Szerző |
Üzenet |
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
Köszi szépen!
Szerintem is ez a legjobb megoldás, igaz nem a
legegyszerűbb. Így most egy 42 amperes generátor és egy
akksi jut az erőlködőknek, és tényleg nem kell félnem, hogy
nem indul el a kocsi egy kis zenélés után.
Tab
|
hétf. márc. 22, 2004 17:11 |
|
|
arnd
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1627
|
Tegnap küldtem egy gratulát a két gemerátoros skodrihoz de a fórummotor lenyenyelte ((
Gratula!
Közben az is eszembe jutott, hogy +3db dióda is megtette volna az eredeti generátorba, de így jobb mert nagyobb a generátor teljesítményed (kétszeres).
Múltkorában érdeklődtem egy "profi" autós hangtechnikával foglalkozó cégnél, hogy a generátorok teljesítményét mivel növelik/cserélik stb. de csak nagy értetlen szemekkel néztek rám, hogy azt meg minek, raknak bele + akksit... (( Valamiért abba hagytam az érdeklődést.
|
hétf. márc. 22, 2004 15:22 |
|
|
tom-ba
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 35
|
Annyi előnye legalább van, hogy ha elromlik az egyik gen., csak át kell kötni, és mehetsz tovább.
|
hétf. márc. 22, 2004 13:10 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
Hali!
Jövőhéten lesz kép, mert tegnap este fejeztem be az
operációt, akkor meg már nem volt kedvem fényképezgetni,
inkább elmentem egy próbaútra. Most meg már vissza kellett
jönöm a koleszba, így nem tudok fényképezni. De nagyon
király lett!!!
Tab
|
hétf. márc. 22, 2004 9:34 |
|
|
tom-ba
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 35
|
Én biztos a relénél maradtam volna.
Fel tudsz tenni egy képet róla? Kíváncsi vagyok, hogy néz ki a motortér.
|
hétf. márc. 22, 2004 0:30 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
Hali!
A hétvégén megoldottam az akksi problémát. A párhuzamos kötés nekem nem tetszett, mert ha mégis lemerülne a zenétől az akksi, akkor az indító akksi is lemerülne, így végülis ugyanott lennék, csak tovább bírná a cucc. Végülis volt egy fölös generátom meg egy kis időm, úgyhogy beraktam azt is, így most teljesen független a töltése is, és ha ezt lezenélem, akkor is lazán elindulok a másikkal. Lehet hogy egy kicsit bonyolult megoldás, de így nyugottan zenélhetek, és nem kell félnem hogy nem tudok elindulni.
Tab
|
vas. márc. 21, 2004 21:16 |
|
|
tom-ba
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 35
|
Gondolkoztam, hogy beleírjam-e: az én szokásaim is a Tiedhez hasonlóak.
(A t.sz.e.sz-t képletesen írtam.)
Ha így értetted a "megérdemli"-t, akkor egyetértek.
Én néha feledékenységből hagyok bekapcsolva ezt-azt, ilyenkor jól jön(ne) a külön akksi.
Ezúton kérem az érdekelteket, hogy csak akkor hallgassanak hangosan zenét, ha mást nem zavarnak!
|
szomb. márc. 20, 2004 13:33 |
|
|
Gilszkilabor
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1174
|
Az biztos, hogy mindannyian másként értékeljük a hangos zene fogalmát. Én is szeretem, mikor egy jó nóta erejéig döng a kocsi. Aztán persze lehalkítom. És valóban, lehet olyan ember is, aki az álló kocsiban kiordíttatná a két akku energiáját. Vele nem biztos, hogy egy hullámhosszon vagyok A választás természetesen szabad.
Gilszkilabor
|
szomb. márc. 20, 2004 13:15 |
|
|
tom-ba
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 35
|
Én is itt olvastam a töltésekről.
Azt írtam: "ha nagyobb a fesz", nálam pl. gyárilag 13,8 a töltés.
A szét-összekapcsoló relé akkor működne, ha a töltőfesz kicsit meghaladja a külön akksiét, ide szerintem elég egy 20A-s relé, indítóáram nem fog folyni.
Amúgy a sima akksinak se tesz jót egy több órás úton a nagyobb fesz, pezsegni fog (tehát a relés kötést én meg nem emiatt írtam ).
Az álló helyben lemerített akksiról alkotott véleményed alapján Neked nincs szükséged erre a megoldásra, persze nem is írtam, hogy kötelező megcsinálni.
Egy ötlet volt, és szerintem annak nem rossz.
Egyébként meg ez a nyúl viszi a puskát esete, hisz eredetileg azért nem hallgatunk álló h-ben zenét (sokat, hangosan), mert aztán nem tudnánk elindulni. Tehát autónk ezen fogyatékossága szűnne így meg.
Természetesen a fixen összekötött akku valóban előnyös indításhoz. Mindenki választhat ízlése szerint.
|
szomb. márc. 20, 2004 13:02 |
|
|
Gilszkilabor
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1174
|
Nagy áramot kívánok!
Én itt a fórumon olvastam és akkumlátoros szakembereket is kérdeztem. Azt mondták, hogy teljesen olyan bánásmód kell a zselésnek mint a savasnak, ezért javasoltam a fix összekötést. A párhuzamosítás meg jól jön majd a hidegindításnál is, míg a szétkapcsoló szerkezetet (érintkezők, nagy áramok) azért jól ki kell ám találni ilyen dolgokhoz. Ami meg az esetleges indítási nehézséget jelenti, hát az meg is érdemli, aki álltó helyben lemeríti mindkét akkumulátorát...
Igen, az akksi az ülés mögött van, ott is található csomagtér.
Gilszkilabor
|
szomb. márc. 20, 2004 8:21 |
|
|
tom-ba
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 35
|
Az akksi nem az ülés mögött van? Vagy ott is van csomitartó?
Mindegy, végülis a relét pont azért írtam, mert annak minden előnye megvan. Nem merül a főakksi, és mégis kap töltést az új is.
Egyébként az a "zselés" úgy tudom 13,8-nál többet nem szeret tartósan, ezért ha nagyobb a fesz, akkor pl. egy hosszab út során le is lehet kapcsolni a töltését.
|
szomb. márc. 20, 2004 3:27 |
|
|
Gilszkilabor
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1174
|
Szia!
Hát ahogy Én tudom, azért emelték meg, hogy könnyebben lehessen szerelni. Kicsit nagy ár volt ez azért, hogy a csomagtérben lett egy fölösleges "púp". Ez még akkor is zavaró, ha a hangfal helyett csak az uzsonnás táskát akarom ott elrejteni
Gilszkilabor
|
pén. márc. 19, 2004 21:40 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
OK. Akkor egyenlöre párhuzamosan kötöm a két akksit. A
süllyesztés nem rosz ötlet, a 105-ösben alapban úgy van,
itt nem tudom mért emelték meg.
Tab
|
pén. márc. 19, 2004 21:05 |
|
|
Gilszkilabor
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1174
|
Szia Tab120L!
>rakok be egy külön generátort a zselésnek...
Jaj! Ne vedd sértésnek, de vannak ám problémáid Kösd párhuzamosan a két akkut, oszt jóccakát. Arra esetleg még figyelj oda, hogy a töltésed is rendben legyen. Járó motornál, közepes fordulatszámon 14..14,2 V legyen az akku feszültség, ami a világítás felkapcsolásával nem vagy csak alig változhat. Ha meg a következő akkut veszed, mert a jelenlegi tönkremegy, javaslom a következőt: 44 Ah helyett 55 Ah akkut vásárolj. Az nem szélesebb, nem magasabb, csak hosszabb egy kicsit. A Skoda akkutartót persze egy kicsit át kell alakítani. A trapéz alakú süllyeszték fenekének kell 1-2 cm-el hosszabbnak lenni. Ahhoz egy napilap méretű nagyságú vaslemez kell, hegesztő és/vagy popszegecs. Ha meg az akkud nincs szintbe süllyesztve, egyúttal azt is meg kell tenni. A következő basszusdobozod annyival is nagyobb lehet. Én az akkumat szintbe süllyesztettem és a következő basszusdobozom nagyobb lehetett
Gilszkilabor
|
pén. márc. 19, 2004 17:10 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
A nickből jól következtettél! Tényleg az van. Csak a
eredeti a 45-ös, az mellé akarok rakni ey 38-as Yuasa
zseléset. Közben gondolkodtam a dolgon, lehet hogy rakok be
egy külön generátort a zselésnek, akkor az teljesen
független lesz a másiktól, és akkor arról csak a hangcucc
fog menni, így ha le is zenélem, akkor sincs semmi gond,
mert a kocsi a másikról indul.
Tab
|
pén. márc. 19, 2004 14:15 |
|
|
tom-ba
ezüst tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 35
|
Szerintem jó akksik közt nem fog megindulni nagy áram. Ettől függetlenül az optimális az lenne, ha 2 egyforma, és egyidős (lehetőleg új akksi kerülne össze.
Talán érdemes egy relét tenni közéjük, így nem lesz gond. Álló motornál csak az egyiket meríti a hifi, és akkor még el is lehet később indulni.
Egyébként Tab120L nickjéből talán arra lehet következtetni, hogy Skodáról van szó, ahol (ha jól emlékszem) 38-as az eredeti, és a 45-ös lenne a plusz.
|
pén. márc. 19, 2004 13:16 |
|
|
arnd
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1627
|
Én is dobnám ezt a témát, ebben a felállásban. Inkább két egyforma és mindenféleképpen nagyobb akksit vennék, a 45-ös helyére egy 55-ös vagy 66-os is bebarkácsolható. De inkább valami spéci spirálcellás vagy egyéb nagy csúcs áram leadására képes tipust vennék (2db-ot).
Ha mindenféleképpen berakod a kis szutykot akkor először valami nagteljesítményű 12V-os izzón keresztül kösd össze, csak miután már kiegyenlítődtdtek a töltési viszonyok akkor kösd össze rendesen.
|
pén. márc. 19, 2004 12:54 |
|
|
Gafly
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2670
|
> A töltéssel nem lennének gondok?
Azzal talan nem, mert a generator
feszultsegre szabalyoz, meg talan
ennyi tartalek meg biztosan van.
Inkabb a ket akkumulator kozott a
terheles/toltes megfelelo megoszlasa
a problematikus szerintem.
Valoszinusitem hogy nagyon nem megy
tole tonkre semmi sem (az mondjuk
erdekes kerdes hogy elsokent hogyan
kotod ossze a kettot, azutan mar majd
kiegyenlitodnek).
De nem igazan tetszik a megoldas,
gyanitom hogy egy plusz nyamvadt 38Ahs
mezei aksival nem fogod megvaltani a
vilagot.
De varjuk meg hogy az autohifi szakertok
mit mondanak.
|
pén. márc. 19, 2004 9:14 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
Az erősítőm miatt kellene több póver, de nagyobb Ah-s
akksit nem akarok venni, mert van két kisebb. Jó lenne, ha
így meg lehetne oldani.
|
csüt. márc. 18, 2004 17:46 |
|
|
Gafly
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2670
|
Minek?
|
csüt. márc. 18, 2004 17:25 |
|
|
Tab120L
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1778 Tartózkodási hely: Kaposvár / Tab
|
Lehet-e az autóba két akksit párhuzamosan kötni? Az egyik 45 a másik 38 Ah-s lenne. A töltéssel nem lennének gondok?
Tab
|
csüt. márc. 18, 2004 17:12 |
|
|