Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: vas. nov. 17, 2024 16:17



Hozzászólás a témához  [ 7757 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111 ... 156  Következő
OFFOLÓS TOPIK 
Szerző Üzenet
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 26, 2004 13:55
Hozzászólások: 3738
Hozzászólás 
Szészedtem egy görkori kerekeit, természetesen ugyebár csapágy
van bennük, kerekenként 2. Most eléggé koszosak, nem nagyon
forognak magukban, csak kicsit. Denszesszel elkezdtem megtisztítani
őket (más most nem volt itthon) így már sokkal jobb, magukban
pörgetve egész sokáig elvannak. A kérdésem hogyan tovább, mi lenne
a profi kezelés machanikailag? Mivel, hogyan tisztogassam még, illetve
kenjem e meg vmilyen olajjal, egyébbel, s ha igen, mivel?
Műszerolaj, szilikonolaj, ...? Előre is köszi!


kedd ápr. 24, 2007 21:23
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
_Danko_ írta:
potyo!

http://sziget.mine.nu/~danko/aramkor/pd ... any.tar.gz
A Totalcommander tudja kezelni.
Kösz, töltöm.


kedd ápr. 24, 2007 17:24
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1832
Hozzászólás 
potyo!

http://sziget.mine.nu/~danko/aramkor/pd ... any.tar.gz
A Totalcommander tudja kezelni.


hétf. ápr. 23, 2007 19:39
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11960
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
potyo írta:
...nagyobb milliárdokkal dobálóznak a sík Magyarországon, mint a hegyes völgyes Horvátországban.

Jártál ott? Van ugyanannyi le/felhajtó, leállósáv, parkoló, hírközlési hálózat, környezeti rendezés, stb. Mert bizony ezek is benne vannak az árban. Lehet, hogy nem is olyan nagy a különbség ennek fényében. :shock:


hétf. ápr. 23, 2007 17:42
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
_Danko_ írta:
http://sziget.mine.nu/~danko/aramkor/lista.txt <- ezeket tudom elkuldeni. Hogy mi micsoda, azt nem tudom, csak nehanyat ismerek beloluk
Ha nem gond, küldd el mindet. Majd belenézek, és kiválogatom, ami kell.


hétf. ápr. 23, 2007 17:31
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 27, 2005 17:37
Hozzászólások: 963
Hozzászólás 
Sziasztok, szerintetek J111-es J-Fet mellé milyen komplementer p csatornás fetet lenne jó alkalmazni? Jó lenne, ha 30-36 V-ot kibírna és könnyen beszerezhető lenne. Vagy ha nem teljesen komplementer az sem baj. Legfeljebb máshogy fogom tervezni az áramkört.


hétf. ápr. 23, 2007 17:30
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1832
Hozzászólás 
potyo írta:
_Danko_ írta:
Mennyisége? 5,925,981 bytes PDF. Ugymond, nem keves. :-)
Esetleg neked van ilyened, hogy ilyen pontosan tudod a méretét :?: Mert én néha szeretnék ezt-azt megtudni, hogy a MSZ hogyan adja meg, de a neten nem találtam sehol ilyesmit.


http://sziget.mine.nu/~danko/aramkor/lista.txt <- ezeket tudom elkuldeni. Hogy mi micsoda, azt nem tudom, csak nehanyat ismerek beloluk


_Danko_ írta:
Az a közel 3millio forint pedig szerintem elhanyagolható egy autopalya eseten, ahol milliardokkal "dobaloznak", amikor a kivitelezesrol beszelnek.
Sok kicsi sokra megy, és nagyobb milliárdokkal dobálóznak a sík Magyarországon, mint a hegyes völgyes Horvátországban.[/quote]

Ez messzire vezetne, ebbe ne menjunk bele, szerintem. :-)


hétf. ápr. 23, 2007 17:25
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 3691
Tartózkodási hely: Ada
Hozzászólás 
_Danko_ írta:
Mennyisége? 5,925,981 bytes PDF. Ugymond, nem keves. :-)
Esetleg neked van ilyened, hogy ilyen pontosan tudod a méretét :?: Mert én néha szeretnék ezt-azt megtudni, hogy a MSZ hogyan adja meg, de a neten nem találtam sehol ilyesmit.

_Danko_ írta:
Az a közel 3millio forint pedig szerintem elhanyagolható egy autopalya eseten, ahol milliardokkal "dobaloznak", amikor a kivitelezesrol beszelnek.
Sok kicsi sokra megy, és nagyobb milliárdokkal dobálóznak a sík Magyarországon, mint a hegyes völgyes Horvátországban.


hétf. ápr. 23, 2007 17:16
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1832
Hozzászólás 
Ahhoz, hogy le tudjon az illetekes (akár villamosmérnok, akár építész, akár gépészmérnök) ennelőrizni valamit, hogy megfelel-e, ismernie kell mocskosul sok elöirast. Az elöirasokat a szabvanyok tartalmazzak. A szabvany penzbe kerul. A szabvanyt nem art, ha tudja az adott ember. A tanulas pedig, hat hosszu folyamat, errol te is meggyozodhettel mar, szerintem. A szabvány tanulása pedig MOCSKOSUL hosszu folyamat.
Ezt az idot, a szabvany árát, és a felelősséget kell megfizetni. A felelősséget, mely egy híd esetén nem kicsi, szerintem.
A szabvanyok árárol... az MSZ2364 az a "Biblia" az erősáramosok részére. 1kV-nál nem nagyobb feszültségő erősáramú villamos berendezések létesítéséről szól. Ez a cime :-) Ha jol emlekszem, egy tanar mintha elkottyintotta volna egy oran, hogy 100ezrekben mérhető annak az ára. Mennyisége? 5,925,981 bytes PDF. Ugymond, nem keves. :-)

Az a közel 3millio forint pedig szerintem elhanyagolható egy autopalya eseten, ahol milliardokkal "dobaloznak", amikor a kivitelezesrol beszelnek.

De en inkabb bekussolok, mert ehhez nemigen ertek, csak a velemenyem irtam le :-)


hétf. ápr. 23, 2007 17:00
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 05, 2006 19:53
Hozzászólások: 1170
Tartózkodási hely: Győr
Hozzászólás 
De azt nem értem, hogy miért nem lehet ezeket az árakat jelképes összeggé nyilvánítani? Mindnekinek érdeke, a fejlődés a változás, és nem szívesen fizet az ember súlyos pénzeket, csak azért, hogy megengedjenek valamit neki.
Ha meg arról van szó, hogy azért ilyen drága, mert a szakembereket meg kell fizetni... De akkor ez a fizetség megint a többi ember rovására megy. Miért nem dolgozik akkor non-profit? Tegyenek jót a köznek.

Kezdjük ott, hogy nyilván nem villamosmérnökként megyek hidat építeni, hanem keresek egy jó mérnököt és megfizetem. Ha az én tulajdonomban van a terület ahol az útat fogom építeni, akkor hívok földmérőket. Ez mind a saját költségemen fog történni, és bizonyosan precíz munkát kapok eredményül.

Ez az egész csak arra jó, hogy valaki pluszba mégegyszer leellenőrizzen, és talán nem is az a baj, hogy ellenőriz, hanem az hogy ilyen magas juttatást kér érte.


hétf. ápr. 23, 2007 13:04
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00
Hozzászólások: 3559
Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
Hozzászólás 
Ez azért nem ilyen egyszerű. Ahhoz, hogy valami jó helyen legyen, biztonságos legyen, ne zavarjon senkit lehetőleg stb., ahhoz meg kell szakérteni a terveket, időt(=pénzt) kell áldozni. Szerintem erre szükség van, mert ellenkező esetben mindenhol, mindenen keresztül ócska hidak, utak kanyarognának! Én is útálok díjakat fizetni, de nem látjuk mi lenne ha mindent csak úgy meg lehetne tenni!

De ez súrolja a politika határait, ezért kérem ne menjünk nagyon mélyen bele!!!!


hétf. ápr. 23, 2007 5:58
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 05, 2006 19:53
Hozzászólások: 1170
Tartózkodási hely: Győr
Hozzászólás 
Hát komolyan mondom elmennek ezek a jó....
Egész nap ott ülnek a hűvösbe, meresztik a seggüket, aki meg gürizik, hajt, hogy valami jobbá válljon, azt jól megkopasztják.

Kezdem azt gondolni, hogy ez az ország nagyrészt abból él, hogy mindenféle díjakat szed be ellenőrzés címen, hogy eltartsa a rengeteg bürokratát.

Erre az álláspontomra akkor jutottam, amikor a közlekedési miniszter rendeleteit olvasgattam. Már az rátett egy lapáttal, hogy a Belügyminisztérium az okmányok módosításáért ekéri az 5-6E Ft-ot, és amikor árakat emelnek, akkkor képesek az inflációval előhozakodni, mikor tudtommal az állam nem profitorientált.

Nade visszatérve olvasgattam az egyik KVHM (Közlekedési Hírközlési és Vízügyi miniszter) rendeleteket 1997-ből, az útügyi eljárások díjairól.
(Hozzáteszem, fogalmam sem volt ezekről, most tudtam meg, és elég nagy trauma volt számomra. Lassan úgy vagyok vele, hogy akkor a legkifizetődőbb az élet, ha ki sem megyek a házból)

Hát ez már nevetséges.

1. Autópályák és autóutak építésének engedélyezése
[1988. évi I. tv. 29. § (1) bek. és 15/2000. (XI. 16.) KöViM rend. 3. §]
1.1. Eljárási díj (alapdíj)
a) 1000 m-ig 2 757 400 Ft/db


Én itt már leragadtam. Az haggyán, hogy nagyon drága autópályát építeni, de hogy még fizetni kell az útügyi hatóságnak, hogy jóváhagyja?
Egyedül a Magyar Állam érdeke, hogy legyen autópálya, senki más nem fog építeni, csak úgy hobbiból.
Ha az útügy az államnak dolgozik, akkor kifizeti saját magának ezt a pénzt? És akkor az ott ülő bürokrata József névre hallgató településmérnök végzettségű emberkének legalább meglesz a napi betevő falat.
Vajon jó-e az, hogy a pénz hosszú zegzugos úton megy végig, és mire mindenki leveszi belőle ami neki jár már alig marad?
Mondom én, hogy mindenki felügyel mindenkit, és persze a tanusítványért el is kéri a jussát.

1.3. Hidak, egyéb műtárgyak
a) 100 m szabadnyílást meghaladó híd, alagút 491 600 Ft/db


Azon gondolkodtam, hogy ez a pénz mire is menne el, ha józan ésszel gondolkodom. Tegyük fel Hencida és Boncida szeretne hidat építeni, hogy a városlakók láthassák egymást, de necsak a túlpartról.
A két város összefog, hogy akkor együtt beruháznak. Hencida hozza az anyagot, Boncida meg a munkásokat. A terv elkészül, a két falu legjobb mérnökei (akik a Mérnöki Kamara tagjai) által.

Erre jön az útügyi hatóság, és lefújja, mert nem kapta meg a jussát.
Kérdezem én, hogy mi köze hozzá?
Akkor volna csak köze, ha mondjuk ő tartaná utána karba azt az utat, de a lakók szerint, akár szétreped az út, akár havas, itt egy útkarbantartót sem láttak évtizedek óta.

8. Országos közutak elvi építésének, illetve építésének engedélyezése
[1988. évi I. tv. 29. § (1) bek. és 15/2000. (XI. 16.) KöViM rend. 3. §]
8.1. Eljárási díj (alapdíj)
a) 1000 m-ig 252 900 Ft/db
b) további megkezdett km-enként (folyópályára vonatkozóan) 9 600Ft/db


Komolyan mondom nem értem, ha én jóhiszeműen utat építek, a saját tulajdonomban lévő úton, hogy mások rövidebb úton haza tudjanak menni, akkor még fizessek az útügyiseknek?

12. Helyi közutak és közforgalom elől el nem zárt magánutak forgalomba helyezésének engedélyezése (ideértve az ideiglenes forgalomba helyezést is)
12.1. Alapdíj
a) 200 m-ig 11 100
b) 500 m-ig 27 600
c) 1000 m-ig 54 800


Mostmár kezdem kapizsgálni, hogy miért nem akarnak azok az utak épülni. Egyszerűen túl nagy a visszahúzó erő.

17. Hidak, alagutak kiviteli tervének jóváhagyása (építés vagy építés jellegű munka, pl. hídszélesítés, főtartócsere, pályalemezcsere, sarucsere, sarurendezés, hídfőpillér javítása vagy erősítése esetén)
[1988. évi I. tv. 29. § (1) bek. és 15/2000. (XI. 16.) KöViM rend. 3. §]
a) 100 m szabadnyílást meghaladó híd, alagút 588 000 FT/db

És még csodálkozunk, hogy miért nem javítják ki a repedező hidakat. Volt erre példa Bp-en. Megtámasztották aztán kész. Nincs pénz javítani. Vajon miért? :D

15. Kerékpárutak, gyalogutak, járdák forgalomba helyezésének engedélyezése (ideértve az ideiglenes forgalomba helyezést is)
[1988. évi I. tv. 29. § (1) bek. és 15/2000. (XI. 16.) KöViM rend. 3. § és 25. §]
15.1. Alapdíj
a) 1000 m-ig 8 200


Könyörgöm, miért fáj az nekik, ha van kerékpárút valahol?
Egyszer azt olvastam valahol, hogy az, ha valamiért fizetünk, az egyfajta bűntetés, mert több van, vagy jobb mint másoknak.
Vegyük a súlyadót. Nyilván a nehezebb járművek esetén, jobban terhelve vagyon az út, így azt előbb utóbb javítani kell. És nyilván az fizessen aki jobban terheli.
Aztán - ki tudja miért - felváltotta a teljesítményadó. Sokan kérdik, ez vajon mit bűntet, és hogy miért fizet többet egy új szuzuki swift tulaj, mint egy korosodó kéttonás dízelfüst okádó szörnyeteg tulajdonosa.

Csodálom, hogy nálunk Békés megyében tellett az út rendbehozatalára, és már azt is értem miért nincs végig rendesen kerékpárút.

A közút tengelyétől 100, illetve 50 méteren belül végzett tevékenység (építmény elhelyezése, kő, kavics, anyag, homok, egyéb ásványi anyag kitermelése stb.), illetve fa ültetése vagy kivágása ügyében keletkezett vita kapcsán hatósági döntés, intézkedésre kötelezés 43 800

Elég drága szerintem 43800Ft-os fát ültetni.

28. Közúton gyalogos-átkelőhelyek
a) kijelölése, áthelyezése 54 800


hát ez kész.... :?

24. Közút és vasút szintbeni kereszteződés
a) létesítésének, áthelyezésének engedélyezése 252 900
b) megszüntetésének engedélyezése 65 700


Győrben, a gyárváros területén elég sok olyan hely van, ahol keresztezi az utcát a vasút. Nincs sorompó sem. Már régen nem használják, mint láthatjuk, nem elég átépíteni, még plusszba nekik is...
Ha minden változás pénzbe kerül, akkor a legolcsóbb az, ha minden marad a régiben, persze a fejlődés az olyankor nulla.
Bezzeg sokkal jobb volt, amikor még hátulgombolósként azt képeltem, hogy majd ha felnövök majd valami újjal megváltotatom a világot.

apropo a forrás, ha valaki szörnyülködni akar:
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.c ... 700026.KHV


hétf. ápr. 23, 2007 0:53
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 232
Hozzászólás 
Üdv!

kérdésem a következő:

adott két pár "walkie-talkie", egyik sem komoly darab, párezer forintos kategória.

Van esély rá hogy valamelyik párt hozzá lehet hangolni a másikhoz?

az egyik:

http://images.google.hu/imgres?imgurl=h ... u%26sa%3DN

A másik:

http://www.hhbofficesolutions.com/produ ... uctid=1047


szer. ápr. 18, 2007 19:18
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
Hiaba, most volt Husvet :)

Rendőrök és tűzoltók kergetik a nyulakat az M1-es mentén, ahol ötezer kis állat szabadult el két teherautó balesete miatt. Az autópálya Budapesttől távolódó felét lezárták, de a másik oldalon is óvatosságot tanácsolnak a rendőrök a baleset környékén ugráló nyulak miatt.

Kamion és teherautó ütközött össze hétfő reggel az M1-es autópálya Budapestről kivezető oldalán. A baleset miatt szétszaladt az egyik jármű szállítmánya: ötezer nyúl. Az autópályát lezárták, a forgalmat a 39-es kilométermél az egyes útra terelik. A járművek műszaki mentése és a nyulak összefogdosása órákba telhet.

A rágcsálókat a helyszín biztosításában résztvevő rendőrök, és a baleset miatt kivezényelt 16 tűzoltó, valamint a jármű sofőrje próbálja befogni, és egy másik teherautóba betenni. Gálik Viktória, a rendészeti biztonsági szolgálat szóvivője szerint a sztráda Budapest felé tartó szakasza járható, de a sofőröket óvatosságra intik, mert az úttestre bármikor kiugrálhatnak az elszabadult nyulak.A balesetben személyi sérülés nem történt, a rendőrség szerint utoléréses ütközés volt.

http://www.origo.hu/itthon/20070416otezer.html


hétf. ápr. 16, 2007 9:38
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
SPafi írta:
Egely egy egyszerû oldalcsapott szélkereket árul. Búra alatt nem megy. Ezen a videón viszont egy kitûnõ átverés látható! A videó alapján nem lehet megállapítani, hogy hol a trükk. Személyesen, mûszerekkel felfegyverkezve talán.


nekem úgy tünt, hogy nem a kéz(em) melege, hanem inkább a lélegzéskor keltett áramlás forgatja a kereket a "vitalitás" merőjénél.


vas. ápr. 15, 2007 23:22
Profil Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
kispedro írta:
Szerintetek ez létezik, vagy valami trükk?
http://www.youtube.com/watch?v=H5NwRfMJ ... ed&search=
Én építettem már régen ilyet, de nem sikerült. Egely György szerint mûködik. Én nem igazán hiszem.
Vélemény?


egely egy sarlatán. Nyilván videotrükk.


vas. ápr. 15, 2007 23:19
Profil Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
tubybb írta:
Szerintetek miben reménykedik az olyan ember, aki ilyet szabadalmaztat?

http://www.hpo.hu/adatbazis/kozlony_ab/ ... ue=200203&
oltform=SZ&vissza=sz_nszoszam%3D%26sz_fel%3D%26sz_cim%3D%26orszag
%3D%26issue%3D200203%26rovat%3D2%26sz_bej%3D%26sz_szam%3D%26oltform%3DSZ

Betettem egy entert az & után és a százalékjel elé, a szélesség miatt.


abban, hogy valaki kitalál valami hasznosat és akkor beperelheti majd bitorlásért, a fentire hivatkozva.


vas. ápr. 15, 2007 23:05
Profil Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Laci_L írta:
potyo írta:
...Ezaz, én is így vagyok vele. Azt akarják bemesélni, hogy a szünetmentesre ha az ember ráköt egy autóakksit, akkor ahhoz külsõ töltõ is kell, mert a szünetmentes töltõje nem fogja feltölteni, mivel az áram kis akksihoz van méretezve.

Jól mesélik. :shock:
Tényleg nem fog üzemszerüen menni a dolog. Egyszerûen azért, mert a szünet esetén az akku hamar, és jelentõs mértékben lemerül. Ezután vissza is kell hozni üzemi feszültségre, ez pedig evvel a módszerrel nagyon hosszú idõ. Addig meg nincs szünetmentesség. :idea:

Arról nem beszélve, hogy mélymerülésbõl (ha ezt nem akadályozza meg a szünetmentes táp áramköre, mert azért meg kellene) fel sem tud állni az akku, mert kezdetben rendesen meg kell "nyomni". :idea:


kiegészíteném azzal is, hogy a szünetmentes tápja nem nyomja fel akkora feszültségre az autóaksit, mint amennyire kéne. Azaz az aksi nem lesz C-re, csak C/2-re feltöltve. Ja, külön vicc, ha rákötök egy plusz töltöt, amelyik feltöltené rendes feszültségre az autóaksit, akkor meg a szünetmentes sípol, hogy aku túltöltve....


vas. ápr. 15, 2007 23:00
Profil Honlap
platina tag

Csatlakozott: csüt. ápr. 28, 2005 18:58
Hozzászólások: 935
Tartózkodási hely: Ajka
Hozzászólás 
sixtek írta:

Kiprobaltad?
Ha igen, akkor koszi a kiserletet es az eredmenyt!

Valamivel följebb írtam róla .
Úgy hallottam a kézből áramló bienergiát árnyékolja a burkolat , és azt is hogy senkinek sem sikerült bizonyítani hogy a kéz melege mozgatná .


vas. ápr. 15, 2007 20:37
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1832
Hozzászólás 
Volt valaki tegnap este a Roger Waters koncerten?
Jo volt? :-))
En voltam, es 9.98/10 -ed adok ra. (a maradek, meresi hiba) :-D


vas. ápr. 15, 2007 16:36
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 07, 2007 17:25
Hozzászólások: 301
Hozzászólás 
Klaymen,

A bura nem fogja megakadalyozni a hoaramlast, sot, gyorsithatja is!
En nem azt irtam hogy a kezunk altal termelt ho cirkulacioja forgatja, hanem azt, hogy a keznuk altal termelt ho altal felmelegitett levego forgatja a kereket. Ez bura alatt is megvalosulna!


vas. ápr. 15, 2007 14:50
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 232
Hozzászólás 
látom sikerült megint aktualitást hozzászólnom:)

a videó vicces.


vas. ápr. 15, 2007 12:12
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 232
Hozzászólás 
sixtek írta:
Nalam jart mar Egely-kerek.
Az en velemenyem (ha tevedek, javitsatok ki!):
A kezunk altal termelt ho a a szerkezetet enyhen felmelegiti, ezert a kerek alatt levo levego felfele kezd cirkulalni, ezaltal a kerek mozgasba indul, majd porog. (A kerek surlodasa a tus felfuggesztes miatt szinte elhanyagolhato, ezert van, hogy a minimalis homozgas is megporgeti.)
Minel melegebb a kezed ("minel vitalisabb vagy"), annal gyorsabban forog a kerek.


a szüleimnek van ilyenje, ki kellene próbálni valami búra alatt (no hőáramlás)


vas. ápr. 15, 2007 12:05
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 07, 2007 17:25
Hozzászólások: 301
Hozzászólás 
Mocsing,

Kiprobaltad?
Ha igen, akkor koszi a kiserletet es az eredmenyt!


vas. ápr. 15, 2007 11:12
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
Haaat, ez nagy pech :((((

A legsúlyosabb baleset szombaton délután történt Pest megyében, az 51-es úton, a majosházi leágazásnál. Három óra körül eddig ismeretlen okok miatt a trailerről leesett egy lánctalpas árokásó gép, és egyenesen egy szemből jövő autó elé zuhant. A kocsiban ülő három ember azonnal szörnyethalt. A balesetben még két autó megrongálódott, de azokban szerencsére nem sérült meg senki.

http://index.hu/politika/bulvar/fekhetv0414/


vas. ápr. 15, 2007 9:03
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 05, 2006 19:53
Hozzászólások: 1170
Tartózkodási hely: Győr
Hozzászólás 
Most jöttem rá hogy az Egely kerékről van szó.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára tubybb vas. ápr. 15, 2007 20:27-kor.



vas. ápr. 15, 2007 0:24
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: csüt. ápr. 28, 2005 18:58
Hozzászólások: 935
Tartózkodási hely: Ajka
Hozzászólás 
Sixtek .
Ha egy gumikesztyűt megtöltesz melegvízzel , és odataszed a kerék mellé , nem fog forogni . Pedig az is meleg .


szomb. ápr. 14, 2007 19:52
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 07, 2007 17:25
Hozzászólások: 301
Hozzászólás 
Magyarorszag gazdasaga a rendszervaltas ota egy nyugati mintat kovet, vagy legalabbis ahhoz igazodik. Ez pedig a szigoru adozason alapulo ujkapitalizmus. A szigor az persze hazankban nem az ado bezsedesenel, hanem mar maganal az adonameknel es azok mertekenel megvalosul. Fejlettebb nyugati orszagok mar tulhaladtak a modellen (> masodik generacios joleti allam), igy az altalanos adozasi kedv nott, az adoterhek csokkentek. Igaz, a joleti allamot maga a hibasnak tetelezheto jarulekfizetesi (t)rend valositotta meg, miszerint a magas jovedelmuek altal befizetett adot az alsobb tarsadalmi retegek szocialis ellatasara forditjak.
Hidd el, ahogy a jelenlegi tarsadalmi alappiller (tenyleg az, igaz csak gazdasagi alapon), a koolaj elfogy, jarulekfizetesi teren az allamok egy liberalis valtozasra fognak rakenyszerulni.
Szoval en meg nem kialtanek farkast, ahogy eljon majd az elektromos autok meg hasonlo kornyezetkimelo es gazdasagos jarmuvek ideje, az embereket kimondottan tamogatni fogjak ezek hasznalatara, a kutatoszervezeteket pedig, ill. magukat a gyarakat meg jelentos allami penzekkel fogjak dobalni.
Hisz' gondolj bele, most is eleg magasak a benzin/dizel uzemu autok jarulekai (amiket raadasul az allam legtobbszor nem a megfelelo helyre csoportosit), megsem panaszkodnak az autosok annyit, rohogve furikaznak az utakon.
Ha jol akarsz kijonni majd a bulibol, kezdjetek el paran rafekudni a temara, kezdjetek bele a fejlesztesbe. (Nem viccelek! Lsd. pl. Elender-sztori. ki hitte volna hogy 10 ev mulva itt tart majd az Internet?)


szomb. ápr. 14, 2007 16:10
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 05, 2006 19:53
Hozzászólások: 1170
Tartózkodási hely: Győr
Hozzászólás 
Fel vagyok háborodva!!!!!!

...A bioetanol a jelenlegi Otto-motoros autókban max. 20% arányban keverhető be. Ebben a keverési arányban a magasabb oktánszáma miatt látszólag a motor teljesítményét növeli, kissé nagyobb üzemanyagfelhasználás mellett.

Az USA-ban elterjedt, Svédországban használt és az EU-ban szabványosodó E85 üzemanyag keverék 85% bioetanolt és 15% benzint tartalmaz. Ezt az üzemanyagot hagyományos Otto-motoros autókban nem lehet felhasználni, de a Volvo és a Saab már szériaautóiba is beépíti a tiszta benzin és az E85 befogadására is képes motorokat....



Kicsit érdekes dolog, hogy a mérnökök körében (illetve a sufnitunningolók közt) eddig az volt a tendencia, hogy megnövelve az OTTO-motor sűrítési végnyomását ezzel a teljesítményt tovább tudták növelni. Ennek a benzin minősége szabott határt. Ezidáig mindig ott volt a probléma, hogy nem volt hozzá megfelelő üzemanyag, aminek elég magas lett volna az oktánszáma.<br>
Erre most, hogy itt van a Bioetanol mint új lehetőség a fejlesztésre, és hirtelen gondot jelent a felhasználása? Hát eldobom az agyam!

Ami igaz, az igaz: Lehet, hogy valamivel kevesebb az etanol fűtőértéke, mint a benziné, de azért ilyet kijelenteni, háát..... :(

Eljutottunk az elektronikában oda, hogy javítani nem éri meg bizonyos elektronikai cikkeket ---> mostmár akkor úgytűnik, hogy senki nem fogja beadni az autóját sem a szerelőhöz, hogy esztergáljon a hengerfejből és programozza át az ECU-t methanol üzemanyaghoz használatához.

Plusz még jattoljak egy csomót az államnak, vagyis leány-vérszívó vállalatának (okmányirodának) hogy változtassák meg a forgalmiban a "Benzin" szócskát "Bioetanol"-ra. Mert ha nem, akkor a Vám és Pénzügyőrségtől kell tartanom úton útfélen.

Bezzeg 20-25 éve milyen jó volt. Bevitte az ember az autó papírjait, az irodamunkás fogott egy tollat, áthúzta a Benzint és föléírta amit csak akartam és bepecsételte, hogy "javítottam". Cserébe alig számottevő összegért.

Most meg az van, hogy regisztrálnom kell az autót, aztán forgalmi, aztán eredetség ... bla-bla. Mindegyiknélk súlyos pénzeket hagyok ott.

Minap néztem a közlekedési felügyelet lapját: Mi van ha elektromos autót akarok összeépíteni?
- Nos a regisztrációs adót nem úszom meg, ami elektromos hajtású jármű esetén kicsivel több mint egyszázezer forint.
Lehet, hogy még eredetségvizsgálatra is elküldenek, hátha loptam.

Szánalmas ez úgy, ahogy van.

De most komolyan, mi abban a jó a magyar államnak (igen, direkt csupa kisbetűvel, mint a nemecsek ernő), hogy a viszonylag tiszta "elektromos meghajtású" járműveket is jól megadóztatja? Így soha a rosszillatú életben nem fognak elterjedni.
Brávó! Igaza van, szívjuk csak a finom levegőt, így a pénz folyhat a nagy kasszába. Mi meg a tüdőgondozóba.

Végülis lehet, hogy velem van a baj. Talán az a bajom, hogy nagyon nehezen nyitom ki a pénztárcámat. És talán majd mikor millókat fogok keresni havonta akkorra már nem fog érdekelni mennyit adózok.


szomb. ápr. 14, 2007 3:15
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 05, 2006 19:53
Hozzászólások: 1170
Tartózkodási hely: Győr
Hozzászólás 
Hmmm...

Azért a kíváncsiságom kedvéért szívesen megnézném ugyanezt tál nélkül is! Valami azt súgja, hogy meglepődnék rajta.


pén. ápr. 13, 2007 20:13
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 07, 2007 17:25
Hozzászólások: 301
Hozzászólás 
Nalam jart mar Egely-kerek.
Az en velemenyem (ha tevedek, javitsatok ki!):
A kezunk altal termelt ho a a szerkezetet enyhen felmelegiti, ezert a kerek alatt levo levego felfele kezd cirkulalni, ezaltal a kerek mozgasba indul, majd porog. (A kerek surlodasa a tus felfuggesztes miatt szinte elhanyagolhato, ezert van, hogy a minimalis homozgas is megporgeti.)
Minel melegebb a kezed ("minel vitalisabb vagy"), annal gyorsabban forog a kerek.


pén. ápr. 13, 2007 18:46
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6360
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Én nem, de JFEry vett egyet, és tüzetesen megvizsgálta.


pén. ápr. 13, 2007 18:38
Profil Honlap
platina tag

Csatlakozott: csüt. ápr. 28, 2005 18:58
Hozzászólások: 935
Tartózkodási hely: Ajka
Hozzászólás 
Ezzel nem vitatkozhatom ,Te biztos többet kisérleteztél vele mint én .


pén. ápr. 13, 2007 18:29
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6360
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Egely egy egyszerű oldalcsapott szélkereket árul. Búra alatt nem megy. Ezen a videón viszont egy kitűnő átverés látható! A videó alapján nem lehet megállapítani, hogy hol a trükk. Személyesen, műszerekkel felfegyverkezve talán.


pén. ápr. 13, 2007 14:53
Profil Honlap
platina tag

Csatlakozott: csüt. ápr. 28, 2005 18:58
Hozzászólások: 935
Tartózkodási hely: Ajka
Hozzászólás 
Egely gyárt hasonló elven működő szerkentyűt . Vitalitásmérőnek nevezi .
Természetgyógyász napon , Pulinyi Tamásék 2 ilyen készülék ,és egy számítógépből álló kompozíció segítségével ,a két agyfélteke működési intenzitását mérték . Ez egy 20 perces tortúra volt . A tárcsák mindkét kéznél , tenyér felől az ujjak irányába forogtak . A tárcsák csak forogtak ,forogtak , már kb. 15 perce . És akkor bejött a kolléganője . Hét , az én tárcsáim bizony abban a pillanatban lemerevedtek . Csak akkor tértek magukhoz nagynehezen mikor kiment .
Kolléganő : kb. 180cmm ,tűsarku cipő ,gyönyörű hosszu lábak , akkora miniszoknya hogy a Világ Közepe majd kilógott belőle ,egyszóval ahogy a lexikonban a bombázó címszó alatt szerepel .
Mérés eredménye: Paulinyi szerint figyeljek a megérzéseimre ,mert egyforma intenzitással működnek a féltekéim .
Szinte szóról szóra ezt mondta az egyik természetgyógyász ismerősöm ,aki ingával méricskélt . Nekem ennyi saját tapasztalatom van .


pén. ápr. 13, 2007 8:08
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2273
Hozzászólás 
Szerintetek ez létezik, vagy valami trükk?
http://www.youtube.com/watch?v=H5NwRfMJ ... ed&search=
Én építettem már régen ilyet, de nem sikerült. Egely György szerint működik. Én nem igazán hiszem.
Vélemény?


csüt. ápr. 12, 2007 18:19
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 27, 2005 17:37
Hozzászólások: 963
Hozzászólás 
Köszi SPafi,

tényleg, ez nagyszerű ötlet! :idea:

4kHz-nél meg akkor 4kHz (1V), 12kHz (1/3V) és 20kHz (1/5V).
Lefogadom, hogy ez utóbbinak már nem sok köze van a négyszögjelhez.


szer. ápr. 11, 2007 16:20
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6360
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Fogj egy csomó szinuszgenerátort, páratlan felharmonikusokkal, és kösd őket sorba!

1 kHz, 1 V
3 kHz, 1/3 V
5 kHz, 1/5 V
stb... 21 kHz-ig.


kedd ápr. 10, 2007 21:27
Profil Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 27, 2005 17:37
Hozzászólások: 963
Hozzászólás 
SPafi írta:
A CD játszó kimenő szűrőjének valójában nem konstans a fázisa, csak úgy veszik, mintha az lenne. Sokféle szűrési megolás van, de ma már szinte kizárólag túlmintavételes, digitális szűrőket használnak. Erre a Tina nem jó.
Idézet:
A freki és fázismenetet viszont miért ábrázolja jól, ha egyéb számítást már nem tud vele végezni?

A frekvenciatartománybeli és az időtartománybeli modellezés két teljesen különálló dolog. A frekitartománybeli modellt te megadtad, ezért tud vele számolni, de úgy, hogy annak nem létezik időtartambeli megfelelője, ezért az csak hibás lehet.

Nem tudom, hogy mit akarsz ezzel, de próbáld másként!


Igen, a válaszod első részében lévő információt én is tudtam. Az lenne az egész célja, hogy szimulálni tudjam egy ideális aluláteresztő szűrős kimenetű dac négyszögjel átvitelét. Kíváncsi vagyok elvileg mire képes ez a technika. :-)

Z mátrix-szal vagy másféle mátrix-szal nem lehetne megoldani ezt a dolgot?


kedd ápr. 10, 2007 20:10
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szomb. dec. 10, 2005 12:04
Hozzászólások: 393
Tartózkodási hely: Magyarország
Hozzászólás 
vagy multi-touch érintés nélkül :D


kedd ápr. 10, 2007 14:15
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 05, 2006 19:53
Hozzászólások: 1170
Tartózkodási hely: Győr
Hozzászólás 
inkább
http://www.youtube.com/watch?v=7Qaf0OaI828&mode=related&search=


kedd ápr. 10, 2007 13:38
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szomb. dec. 10, 2005 12:04
Hozzászólások: 393
Tartózkodási hely: Magyarország
Hozzászólás 
taccslessz taccsszkrín :) hmm 8)
http://www.youtube.com/watch?v=6jLmwjN4wwE


kedd ápr. 10, 2007 12:55
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6360
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
A CD játszó kimenő szűrőjének valójában nem konstans a fázisa, csak úgy veszik, mintha az lenne. Sokféle szűrési megolás van, de ma már szinte kizárólag túlmintavételes, digitális szűrőket használnak. Erre a Tina nem jó.
Idézet:
A freki és fázismenetet viszont miért ábrázolja jól, ha egyéb számítást már nem tud vele végezni?

A frekvenciatartománybeli és az időtartománybeli modellezés két teljesen különálló dolog. A frekitartománybeli modellt te megadtad, ezért tud vele számolni, de úgy, hogy annak nem létezik időtartambeli megfelelője, ezért az csak hibás lehet.

Nem tudom, hogy mit akarsz ezzel, de próbáld másként!


hétf. ápr. 09, 2007 23:15
Profil Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 27, 2005 17:37
Hozzászólások: 963
Hozzászólás 
elég lenne 40-60dB-s vágás is. cd-játszó kimeneti szűrő szimuláció lenne.A konstans fázismenet a lényeges. A freki és fázismenetet viszont miért ábrázolja jól, ha egyéb számítást már nem tud vele végezni?


hétf. ápr. 09, 2007 22:36
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6360
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Ja, hogy te ideális aluláteresztőt szeretnél csinálni? Hát az sajnos elvileg is megvalósíthatatlan. Ellentmond a kauzalitás törvényének. Közel ideálist lehet csinálni mintavételezett rendszerben sokadfokú FIR szűrővel, de egyrészt a TINÁval olyat nem lehet szimulálni, másrészt még ennek is csak lineáris a fázismenete, de nem konstans 0 (van egy iszonyú nagy késleltetése).


hétf. ápr. 09, 2007 22:30
Profil Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 27, 2005 17:37
Hozzászólások: 963
Hozzászólás 
Szia,

íme:
Kép

Közben R1-et is variáltam. Arra gondoltam esetleg a nagy 100dB-es viszony megkavarja a számításokat, de nem jutottam sehova.


hétf. ápr. 09, 2007 21:36
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6360
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Mi az a Z1?


hétf. ápr. 09, 2007 21:27
Profil Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 27, 2005 17:37
Hozzászólások: 963
Hozzászólás 
Sziasztok!

Van valakinek ötlete, hogy ez a hiba mitől lehet a Tina-ban? :(
Kép

Illetve hogy lehet másféleképpen ilyen, gyakorlatilag ideális aluláteresztő szűrőt létrehozni?


hétf. ápr. 09, 2007 20:22
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 05, 2006 19:53
Hozzászólások: 1170
Tartózkodási hely: Győr
Hozzászólás 
Szerintetek miben reménykedik az olyan ember, aki ilyet szabadalmaztat?

http://www.hpo.hu/adatbazis/kozlony_ab/ ... ue=200203&
oltform=SZ&vissza=sz_nszoszam%3D%26sz_fel%3D%26sz_cim%3D%26orszag
%3D%26issue%3D200203%26rovat%3D2%26sz_bej%3D%26sz_szam%3D%26oltform%3DSZ

Betettem egy entert az & után és a százalékjel elé, a szélesség miatt.


A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára tubybb vas. ápr. 15, 2007 20:26-kor.



hétf. ápr. 09, 2007 19:24
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 05, 2006 19:53
Hozzászólások: 1170
Tartózkodási hely: Győr
Hozzászólás 
Gafly!
Mit szólsz, ügyes voltam?
http://hu.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_Porsche


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára tubybb pén. ápr. 13, 2007 20:14-kor.



hétf. ápr. 09, 2007 15:14
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 7757 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111 ... 156  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség