Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: szomb. nov. 16, 2024 15:52



Hozzászólás a témához  [ 21 hozzászólás ] 
Akksi párhuzamosítás 
Szerző Üzenet
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Köszi szépen!

Szerintem is ez a legjobb megoldás, igaz nem a
legegyszerűbb. Így most egy 42 amperes generátor és egy
akksi jut az erőlködőknek, és tényleg nem kell félnem, hogy
nem indul el a kocsi egy kis zenélés után.

Tab


hétf. márc. 22, 2004 17:11
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Tegnap küldtem egy gratulát a két gemerátoros skodrihoz de a fórummotor lenyenyelte :(((
Gratula!
Közben az is eszembe jutott, hogy +3db dióda is megtette volna az eredeti generátorba, de így jobb mert nagyobb a generátor teljesítményed (kétszeres).
Múltkorában érdeklődtem egy "profi" autós hangtechnikával foglalkozó cégnél, hogy a generátorok teljesítményét mivel növelik/cserélik stb. de csak nagy értetlen szemekkel néztek rám, hogy azt meg minek, raknak bele + akksit... :((( Valamiért abba hagytam az érdeklődést.


hétf. márc. 22, 2004 15:22
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 35
Hozzászólás 
Annyi előnye legalább van, hogy ha elromlik az egyik gen., csak át kell kötni, és mehetsz tovább. :-)


hétf. márc. 22, 2004 13:10
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Hali!

Jövőhéten lesz kép, mert tegnap este fejeztem be az
operációt, akkor meg már nem volt kedvem fényképezgetni,
inkább elmentem egy próbaútra. Most meg már vissza kellett
jönöm a koleszba, így nem tudok fényképezni. De nagyon
király lett!!!

Tab


hétf. márc. 22, 2004 9:34
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 35
Hozzászólás 
Én biztos a relénél maradtam volna. :-)

Fel tudsz tenni egy képet róla? Kíváncsi vagyok, hogy néz ki a motortér. :-)


hétf. márc. 22, 2004 0:30
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Hali!

A hétvégén megoldottam az akksi problémát. A párhuzamos kötés nekem nem tetszett, mert ha mégis lemerülne a zenétől az akksi, akkor az indító akksi is lemerülne, így végülis ugyanott lennék, csak tovább bírná a cucc. Végülis volt egy fölös generátom meg egy kis időm, úgyhogy beraktam azt is, így most teljesen független a töltése is, és ha ezt lezenélem, akkor is lazán elindulok a másikkal. Lehet hogy egy kicsit bonyolult megoldás, de így nyugottan zenélhetek, és nem kell félnem hogy nem tudok elindulni.

Tab


vas. márc. 21, 2004 21:16
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 35
Hozzászólás 
Gondolkoztam, hogy beleírjam-e: az én szokásaim is a Tiedhez hasonlóak. :-)
(A t.sz.e.sz-t képletesen írtam.)

Ha így értetted a "megérdemli"-t, akkor egyetértek. :-)

Én néha feledékenységből hagyok bekapcsolva ezt-azt, ilyenkor jól jön(ne) a külön akksi.

Ezúton kérem az érdekelteket, hogy csak akkor hallgassanak hangosan zenét, ha mást nem zavarnak! :-)


szomb. márc. 20, 2004 13:33
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1174
Hozzászólás 
Az biztos, hogy mindannyian másként értékeljük a hangos zene fogalmát. Én is szeretem, mikor egy jó nóta erejéig döng a kocsi. Aztán persze lehalkítom. És valóban, lehet olyan ember is, aki az álló kocsiban kiordíttatná a két akku energiáját. Vele nem biztos, hogy egy hullámhosszon vagyok :) A választás természetesen szabad.

Gilszkilabor


szomb. márc. 20, 2004 13:15
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 35
Hozzászólás 
Én is itt olvastam a töltésekről. :-)

Azt írtam: "ha nagyobb a fesz", nálam pl. gyárilag 13,8 a töltés.
A szét-összekapcsoló relé akkor működne, ha a töltőfesz kicsit meghaladja a külön akksiét, ide szerintem elég egy 20A-s relé, indítóáram nem fog folyni.
Amúgy a sima akksinak se tesz jót egy több órás úton a nagyobb fesz, pezsegni fog (tehát a relés kötést én meg nem emiatt írtam :-) ).

Az álló helyben lemerített akksiról alkotott véleményed alapján Neked nincs szükséged erre a megoldásra, persze nem is írtam, hogy kötelező megcsinálni. :-)
Egy ötlet volt, és szerintem annak nem rossz. :-)
Egyébként meg ez a nyúl viszi a puskát esete, hisz eredetileg azért nem hallgatunk álló h-ben zenét (sokat, hangosan), mert aztán nem tudnánk elindulni. Tehát autónk ezen fogyatékossága szűnne így meg.

Természetesen a fixen összekötött akku valóban előnyös indításhoz. Mindenki választhat ízlése szerint. :-)


szomb. márc. 20, 2004 13:02
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1174
Hozzászólás 
Nagy áramot kívánok!

Én itt a fórumon olvastam és akkumlátoros szakembereket is kérdeztem. Azt mondták, hogy teljesen olyan bánásmód kell a zselésnek mint a savasnak, ezért javasoltam a fix összekötést. A párhuzamosítás meg jól jön majd a hidegindításnál is, míg a szétkapcsoló szerkezetet (érintkezők, nagy áramok) azért jól ki kell ám találni ilyen dolgokhoz. Ami meg az esetleges indítási nehézséget jelenti, hát az meg is érdemli, aki álltó helyben lemeríti mindkét akkumulátorát...

Igen, az akksi az ülés mögött van, ott is található csomagtér.

Gilszkilabor


szomb. márc. 20, 2004 8:21
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 35
Hozzászólás 
Az akksi nem az ülés mögött van? Vagy ott is van csomitartó?

Mindegy, végülis a relét pont azért írtam, mert annak minden előnye megvan. Nem merül a főakksi, és mégis kap töltést az új is.

Egyébként az a "zselés" úgy tudom 13,8-nál többet nem szeret tartósan, ezért ha nagyobb a fesz, akkor pl. egy hosszab út során le is lehet kapcsolni a töltését.


szomb. márc. 20, 2004 3:27
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1174
Hozzászólás 
Szia!

Hát ahogy Én tudom, azért emelték meg, hogy könnyebben lehessen szerelni. Kicsit nagy ár volt ez azért, hogy a csomagtérben lett egy fölösleges "púp". Ez még akkor is zavaró, ha a hangfal helyett csak az uzsonnás táskát akarom ott elrejteni :)

Gilszkilabor


pén. márc. 19, 2004 21:40
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
OK. Akkor egyenlöre párhuzamosan kötöm a két akksit. A
süllyesztés nem rosz ötlet, a 105-ösben alapban úgy van,
itt nem tudom mért emelték meg.

Tab


pén. márc. 19, 2004 21:05
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1174
Hozzászólás 
Szia Tab120L!

>rakok be egy külön generátort a zselésnek...

Jaj! Ne vedd sértésnek, de vannak ám problémáid :) Kösd párhuzamosan a két akkut, oszt jóccakát. Arra esetleg még figyelj oda, hogy a töltésed is rendben legyen. Járó motornál, közepes fordulatszámon 14..14,2 V legyen az akku feszültség, ami a világítás felkapcsolásával nem vagy csak alig változhat. Ha meg a következő akkut veszed, mert a jelenlegi tönkremegy, javaslom a következőt: 44 Ah helyett 55 Ah akkut vásárolj. Az nem szélesebb, nem magasabb, csak hosszabb egy kicsit. A Skoda akkutartót persze egy kicsit át kell alakítani. A trapéz alakú süllyeszték fenekének kell 1-2 cm-el hosszabbnak lenni. Ahhoz egy napilap méretű nagyságú vaslemez kell, hegesztő és/vagy popszegecs. Ha meg az akkud nincs szintbe süllyesztve, egyúttal azt is meg kell tenni. A következő basszusdobozod annyival is nagyobb lehet. Én az akkumat szintbe süllyesztettem és a következő basszusdobozom nagyobb lehetett :)

Gilszkilabor


pén. márc. 19, 2004 17:10
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
A nickből jól következtettél! Tényleg az van. Csak a
eredeti a 45-ös, az mellé akarok rakni ey 38-as Yuasa
zseléset. Közben gondolkodtam a dolgon, lehet hogy rakok be
egy külön generátort a zselésnek, akkor az teljesen
független lesz a másiktól, és akkor arról csak a hangcucc
fog menni, így ha le is zenélem, akkor sincs semmi gond,
mert a kocsi a másikról indul.

Tab


pén. márc. 19, 2004 14:15
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 35
Hozzászólás 
Szerintem jó akksik közt nem fog megindulni nagy áram. Ettől függetlenül az optimális az lenne, ha 2 egyforma, és egyidős (lehetőleg új akksi kerülne össze.

Talán érdemes egy relét tenni közéjük, így nem lesz gond. Álló motornál csak az egyiket meríti a hifi, és akkor még el is lehet később indulni. :-)

Egyébként Tab120L nickjéből talán arra lehet következtetni, hogy Skodáról van szó, ahol (ha jól emlékszem) 38-as az eredeti, és a 45-ös lenne a plusz. :-)


pén. márc. 19, 2004 13:16
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1627
Hozzászólás 
Én is dobnám ezt a témát, ebben a felállásban. Inkább két egyforma és mindenféleképpen nagyobb akksit vennék, a 45-ös helyére egy 55-ös vagy 66-os is bebarkácsolható. De inkább valami spéci spirálcellás vagy egyéb nagy csúcs áram leadására képes tipust vennék (2db-ot).

Ha mindenféleképpen berakod a kis szutykot akkor először valami nagteljesítményű 12V-os izzón keresztül kösd össze, csak miután már kiegyenlítődtdtek a töltési viszonyok akkor kösd össze rendesen.


pén. márc. 19, 2004 12:54
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> A töltéssel nem lennének gondok?

Azzal talan nem, mert a generator
feszultsegre szabalyoz, meg talan
ennyi tartalek meg biztosan van.

Inkabb a ket akkumulator kozott a
terheles/toltes megfelelo megoszlasa
a problematikus szerintem.

Valoszinusitem hogy nagyon nem megy
tole tonkre semmi sem (az mondjuk
erdekes kerdes hogy elsokent hogyan
kotod ossze a kettot, azutan mar majd
kiegyenlitodnek).

De nem igazan tetszik a megoldas,
gyanitom hogy egy plusz nyamvadt 38Ahs
mezei aksival nem fogod megvaltani a
vilagot.
De varjuk meg hogy az autohifi szakertok
mit mondanak.


pén. márc. 19, 2004 9:14
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Az erősítőm miatt kellene több póver, de nagyobb Ah-s
akksit nem akarok venni, mert van két kisebb. Jó lenne, ha
így meg lehetne oldani.


csüt. márc. 18, 2004 17:46
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
Minek?


csüt. márc. 18, 2004 17:25
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1778
Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
Hozzászólás 
Lehet-e az autóba két akksit párhuzamosan kötni? Az egyik 45 a másik 38 Ah-s lenne. A töltéssel nem lennének gondok?

Tab


csüt. márc. 18, 2004 17:12
Profil Privát üzenet küldése Honlap
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 21 hozzászólás ] 

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség