Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: hétf. nov. 18, 2024 19:47



Hozzászólás a témához  [ 1347 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Következő
Üzemanyag fogyasztás csökkentő 
Szerző Üzenet
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Meta-Gond. :-)


pén. máj. 21, 2010 8:44
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 21, 2006 16:24
Hozzászólások: 1362
Hozzászólás 
METABOND

Személyes tapasztalat:
SEMMIT nem vettem észre. Nem nőtt meg a szerviz intervallum. Nem fogyasztott mérhetően kevesebbet, nem vettem észre halkulást, nem tapasztaltam nagyobb teljesítményt.
Jármű: tizenéves 1200-as zsiguli, motorikusan (zsigulihoz képest) kifogástalan állapotban.

Szerelő tapasztalata:
ÚTÁLJÁK!!!
MINDENRE ráragad, felkenődik, a legapróbb alkatrészeken is bevonatot hoz létre. Ahogy mondta: a rémálma, ha ilyen motort kell szerelnie, mert órákig tart, mire az összeszerelés előtt lepucolja a bevonatot.


szer. máj. 19, 2010 9:20
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 13, 2010 10:29
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: Hu
Hozzászólás üzemanyag fogyasztás
METABOND

Na erre kíváncsi leszek hogy mit írnak a felhasználók akik kipróbálták. :lol:

A személyes tapasztalatom az vele hogy nem okoz semmien kárt főleg ha azt a leírás szerint használják és friss olajhoz adagolják.
Még télen raktam bele amikor a nagy hidegek jöttek.
Ha jól emlékszem az olaj kapacitáshoz mérten kellett adagolni, Literenként kellett minimum fél deciket rakni. Szóval nekem 3.3 Literes olaj tankba kellett raknom minimum 1.6 Deci MetaBondot hogy érjen valamit.
Kb ennyit is raktam bele de így utólag belegondolva bele kellett volna önteni az egészet szerintem mert hamar be épült a hengerfalakba az egész.
Amikor feltöltöttem Olajjal a motort akkor 3 Litert raktam bele kereken és a maradék helyet a Meta töltötte be.
A nívópálcán 1-2 nap múlva látszódott hogy csökkent az olajszint 1 picit a "FULL"-hoz képest bár kitudja lehet az is hogy ezt a kicsit a rendszer maga "benyelte" :roll: vagy csak megette frissen az autó? Elvileg a Meta került fel a súrlódó részekre és ez a hiány.
Ahogy a leírásban is szerepelt az autó alapjárata 3 percen bellűl ingadozott majd helyre állt. (Nálam ezt az ingadozást töbször eljátszotta. Kb 3* hideg indításnál direkt ezt figyeltem, aztán nem csinálta már többet).
Úgy vettem észre hogy az elején elég jó lett a várt hatás mert tényleg ért valamit a fémnemesítő és finoman ment a motor tőle halkan és dobott kicsit a kilómétereken is.
De aztán lassan úgyan úgy viselkedett/fogyasztott az autó mint az előtt.
Max ha kb másfél hónapig tartott ez a hatás. :idea:
Nekem az a következtetés jött le hogy a nagy hidegben az olaj gyenge kenőképessége miatt a hirtelen erős kopás miatt talán szépen lekopott ez a védőréteg amit képzett rajta a fémnemesítő.
:cry:
Bár tény hogy bírja az extrém igénybevételt főleg extrém magas hőmérsékleteken is a fémnemesítő és nagyon szépen lecsillapítja a surlodást meg a hangokat a motorban de azt mégsem írják sehol hogy erős minusz 10-15 fokokban amikor az olaj sok ideig nem is képes optimálisan egyszerűen normális kenést biztosítani akkor hogy teljesít ez a cucc.
Ha kint tárolja mindig az autóját az ember éjjel-nappal a nagy hidegben télen akkor szépen át tud hűlni az autó motorja, ez a tárolási mód jellemző rám is.
Szerintem a tanulság az hogy mindennek van előnye is de mindennek van sajnos valamiféle hátránya. :idea:
Persze ez mind függ a környezeti tényezőktől is. Mondjuk ilyen extrém időknél nem is várok nagy csodát semmien terméktől sem. :wink:
A lényeg hogy kipróbáltam és ha valakinek lesz még tapasztalata ezen a téren akkor reméljük majd itt megosztja velünk... 8)


kedd máj. 18, 2010 21:00
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 13, 2010 10:29
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: Hu
Hozzászólás üzemanyag fogyasztás
A szelepekkel semmi rosszat nem csinál a Stihl 2ütemű olaja.
A legegyszerűbben ezt úgy lehet letesztelni hogy ki öntesz 1 picit valami edényszerűségbe és meggyújtod pl úgy hogy beleraksz 1 égő gyufaszálat vagy lehet anélkül is ég önmagában.
Veszel mellé 1 úgynevezett "szelepkenőt" amit a boltokban lehet kapni és 3 decis kiszerelésben van. A Benzinbe kell ezt is rakni adalékként.
Igazából a hatása ugyan az. És a szelepek is örülnek elvileg neki.
Ezt is ki kell önteni 1 picit belőle 1 edénybe.
Azt látjuk majd hogy ugyan úgy ég akár a Stihl olaj, csupán annyi külömbséggel hogy ez még közben kormolódik is 1 kicsit. :D
3 deci kerül kb 1500 Ft-ba talán. A Stihl 1 Literben kerül úgy 2000 Ft körül.

http://www.flashlube...
(Hát most csak ezt találtam sajnos, de ez is ezt a célt szolgálja). :arrow:

De ha még mindig nem vagy biztos a dolgodban és félsz a szelepek ráégésével kapcsolatban akkor érdemes az úgynevezett SPURI adalékot 1er használnod évente amit már említettem a tankban lévő víz kipárologtatása miatt.
Ezt 1/4 tankba rakva a kocsit jól kikormolva biztos hogy a szelepeken nem szabad semmiféle ráragadt szennyeződésnek lennie.
Én ezt régen 1 fűnyíron is leteszteltem csak más nevű adalékkal aminek kerozin tartalmú volt a 90%-a (mint általában azok szoktak lenni) és a lomha fulladozó kis gépből 1 gaznyírő táltos lett.
Úgyhogy valószínűleg csinált valamit az adalék.
Persze nem érdemes ezeket mindig, folyamatosan hansználni mert drágák és feleslegesek is! Csak néha karbantartás célljából.

(VIGYÁZAT! A magas hőértékű adalékok mint pl a Kerozin huzamosabb terhelésen keresztűl erős igénybevételek alatt hosszú távon szétégetheti a hengerfejtömítéseket! Ezért csak néhai használatra javasoltak). :!: [/b]


kedd máj. 18, 2010 19:58
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
A Husqvarna és Stihl olaja jó. De négyüteműben nem ég rá a szelepre, és okoz átfújást? Ha szabad is használni, 1:100 alatti keverési arányt javaslok.


csüt. máj. 13, 2010 21:28
Profil Privát üzenet küldése Honlap
vas-tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 13, 2010 10:29
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: Hu
Hozzászólás Fogyasztás csökkentése
Mielött CHIPtuningolni akarnál...

Sokan mondják hogy már nem húz úgy az autójuk meg hogy gyorsabban kéne ennek mennie mert már egyenletes gáztartásnál sem tartja meg a sebességét az autó mint régen, stb.
:o És gondolván az emberek egyből a CHIPtunngra gondolnak hogy az majd megold mindent mert keveset fog enni az autó és gyorsabban megy és hogy mennyire megéri ez majd nekik. Hát ha 80ezrekért megéri az a pár %os különbség valakinek akkor igen.
De van egyszerűbb módja is annak hogy autónk újból teljesítse a hozzá fűzött követelményeket :!:

1ső hiba a KORMI!
Kormika szeret letelepedni a szívó részeire a motornak, különösen a légszűrő utáni részre ahol a levegő adagoló pillangócska helyezkedik el.
A pillangó szelepecske mögött sok mindent befed, főleg általában az injektoros bizgenytűket, érzékelőket stb. Néha ez miatt egyenletlen a motor járása és rosszul mér és adagol az elektronika!
Ez főleg spórolósabb embereknél jön elő akik szeretik alacsony fordulaton járatni az autójukat magas fokozatok mellett.
:)

De kormika legfőkébb a kipufogó fele szeret landolni, ezért is van legtöbszőr hogy autónk lomhának és lassúnak tűnik az eltömített kipufogó miatt! Sok öreg és más ember viszi vissza az autóját szervizbe hogy csinálják meg jó pénzért közben csak annyi a szerelők dolga hogy jól meghajtják az autót hogy kikormolják és máris kész az úgynevezett "javítás". :D

2ik hiba az OLAJ.
Az olaj igenis fontos szerepet tölt be mivel ő csökkenti a surlódást a mozgó alkatrészeknél.
Ezért nem érdemes annyira spórolni hogy pl TESCÓs olajat rakunk a gépbe mert attól aztán tényleg rosszul fog menni az autó és hamar begbetegszik szegény!
Az ilyen féle olajok problémája elsősorban nem a viszkozitásuk miatt van hanem az időtállásuk nem az igazi!
4-5 hónap után már annyira gyenge kenőképességel fognak rendelkezni hogy nem csak a fogyasztásban mutatkozik ez majd meg hanem a motor alkatrészeinek surlódásából adódó fémreszelékek mennyiségének növekedésében is!
Mi a jó olaj? A jó olaj tulajdonságait mi mind tudjuk. De a legfőképp ami a lényeg az az hogy hidegidításban is kenjen megfelelően és hosszan bírja tartani kenési tulajdonságait akár a szerviz intervallumon túl is!!!
Ha nézzük az olajakat mindenképpen Castrolt vagy Q8-at ajánlanék de ezeken belül is a megfelelő viszkozitásuakat!
pl: Castrol Magnatec A1 5W-30 (A1 osztály, ez fontos).
Ez az olaj az egyik legjobb viszkozitású olaj a piacon amit láttam neten de van még ennél is jobb csak nagy kiszerelésben és drágábban a BP-által. Mindig érdemes megnézni az olajok tulajdonságait amikor nézelődünk! pl: ez az olaj #
Viszkozitása 40°C-on: 55.4 mm2/s
Viszkozitás 100°C-on: 9.70 mm2/s
Ezek nagyon jó értékek. Mivel 40 fokon általában az olajok úgy kb 86-100 mm/2s körüli viszkozitással rendelkeznek. Ez a kezdeti alacsony hőmérsékleti kenést jelenti ami a motor élettartalmát befolyásolja és a fogyasztást hidegindításban.
A legoptimálisabb viszkozitás pedig a valóságban a motoroknál elvileg 90 Celsius fokon 10 mm2/s. (90 fokon, nem 100fokon! 90 az üzemi hőmérséklet). :!:

Szóval minél kisebb az első számjegy (5W-xx, 10W-xx) annál jobb a hidegindítási kenése a motornak.
minél kisebb a második számjegy (xxW-30, xxW-40) annál finomabb az olaj, annál kisebb hőmérsékleten ken már elég jól. Pl 1 dízelbe érdemes általában mindig 40est rakni. Az új benzinesekbe 30ast raknak már mert finom az olaj és jó a kenése 90fokon.
Viszont más a helyzet a sport olajoknál. 1 Versenyautó kb 110 fok körüli üzemihőmérséklettel is mehet a motorja ahol ezek az olajok nem lennének jók mert már annyira szétfolnyának.
ezért vannak a 10W-60 olajok meg hasonlók.
Ezek magasabb hőmérsékleten fejtik ki ugyanaz hatásukat mint a személyautóknál a 30as vagy 40es olajok 90 Celsius fokos hőmérsékleten.

Sokan viszont nem raknak finomabb olajat autójukba mert azt mondják hogy túl vékony lenne és elmenne szépen a hengerek közt mivel nem tömítene. Nem sok köze van igazából ehez ennek.
Sőt. Ha valaki azzal dicsekszik hogy nem fogyasztja autója az olajat ahoz képest mennyi idős az téved igazából mert az sem jelenti azt hogy tökéletes az olaj vagy az autójának motorja állapota.
Elvileg egézséges ha fogy az olaj. Ha nem fogy valószínűleg az azért is van mert az üzemanyag is apránként átszivárok a hengerekből az olajtankba és nem vesszük észre igazából a különbséget. Pedig hígabb lesz az olaj és büdösebb is, ehez még hozzá adódik a párásodás stb.
Ezért is van hogy az olajat habár bírnia kéne az intervallumot ajánlják hogy évente cserélve legyenek... :idea:


csüt. máj. 13, 2010 12:16
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 13, 2010 10:29
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: Hu
Hozzászólás Fogyasztás csökkentése
Itt van pár hasznos ötlet amivel biztos értékeket tudtok elérni és nem kell semmit állítgatni.

-a kerekeket nyugodtan túl lehet fújni ugyanis nem vészes a stabilitása még így sem viszont az autó sokkal könnyebben tud gyorsulni és egyenletesebben tartja a sebességet, kevesebb az ellenállás!

-fél percnél tovább ne melegítgessük az autót álló helyzetben mivel teljesen felesleges.
A benzinesek ienkor sokat fogyasztanak hidegindításkor és nagyon lassan melegszenek fel üzemi hőmérsékletre terheletlenül!
Érdemes az autóval minél hamarabb elindulni szépen nem pörgetve minél magasabb fokozatban haladni így a motor kíméletsen hamarabb felmelegszik ezért a fogyasztás is beáll a szintjére.

-az üzemanyagtank alján időnként felszokott gyűlni a víz ami nem tesz igazán jót a hatásfoknak úgyhogy az jó ha néha kiszedjük vagy inkább ki párologtatjuk onnan! Van 1 magyar termék a SPURI adalék.
Ez nagy részben metanol meg valamiféle kenőanyag ötvözete, ez 1 adalék. Elég az 1.25 Decis változata. A tankot 1/4 vagy félig tankolva egy jobb minőségű benzinnel érdemes ezt az adalékot beleönteni.
Évente elég 1er ezt a kis karbantartást megcsinálni.

-most pedig megint 1 úgynevezett adalékról lesz szó. Nem 1 csodaszerről. Nem drága, sokáig elég és a lényeg hogy használ!
Mint mindenki általában a gyengébb minőségű ám de olcsóbb üzemanyagot tankoljuk. Mi is a különbség? Annyi hogy a 95öshöz képest a magasabb oktánszámú üzemanyagban (98-00) raknak egyrészt 1 kevéske metanolt (de nagyon keveset) viszont raknak bele 1 kis súrlódás csökkentőt. És ezt a súrlódáscsökkentőt el is lehet olvasni a benzinkutakon is hogy ez van benne és ezért jobb.
Mondjuk tényleg jobb csak drága és nem éri meg igazán így és annyira nem is észrevehető a változás.
Ezt fogjuk mi kiküszöbölni 1 helyettesítő súrlódáscsökkentővel mégpedig a STIHL 2ütemű olajával! Ezt leginkább magasfordulatú fűkaszáknál, stb használják.
(Érdemesebb valami olcsóbb helyen venni az árkülönbségek miatt!)
Ez 1 kitűnő égési és kenési tulajdonságú olaj. Sőt talán a legjobb.
(a sima 2ütemű olajakat semmiképpen nem ajánlanám mert azok csak károsítanák a katalizátort vagy a kipufogót mivel nagy részük túlmegy a hengereken a tökéletlen égésük miatt és csak "ráragad" a kipufogó részekre).

40-50 Liter Benzinhez érdemes 1 vagy max 1.5 Deci STIHL olajat hozzá önteni a kívánt hatáshoz.

Az autónknál azt a változást fogjuk észrevenni hogy a motorja halkabban fog üzemelni és egyenletesen (főleg a régebbi 8-10éves autóknál). Eltünnek sokszor a kopogó hangok és a fogyasztás is csökken valamennyivel a fellépő súrlódás lecsökkentése miatt a hengerekben! :!:

Egyébként lehet ilyen típusú adalékokat venni a tescóban is SZELEPKENŐ néven ami jó drága a 3decis kiszereléséhez képest és még kormolódik is 1 kicsit ami szerintem abszolút neméri meg. :?


VÉGEREDMÉNY:
Egy 99es Hyundai Accent 1.5 autóm van. Ezen is próbáltam ki ezeket a trükköket mivel én nem bírom és nem is akarom szétszedni és megbütykőlni az elektronikáját meg ilyen hasnolnó felesleges dolgokat.
Ezekkel a praktikákkal 1 éve használom az autót minden probléma nélkül.
Az átlag 500Km-es menet táv megnőt 700Km-re 1 teli tankal, aminek örülök ilyen abszolút írreális benzinárak mellett. :D


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára KRISSztus csüt. máj. 13, 2010 12:19-kor.



csüt. máj. 13, 2010 11:23
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Készítettem tömény NaOH-oldatot lefolyótisztítóból. Jól vezet.


kedd nov. 17, 2009 10:39
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Tegnap próbáltam a NaOH-t.
Fél liter vízbe mennyi az optimális?
2V-nál nagyon kicsi az áram(0,09A).
Érdekes módon az egyik rozsdamentes lemezen megtapadtak a buborékok, a másikról milliméternél kisebb buborékok is igyekeznek felfelé, semmi megtapadás.
Polaritáscsere után hasonló eredmény.
Ezek szerint a lemez anyaga sem mindegy.


csüt. nov. 12, 2009 7:35
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
szsrobert írta:
Most találtam:

Az elektromos meghajtás egyszerűbb lehet, ez viszont olcsóbb:
http://k-forum.extra.hu/e107_plugins/fo ... c.php?2630
Áram termelésére is érdemes lenne használni.
Nem érdekel, mitől működik. Csak működjön üzembiztosan, gazdaságosan.

Azért ne vess bele így elsőre nagy bizalmat a dologba. A vízzel működő autót már sokan, sokszor "feltalálták", de nincs belőle egy se.


pén. nov. 06, 2009 17:53
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Most találtam:

Az elektromos meghajtás egyszerűbb lehet, ez viszont olcsóbb:
http://k-forum.extra.hu/e107_plugins/fo ... c.php?2630
Áram termelésére is érdemes lenne használni.
Nem érdekel, mitől működik. Csak működjön üzembiztosan, gazdaságosan.


pén. nov. 06, 2009 15:02
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: hétf. júl. 10, 2006 14:32
Hozzászólások: 353
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
szsrobert írta:
Hol lehet teljesítményre vetítve legolcsóbban napelemet vásárolni?


Írj egy privátot, 2,2EUR/W körül már megoldható a dolog. Mono és poli napelemet tudok szerezni.


pén. okt. 16, 2009 11:10
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
A hátszél az igazi.


csüt. okt. 15, 2009 6:16
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Opto írta:
Hi!
Valaki próbálkozott ezekkel?
http://www.nology.com/hot.html
http://www.szuts.com/plasmabooster/
Ha igen mik a tapasztalatok?

Nem tudom.
Ha valóban számítana, akkor így gyártanák az autókat.
Hiszen arra mennek --főképp a kisautóknál--, hogy minél jobb legyen a motor hatásfoka: azaz minél kisebb legyen a fogyasztása.


szer. szept. 23, 2009 14:24
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 16, 2004 17:50
Hozzászólások: 273
Hozzászólás 
Hi!
Valaki próbálkozott ezekkel?
http://www.nology.com/hot.html
http://www.szuts.com/plasmabooster/
Ha igen mik a tapasztalatok?


szomb. szept. 05, 2009 10:41
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Hol lehet teljesítményre vetítve legolcsóbban napelemet vásárolni?


szomb. okt. 25, 2008 11:42
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Nincs titok.
Ezt arra írtam, hogy azt mondtad, hogy nem drágább az étolaj, mint a dízel, ha az étolaj elhasznált, vagy ha olcsón veszed. (Erre írtam, hogy ha így számolod, hogy a drágább olcsóbb, ha olcsón veszem, akkor nem csak az étolajat veheted olcsón, hanem a dízelt is)

Konkrétumot nem tudok mondani, de ha van sofőr ismerősöd, ő hátha szív le és ad el "felesleges" üzemanyagot.
Vagy ha ismersz tankerautó sofőrt (bár akkor már biztos ott vásárolnál) ők nagyobb mennyiségben árulnak. Van ismerős, aki annak idején ebből építette fel a házát: a benzinkúton nem tömegre mérték meg a kocsit, hogy megvan-e a benzin, hanem térfogatot mértek: egy mérőzsinórral azt nézték meg, hogy hány cm/mm magas benne a benzin (legalábbis így mesélte). És a hőtágulás miatt meg volt engedve valahány % eltérés. Ekkora tételben a kicsi is sok: 50 m3 benzinnek csak 1%-a is 500 liter. Fuvaronként. Képzelheted mennyi "fizetéskiegészítést" csinált magának. Nyugdíj-előtakarékosság.
De már nem ott melózik, ha jól emlékszem, olyan 200 ft táján járt a benzin ára, amikor abbahagyta.


szomb. okt. 04, 2008 12:39
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Sparow2 írta:

Ha olcsóbban vásárolod, akkor az üzemanyag is olcsó :)
(Nem csak étolajat árulnak olcsóbban)


Én olcsón még aranyeret sem tudok vásárolni...
Küldj egy mailt a "titokról". :)


csüt. okt. 02, 2008 18:21
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Valóban, használt étolaj ...
Csak azt meg nagyon alaposan le kell szűrni, mert tele van apró szilárd darabkákkal, amik az adagolót eldugíthatják.

Ha olcsóbban vásárolod, akkor az üzemanyag is olcsó :)
(Nem csak étolajat árulnak olcsóbban)


csüt. okt. 02, 2008 10:50
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Ha a boltban vásárolod, drága.
De ha krumlit sütök vele, majd közlekedek, akkor már nem annyira drága.Vagy ha olcsóbban vásárolod.
Sajnos nekem nincs vindízel motoros járművem.Fűtésre és áramtermelésre kellemes és környezetbarát megoldás lenne.


szer. okt. 01, 2008 18:21
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
szsrobert írta:
És akkor mi van, ha egy elektromos autót(tehát nem belsőégésű motorral hajtott) olyan akkumulátorokról üzemeltetek, amit étolajjal üzemelő áramfejlesztővel töltök??? :)

Azt bizonyára szabad.
De szerintem már drágább az étolaj, mint a gázolaj ...


kedd szept. 30, 2008 19:36
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 341
Hozzászólás 
Hát igen, ez egy teljesen jó megoldás én is gondolkodtam már rajta.

Láttam már olyan gázolajjal működő generátort, ami ősztöl-tavaszig a hulladékhőjével teljesen megoldja egy műhely és telephely fűtését, melegvízigényét, miközben a hálózatba termel vissza áramot (a tulaj pénzt kap érte) .


kedd szept. 30, 2008 17:32
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
És akkor mi van, ha egy elektromos autót(tehát nem belsőégésű motorral hajtott) olyan akkumulátorokról üzemeltetek, amit étolajjal üzemelő áramfejlesztővel töltök??? :)


kedd szept. 30, 2008 17:20
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
T68m írta:
...
(2) Ásványolajnak minősül, továbbá e törvény alkalmazásában az (1) bekezdésben megjelöltektől eltérő, bármely olyan termék, amelyet belső égésű motorok üzemanyagaként vagy üzemanyagok adalékaként vagy hígítóanyagaként, továbbá tüzelő-, fűtőanyagként kínálnak, értékesítenek vagy használnak fel, ez utóbbiak közül kivéve a 2713 vámtarifaszámú petrolkokszot, a tőzeget vagy egyéb szilárd szénhidrogént, valamint a fűtési, tüzelési célú földgázt.

tehát a törvény ITT mondta ki azt, hogy azért jövedéki adó köteles (a tankba öntött étolaj), mert ásványolajnak minősül mindaz, amit a tankba beleöntesz.
Itt, a jogszabályhelyen van egy kis értelmezési zavar, méghozzá az, hogy a kivételek (tőzeg, földgáz, stb.) a belső égésű motor üzemanyagként felhasználásakor kivételek az ásványolajá minősítés alól, vagy általában kivételek, de ha belső égésű motorban használjuk, akkor nem! :roll: Azért ez a megfogalmazás a jogalkotók részéről nem volt valami precíz.

Olvasd el figyelmesen újra: a belsőégésű motor üzemanyagaként elhasználva számítanak ezek az anyagok ásványolajnak, nem általában.
(Pl. az étolaj sem számít ásványolajnak, ha azzal rántott húst sütsz, csak ha autózol vele)
Vagyis az első állításod igaz: "a belső égésű motor üzemanyagként felhasználásakor kivételek az ásványolajjá minősítés alól", mivel csak úgy "általában" ezek nem számítanak ásványolajnak.


kedd szept. 30, 2008 6:38
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
szsrobert írta:
Tehát földgázzal lehet autózni.ezen szabály alapján az


áram után is jövedéki adót kell fizetni, ha az hajtja a jármûvet? :D


1. épp ezt mondtam, hogy a kivétel úgy van megfogalmazva, hogy k*rvára nem egyértelmű!

2. árammal hajthatsz, mivel az elektromotor nem belső égésű motor.


hétf. szept. 29, 2008 23:49
Profil Honlap
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Attól hogy neked tetszik, mi nem tudunk olcsóbban közlekedni.


hétf. szept. 29, 2008 22:20
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 341
Hozzászólás 
Minek robbanómotorral bíbelődni, ezt a magyar filmet nézzétek meg, Egely Györggyel: http://thepiratebay.org/search/talalmanyok/0/99/200
Nekem a Tesla kocsijáról szóló történet tetszik benne legjobban.


hétf. szept. 29, 2008 17:57
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Tehát földgázzal lehet autózni.ezen szabály alapján az áram után is jövedéki adót kell fizetni, ha az hajtja a járművet? :D
Olajnyomás nélküli járművet olyan hajtani, mint neked bekötött orral-szájjal, levegő nélkül mezítláb üvegcserépen futni.Lehetni lehet, de nem éri meg...
Olajnyomás hiánya esetén csak egy módon lehet 1km-t megtenni.
A visszajelző lámpa jelzésére azonnal leállítod a motort, és üresbe kapcsolod a váltót, és lendületből elgurulsz 1km-t.


hétf. szept. 29, 2008 17:32
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
na, MH helyett dolgozok (akár csak az elektronikában ;-), tehát megtaláltam:

50. § (1) E törvény alkalmazásában ásványolajnak
(itt egy hosszú felsorolás van...) minősül.

(2) Ásványolajnak minősül, továbbá e törvény alkalmazásában az (1) bekezdésben megjelöltektől eltérő, bármely olyan termék, amelyet belső égésű motorok üzemanyagaként vagy üzemanyagok adalékaként vagy hígítóanyagaként, továbbá tüzelő-, fűtőanyagként kínálnak, értékesítenek vagy használnak fel, ez utóbbiak közül kivéve a 2713 vámtarifaszámú petrolkokszot, a tőzeget vagy egyéb szilárd szénhidrogént, valamint a fűtési, tüzelési célú földgázt.

tehát a törvény ITT mondta ki azt, hogy azért jövedéki adó köteles (a tankba öntött étolaj), mert ásványolajnak minősül mindaz, amit a tankba beleöntesz.
Itt, a jogszabályhelyen van egy kis értelmezési zavar, méghozzá az, hogy a kivételek (tőzeg, földgáz, stb.) a belső égésű motor üzemanyagként felhasználásakor kivételek az ásványolajá minősítés alól, vagy általában kivételek, de ha belső égésű motorban használjuk, akkor nem! :roll: Azért ez a megfogalmazás a jogalkotók részéről nem volt valami precíz.


vas. szept. 28, 2008 22:27
Profil Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Tds írta:
...
Már akkor is használtam a slic50-t, és ez kb. 86-ban volt.
A BNW-re kellett felmenni hogy vehessek. Azóta minden autómba beleraktam. Egy Opel Kadett 16D-vel van a legtöbb tapasztalatom, el folyt a vizem és még haza tudtam jönni anélkül hogy tönkrement volna a motor, kb. 20km-ert tettem meg víz nélkül. ...

Ez számomra hihetetlen, mivel a belsőégésű motorban a hőnek csupán kis része származik a súrlódásból (ez a slick50 a súrlódást csökkenti, vagy legalábbis ezt mondják). A hő nagyobb része a motor működési elvéből adódik, ugyanis a hatásfoka kb. 1/3. Ha működik a motor, akkor minden a jármű mozgatására kivett watt-ra jut 2 watt hőenergia, amit el kell vezetni, különben túlmelegszik és besül. Ha elfolyik a hűtővíz, akkor még azt el tudom képzelni, hogy kis teljesítménnyel, pl. alapjáraton üresben jár a motor, de hogy menet közben mondjuk 70-80-as tempóval tudjon menni még 20km-t, miközben 20 kW-nyi hőt kell leadnia hűtővíz nélkül, azt nem tudom elképzelni.

A motorolaj sem csupán a súrlódást csökkenti, hanem a hőt is szállítja.

Jó 20 évvel ezelőtt ismerősnek hazafelé menet elment az olajnyomás. Gondolta már nincs 1 km sem hazáig, és azt gondolta, hogy addig úgyis olajos a gép belülről, hiszen az olaj nem csorog le teljesen szárazra, tehát kenés lesz, és haza akart még gurulni. Azt a nem egészen 1 km-t sem bírta megtenni, mire besültek a dugattyúk. (Persze a kenés nem volt tökéletes, de messze nem is használta a gépet csúcsteljesítményen, direkt lassan ment vele, sík úton)

Szerk: egyszer egy 4 ütemű Wartburgba ismerős szerelő töltött ilyen slick 50 nevű szert (még valami matrica is járt hozzá, ami föl lehetett ragasztani, hogy már van benne ilyen szer, és többet nem szabad bele önteni mert valami anyag túlságosan lerakódik, vagy valami hasonló magyarázat volt hozzá). Igazából semmi különbséget nem lehetett észrevenni, látható fogyasztáscsökkenés sem volt, a motor nem volt erősebb (legalábbis érzékelhetően, most lehet hogy 2 LE-vel több volt), sem semmi ilyesmi.
A következő olajcserénél az olaj ugyanolyan elhasznált volt szemmel láthatólag, mint az előző olajok. Ha a súrlódás kisebb lett volna, az olaj sokkal később megy tönkre.


vas. szept. 28, 2008 20:33
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
A legkeményebb bűncselekményt akkor követed el, ha saját termelésű, adózatlan köztes és közvetlen alkoholterméket, sört, bort, pezsgőt, vagy dohányárut öntesz közúti jármű üzemanyagtankjába. :D
Ezentúl senki ne merészelje otthon főzött pálinkával hajtani az autóját! :)
Furcsa, hogy sem atankba, sem a sofőrbe nem lehet tölteni üzemszerű állapotban.


szomb. szept. 27, 2008 16:54
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Sparow2 írta:
T68m írta:
... ha ez (vagy ilyen szellmû) jogszabály adja a jövedéki adó alapját, akkor minden felhasználható hajtóanyagnak, ami nincs felsorolva a jövedéki adóról szóló jogszabályban. ...


Csakhogy ez a jogszabály (2003. évi CXXVII. törvény) nem azt mondja, hogy ezt-és-ezt tilos csinálni (és akkor alapból minden mást szabad), hanem kivételeket mond meg, hogy ha ezt-és-ezt csinálod, akkor nem jövedéki terméket hozol létre:
Idézet:
7. § E törvény alkalmazásában

1. jövedéki termék belföldi elõállítása: a belföldön bármilyen alapanyag, termék felhasználásával, bármilyen eljárással végzett termelési, feldolgozási, kiszerelési (palackozási) tevékenység, amelynek eredményeként jövedéki termék jön létre, kivéve:


a törvény hatálya:
3. § (1) A törvény rendelkezéseit a jövedéki termékek után fizetendő adóra, a dohánygyártmányok általános forgalmi adójára, a jövedéki termékek előállítására és forgalmazására, továbbá a jövedéki ügyekre kell alkalmazni.
(2) Jövedéki termékek:
a) az ásványolaj,
b) az alkoholtermék,
c) a sör,
d) a bor,
e) a pezsgő,
f) a köztes alkoholtermék,
g) a dohánygyártmány.
(3) Az (1) bekezdésben meghatározott adókból származó bevétel a központi költségvetést illeti meg.

tehát pl. hidrazinra nem vonatkozik, azzal hajthatsz gépkocsit. Megjegyzem, az étolaj sem minősül a fentiek alapján jövedéki terméknek. Tehát MH állításának (amit máshonnan is hallottam) nem tudom mi az alapja.


szomb. szept. 27, 2008 12:13
Profil Honlap
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Talán Vin Diesel motorja. :)
De nékem nincs oly gépezet.
Akkor marad az állami rablóhad támogatása, és a motor optimalizálása az E85-höz más gyújtásidőponttal és magaskompressziós hengerfejjel.


szomb. szept. 27, 2008 12:08
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
szsrobert írta:
Tehát semmi akadálya, hogy 1 liter benzinhez 10 liter bioetanolt és 10 liter kétütemű motorolajat keverj.

Valószínűleg semmi, de annak értelme sincs adóügyi szempontból: hiszen a bioetanolt is a benzinkúton veszed, és benne van az adó az árában. Meg anyagilag sincs értelme, hiszen az olaj drágább, mint a benzin vagy az etanol.
(Egyébként 50% etanollal és 50% olajjal működne valamilyen gép a petróleumlámpán kívül? :) )


szomb. szept. 27, 2008 10:06
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Tehát semmi akadálya, hogy 1 liter benzinhez 10 liter bioetanolt és 10 liter kétütemű motorolajat keverj.


szomb. szept. 27, 2008 9:32
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
T68m írta:
... ha ez (vagy ilyen szellmű) jogszabály adja a jövedéki adó alapját, akkor minden felhasználható hajtóanyagnak, ami nincs felsorolva a jövedéki adóról szóló jogszabályban. ...


Csakhogy ez a jogszabály (2003. évi CXXVII. törvény) nem azt mondja, hogy ezt-és-ezt tilos csinálni (és akkor alapból minden mást szabad), hanem kivételeket mond meg, hogy ha ezt-és-ezt csinálod, akkor nem jövedéki terméket hozol létre:
Idézet:
7. § E törvény alkalmazásában

1. jövedéki termék belföldi előállítása: a belföldön bármilyen alapanyag, termék felhasználásával, bármilyen eljárással végzett termelési, feldolgozási, kiszerelési (palackozási) tevékenység, amelynek eredményeként jövedéki termék jön létre, kivéve:

a) a kétütemű motorolaj motorbenzinhez keverését,

b) az ásványolajok közé tartozó adalék legfeljebb 0,2 térfogatszázalék arányban üzemanyagba, tüzelő- és fűtőolajba történő bekeverését,

c) az ásványolajtermék színezését (beleértve a jelzőanyagot is), ha a színezés eredményeként a termék nyolc számjegyű vámtarifaszáma és adómértéke nem változik,

d) az ásványolajtermék finomítói ásványolajraktárban, ásványolaj-tárolóban vagy terméktávvezetékben történő átminősítését, a finomítói ásványolajraktárban és az ásványolaj-tárolóban történő átminősítés esetében akkor, ha az ásványolajtermékek véletlen keveredése miatti átminősítést haladéktalanul, az egyéb okból bekövetkező átminősítést pedig előzetesen - legkésőbb 5 munkanappal az átminősítést megelőzően - a vámhatóságnak bejelentik,

e) a Magyar Gyógyszerkönyvben meghatározott alkoholtermék és benzin külön jogszabályban foglaltak szerint gyógyszer-nagykereskedelmi tevékenység folytatására jogosító engedéllyel rendelkezők által történő csomagolását (kiszerelését), az azt megelőzően végzett mechanikai szűrését, illetve a gyógyszertárak által végzett gyógyszertári kiszerelését,

f) a csokoládégyártáshoz felhasznált vagy felhasználásra kerülő alkoholos gyümölcsből az alkoholtermék gyártási melléktermékként történő visszanyerését, ha azt a vámhatóságnak előzetesen bejelentették,

g) az üzemanyagoknak a fuvarozás során vagy az üzemanyagtöltő állomáson, vagy a jövedéki engedélyes kereskedő, illetve a végfelhasználó telephelyén a lefejtéskor bekövetkező keveredését, ha azt a vámhatóságnak haladéktalanul bejelentették, illetve csővezetékes szállítás esetén az egymás után szállított ásványolajok keveredését,

h) a vegyipari és gyógyszeripari hatóanyagok, intermedierek előállításához használt jövedéki termékek tisztítását, ha azt adómentes felhasználó vagy felhasználói engedélyes végzi és a tisztítással visszanyert jövedéki terméket a vegyipari vagy gyógyszeripari adómentes felhasználó vagy a felhasználói engedélyes az engedélyezett célra használja fel,

i) a növényi olajok oldószeres kivonással történő gyártásához zárt rendszerben felhasznált 2710 11 25 vámtarifaszámú ásványolaj visszanyerése, amennyiben a gyártási folyamatban újrafelhasználásra kerül,

j) a 2909 19 00 vámtarifaszám alá tartozó etil-tercier-butil-éter (a továbbiakban: ETBE) vagy a bioetanol [7. § 37. pont] előállításához beszerzett 2207 10 00 vámtarifaszámú, legalább 99 térfogatszázalék alkoholtartalmú víztelenített alkoholtermék kőolaj finomító adóraktárban, finomítói ásványolajraktárban vagy ásványolaj-tárolóban a külön jogszabály szerint, motorbenzinbe való bekeverés céljából történő denaturálását,

k) az üzemanyagtöltő állomás vagy az üzemi motorikus gáztöltő állomás tárolótartályában a 2711 12, 2711 13 és 2711 19 00 vámtarifaszámú cseppfolyósított szénhidrogének keveredését,

l) a biológiai ecetet előállító üzemben a kettős fermentáció első lépéseként végzett alkoholos erjesztést, ha azt a vámhatóságnak előzetesen bejelentették, és a keletkezett félkész terméket ecet hozzáadásával haladéktalanul denaturálják,

m) hígító, oldószer célra gyártott egyéb ellenőrzött ásványolaj előállítását nem jövedéki termék és/vagy egyéb ellenőrzött ásványolaj és/vagy megfigyelt termék komponensekből, összekeveréssel,

n) a 63. § (1) bekezdés c) pontja szerinti alkoholtermékek közül a 64. § (4) bekezdés a)-b) pontja alá eső alkoholtermék előállítását (keletkezését),

o) a cseppfolyósított szénhidrogénnek a külön jogszabály szerint pébégázpalackból turistahasználatú, legfeljebb 3 kg töltettömegű palackba történő átfejtését,

p) nemzeti vagy uniós támogatás igénybevételével megvalósuló, a kutatás-fejlesztésről és technológiai innovációról szóló törvény szerinti kísérleti fejlesztés (a továbbiakban: kísérleti fejlesztés) keretében a külön jogszabály szerinti bioüzemanyagnak és más megújuló üzemanyagnak (a továbbiakban: bioüzemanyag) adózott benzinbe vagy adózott gázolajba adózottan történő bekeverését, amennyiben azt a vámhatóságnak előzetesen bejelentették (a továbbiakban: kísérleti célú előállítás).


pén. szept. 26, 2008 20:09
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Gafly írta:
Hidegben azert konnyebben megdermedt/kivallt a parafin (meg olajegohoz is adalekolni kellett)...

Fura. Nekem MOL-os ismerős mondta, hogy teljesen ugyanaz az olaj, csak piros festéket kevernek bele, hogy szemmel is látszódjon.
Persze ettől még lehet, hogy a gázolajhoz hozzáadtak még valamit, csak ő nem tudta.
Meg ez már jó régen volt, még amikor az olajszőkítési botrányok voltak. (De nem hiszem, hogy azóta változtattak volna a gázolajon)

Érdekesség: valahol olvastam, hogy a dízelmotor hajtóanyaga eredetileg mogyoróolaj volt.


pén. szept. 26, 2008 19:49
Profil Privát üzenet küldése
ezüst tag

Csatlakozott: szer. szept. 24, 2008 23:28
Hozzászólások: 16
Hozzászólás 
szsrobert írta:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9073728

Köszi! De itt a Terminalon nincs ilyen? :hm: Mert úgymond ide irányított egy kollégám...


pén. szept. 26, 2008 17:14
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9073728


pén. szept. 26, 2008 17:05
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag

Csatlakozott: szer. szept. 24, 2008 23:28
Hozzászólások: 16
Hozzászólás 
Sziasztok!

Némi segítségre lenne szükségem itt a fórumon belül. Nekem azt mondták, hogy van egy "elektromos autó" topik is, de egyszerűen nem találom. Köszi előre minden helpet!


pén. szept. 26, 2008 12:27
Profil Privát üzenet küldése
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 16, 2004 17:50
Hozzászólások: 273
Hozzászólás 
Gafly írta:
>

En meg emlekszem arra amikor 2 forint 10 filler volt egy liter :)


Persze mert a Ruszkik "beszerzési áron :lol:" árulták akár 1Ft ért az autóba valót.


pén. szept. 26, 2008 11:01
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> ugyanaz az olaj, mint a dízel, csak a színe más, hogy látszódjék a különbség.

Hidegben azert konnyebben megdermedt/kivallt a parafin (meg olajegohoz is adalekolni kellett)...

> A külöbség az volt, hogy a HTO olcsóbb volt (ha jól emlékszem valamilyen
> támogatás volt rajta, mert az fûtéshez volt).

En meg emlekszem arra amikor 2 forint 10 filler volt egy liter :)


pén. szept. 26, 2008 8:03
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Sparow2 írta:

Tessék, itt: http://vam.gov.hu/displayDoc.do?elementId=3594
Idézet:
Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 2003. évi CXXVII. törvény (jövedéki adótörvény) 2005. január 1-jével történõ módosítása következtében a jövedékiadó-mértékkel nem terhelt ásványolajoknak kiszerelési egységtõl függetlenül üzemanyagok adalékaként történõ kínálása, értékesítése, felhasználása esetén jövedéki adófizetési kötelezettség keletkezik, és annak az üzemanyagnak a jövedékiadó-mértékével számítva kell az adót megfizetni, amelyhez az adalékanyagot bekeverik vagy kínálják, értékesítik.


ha ez (vagy ilyen szellmű) jogszabály adja a jövedéki adó alapját, akkor minden felhasználható hajtóanyagnak, ami nincs felsorolva a jövedéki adóról szóló jogszabályban. Ez azért érdekes, mert MH szerint:

Idézet:
Ha mással hajtassz autót, mint amin megfizetted a jövedéki adót, az jövedéki csalás. Készpassz, a tv. ezt mondja, még ha életszerûtlen, és a gyakorlatban alkalmazhatatlan hülyeség is. Én sem azért írom, hogy kekeckedjek, hanem, hogy tudjon róla aki csinálja, nem egészen legális a dolog.


csüt. szept. 25, 2008 19:09
Profil Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Sparow2 írta:
T68m írta:
Gafly írta:
http://www.origo.hu/tudomany/20080924-eg-a-sos-vizbol-a-radiofrekvencias-sugarzas-hatasara-kivalt-hidrogen.html


mondjuk a hidrogénnek kékes lángja van, de fogjuk rá, hogy a sótól sárgás.

Én csak egyszer láttam hidrogént égni, még iskolás koromban, de akkor színtelen lángja volt ...
Úgy történt a kísérlet, hogy egy fejjel lefelé álló üvegedénybe hidrogént töltöttek, majd egy égõ fapálcával meggyújtották. Ekkor pukkanás hallatszott, ahogy meggyulladt, de nem látszott láng. Az égõ pálca odaérintésére többször nem hallatszott pukkanás, viszont egy nem égõ pálcát bedugva a pálca meggyulladt, jelezvén, hogy ott valami ég.


8) rendben, nem nyitok vitát erről, mivel a hsz tárgya az volt: hogy NEM SÁRGA.


csüt. szept. 25, 2008 19:04
Profil Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
T68m írta:
Gafly írta:
http://www.origo.hu/tudomany/20080924-eg-a-sos-vizbol-a-radiofrekvencias-sugarzas-hatasara-kivalt-hidrogen.html


mondjuk a hidrogénnek kékes lángja van, de fogjuk rá, hogy a sótól sárgás.

Én csak egyszer láttam hidrogént égni, még iskolás koromban, de akkor színtelen lángja volt ...
Úgy történt a kísérlet, hogy egy fejjel lefelé álló üvegedénybe hidrogént töltöttek, majd egy égő fapálcával meggyújtották. Ekkor pukkanás hallatszott, ahogy meggyulladt, de nem látszott láng. Az égő pálca odaérintésére többször nem hallatszott pukkanás, viszont egy nem égő pálcát bedugva a pálca meggyulladt, jelezvén, hogy ott valami ég.


csüt. szept. 25, 2008 18:02
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
MotoHacker írta:
Mert a villanyautó(s)t nem fogja a rendőr megbüntetni, pedig az csak villannyal megy, és az áramon nincs jövedéki adó (még).
Van valami sűrített levegős próbálkozás is, egészen ígéretes, na ott mi lesz a "különös forgalmazási szabályokkal bíró" jövedéki termék? A levegő? :D

Nem a jármű használatán van a jövedéki adó (pl. lovaskocsinál sincs adó a lovon), hanem némely fajta üzemanyagon (benzin, dízelolaj). Ezért is büntették, akik annakidején HTO-val jártak vagy pancsoltak: ugyanaz az olaj, mint a dízel, csak a színe más, hogy látszódjék a különbség. A külöbség az volt, hogy a HTO olcsóbb volt (ha jól emlékszem valamilyen támogatás volt rajta, mert az fűtéshez volt).

Tessék, itt: http://vam.gov.hu/displayDoc.do?elementId=3594
Idézet:
Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 2003. évi CXXVII. törvény (jövedéki adótörvény) 2005. január 1-jével történő módosítása következtében a jövedékiadó-mértékkel nem terhelt ásványolajoknak kiszerelési egységtől függetlenül üzemanyagok adalékaként történő kínálása, értékesítése, felhasználása esetén jövedéki adófizetési kötelezettség keletkezik, és annak az üzemanyagnak a jövedékiadó-mértékével számítva kell az adót megfizetni, amelyhez az adalékanyagot bekeverik vagy kínálják, értékesítik.


csüt. szept. 25, 2008 17:48
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Ki kellene próbálni szegény keverékkel.Bár így is megy a gép kis fúvókával is, csak gyenge.Kíváncsi vagyok, mennyit javítana rajta.


csüt. szept. 25, 2008 17:35
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Opto írta:
Csupán egy a kérdés.
Mekkora energia kell hozzá?


nyilván több, mint amennyit az elégetéssel nyersz! :lol: :lol: :lol:


csüt. szept. 25, 2008 11:30
Profil Honlap
arany tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 16, 2004 17:50
Hozzászólások: 273
Hozzászólás 
Csupán egy a kérdés.
Mekkora energia kell hozzá?


csüt. szept. 25, 2008 10:55
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Gafly írta:
http://www.origo.hu/tudomany/20080924-eg-a-sos-vizbol-a-radiofrekvencias-sugarzas-hatasara-kivalt-hidrogen.html


mondjuk a hidrogénnek kékes lángja van, de fogjuk rá, hogy a sótól sárgás.


csüt. szept. 25, 2008 9:43
Profil Honlap
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 1347 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség