik osztályában kaptam egyes osztályzatot fizikaórán, amiért ilyesmit mondtam a tanárnak, hogy az autó generátora 20-30-40A-el is elkezdheti tölteni az autóakkut alkalomadtán :lol:

Kép


szomb. márc. 03, 2007 9:14
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 29, 2005 6:03
Hozzászólások: 477
Hozzászólás 
Idézet:
a szulfátréteget némileg lezuzza ...


Ami miatt aztán szépen kialakul a cellazárlat. :D


szomb. márc. 03, 2007 7:23
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: pén. márc. 02, 2007 1:41
Hozzászólások: 9
Hozzászólás 
Üdv mindenkinek! Ezen a fórumon is új vagyok.

Az a fura impulzusos töltö nem károsítja az akkumulátort. A kapacitásérték /10 töltöáram egy nagyon szép elméleti érték. Viszont egy gépjármüben ez az áramgenerátoros üzem sosem valósul meg. Ha éppen beindítja a motort egy lemerült akku és ekkor mértek egy töltöáramot ami a generátorból belesuhan , nos nem korlátozza semmi a generátor teljesítményén kívül. Ez lehet akár 40 60 80 A is mégsem ez az áram indokolja a gépjármü üzem miatti korábbi elhasználódását az akksinak hanem a tartós nagyfokú rázkódás ! és az inditáskori több nagyságrenddel nagyobb áramfelvét 6-800A ! Persze ez a C/10 töltöáram érték egy nagyon biztonságos szint és azt mondják az okosok, hogy a kicsiny volta miatt a töltési idő hosszabb ezért az elektrokémiai folyamatok "egységesebben " homogénebb alakulnak a teljes felületen. A teljes töltöttségi szint elérése előtti állapot sokáig tart , messzebb van a gázképződési feszej szinttől. Magyarán alaposabb a töltés... Ez az impulzusos töltö meg azért nem gond a maga akár 100A es csúcsaival mert az akku ugyis integrálja ezt a kitöltési idő függvényében meg persze a töltöttségi szintjétől függöen. Igazábol tetszik mert um. felpofozza a régebbi akksikat meg igen a szulfátréteget némileg lezuzza ... persze nem csodaszer.
Bocsi a konyhanyelvért olykor, remélem mondtam hasznosat


szomb. márc. 03, 2007 3:52
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 04, 2006 14:57
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: /etc/bootptab
Hozzászólás 
na arra énis :)
egyenlőre semmi extra, nem pezseg/forr, felrobbanni nem akar :) gázképződés normális/alig van...


pén. márc. 02, 2007 22:04
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Kíváncsi lennék az eredményekre, hogy az impulzusok okoznak-e valamit az akkumulátorban...


pén. márc. 02, 2007 21:53
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 04, 2006 14:57
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: /etc/bootptab
Hozzászólás 
na mára egy utolsó mérés
akkuhoz menő vezetékeket vastagabbra cseréltem meg beraktam egy harmadik kapcsolótranyót :

Kép

csúcsáram egy picivel lett magasabb csak...


pén. márc. 02, 2007 21:45
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03
Hozzászólások: 6046
Tartózkodási hely: Bp.
Hozzászólás 
Ezek az impulzusok valamiért nagyon kedvezőek az akksira nézve. Ezt már mérések is bizonyítják. Pl van direkt olyan inverter, ami így vissza is tölt az akksiba, és furamód hosszabb ideig megy vele.


pén. márc. 02, 2007 20:54
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 04, 2006 14:57
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: /etc/bootptab
Hozzászólás 
jaja ezekez mindig betartom C/10 töltőáram, max kapocsfesz zselésnél 13.8 nem zselésnél 14.2-3V-nál többre nem szoktam tölteni őket...


pén. márc. 02, 2007 20:32
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
whoa írta:
...
Töltésre nemtudom, mennyire szereti, nekem azért a 90-100A soknak tűnik. Az ilyen kapcsolások inkább olyanok szoktak lenni, hogy az álló akksira kapcsolod rá, és csak a szintentartáshoz kell, nem feltöltéshez. Az álló, használatlan akksinál akadályozza meg a szulfátosodást 10-15 másodpercenként egy-egy impulzussal.

Akkutöltésre inkább alkalmasabb lenne az egyenirányított (símítatlan) egyenfeszültség némi terheléssel, hogy a félperiódusok között kisütőáram folyjon az akksiból. A töltőáram nem annyira lényeges, ne legyen több az akksi kapacitásának egytizedénél, és a feszültség ne menjen 14V fölé.


pén. márc. 02, 2007 20:08
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 04, 2006 14:57
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: /etc/bootptab
Hozzászólás 
minap hasonló témában kezdtem el kísérletezgetni, úgyhogy gondoltam felhozom a témát :)
itthon (egyenlőre) nagyáramú 12V-os táp hiányában autóakkukról szoktam próbálgatni változatosabbnál változatosabb "sok ampert zabáló" fet-kinyíró szerkezeteimet :lol:

olvastam az ólomakkuk időveli elszulfátosodásáról, ami kapacitáscsökkenéshez vezet
utána is néztem, hogy lehet ezellen tenni valamit,
találtam egykét kapcsolást, ami nagy áramú impulzusokkal - több tíz amperes csúcsokkal - tölti az akkut és ennek hatására (ha jól értelmeztem kémiai reakció?) az ólomlemezekre rakódott szulfátréteget el lehet valamennyire távolítani
van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata?
ajánlottak még egy "akuvit" nevű csodaszert, amit egyenlőre nem találtam úgyhogy maradt az elektronikus módszer :)

tegnap gyorsan összehányt kapcsolás a következőképpen tölt:

Kép

az 'effektív' töltőáram az olyan 1.8-2A ami 95-100A-es áramcsúcsokból tevődik össze
folytatható szerintetek ez a töltési módszer? vagy gyorsan fejezzem be különben új akku után kell majd nézni? :):):)


pén. márc. 02, 2007 18:50
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás Re: ólomakksi lelki
HA5DZS írta:
T68m írta:
po la írta:
A szerver hajtására a kicsi áramfelvétel miatt még egy erõsen használt akku is megfelel,heti egyszeri töltéssel. A töltõáram értéke C/20 legyen ebben az esetben.


tapasztalatból mondom, hogy NEM ajánlatos használt aksit tenni.

Nekem 55Ah-ás bosch aksi bírja két órát meghatani a szünetmentest. Ez 25A áramfelvételt jelent és kb. 250W-os teljesítményt. (hogy hova megy ennyi el, nem tudom)

De! Egy gyengébb aksi rögtön lekapcsolja a szünetmentes, mivel a 25A hatására a feszültség leesik a lekapcsolási küszöb alá.


Természetesen senki sem az agyonhasznált, tropás akksira gondolt használtan, itt is van olyan 44Ah-s akksi, ami egy zseblámpaizzót ki tud gyújtani 10 másodpercig.

Hogy hova megy ennyi áram el? Hatásfok, kondi töltés, relé behúzva tartás... Ez a UPS is fölkajol indításkor 8 Ampert, csak késõb áll be 2-3-4 közé...


oké, ezt megbeszéltük!

(természetesen a szerverrel terhelve (moncsi nélkül) megy két órát, nem üresjárásban! )


szer. jan. 04, 2006 18:20
Profil Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 10, 2004 14:17
Hozzászólások: 262
Tartózkodási hely: Kispest
Hozzászólás Re: ólomakksi lelki
T68m írta:
po la írta:
A szerver hajtására a kicsi áramfelvétel miatt még egy erősen használt akku is megfelel,heti egyszeri töltéssel. A töltőáram értéke C/20 legyen ebben az esetben.


tapasztalatból mondom, hogy NEM ajánlatos használt aksit tenni.

Nekem 55Ah-ás bosch aksi bírja két órát meghatani a szünetmentest. Ez 25A áramfelvételt jelent és kb. 250W-os teljesítményt. (hogy hova megy ennyi el, nem tudom)

De! Egy gyengébb aksi rögtön lekapcsolja a szünetmentes, mivel a 25A hatására a feszültség leesik a lekapcsolási küszöb alá.


Természetesen senki sem az agyonhasznált, tropás akksira gondolt használtan, itt is van olyan 44Ah-s akksi, ami egy zseblámpaizzót ki tud gyújtani 10 másodpercig.

Hogy hova megy ennyi áram el? Hatásfok, kondi töltés, relé behúzva tartás... Ez a UPS is fölkajol indításkor 8 Ampert, csak későb áll be 2-3-4 közé...


szer. jan. 04, 2006 17:52
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 05, 2005 8:45
Hozzászólások: 224
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Én utoljára Kraz-ban láttam 24V-os akksit. A többi teherjárgányban 2 db 12V-os volt sorbakötve, kivéve a csepelekben, ahol párhuzamosan voltak indításig, mert akkor az SP kapcsoló sorba kötötte. Mert az indító motor az 24V-os, a többi csetresz meg 12.


szer. jan. 04, 2006 15:23
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás Re: ólomakksi lelki
po la írta:
A szerver hajtására a kicsi áramfelvétel miatt még egy erõsen használt akku is megfelel,heti egyszeri töltéssel. A töltõáram értéke C/20 legyen ebben az esetben.


tapasztalatból mondom, hogy NEM ajánlatos használt aksit tenni.

Nekem 55Ah-ás bosch aksi bírja két órát meghatani a szünetmentest. Ez 25A áramfelvételt jelent és kb. 250W-os teljesítményt. (hogy hova megy ennyi el, nem tudom)

De! Egy gyengébb aksi rögtön lekapcsolja a szünetmentes, mivel a 25A hatására a feszültség leesik a lekapcsolási küszöb alá.


szer. jan. 04, 2006 13:18
Profil Honlap
platina tag

Csatlakozott: csüt. ápr. 28, 2005 18:58
Hozzászólások: 935
Tartózkodási hely: Ajka
Hozzászólás 
A volt cégemnél 555 Ah-s akku csoportokat használtunk.Ott úgy tanították:1.8V-tól lefelé mélykisütés,2.4 V gázképződés kezdete,2,6-2.8 V a teljes töltöttség +erős gáz képződés . A gk. akkut 2.3-2.35 re töltve ,nincs gázképződés,és a kapacitás kb. 80%-át tudja.


szer. jan. 04, 2006 10:16
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 13, 2005 20:21
Hozzászólások: 308
Tartózkodási hely: labor
Hozzászólás ólomakksi lelki
Üdv mindenkinek!

Az ólomakksi 2! feszültségértékre kényes
1, gázképződési feszültség-ez cellánként 2,4 V
2, mélykisütési feszültség-ez celláként 1,6 V
Károsodás nélkül egyik adat sem haladhatja meg a mérsékelt égöv területén a fenti értékeket a Bosch szerint.
Az ólom akkukat valóban árammal töltjük, de feszültség korlát mellett!
Elektromos kerékpárt nem célszerű ebből az akkuból készíteni, mert rossz a kivehető áram/súly arány. Ezeket az akkukat nagy áram leadására készítették, egy 2500cm3 Pajero inditómotorja 0C-fokon felránt
600A indítás kezdetén.
Ha az akku hosszú ideig marad mélykisütött állapotban, megigul az átkristályosodási folyamat, ez az akku végét jelenti. A szerver hajtására a kicsi áramfelvétel miatt még egy erősen használt akku is megfelel,heti egyszeri töltéssel. A töltőáram értéke C/20 legyen ebben az esetben.


szer. jan. 04, 2006 7:33
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2273
Hozzászólás 
Idézet:
incs valakinek BKV-s ismerőse? kellene akkor IKARUS akksi...

Idézet:
Micsoda elektromos bicajt lehetne belőle fabrikálni!!!

Idézet:
Sajnos semmilyet, mert a rázkódás miatt igen hamar tönkre menne. Leszakadna az ólom lemez...

Nem igazán értem. Ez a gondolataim szerint BKV buszba van, ugye? Ott nem szakad le az ólom benne a rászkódástól? Vagy valami spéci lengéscsillapítóval van beszerelve? Vagy most nagyon tévedek és nem is járműben van ilyen akksi?


szer. jan. 04, 2006 6:28
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3333
Tartózkodási hely: Új nick-em watt (pont nélkül)
Hozzászólás 
Ártani nem ártasz, csak nem töltöd fel teljesen. Érdekes, hogy pont e miatt kellene nagyobb akku neked? Nem kéne teljesen feltölteni és akkor nem két hanem három napig bírná?
Az ólom akku töltés menete a következő.
Első körben a névleges kapacitás 1/10 áramával(vagy az alatt) kell tölteni(áramgenerátoros töltés), amíg a feszültség el nem éri a 14,5V-ot, ha ez megvan akkor addig kell tölteni 14,5V-al, amíg az áram le nem esik 0,6-0,8A köré(feszültséggel való töltés). Ha ez megvan akkor a feszt le kell vinni 13,6V-ra és ott tartani amíg akarjuk(csepptöltés). No ilyen egyszerű...

Én sem vagyok nagy helyesírás szakértő, de ez hasogassa a fülem! :)
Idézet:
hogy nem-e ártok neki ezzel

Helyesen: hogy nem ártok-e neki ezzel


szer. jan. 04, 2006 5:45
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 10, 2004 14:17
Hozzászólások: 262
Tartózkodási hely: Kispest
Hozzászólás 
Az akksi egyébként eszméletlen bika, csak tudakolni szerettem-e volna, hogy nem-e ártok neki ezzel. Tehát nem :D
köcce


kedd jan. 03, 2006 22:58
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2990
Tartózkodási hely: Rákospalota-Kertváros
Hozzászólás 
Autóban, pörgő motornál szokott lenni kb. 14,4 V a feltöltött akkumulátoron. Álló motornál, némi pihentetés után az akku feszültsége 13,2 V-ra csökken, a cellánkénti névleges feszültség 2,2 V.
Ha 13,8 V-tal töltöd, akkor a töltés vége felé valószínűleg kisebb árammal tölt, és az akkumulátorod esetleg nincs eléggé feltöltve. A töltés befejezésekor néhány másodpercre kapcsolj rá egy fényszóróizzót, majd mérd meg a feszültséget.


kedd jan. 03, 2006 22:41
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 10, 2004 14:17
Hozzászólások: 262
Tartózkodási hely: Kispest
Hozzászólás 
Hát ja, 5 ampernél többet nem vesz föl, de gondoltam a feszültség is számít. Például a zselés akksit ha 13,8V felett töltöd, felrobban (ismerek olyat akinek a kezében robbant fel)


kedd jan. 03, 2006 22:05
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2990
Tartózkodási hely: Rákospalota-Kertváros
Hozzászólás 
HA5DZS írta:
Ja télleg:

És az nagy gond ha nem 14,5 volttal, hanem 13,8 al töltöm? (ilyen töltőm van :D)

Az akkumulátort árammal kell tölteni, nem feszültséggel.


kedd jan. 03, 2006 21:57
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 10, 2004 14:17
Hozzászólások: 262
Tartózkodási hely: Kispest
Hozzászólás 
Sajnos semmilyet, mert a rázkódás miatt igen hamar tönkre menne. Leszakadna az ólom lemez, cellazárlat, a drága Bosch silver akksit meg ki kellene dobni...


kedd jan. 03, 2006 21:52
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 03, 2004 21:01
Hozzászólások: 1360
Tartózkodási hely: Szolnok
Hozzászólás 
Béláim az Úrban!
Micsoda elektromos bicajt lehetne belőle fabrikálni!!! :lol:


kedd jan. 03, 2006 21:50
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 10, 2004 14:17
Hozzászólások: 262
Tartózkodási hely: Kispest
Hozzászólás 
Ja télleg:

És az nagy gond ha nem 14,5 volttal, hanem 13,8 al töltöm? (ilyen töltőm van :D)


kedd jan. 03, 2006 21:49
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 10, 2004 14:17
Hozzászólások: 262
Tartózkodási hely: Kispest
Hozzászólás 
Tippre 2x40 kg. Hidd el ha odaadnák elvinném... :D


kedd jan. 03, 2006 21:31
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11974
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
HA5DZS írta:
Tehát akkor 10,75 alá semmiképpen ne menjek, értem, köszi.

Nincs valakinek BKV-s ismerőse? kellene akkor IKARUS akksi (2x12V 225 Ah, állapot nem számít, szobahőmérsékleten, kis kisütőárammal (3-4 A) fogok vele bánni)
:twisted:
ahoj


Tudod milyen nehéz ez az akku? A dózni a térdednél lesz, ha felemeled. :lol:


kedd jan. 03, 2006 21:28
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 10, 2004 14:17
Hozzászólások: 262
Tartózkodási hely: Kispest
Hozzászólás 
Tehát akkor 10,75 alá semmiképpen ne menjek, értem, köszi.

Nincs valakinek BKV-s ismerőse? kellene akkor IKARUS akksi (2x12V 225 Ah, állapot nem számít, szobahőmérsékleten, kis kisütőárammal (3-4 A) fogok vele bánni)
:twisted:
ahoj


kedd jan. 03, 2006 21:25
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11974
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
hqp írta:
" (Szabad-e mélykisütni ólomakksit, és ha igen, mennyire?) "

N E M !


Méghozzá azért nem, mert visszafordíthatatlan folymatok indulnak meg, és az akku élettaratma rohamosan lecsökken. Ezért nem szabad hagyni kisülni az írt érték alá. Még akkor sem, ha "csupaszon" áll. Azaz az önkisülés miatt akkor is kell néha tölteni.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Laci_L kedd jan. 03, 2006 21:25-kor.



kedd jan. 03, 2006 21:24
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. jan. 12, 2005 21:45
Hozzászólások: 140
Tartózkodási hely: Sárbogárd-Székesfehérvár
Hozzászólás 
" (Szabad-e mélykisütni ólomakksit, és ha igen, mennyire?) "

N E M !


kedd jan. 03, 2006 21:17
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 10, 2004 14:17
Hozzászólások: 262
Tartózkodási hely: Kispest
Hozzászólás Ólomakksi lelki világa
Ahoj!

Régebben szert tettem egy 12V 100Ah-s akksira. Ez itthon a szervert látja el egy UPS-en keresztül villannyal, de a következő gondom támadt:
A szerver 40W ot kajol (ennél jóval kevesebbet, de ezzel számoltam, hatásfok, egyebek miatt)

Szal a lényeg, hogy másfél nap múlva az akksi eléri a 10,75V os határt, ekkor a kütyü lekapcsol, és amikor ismét e fölé megy az akksi feszültsége, bekapcsol.

Kérdésem az, hogy merhetem-e bypass-olni (megpatkolni vagy kivenni) a relét, hogy az akksi feszültsége még lejjebb menjen?

(Szabad-e mélykisütni ólomakksit, és ha igen, mennyire?)


kedd jan. 03, 2006 21:11
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 36 hozzászólás ] 

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 12 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség