|
ENERGIAKICSATOLÓ SZERKEZETEK
Szerző |
Üzenet |
szsrobert
arany tag
Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58 Hozzászólások: 375 Tartózkodási hely: Szentes
|
Ajánlom figyelmetekbe a
http://free-energy-devices.com
és
http://freepatentsonline.com
oldalakat, ahol rengeteg hasznos, továbbfejleszthető ötletet, és szabadenergia kinyerésére alkalmas gépek leírását olvashatjátok.
|
szomb. jan. 30, 2010 17:38 |
|
|
SPafi
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 6360 Tartózkodási hely: Budapest
|
Idézet: Ebben még nem lenne semmi misztikus, mert fizikában a nemlineáris rezgőköröknél van ilyen. Csakhogy a rendszer nem tartalmaz nemlineáris elemeket, mert a légforgó és a légmagos tekercs nem az Smile Érdekes, hogy csak bizonyos spec. esetekben lehet kicsalni az effektust. Általában nagyobb feszültség szükségeltetik. Ez már önmagában is érdekes.
Ezt én is rendszeresen tapasztalom, amikor tekercseket mérek rezonancián, egy 25 V-os MOSFET félhídról táplálva. Nálam speciel 150 feletti jósági tényezőnél jön elő, de nem a feszültségtől függ, ha trafóval illesztek hozzá egy kis feszültségű, nagy jóságú kört, akkor is csinálja. Még nem bizonyítottam, de nekem eléggé úgy tűnik a jelalakok alapján, hogy a dead-time alatt tanusított nemlineáris viselkedés a jelenség oka. Ez csőnél is jelen lehet.
Ui.:
Viszont az egyik trafóm mindössze 1000 V-os csúcsfeszültségnél erőteljes ózonszagot árasztott.
|
hétf. jan. 25, 2010 18:51 |
|
|
BladeAttila
vas-tag
Csatlakozott: hétf. jan. 25, 2010 17:46 Hozzászólások: 1 Tartózkodási hely: Budapest
|
Ros-Co. írta: A mágnesmotorról küldök teszek fel cuccot, előbb öszeszedem. A plazma elektrolízisnél olyan nagy árammal és feszültséggel zaklatjuk a vizet, hogy ív alakul ki az elektróda körül. Általában az elektrolit szódabikarbóna-oldat, az anód egy nagy felületű, a katód pedig egy wolfram elektród. A kialakuló hőmérséklet nagyon nagy, nekem a wolfram is megolvadt. Érdekes, hogy azonos bemenő teljesítménynél kipróbáltam egy ellenállással hevíteni a vizet, és így a plazmával is. Az utóbbinál nagyobb (jól mérhetően!!) meegedést tapastzaltam. A rezgőkörök kb. 4MHz-en jártak, egy 50W körüli csöves oszcillátorról. A frekit 2 db régi rádióból kitermelt forgókondival állítottam. A rezgőkörök úgy voltak csatolva, hogy a kondi a két független tekerccsel sorba volt kötve. Érdekes "hiszterézis" effektus tapasztalható. A frekit hangolva egyszercsak hirtelen leesik a teljesítmény (nem a rezgőkör haranggörbéje szerint!) És az eredeti pontra visszamenve nem adja ki ugyanazt a teljesítményt, hanem egy még alacsonyabb frekire kell visszamenni, ahol viszont hirtelen felugrik. Ebben még nem lenne semmi misztikus, mert fizikában a nemlineáris rezgőköröknél van ilyen. Csakhogy a rendszer nem tartalmaz nemlineáris elemeket, mert a légforgó és a légmagos tekercs nem az Érdekes, hogy csak bizonyos spec. esetekben lehet kicsalni az effektust. Általában nagyobb feszültség szükségeltetik. Ez már önmagában is érdekes.
Szevasz!:-)
Idetaláltam!
Tudom, hogy ez már régi csont, de itt találtam valamit, amiben van fantázia!
Vízmelegítés-plazma
Ez jobban érdekel mindnél!
Illetve az is érdekel, hogy elektromágneses indukciós vízmelegítőben látsz-e fantáziát...tudod erről is beszélgettünk a Lurdyban...
Mondjuk lehet hogy privátban kéne továbbgondolkodni, vagy élőben...
Minden jót!
Penge
|
hétf. jan. 25, 2010 17:57 |
|
|
hyppopotamus
vas-tag
Csatlakozott: vas. márc. 22, 2009 8:41 Hozzászólások: 1 Tartózkodási hely: Balaton
|
Csak a nagyon "okos"emberek oldottak meg mindent a többiek tanulnak,tapasztalnak,kisérleteznek.
|
vas. márc. 22, 2009 9:12 |
|
|
szsrobert
arany tag
Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58 Hozzászólások: 375 Tartózkodási hely: Szentes
|
Ilyet én is készítettem.
12V-os akkuról üzemelt egy DC gépkocsiventillátormotor, mely gumicsövön keresztül hajtott egy ugyanolyan motort.Ennek kivezetésére 220-as invertert kapcsoltam, melybe akkutöltőt csatlakoztattam, s ez az akkut töltötte.
Eredmény A motor 5A-t vette fel, és az akkutöltő 1A-rel töltötte az akkut.
Világrekord!!!Nullponti energi megcsapolása!!!
Egy akkumerítő akkutöltő DD
|
csüt. okt. 23, 2008 12:24 |
|
|
Sparow2
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21 Hozzászólások: 2544
|
Az volt leírva, hogy habár a berendezés nem perpetuum mobile, de a primer akksikra a szekunder akksikról jön a töltés, ha kezdenek lemerülni. És persze a primer akksik a motoron + generátoron keresztül meg töltik a szekunder akksikat
Kicsit olyan, mintha saját magamat akarnám s*ggbek*rni ... elöl is én vagyok, meg hátul is, aztán mégse akar összejönni a dolog ...
És még az is írták, hogy ha valami hiba miatt leáll, akkor átkapcsol az elektromos művek hálózatára. Azt nem írták, hogy az akksik lemerülése is ilyen hibának számít-e.
|
vas. okt. 12, 2008 16:57 |
|
|
nacorvus
a fórum lelke
Csatlakozott: vas. szept. 12, 2004 18:08 Hozzászólások: 6037 Tartózkodási hely: Usa
|
A leírás elejéről lemaradt-mármint az ottaniról-,hogy a primer akksik állandó töltésen voltak,avagy energia visszatáplálása kujbisevi erőműbe projectel indult az ötlet. ...és meg is indult a turbinalapát visszafelé ezt többen látták és meg is fogták kézzel,mert nem hittek a szemüknek! -Én is láttam!
|
szomb. okt. 11, 2008 17:09 |
|
|
Sparow2
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21 Hozzászólások: 2544
|
Hankp: ezen nincs mit mérni
Azzal, hogy pár akksiról hajtok egy motort, ami forgat egy generátort, ami feltölt pár másik akksit, nem lehet plusz energiát kivenni.
Sőt, mivel a motor, a generátor és az akksitöltés hatásfoka kisebb 100%-nál, ezért gazdaságosabb és egyszerűbb volna, ha az inverter egyből azokról az akksikról menne, amik a motort és a generátort hajtják.
Ha igaz volna, amit ott írnak, akkor nem kellene erőmű, csak egy ilyen doboz minden házba.
Sőt, akár az akksikat is ki lehetne hagyni, és saját magát hajtaná, csak meg kéne pörgetni indításkor.
200% hatásfok, meg ilyeneket írnak ...
A kérdések részben ilyen leírás:
Idézet: Egy 250Wattos 24 Voltos DC motor hajt meg egy generátort, ami viszont 500Wattot termel / 500-as készülék./. A 2500-as készüléknél: 500Wattos 24 Voltos DC motor hajt meg egy generátort, ami 2500Wattot termel.
Az energiamegmaradás törvényét visszavonták, vagy mi történt?
(Persze, az lehetséges, hogy a 250W-os névleges teljesítményű motor kis ideig --amíg túl nem melegszik-- leadjon 500W-ot, de akkor 500W teljesítményt kell belepumpálni + a veszteségeket)
Ez egy nagy átverés.
Ui: írtam egy mailt a pasasnak, belinkelve ezt a hozzászólást. Kíváncsi vagyok reagál-e valamit, és ha igen, akkor mit ...
|
szomb. okt. 11, 2008 16:45 |
|
|
Hankp
arany tag
Csatlakozott: hétf. júl. 10, 2006 14:32 Hozzászólások: 353 Tartózkodási hely: Budapest
|
_pimi írta: Idézet: Kiváncsi lennék rá hány vevőjük akadt... Szerintem sok. Ez a K. Sándor vajon csak egy lókötő aki ebből akar meggazdagodni, vagy valóban a megválltó ? ui: http://ingyenenergia.extra.hu/ xDxDxD
Beszéltem a pasassal. Mit ne mondjak erre számítottam...
Felajánlottam neki egy magyar villamosiparban tevékenykedő felsőfokú intézmény laborját, hogy nosza mérjük meg és csinálunk róla egy normális jegyző könyvet. Saját érdeke, hogy egy elismert intézmény hozzá meri adni a nevét,korrekt méréseket adunk hozzá, stb. Erre mi volt a válasz?
Vevői meg vannak elégedve a termékekkel, kösz nem.
Nem adtam fel a dolgot, találkozót kértem,próba cseresznye alapon elmegyek magam, pár műszerrel és méricskélek kicsit. Azóta is várom a választ a találkozóval kapcsolatban... Csodálkozik a feltaláló ha hülyének nézik? Ilyen mentalitással nem vehető komolyan! Rossz szándék se állt mögöttem, csak meg akartam volna nézni a készüléket, eleve érdekel a tudomány határ területe...
|
csüt. okt. 09, 2008 13:56 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
Sparow2 írta: T68m írta: Sparow2 írta: Ezt nem gondolhatja senki komolyan, hogy egyik akkuból feltöltve egy másik akkut többlet energiához juthatunk? Errõl az jut eszembe, amikor egy ismerõs feltalálta az ingyen generátort: elmélete szerint egy gépkocsi generátort kötne egy darab vezetékkel egy villanymotorra, és a motor tengelyét olyan áttétellel csatlakoztatná a generátor rengelyéhez, hogy a generátor fordulata duplája legyen a motorénak. Az elmélet szerint így kétszer annyi áramot termelne, mint ami a motor hajtásához kell, a maradék árammal meg lehetne világítani vagy tévézni ... igen, nekem 8-10 éves koromban volt az az ötlet, hogy miért nem transzformáljuk FEL az áramot és akkor rögtön van jó sok delej... Jó, de 8 éves voltál, meg Neked biztos meg lehetett magyarázni, hogy mi a helyzet. Õt meg nem lehetett meggyõzni arról, hogy ez hülyeség. A fizikai érveken kívül az sem használt, hogy ha ez ilyen egyszerû volna, akkor szerinte hogyan lehet az, hogy senki másnak nem jutott eszébe az utóbbi 100 évben
ha valakinek valami elborítja az elméjét, akkor bármiben tud hinni. Lásd még hgyülisek: http://kuruc.info/r/34/25140/
Abból, amit mondasz abszolút ki lehet indulni, és netezés közben is ezt használjuk: ami nálunk felmerül, mint probléma, az már tuti felmerült másnál is! Keressünk tehát rá a megoldásra. Igaz ez az elektronikában, programozásban és millió más helyen.
|
kedd okt. 07, 2008 0:34 |
|
|
Sparow2
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21 Hozzászólások: 2544
|
T68m írta: Sparow2 írta: Ezt nem gondolhatja senki komolyan, hogy egyik akkuból feltöltve egy másik akkut többlet energiához juthatunk? Erről az jut eszembe, amikor egy ismerős feltalálta az ingyen generátort: elmélete szerint egy gépkocsi generátort kötne egy darab vezetékkel egy villanymotorra, és a motor tengelyét olyan áttétellel csatlakoztatná a generátor rengelyéhez, hogy a generátor fordulata duplája legyen a motorénak. Az elmélet szerint így kétszer annyi áramot termelne, mint ami a motor hajtásához kell, a maradék árammal meg lehetne világítani vagy tévézni ... igen, nekem 8-10 éves koromban volt az az ötlet, hogy miért nem transzformáljuk FEL az áramot és akkor rögtön van jó sok delej...
Jó, de 8 éves voltál, meg Neked biztos meg lehetett magyarázni, hogy mi a helyzet.
Őt meg nem lehetett meggyőzni arról, hogy ez hülyeség. A fizikai érveken kívül az sem használt, hogy ha ez ilyen egyszerű volna, akkor szerinte hogyan lehet az, hogy senki másnak nem jutott eszébe az utóbbi 100 évben
|
hétf. okt. 06, 2008 21:55 |
|
|
_pimi
arany tag
Csatlakozott: szomb. okt. 28, 2006 16:47 Hozzászólások: 140 Tartózkodási hely: Pécs
|
Energia-nemmegmaradás törvénye... xD
A kedvencem az amikor egy agregátort a hapi átalakított H2 meghajtásúra, csatlakoztatott rá egy DC hegesztő invertert, bele a vízbe 2 elektródát, onnan vezette a H2-t az agregátorba, és kiírta az oldalára hogy 160% hatásfok, és csak vizet igényel...
|
hétf. okt. 06, 2008 15:35 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
Sparow2 írta: Ezt nem gondolhatja senki komolyan, hogy egyik akkuból feltöltve egy másik akkut többlet energiához juthatunk? Errõl az jut eszembe, amikor egy ismerõs feltalálta az ingyen generátort: elmélete szerint egy gépkocsi generátort kötne egy darab vezetékkel egy villanymotorra, és a motor tengelyét olyan áttétellel csatlakoztatná a generátor rengelyéhez, hogy a generátor fordulata duplája legyen a motorénak. Az elmélet szerint így kétszer annyi áramot termelne, mint ami a motor hajtásához kell, a maradék árammal meg lehetne világítani vagy tévézni ...
igen, nekem 8-10 éves koromban volt az az ötlet, hogy miért nem transzformáljuk FEL az áramot és akkor rögtön van jó sok delej...
|
hétf. okt. 06, 2008 15:27 |
|
|
Sparow2
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21 Hozzászólások: 2544
|
Ezt nem gondolhatja senki komolyan, hogy egyik akkuból feltöltve egy másik akkut többlet energiához juthatunk?
Erről az jut eszembe, amikor egy ismerős feltalálta az ingyen generátort: elmélete szerint egy gépkocsi generátort kötne egy darab vezetékkel egy villanymotorra, és a motor tengelyét olyan áttétellel csatlakoztatná a generátor rengelyéhez, hogy a generátor fordulata duplája legyen a motorénak. Az elmélet szerint így kétszer annyi áramot termelne, mint ami a motor hajtásához kell, a maradék árammal meg lehetne világítani vagy tévézni ...
|
hétf. okt. 06, 2008 14:33 |
|
|
watt
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. nov. 01, 2006 14:00 Hozzászólások: 3559 Tartózkodási hely: Régi nick .watt Hozzászólások: 3402
|
Azt írja 200%-os hatásfok, de nem perpetum mobile! Akkor mi? Csak néhány relé kéne, ami megfelelően váltogatná az akkukat a be és kimeneti oldalon, és soha nem állna le a folyamat, csak az akkuk elöregedése után. Ezért lehet mondani, hogy valóban nem örökmozgó, de kvázi örökmozgó igen! Na ilyen valóban nem létezik egyelőre. Ha még is, akkor nekem is kell 1!
Attól tartok, hogy az előrendelés pénzbe kerül és attól is tartok, hogy a szállítás ilyen-olyan indokokkal csúszni fog, és a végén a cég eltűnik.
Óvatosságra intenék mindenkit!
Ha még is működik, akkor Nobel díjat érdemelnek, sőt többet, mivel Ők lesznek az emberiség megmentői! Ha igaz, akkor ez a kijelentés nem túlzás egy hangyányit sem! Ha igaz.....
|
hétf. okt. 06, 2008 11:21 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Az említett motoros/generátoros készüléket meg fogjuk mérni, regisztráltan, számítógéppel, jegyzőkönyvvel. Amúgy mivel nagyon rég óta kísérletezem ezekkel a berendezésekkel-eredmény nélkül, így eleve én is bizalmatlan vagyok.
De azt elhiszem hogy működhetnek, egy még nem teljesen tisztázott konverziós eljárással. Ha jól veszem ki a legújabb írásokból, akkor valamiféle termikus konverzió lép fel, tehát a berendezés lehűl. (ez általános jelenség a szabadenergia készülékeknél) Nem a semmiből szedi. De ez csak nagyon csekély többletet eredményez, vagy nagyon nagy berendezés kell.
Aki azt állítja hogy KW-okat vesz ki egy kis dobozból, az kamuzik. Jelenleg ilyen senkinek sincs.
Az akku bank szerintem a terheléskiegyenlítéshez kell, de biztosan meg lehet csinálni anélkül is, de akkor egy -a bemeneti feszültségére jóval toleránsabb inverter kell.
A tesztet úgy gondoltam, hogy adott ideig adott teljesítménnyel kell terhelni, de jóval több ideig, mint amit az adott akkumulátor bank elbírna.
Ezt egy izolált helyen kell végezni, lezárt szobában, ahol nincs lehetőség a hálózat utólagos csatlakoztatására.
|
hétf. okt. 06, 2008 10:41 |
|
|
_pimi
arany tag
Csatlakozott: szomb. okt. 28, 2006 16:47 Hozzászólások: 140 Tartózkodási hely: Pécs
|
Idézet: Kiváncsi lennék rá hány vevőjük akadt...
Szerintem sok.
Ez a K. Sándor vajon csak egy lókötő aki ebből akar meggazdagodni, vagy valóban a megválltó ?
ui: http://ingyenenergia.extra.hu/ xDxDxD
|
vas. okt. 05, 2008 20:30 |
|
|
Tron
gyémánt tag
Csatlakozott: pén. júl. 21, 2006 16:24 Hozzászólások: 1362
|
Szerintem a "tervező" eleve kihagyta az általános iskola 7. osztályát.
" 24V-os akkumulátor szolgál" + "A meghajtó motor és a beépített elektronikák, jelző és mérő alkatrészek tápegységei mindössze 12 - 15 Ampert fogyasztanak"
és ebből termel:
"98V egyenfeszültség és közel 5A egyenáram jelenik meg"
Ki jön rá, hol a hiba?
|
szomb. okt. 04, 2008 11:10 |
|
|
mexx
arany tag
Csatlakozott: szer. nov. 22, 2006 15:05 Hozzászólások: 155
|
Idézet: Ez már eleve a "BUSTED" kategóriában indult!
Kiváncsi lennék rá hány vevőjük akadt...
|
szomb. okt. 04, 2008 10:45 |
|
|
SPafi
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 6360 Tartózkodási hely: Budapest
|
Idézet: Azaz a forró gőzből és sóból képződő plazmaláng elnyelési tulajdonságai sokkal jobbak mint a környezeté, ezért egy öngerjesztő jelenség lép fel, és egy ilyen lángszerű valami keletkezik. Ez nagyon valószínű magyarázat, mert megmagyarázza a láng színét (só->nátrium->sárga), és azt is, hogy egyáltalán lángszerű az alakja, ami ugyebár egy optimálisan robbanóképes elegy meggyújtásakor (durranógáz) eleve lehetetlen lenne, hiszen azonnal elégne a teljes gázmennyiség. "BUSTED" Idézet: Egy hasonló projekt esetén megkérdeztem a "feltalálót", hogy
Skori!
Ez már eleve a "BUSTED" kategóriában indult!
|
szomb. okt. 04, 2008 10:28 |
|
|
Skori
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2613
|
A belinkelt weblapról:
Idézet: ....Egy 250Wattos 24 Voltos DC motor hajt meg egy generátort, ami viszont 500Wattot termel / 500-as készülék./. A 2500-as készüléknél: 500Wattos 24 Voltos DC motor hajt meg egy generátort, ami 2500Wattot termel.....
Egy hasonló projekt esetén megkérdeztem a "feltalálót", hogy ha ez igaz akkor minnek kell az aksi (és főleg minek ilyen sok/nagy kapacitás), ha egyszerüen a termelt többlet is meghajthatná a generátort egy átalakítón keresztül.... Nem igazán tudott rá válaszolni....
De az is érdekes lenne, hogy (szerintük) vajon a motor tengelyen leadott teljesítménye nagyobb mint a bevezetett, vagy a generátor ad le több energiát mint amit a tengelyen át kap? Mindkettő érdekes lenne, vagy inkább hihetetlen.
|
szomb. okt. 04, 2008 7:16 |
|
|
mexx
arany tag
Csatlakozott: szer. nov. 22, 2006 15:05 Hozzászólások: 155
|
|
pén. okt. 03, 2008 20:33 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Szerintem hasonló a jelenség mint a mikrosütőben a "gömvillámnál"
Azaz a forró gőzből és sóból képződő plazmaláng elnyelési tulajdonságai sokkal jobbak mint a környezeté, ezért egy öngerjesztő jelenség lép fel, és egy ilyen lángszerű valami keletkezik.
Lehet hogy valami alharmonikust kapott el, és mégis van molekuláris rezonancia?
Hol van itt a free energy? Egy ilyen orvosi diatermiás készüléknél (mert hogy a jójjember abból csinálta, mongya is valamelyik jútúb videón)
800W-ot simán belepumpál, abból meg jóhogy képződik ív...
Ugyanezt 10..20W-tal! Na akkor már kezd érdekes lenni...
|
pén. okt. 03, 2008 16:17 |
|
|
SPafi
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 6360 Tartózkodási hely: Budapest
|
Nekem is nagyon gyanús. 13 MHz az iszonyú kicsi molekuláris méretű rezonanciákhoz. De sebaj, legalább leellenőrizhető!
Na meg a sárga láng tudtommal egyáltalán nem jellemző a durranógázra. Meg eleve a hosszúkás láng sem. Meg nem látom a buborékokat.
|
szer. okt. 01, 2008 13:57 |
|
|
Skori
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 2613
|
Szerintem vagy "kacsa", vagy a lényeget nem árulták el a cikkben.
|
szer. okt. 01, 2008 12:49 |
|
|
Mócsing
platina tag
Csatlakozott: csüt. ápr. 28, 2005 18:58 Hozzászólások: 935 Tartózkodási hely: Ajka
|
|
kedd szept. 30, 2008 17:39 |
|
|
satya1
ezüst tag
Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 17:41 Hozzászólások: 26 Tartózkodási hely: Gödöllő
|
Egy kis érdekesség annak aki fagázzal akarja hajtani a robogóját: http://kavaro.com/mediawiki/index.php/Scooter
|
kedd ápr. 29, 2008 22:05 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
|
vas. ápr. 27, 2008 22:20 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Sajna a motorokat még ma is, nem a hatásfokra hegyezik ki. A hírekkel ellentétben egy 1-2KW-os, még a régebbi Siemens tervek alapján épült motor olyan 60-70% hatásfokú.
Kifejezetten jó hatásfokú, forgógépes inverterekbe való motort Európában még nem tudtam felhajtani, egy Ausztrál cég gyárt ilyet:
http://www.baldor.com/
|
hétf. ápr. 14, 2008 15:00 |
|
|
SPafi
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 6360 Tartózkodási hely: Budapest
|
Idézet: Ki tudná megmondani ,milyen 220 V-os villanymotor termeli a legtöbb höt?
A zárlatos.
Mondjuk ez nem teljesen vicc, mert egy rövidrezárt forgórészű (vagyis aszinkron) motor lefogott tengely mellett igen sok hőt termel.
Viszont a kérdésed értelmetlen, mert elfelejtetted megadni, hogy mihez képest? Felületéhez, térfogatához, vagy teljesítményéhez képest legtöbb hőt?
|
vas. ápr. 13, 2008 10:28 |
|
|
mexx
arany tag
Csatlakozott: szer. nov. 22, 2006 15:05 Hozzászólások: 155
|
Különös kérdés...
Általában a vill motorokat nem a veszteségre hegyezik ki.
Ha kis teljesitményű moci is jó akkor próbálkozz a reluktancia motorokkal.
Régebben elterjedten használták alacsony fordulata és igénytelensége miatt pl mosógépek programkapcsolójában.
|
vas. ápr. 13, 2008 10:07 |
|
|
cfm76
ezüst tag
Csatlakozott: szer. jan. 03, 2007 9:42 Hozzászólások: 50 Tartózkodási hely: Szeged
|
Sziasztok!
Egy kisérlethez kellene egypár adat.
Ki tudná megmondani ,milyen 220 V-os villanymotor termeli a legtöbb höt?
És,hogy milyen hőfokra melegszik fel és mennyi idő alatt?
A válaszokat előre is köszi.
üdv
|
vas. ápr. 13, 2008 7:10 |
|
|
szsrobert
arany tag
Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58 Hozzászólások: 375 Tartózkodási hely: Szentes
|
A porlasztó oldalán lévő kartergáz-visszavezető cső ideális a gázbefecskendezés elhelyezésére(az én motoromon.)
Ki kell próbálni PB-gázzal és a szabványos reduktorral.Bár lehet,hogy túl kevés gázt enged át.
|
vas. ápr. 06, 2008 17:21 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
A gyúlékonyságot levegő bekeveréssel vszínű lassítani lehet. A cellán való levegő átszívás sok mindent megold. Hűti is az elektrolitot, valamint laszedi a bubikat a lemez faláról, és még párát is bevisz.
A vezérlést egyelőre megcsinálom elektronikusra, mert azért jó nagy szikrára van szükség, a plazma begyújtásához is.
|
szomb. ápr. 05, 2008 22:33 |
|
|
szsrobert
arany tag
Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58 Hozzászólások: 375 Tartózkodási hely: Szentes
|
Próbáld ki a hidrogénnel,és csak akkor alakítsd át,ha visszadurran.
Persze a gyertya élettartamát jelentősen megnöveli plazmagyártás üzemmódban,ha csak minden második fordulatra gyújt.
Használhatsz 2:1 áttételt,vagy a vezérműtengelyre építed a gyújtást/érzékelőt.
|
szomb. ápr. 05, 2008 14:09 |
|
|
eshe
vas-tag
Csatlakozott: vas. okt. 22, 2006 18:05 Hozzászólások: 7
|
Idáig kétszer faragtam már bele éket,jó kis meló kis L-alaku szrt-t reszelni.
Alacsony fordulatu motoroknál minimális szokott lenni a szelepösszenyitás.Másfelől szerintem vizgőzzel le lehetne lassitani a hidrogén égését,csökkenteni a gyulékonyságát.
üdv:Eshe
|
pén. ápr. 04, 2008 19:26 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Aha, én is erre gondoltam, hogy elfordult a lendkerék. Bár cimbi szerint ez lehetetlen, de ha télleg elnyírta az éket akkor ez magyarázza a gyújtás rossz helyzetét.
Lesz rajta hall-jeladós gyújtás, mert kell a nagyobb fesz. a nagyobb plazmához
Hidrogénnél nagyon széles az égésképes H2-O2 keverék aránya, így saja simán begyulladhat a még hengerben maradt keverék. Nem tudom mekkora a szelepösszenyitás.
|
csüt. ápr. 03, 2008 11:08 |
|
|
eshe
vas-tag
Csatlakozott: vas. okt. 22, 2006 18:05 Hozzászólások: 7
|
Sziasztok!
Ennek a jó kis tecumseh motornak van egy olyan jó kis tulajdonsága hogy a lendkereket a főtengelyre egy kikönnyitett aluminium ékkel rögzitették.Valószinűleg fogtak vele valami nagyobb darabot és elnyirta az éket s miután a lendkerék helyzete adja a gyujtás helyzetét...
Ehez a motorhoz érdemes lenne valami külső gyujtást szerkeszteni mert a gyári nemigen állitható.
Valaki nem probált még plazmavizbontást aluminium elektródokkal?Én most pont ezen agyalok hisz dupla hidrogén mennyiséget fejleszt.
üdv:Eshe
|
szer. ápr. 02, 2008 20:21 |
|
|
mexx
arany tag
Csatlakozott: szer. nov. 22, 2006 15:05 Hozzászólások: 155
|
Namost ez kipufogó ütem vége (ez a hasznos) és a kompresszió ütem vége (ez a felesleg)
Forditva!
|
szer. ápr. 02, 2008 10:50 |
|
|
MotoHacker
gyémánt tag
Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39 Hozzászólások: 3683 Tartózkodási hely: Bp
|
Feleslegszikrás elvileg olyan,hogy csak mikor felfelé megy a dugó,akkor ad szikrát.
Namost ez kipufogó ütem vége (ez a hasznos) és a kompresszió ütem vége (ez a felesleg) ,tehát elvileg nincs gond.
Az más kérdés,mekkora a szelepösszenyitás...
Gáznál erre nagyon kell vigyázni,mert akár "visszaégés" is keletkezhet és berobban a mindenség,ha esetleg már a szívószelep is nyit a kipuff ütem végén,amikor a szikra megjön..
|
szer. ápr. 02, 2008 10:35 |
|
|
gerry
platina tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 518 Tartózkodási hely: BP.XI
|
Ros-Co. írta: Én úgy kaptam, hogy 80-150ccm-es. Kompressziója jó, és nem folyik az olaj a főtengelyszimeringen se. Más gondja nem hiszem hogy van... Ez Tecumseh gyártmány.
Az előgyújtás nemtom mér ilyen nagy. Beszámolok az eredményekről hogy mit csinál ha állítgatom.
148 cm3 !!! nekem is ilyen van!
|
szer. ápr. 02, 2008 7:44 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Én úgy kaptam, hogy 80-150ccm-es. Kompressziója jó, és nem folyik az olaj a főtengelyszimeringen se. Más gondja nem hiszem hogy van...
Ez Tecumseh gyártmány.
Az előgyújtás nemtom mér ilyen nagy. Beszámolok az eredményekről hogy mit csinál ha állítgatom.
|
kedd ápr. 01, 2008 22:14 |
|
|
szsrobert
arany tag
Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58 Hozzászólások: 375 Tartózkodási hely: Szentes
|
Megnéztem a videót.A kipufogó alaján ilyen típusú fűnyírót használtam.Közelebb van a 200 köbcentihez,mint a 100-hoz.-tuti nem 80-as.Ehhez elég sok hidrogén kell.Én is kaptam egy 206-os.. nem.Nem Peugeot.Briggs and Stratton.Hasonlít a Harley emblémára.Utána vettem észre,hogy ezt is Milwaukee-ban gyártják.Remélem a Harley-k nem ilyen ócskák.
Kipróbálom PB-gázzal is.
|
kedd ápr. 01, 2008 18:39 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
Inkább úgy mondanám hogy stabilabb lett a járása, nem hagyott ki egyetlen ütemet se.
Most jövök rá, hogy a motor most feleslegszikrás üzemben jár. Ez még egy sz*pást bevisz, át kell alakítanom, hogy csak minden másodikra adjon szikrát. Mert a hidrogént bizony begyújtja szívóütemben is. A benya az nem gyullad be, ott sokkal szűkebb az égésképes keverék aránya.
|
kedd ápr. 01, 2008 14:06 |
|
|
MotoHacker
gyémánt tag
Csatlakozott: pén. jan. 28, 2005 20:39 Hozzászólások: 3683 Tartózkodási hely: Bp
|
Az evvel a baj,a picike motorokat aligha hegyezik ki,vagyis sokat lehet már az előgyújtással és pár trükkel is hozni rajta..
|
kedd ápr. 01, 2008 13:04 |
|
|
szsrobert
arany tag
Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58 Hozzászólások: 375 Tartózkodási hely: Szentes
|
Jól kinyírja az ember karját.Mennyivel pörgött fel a motor?
|
kedd ápr. 01, 2008 10:21 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
A következő eredmények születtek a hétvégi kísérletek eredményeképpen.
A 4 diódás ellenállásos megoldás valóban megvédi a diódákat. Maximálisan 60uF olajkondit raktam rá, és bírta. De ha túl nagy a kondi, eszi a gyertyát, legyen az elkó vagy fémezett kondi, tehát erre figyelni kell.
A nagyobb fesz. és kisebb kondi kedvezőbb hatásal van. A motor felpörög, járása egyenletesebb lesz, szinte azonnali a hatás. A nagyobb kondinál a hatás eléréséhez kell néhány perc (ez vajon mitől lehet?)
Végül is 1-2uF -os kondinál és 600..1000V -os feszültségen állapodtam meg.
Ezt mikrosütő trafóval csináltam, a feszejt szabályzó toroiddal állítottam be.
Feljebb egyelőre nem lehetett menni, mert átütötte a gyertyahézagot, ha már meleg volt a gyertya.
Úgy néz ki, hogy a nagyobb gyertyahézag az nagyon sokat számít, nyilván mert nagyobb felületű a plazma. Én kúszópályás gyertyával fogom kipróbálni, de ahhoz át kell alakítani a gyújtást nagyobb feszültségűre, mert a gyári indukciós az át se üti a megfelelő hézagot.
A kis motornak a nagyeszű tervezője adott vagy 30 fok előgyújtást, jóhogy alig lehet beindítani. Szét rángattam, még mindig fáj a karom.
Hidrogénüzemhez úgy is visszább kell venni, 1-2 fokra. (aki tudja a pontos értéket az szóljon)
Egy kb. 80ccm-es motorról van szó.
http://www.hvlabs.hu/tmp/moci_elogyujtas.jpg
http://www.hvlabs.hu/tmp/plazmagyujt_doboz.jpg
http://www.hvlabs.hu/tmp/MVI_4622.avi
(ez még sima benzinnel. látszik hogy visszarúg, rángatózik)
|
vas. márc. 30, 2008 21:37 |
|
|
szsrobert
arany tag
Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58 Hozzászólások: 375 Tartózkodási hely: Szentes
|
Próbáljuk,próbáljuk.Ma egy lyukat vettem észre az oldalamon,beláttam a hasüregbe.Annyira furdalja az oldalam a kíváncsiság.
Remélem,hogy jelentős fogyasztáscsökkentést eredményez(bár gyertyákra jóval többet kell költeni).
|
vas. márc. 30, 2008 9:50 |
|
|
Ros-Co.
a fórum lelke
Csatlakozott: hétf. nov. 08, 2004 20:03 Hozzászólások: 6046 Tartózkodási hely: Bp.
|
http://www.hvlabs.hu/tmp/plazmagyujt_full1.gif
Ez a 4 hengeres, nagyenergiájú változat rajza. Kicsit módosítottam az eredetin, hogy jobb legyen.
Az alapkapcsolás úgy néz ki, hogy van két anódjával szembefordított dióda a gyújtógyertya felé. Az egyik a gyújtótrafóra megy, a másik pedig egy 300V feszültségre töltött 10..220uF körüli kondira.
Azért az anódok vannak szembefordítva, és azért a testhez képest negatív mind a gyújtó mind a nagyfeszültség, mert a gyújtótrafók általában negatív irányú impulzust adnak. Ez valószínű katódfolyamatokkal van összefüggésben a gyújtógyertyán, tehát a középső elektród melegebb, és előnyösebb ha ő a katód.
Az történik, hogy amikor a gyújtótrafó kiadja a -10..15KV körüli impulzust, akkor az a diódán kereszül kisül a gyújtógyertyán keresztül. Eközben a kondi felé álló dióda LEZÁR mert az anódja negatívabb potenciálra kerül. Az átütés után azonban a gyújtógyertya még vezet, mert egy ioncsatorna alakult ki. A nagyfeszültség csökkenésekor (ez 200us..1ms alatt lezajlik)
viszont már kinyit a másik dióda is, és a kondi kisül a szikraközön keresztül. A kondiban tárolt energia 1..2 nagyágrenddel nagyobb, mint amit csak a gyújtótrafóval el tudtunk volna érni.
A gyújtáskor nem egy pici szikra hanem egy jóval nagyobb, és gyorsabban terjedő, nagyobb energiájú plazma "gömb" indul el, ami ahogy gyújt, lángfronttá alakul, de ez is mivel eleve nagyobb felületről indul, a vége az lesz hogy az egész égésfolyamat megnövekszik.
Minél nagyobb a hézag, és minél nagyobb a gyújtásenergia a hatás annál fokozottabb. Persze ennek hátrányai is lesznek.
A gyertya jóval nagyobb hőterhelést kap, hamarabb tönkremegy. A gyertyák 90%-ban a kerámia testben benne van az integrált zavarszűrő ellenállás. Ha ez túl nagy a plazma egyáltalán nem alakul ki, csak eldisszipál e teljesítmény a gyertya ellenállásában, kiég. Pár ohm ellenállásig még megfelelő a dolog.
Ha túl nagy a kondenzátor akkor az tömkre fogja tenni az eleve nem ilyen áramra méretezett 16KV/0,3A diódákat (BY16)
http://www.diotec.com/pdf/by4.pdf
Ha elhisszük a katalógus 100A-es impulzusáramát, akkor ez ki kell hogy bírja az impulzusüzemet.
Ezért többet párhuzamosan kapcsoltam, és 1 ohmos kiegyenlítő ellenállásokat raktam velük sorban.
Kondenzátornak vagy impulzusüzemű elkót (vaku-kondenzátor) vagy inkább motorindító vagy motorüzemi kondenzátort tegyünk be! Ez lehet hogy drágább, de sokkal kisebb a belső ellenállása, ezért kb 1/4 kapacitás elegendő az elkóhoz képest. Az impulzusáram értéke így is nagy lesz.
Az inverterről való töltést izzó helyett célszerűbb egy kevésbé törékeny, és kevésbé melegedő fénycsőfojtóval megoldani. Bár egyes állítások szerint nem mindig működik megfelelően.
A gondot nem ez okozza, hanem az hogy a motor gyújtási frekvenciája egy lebegést hoz létre az inverter 50Hz-es frekvenciájával, és a plazma-gyújtás össze-vissza működik. Ezért tervezem egy változtatható energiájú, és nagyfrekis inverteres táplálású változat megépítését, ahol ezek nem jelentkeznek. De előbb ki kell tapasztalni mit is csinál a motorban egy ilyen speciális nagy energiájú kisülés.
|
kedd márc. 25, 2008 19:37 |
|
|
szsrobert
arany tag
Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58 Hozzászólások: 375 Tartózkodási hely: Szentes
|
Hogy álltok a plazmagyújtásos-motorkerékpáros teszttel?
|
kedd márc. 25, 2008 16:57 |
|
|
Ki van itt |
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég |
|
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
|
|
|