Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: vas. szept. 29, 2024 12:20



Hozzászólás a témához  [ 7570 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 152  Következő
VODAFONEGYALÁZÓ 
Szerző Üzenet
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 27, 2004 13:41
Hozzászólások: 5647
Tartózkodási hely: A gép előtt.
Hozzászólás 
Macika írta:
Az meg hogy gondolkozzon? :)


Az ma már nem divat... :(


vas. júl. 05, 2009 11:43
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1546
Hozzászólás 
Mondtam, hogy irtal? :)


vas. júl. 05, 2009 11:42
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 27, 2004 13:41
Hozzászólások: 5647
Tartózkodási hely: A gép előtt.
Hozzászólás 
asdf_ írta:
Khmm, nevezhetjuk-e fuggetlennek azt a szakvelemenyt? :roll: 8)


Hol írtam én ilyet? :roll:


vas. júl. 05, 2009 11:41
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 4173
Tartózkodási hely: Budapest-Győr Telefon: Motorola Milestone
Hozzászólás 
Nem, de lehet kérni olyant is. Csak az ugye már pénzbe kerül ha nem azt állapítja meg amit szeretnél.

Guni


vas. júl. 05, 2009 11:25
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1546
Hozzászólás 
Trabi TM írta:
szsrobert írta:
Akkor rendezze le a Voda és a Nokia szerviz egymás közt.


Lerendezte.
A voda elküldte a telót nekik, majd a szakvélemény után vissza is juttatta Hozzád a telefont...


Khmm, nevezhetjuk-e fuggetlennek azt a szakvelemenyt? :roll: 8)


vas. júl. 05, 2009 11:19
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 4173
Tartózkodási hely: Budapest-Győr Telefon: Motorola Milestone
Hozzászólás 
szsrobert írta:
Ha én eladok neked egy új autót, és fél év múlva széthullik, reklamációdra válaszként hivatkozhatok arra, hogy akitől vettem, azt mondta, hogy jó volt?


Nem, de egyáltalán nem is erről van szó. Egyrészt autónál sem a kereskedő adja a garanciát, hanem a gyártó, másrészt Te éppen a totálkárosra tört kocsidat próbálod garanciában javíttatni, ráadásul valami érthetelen okból ragaszkodsz ahhoz, hogy a javítást a bemutatótermi alakalmazott állja, hiszen tőle vetted a kocsit. Az már más kérdés, hogy a gyártónak nem kéne olyan autót gyártani ami sima egyenes úton egyszercsak nekifordul a fának, de ha a kocsi egyébként megfelel a vonakozó szabványoknak (amik egyébként szintén lehetnek rosszak), akkor nem nagyon tehetsz semmi, azon kívül hogy konstatálod hogy megszívtad és a jövőben másik gyártótól vásárolsz.

Idézet:
Ezek szerint az a normális fogyasztó, akit legalább egyszer meg lehet károsítani. Számoljunk személyenként csak 5000Ft-tal.
Mennyi is abból a profit?


Ha úgy számolunk hogy egyébként az illető két évente venne egy telefont tőlünk, ami valamivel kevesebb mondjuk 4000 Ft a profit, ami így elmarad, akkor elég kevés...

Idézet:
És igen, jól gondolod. Nem fogok többet telefont vásárolni a Vodától, mert abban az esetben is hivatkozhatna a szervízre. Miből gondolhatom, hogy az általuk forgalmazott más gyártó telefonjával nem járok ugyanígy?


Sajnos csak logikusan gondolkodó emberek fejével tudok gondolkodni, ezért nem tudom,hogy magadtól kialáltad-e, hogy akár a Pannonnál, akár a T-nél, akár a Nokiánál, akár bárhol ahol hivatalosan forgalmazott Nokia készüléket árulnak, ugyanaz a MobilAsk Kft. fogja javítani az ugynazon a gyártósoron készült telefonodat és ugyanúgy el fog hajtani, ha folyadéknyomot talál a panelon.

Idézet:
A dr. Beck György úrhoz küldött levelemmel nem csinálok magamból hülyét.


Hát én legalábbis itt is meg a homáron azt vettem észre, hogy kinevettek, de persze ki mit ért a hülyét csinálás alatt. Én nem hinném, hogy akár az elképzelhető legjobban működő piacgazdaságban is elvárható mondjuk Steve Jobstól, hogy személyesen adjon számot, ha problémám támad az iPodom szervizeltetésével kapcsolatban.

Guni


vas. júl. 05, 2009 11:14
Profil Privát üzenet küldése
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30
Hozzászólások: 14954
Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
Hozzászólás 
Trabi TM írta:
A voda elküldte a telót nekik, majd a szakvélemény után vissza is juttatta Hozzád a telefont, ezzel a voda kötelessége véget is ért,
Ez az, amit képtelenek megérteni egyesek, hogy a mobilszolgáltatók semmivel nem különbek ilyen esetekben, mint a Magyar Posta.

Tehát 1biteseszű ember ennyi erővel a Magyar Postát is k.vaanyázhatja, hiszen a postásnak adta át a készüléket, és tőlük is kapta vissza kézbe.

Az meg hogy gondolkozzon? :)


vas. júl. 05, 2009 11:07
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 27, 2004 13:41
Hozzászólások: 5647
Tartózkodási hely: A gép előtt.
Hozzászólás 
szsrobert írta:
Akkor rendezze le a Voda és a Nokia szerviz egymás közt.


Lerendezte.
A voda elküldte a telót nekik, majd a szakvélemény után vissza is juttatta Hozzád a telefont, ezzel a voda kötelessége véget is ért, ugyanis, még ha akarnák sem tudnák megcsinálni Neked azt a telefont, ugyanis nincs szervizük. Cserélni természetesen cserélhetnék, na de miért is vállalnának felelősséget egy olyan kárért, amit vagy Te, vagy a szerviz, vagy a gyártó okozott. :wink:

szsrobert írta:
Ha én eladok neked egy új autót, és fél év múlva széthullik, reklamációdra válaszként hivatkozhatok arra, hogy akitől vettem, azt mondta, hogy jó volt?
Nem.


Bár nem volt még új autóm, de azért kiváncsi lennék, hogy olyan esetre mit lépnének, ha pl vizet találnának a tankban, és attól besülne a motor, nem vagyok meggyőződve arról, hogy ezt garanciában a gyártó megjavítaná.
Ezek szerint Te pedig autókereskedő vagy, ilyen esetben (a gyártó ugye visszavonja a garanciát), Te adnál nekem egy új autót?


vas. júl. 05, 2009 10:47
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1538
Tartózkodási hely: A jelenben...
Hozzászólás 
szsrobert írta:
Akkor rendezze le a Voda és a Nokia szerviz egymás közt.


Tudom, hogy nem nyugtat meg, de valami rossz darabot foghattál ki, az tuti!
Itt a cégnél több 6234 szolgál, mindegyik 300-800 óra beszélgetéssel, egyik-másiknál kijelzőcsere, kopás, stb, de tudom, hogy még szoftver sem volt frissítve, használják 2 éve, télen-nyáron, esős időben, hideg időben és zokszó nélkül tűrik. Szerintem, ha szétszednénk, tuti lennének pára általi ázás nyomok, de nem szedjük szét, mert - ugyan gari már nincs egyikre sem - minek bántsuk, ha jól működnek és teszik a dolgukat?

Bár ezzel az indikátorral most felizgattatok, megnézem a legtöbbet beszélt telóban, hogy hogyan is áll.


vas. júl. 05, 2009 10:33
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Trabi TM írta:
szsrobert írta:
Eleve visszaélésre ad lehetőséget, hogy a telefont csak a Voda szervíze bonthatja szét. ellenkező esetben ugye megvonnák a garanciát.


Látom csak írni tudsz, az olvasás az nem igen megy.
A vodának nincs szervize, tehát nem is bonthatja szét a Te telefonodat, aki ezt csinálhatja, az a Nokia szerviz, és senki más. Ha nem bízol a vodában, vidd be közvetlenül a Nokia szervizbe. Ennyi.


Akkor rendezze le a Voda és a Nokia szerviz egymás közt.


vas. júl. 05, 2009 10:21
Profil Privát üzenet küldése Honlap
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
guni. írta:
szsrobert írta:
A Vodafone által árusított telefonokhoz ajánlom zacskó használatát, hiszen akár egy csepp esőtől is üzemképtelenné válhat akár a százezres árú mobil is...


Az elején még együtt is éreztem veled, mivel a Nokiával kapcsolatban már évek óta újra és újra előkerül ez a történet, hogy user beviszi a telefonját garanciában javítani és visszadobják hogy beázott, pedig konkrét folyadék közelében sem volt soha és hát ez rohadt nagy szívás, de most már eléggé unalmas vagy. Eleve nem értem mit oltasz itt minket; ha mi azt mondjuk, hogy igazad van, akkor jobb lesz? Még azt sem vagy képes megérteni, hogy nem a Vodafone szúrt ki veled, hanem a Nokia. Vagy te tényleg azt gondolod, hogy a Nokia gyárt külön egy gyengébb minőségű szériát, direkt a voda megrendelésére? Igen, a telefon amit vettél rossz minőségű volt, mivel a Nokia valószínüleg nem védi megfelelően a telefonjait hétköznapi használat során normálisan előforduló nedvesség ellen, de normális fogyasztó ilyenkor azt mondja, hogy ok, ő akkor ezután a büdös életben nem vásárol többet az adott gyártótól, az elhivatottabbak elkezdenek levelezni a megfelelő szervekkel, a fanatikusok pert indítanak, de Te nem. Te tele írod a fórumokat és hangulatot keltesz a voda ellen, akinek aztán az égvilágon semmi köze sincs az egészhez, meg hülyét csinálsz magadból az ilyen Beck Györgyhöz intézett levelekkel, csak azt nem értem miből gondolod, hogy ettől így neked jobb lesz...

Guni


Furcsa hozzáállás.
Igen, ha sok ember egyetért velem, akkor jobb lesz. Ha sok ember helyesen áll hozzá a dolgokhoz, akkor nem tudnak senkit becsapni, megkárosítani, ebből következően megszűnnek az ehez hasonló panaszok. Az ügyfelek számára jobb lesz, és a szolgáltató számára is, jobban bíznak benne ügyfelei.

Ha unalmasnak találsz, NEM kötelező elolvasni hozzászólásaim.

Nekem teljesen mindegy, ki szúrt ki velem. A Vodánál vásároltam, és ő a szervízre hivatkozva nem cserél. Akkor tartsa a hátát a szervíze miatt.

Ha én eladok neked egy új autót, és fél év múlva széthullik, reklamációdra válaszként hivatkozhatok arra, hogy akitől vettem, azt mondta, hogy jó volt?
Nem.

Ezek szerint az a normális fogyasztó, akit legalább egyszer meg lehet károsítani. Számoljunk személyenként csak 5000Ft-tal.
Mennyi is abból a profit?

És igen, jól gondolod. Nem fogok többet telefont vásárolni a Vodától, mert abban az esetben is hivatkozhatna a szervízre. Miből gondolhatom, hogy az általuk forgalmazott más gyártó telefonjával nem járok ugyanígy?

Te látnok vagy, hogy tudod, levelezek-e?

A dr. Beck György úrhoz küldött levelemmel nem csinálok magamból hülyét.
Ha ez számukra így jó, ám legyen.


vas. júl. 05, 2009 10:18
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 4173
Tartózkodási hely: Budapest-Győr Telefon: Motorola Milestone
Hozzászólás 
Hát ja a publikus tarifák terén már szinte teljesen eltűnt a különbség. A net azért még olcsóbb a vodánál. Ilyen lottós dolgokat kár felhozni, mert mindig van valami amit az egyik jobban vagy rosszabbul csinál a másiknál.

Guni


vas. júl. 05, 2009 9:28
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: hétf. máj. 07, 2007 13:04
Hozzászólások: 380
Hozzászólás 
Ez az automatikus válasz azért jó dolog. Mert én is kaptam belőle. Többre nem futotta nekik.

Már sok tekintetben olcsóbb a T-mobile. Értem ezt az egyforma tarifás standard simre pl. És érdekes módon a T megtudta oldani, hogy feltöltőssel is lehessen mobil lottózni, a Voda nem tudja. Hogy miért nem néztem szét mielőtt használni kezdtem a Voda instant simet, ezt nem tudom. Mindig az volt bennem, hogy a Voda olcsóbb. De nem. Lelopnak 4 megát a 100 megás netemből. Nincs edge. Nincs ingyen egyenleginfó gsm kóddal. Szóval én voltam a hülye, de szerencsére lehet számot hordozni)))).

Guni téged meg el kell keserítselek. Nem fog csődbe menni a Voda. mert mindenki így gondolkozik mint én. Régen benne volt, hogy a Voda olcsó. Kiváló munkát végeztek akkoriban a reklámszakemberei. Agymosás. Aztán vagytok ti kis maroknyi csapat akik okosan és logikusan próbálják megóvni a bukszájukat meg az érdekeiket. Sajnos én nem tartozhatom közétek, látod sikerült beetetniük engem :-). És mások nem fórumozgatnak, nem érdekli őket ez az egész.


vas. júl. 05, 2009 9:15
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 27, 2004 13:41
Hozzászólások: 5647
Tartózkodási hely: A gép előtt.
Hozzászólás 
T68m írta:
na igen, ezt én sem egészen értem.... :wink: Tehát újabban - csak nekem nem tűnt fel - az eladó szétszedi a készüléket és a vevővel együtt meggyőződik arról, hogy az eladott termék indikátorai rendben vannak? 8)


Nem szedem szét, csak a hátlapot szedem le (azt viszont mindig), és már látszik is, ha gond van... :wink:


vas. júl. 05, 2009 8:48
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 27, 2004 13:41
Hozzászólások: 5647
Tartózkodási hely: A gép előtt.
Hozzászólás 
szsrobert írta:
Eleve visszaélésre ad lehetőséget, hogy a telefont csak a Voda szervíze bonthatja szét. ellenkező esetben ugye megvonnák a garanciát.


Látom csak írni tudsz, az olvasás az nem igen megy.
A vodának nincs szervize, tehát nem is bonthatja szét a Te telefonodat, aki ezt csinálhatja, az a Nokia szerviz, és senki más. Ha nem bízol a vodában, vidd be közvetlenül a Nokia szervizbe. Ennyi.


vas. júl. 05, 2009 8:41
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 27, 2004 13:41
Hozzászólások: 5647
Tartózkodási hely: A gép előtt.
Hozzászólás 
T68m írta:
Mert a voda adta el neki.


Ez azért ennyire nem egyértelmű, én meg azt mondom, hogy Ő vette meg. :wink:
Gondolj csak bele, ha pl Neked, vagy nekem próbálna eladni bármelyik szolgáltató egy 6234-est, szerinted mekkora eséllyel tudnák végrehajtani a feladatot? :P


vas. júl. 05, 2009 8:38
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Macika írta:
...
És akkor miért is a Voda k. anyját???


Mert a voda adta el neki. Ha én adnék neki el egy rossz telót, akkor engem szidhatna. Bizony, milyen fájó, hogy az eladónak felelõsséget kell vállalnia azért, amit elad...


vas. júl. 05, 2009 2:58
Profil Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 4173
Tartózkodási hely: Budapest-Győr Telefon: Motorola Milestone
Hozzászólás 
Ja és mielőtt azt mondanád, hogy védem a vodát, leírnám, hogy épp a mai nap bontottam fel a számlámat, amiben a többezer Forinttal lehúztak a sunyin tízszeresére növelt net-start tarifákkal, ami mellett pofátlan módon az ÁFA-emelésre hivatkozva megemelt tarifák (ugye amikor csökkentés volt, akkor szépen emelték a nettót, hogy ugyanannyit fizesen mindeki mint eddig, persze a számlák átláthatósága miatt szigorúan) már szinte csak apróságok. De nem itt óbégatok, hanem inkább elgondolkoztam, hogy mit lehet tenni. Nyilván el kéne húzni valamelyikhez a másik kettő közül, csak ugye hamar kiszámoltam, hogy legjobban magammal szúrnék ki, mert sokkal többet fizetnék mint eddig. Így hát valószínüleg annyiban marad egyelőre az egész, hogy írok egy levelet, amiben diplomatikusan elküldöm őket az anyjukba, csak hogy jelezzem, hogy tudatos fogyasztóként figyelek és nem igazán tetszik az eljárás, bár nyilván nem vagyok olyan naív, hogy egy 30 nappal későbbi sabloválaszon kyvül bármiben reménykedjek. Mert amikor megjelent a Bónusz, akkor zseniális volt, aztán a voda is emelt, a többiek is engedtek és ma már ott vagyok, hogy ha az elvileg legdrágább T-nél az Ikon 200 csomagot nem csak iPhone-hoz lehetne rendelni, meg az sms-ek mehetnének más hálózatba is a keretből, akkor igen jó eséllyel döntenék úgy hogy nekem megéri azt a havi plusz párszáz Forintot, hogy mondhatom a vodának hogy ok, ki lehet b...ni az ügyfelekkel éveken keresztül, de akkor előbb-utóbb mindenki le fog lécelni. De minden egyes ilyen húzással egyre közelebb kerülnek hozzá úgyis...

Guni


vas. júl. 05, 2009 2:00
Profil Privát üzenet küldése
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30
Hozzászólások: 14954
Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
Hozzászólás 
T68m írta:
Mégis miért offolás a vodagyalázóban a vodát szidni???
Értem én a beteg logikátokat!

Vettem egy Sony TV-t a MeMa-ban és meghibásodott.
Az MeMa k*rva anyját.
Ja, nem nem is ott vettem, hanem a Satumban!
Akkor az övékét.
De nem, most jut eszemben, hogy az Euronixnál.
Akkor meg az ő repedtsarkú édesanyjukat.

Nem érzed, milyen szánalmas vagy?

Mi köze van ennek a sajnálatos témának a Vodához, hogy ebben a topicban lenne a helye ennek az egész agyament okoskodásnak???

Miben más az eset, mintha direkt a Nokia szervizbe adta volna le a tulaja a telót, és ott tették volna az orra alá a beázásról készült képet?

És akkor miért is a Voda k. anyját???


vas. júl. 05, 2009 1:14
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Dannyboy írta:
4, Mit kezd most a ti remek tanácsaitokkal? Kb. ugyanannyit.


Kissé félreérted! Én pl. nem tanácsoltam semmit. Illetve nagyjából annyit, hogy ilyen az élet, ezt kell elfogadnia. A bírósághoz való szaladgálás a te ötleted volt.

Dannyboy írta:
Mi haszon van abban, hogy szétflémeltek topikokat paragrafusokkal?

Érzed már? Érted már mire próbálok rávilágítani?

Ti oktattok itt ki mindenki mást és ez már nagyon unalmas!!


Mégis miért offolás a vodagyalázóban a vodát szidni???

Mi oktatunk ki? És aki álfejtegetéssel a gyártók/szolgáltatók propagandáját nyomja, az nem oktat ki? Nem egyoldalú kissé csak minket kioktatással vádolni? Amit mi - kki, asdf és én - folytatunk, az nem kioktatás, hanem egy kioktatás cáfolata. Annak a kioktatásnak, ami szerint a szerviz megvonhatja a garanciát, stb. Igen, cáfoljuk egy jogszabályellenes gyakorlat törvényesnek való, kioktatás jellegû beállítását!

Továbbá semmi kifogásunk nincs az ellen, ha ezt - a jogszabálysértõ gyakorlatot - valaki ismerteti és az állítja, hogy erre lehetõségük* van a szolgáltatóknak/gyártóknak és élnek vele. Nincs kényszerünk ehhez (mindig) hozzátenni, hogy ez miért jogsértõ. Nem, minket "csak" az zavar, ha valaki még meg is magyarázza, hogy ez (a gyártók/szolgáltatók gyakorlata) miért helyes és/vagy jogszerû. Na, ez már sok!

* nem jogszabály, hanem erõfölény alapján


vas. júl. 05, 2009 1:07
Profil Honlap
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30
Hozzászólások: 14954
Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
Hozzászólás 
Guni, KORREKT, tényleg, gratulálok.

Végre már nem csak én tépem a számat.

Sok tasztatúrahuszár...


vas. júl. 05, 2009 1:07
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 4173
Tartózkodási hely: Budapest-Győr Telefon: Motorola Milestone
Hozzászólás 
szsrobert írta:
A Vodafone által árusított telefonokhoz ajánlom zacskó használatát, hiszen akár egy csepp esőtől is üzemképtelenné válhat akár a százezres árú mobil is...


Az elején még együtt is éreztem veled, mivel a Nokiával kapcsolatban már évek óta újra és újra előkerül ez a történet, hogy user beviszi a telefonját garanciában javítani és visszadobják hogy beázott, pedig konkrét folyadék közelében sem volt soha és hát ez rohadt nagy szívás, de most már eléggé unalmas vagy. Eleve nem értem mit oltasz itt minket; ha mi azt mondjuk, hogy igazad van, akkor jobb lesz? Még azt sem vagy képes megérteni, hogy nem a Vodafone szúrt ki veled, hanem a Nokia. Vagy te tényleg azt gondolod, hogy a Nokia gyárt külön egy gyengébb minőségű szériát, direkt a voda megrendelésére? Igen, a telefon amit vettél rossz minőségű volt, mivel a Nokia valószínüleg nem védi megfelelően a telefonjait hétköznapi használat során normálisan előforduló nedvesség ellen, de normális fogyasztó ilyenkor azt mondja, hogy ok, ő akkor ezután a büdös életben nem vásárol többet az adott gyártótól, az elhivatottabbak elkezdenek levelezni a megfelelő szervekkel, a fanatikusok pert indítanak, de Te nem. Te tele írod a fórumokat és hangulatot keltesz a voda ellen, akinek aztán az égvilágon semmi köze sincs az egészhez, meg hülyét csinálsz magadból az ilyen Beck Györgyhöz intézett levelekkel, csak azt nem értem miből gondolod, hogy ettől így neked jobb lesz...

Guni


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára guni. vas. júl. 05, 2009 1:23-kor.



vas. júl. 05, 2009 0:52
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1538
Tartózkodási hely: A jelenben...
Hozzászólás 
T68m írta:
mi haszon van abban, hogy a bíróság 4 év múlva kötelezi a fo.skiát a javításra???? Számodra ez haszon? Ezért megéri négy évig pereskedni?


Mi haszon van abban, hogy szétflémeltek topikokat paragrafusokkal?

Érzed már? Érted már mire próbálok rávilágítani?

Ti oktattok itt ki mindenki mást és ez már nagyon unalmas!!


vas. júl. 05, 2009 0:11
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1538
Tartózkodási hely: A jelenben...
Hozzászólás 
T68m írta:
1. jelen pillanatban van egypár perem folyamatban. Miért kéne az övét is felvállalnom?

2. keresd ki a PP 67§-ből mi alapján láthatnám el a képviseletét! (ha nyitsz nekem egy ügyvédi irodát vagy esetleg, ha alapítanánk egy terminál fórumos érdekképsiveleti szervet...)

3. egy-egy per 4-5 évig elhúzódik. Fizeted az illetékeket, úgy általában a perköltségeket?

4. mit kezd majd 4 év múlva azzal, hogy a bíróság megítéli neki, hogy a fo.skia köteles megcsinálni garcsiba a telóját?


1, Mint tanácsadó.
2, Mint tanácsadó, háttérember. Nem kell név szerint részt venned benne.
3, Ezért van jogvédelmi biztosításom, hogy ne kelljen ilyeneket fizetnem, ha mégis perre kerülne sor. Ezt azonban még rengeteg vizsgálat előzi meg, hogy a per valóban nyertes legyen.
4, Mit kezd most a ti remek tanácsaitokkal? Kb. ugyanannyit.


vas. júl. 05, 2009 0:06
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Dannyboy írta:
QNKORI írta:
A sok jogszabályokkal dobálózó miért nem indít egy próbapert? Itt van mindjárt alapnak Róbert esete, most össze kéne állnia a sok jogszabálytudornak és segítenie Róbertet egy per indításában és a teljes per alatt! Kiszállni nem ér ám! Visszatáncolni sem!

Állod a perköltséget? Ha nem, akkor plíz halkabban vezényelni....


Ha annyira biztosak lennétek a sikerben, akkor ez nem jelenthetne problémát, hiszen úgyis visszajön, nemde? :wink:


Mi jön vissza??? Ekkora nemtudással miért oktatsz ki másokat?

mi haszon van abban, hogy a bíróság 4 év múlva kötelezi a fo.skiát a javításra???? Számodra ez haszon? Ezért megéri négy évig pereskedni?


vas. júl. 05, 2009 0:03
Profil Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Dannyboy írta:
Szeretnék egyszer látni legalább egy precedens értékû nyert pert bármelyik mamutpatkány ellen.

A sok jogszabályokkal dobálózó miért nem indít egy próbapert? Itt van mindjárt alapnak Róbert esete, most össze kéne állnia a sok jogszabálytudornak és segítenie Róbertet egy per indításában és a teljes per alatt! Kiszállni nem ér ám! Visszatáncolni sem!

Na, ki vállalkozik rá? Kezeket fel!


1. jelen pillanatban van egypár perem folyamatban. Miért kéne az övét is felvállalnom?

2. keresd ki a PP 67§-bõl mi alapján láthatnám el a képviseletét! (ha nyitsz nekem egy ügyvédi irodát vagy esetleg, ha alapítanánk egy terminál fórumos érdekképsiveleti szervet...)

3. egy-egy per 4-5 évig elhúzódik. Fizeted az illetékeket, úgy általában a perköltségeket?

4. mit kezd majd 4 év múlva azzal, hogy a bíróság megítéli neki, hogy a fo.skia köteles megcsinálni garcsiba a telóját?


szomb. júl. 04, 2009 23:59
Profil Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1538
Tartózkodási hely: A jelenben...
Hozzászólás 
asdf_ írta:
Te nekiallnal igy pereskedni, ha ilyen sebesseggel tortennek a dolgok? Egy mobiltelefon meg pont nem az a kategoria, aminel ezt a hercehurcat, penzt, idot bevallalna az ember. Ezt persze a tuloldalon is tudjak :roll:
ON


Nyilván nem. Megcsináltatnám magam és használnám tovább, mint ahogy ez mostanában is igaz rám. Amit én intézek el, amit én csinálok, az meg is van csinálva. Ha másokra bízom, másokra várok, hogy helyettem csinálják meg, akkor bizony az - elméletileg - elvégzett munka olyan is lesz.

Én az a forma vagyok, akit nem nagyon érdekel a garancia. Ha elromlik az eszköz, de még garanciális, akkor általában informálódom, hogy mibe fáj a javítása, és ha nem ér el egy lélektani határt, akkor megoldom saját magam és nem küldözgetek semmit, sehova. Ha túl sok lenne, akkor jön a b terv, és a garanciális ügyintézés. Elárulom, hogy még eddig utóbbival sem volt sosem gondom...

A lényege a hsz-nek amúgy az volt, hogy végre a szájtépésen kívül T68m és Qnkori vajon tettleg is bekapcsolódna-e egy ilyen helyzetben, vagy csak a fórumon ilyen bátrak? A választ amúgy már megkaptam, nem is vártam többet. :)


szomb. júl. 04, 2009 23:54
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Sifar írta:
....


Az életnek ezt a területét tökéletesen lefedi a jogszabály, amikor kimondja, hogy

248. § (1) ...jótállásra köteles, ennek idõtartama alatt a felelõsség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

érthetõ? Úgy látom sokaknak nem, mivel már nem elõször idézem.

Ismételten felhívnám az érintettek figyelmét, hogy fenti jogszabályban sem nedvesség-indikátorok, sem csavarfestékek, sem semmi gyártók és szolgáltatók által kitalált opciók nem szerepelnek. Vagy feltárja a hibát, megállapítja és bizonyítja annak az okát, ok-okozati vonatkozásban is vagy teljesíti a jótállást. Más lehetõség, pl. garancia megvonása nem létezõ jogi aktus.


szomb. júl. 04, 2009 23:51
Profil Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1538
Tartózkodási hely: A jelenben...
Hozzászólás 
QNKORI írta:
A sok jogszabályokkal dobálózó miért nem indít egy próbapert? Itt van mindjárt alapnak Róbert esete, most össze kéne állnia a sok jogszabálytudornak és segítenie Róbertet egy per indításában és a teljes per alatt! Kiszállni nem ér ám! Visszatáncolni sem!

Állod a perköltséget? Ha nem, akkor plíz halkabban vezényelni....


Ha annyira biztosak lennétek a sikerben, akkor ez nem jelenthetne problémát, hiszen úgyis visszajön, nemde? :wink:

Dobálózni a paragrafusokkal nagyon megy! Örökké Macikát akarjátok meggyőzni a jogszabályokról, meg minden ilyen jogi cuccokról, de közben ti sem hisztek benne, hogy egy valódi, véres, zsebremenő helyzetben megállná a helyét a paragrafuspufogtatás! Ilyenformán a csendre intést a másik oldalon kell(ene) kezdeni!

Tegyetek le valamit az asztalra és onnantól kezdve komolyan tisztelem a hsz-eitek, de addig szánalmas, izzadságszagú betűhalomnak tekintem.


szomb. júl. 04, 2009 23:40
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1546
Hozzászólás 
OFF
Dannyboy írta:
Szeretnék egyszer látni legalább egy precedens értékű nyert pert bármelyik mamutpatkány ellen.

Egy masik forumon levo kolleganak a fenykepezogepet gondoltak 40 nap alatt javitani, es ugy gondoltak, hogy ez igy jo. Emberunk azonban epp kulfoldi nyaralasra utazott volna, na meg ezt a sok napot is soknak tartotta, es elallt a vasarlastol. A penzet persze nem ohajtotta a bolt visszafizetni. Kb. masfel eve rugoznak rajta, elsofokon megnyerte a pert. Az alperes a per soran nem kepviselte magat. Fellebbezni persze fellebbezett (az ilyet mondjuk en nem is engednem, ha fontosnak erzik a dolgot, tetszett volna elmenni az elsofoku targyalasra), masodfok most lesz osszel. Te nekiallnal igy pereskedni, ha ilyen sebesseggel tortennek a dolgok? Egy mobiltelefon meg pont nem az a kategoria, aminel ezt a hercehurcat, penzt, idot bevallalna az ember. Ezt persze a tuloldalon is tudjak :roll:
ON


szomb. júl. 04, 2009 21:57
Profil Privát üzenet küldése
platina tag

Csatlakozott: hétf. aug. 28, 2006 23:54
Hozzászólások: 826
Hozzászólás 
Eleve visszaélésre ad lehetőséget, hogy a telefont csak a Voda szervíze bonthatja szét. ellenkező esetben ugye megvonnák a garanciát.


Ez érdekes kérdés, mivel a Voda a Nokiának küldi tovább a telefonod. Az a kérdés, hogy mennyit változik a felállás, ha te direktben viheted a Nokiához?
Vagy az a lehetôség, hogy szerzôdéses Nokia partnerhez viheted a telefont.


5000Ft-nál többet nem fogok adni telefonért, mivel NINCS rá garancia...
Természetesen erre minél több embert fogok figyelmeztetni, elkerülendő az őket ért kárt.


Kb. két hete erre elég kicsi az esélyed, mert a Voda trükkösen jól felemelte a készülék árakat. 5E Ft-ért vehetsz übergagyi Voda sajátmárkás telókat, esetleg vagy picit többért beszámított telefonos akcióban "short lifetime" készülékeket....


szomb. júl. 04, 2009 21:25
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Macika írta:
szsrobert írta:
Trabi TM írta:
T68m írta:
+1 tényleg, már nem azért, de azt ki a fene garantálja, hogy az indiktárok nem eleve elszíneződve kerülnek a készülékbe?


Az, hogy egy normálisabb eladó ezt ellenőrzi a boltban, és az én kb 6 éves pályafutásom alatt még SOHA nem fordult elő ilyen, és elhiheted, mindet megnéztem... :wink:


??? Szétbontja az eladó a készüléket?
Ejj, ha legalább némi rutinnal vitatkoznál...

A két legelterjedtebb indikátor közül az egyik a készüléktesten van, általában az IMEI-címke, a SIM-fészek vagy ehhez hasonló részek környékén, attól függően, merre van nagyobb egybefüggő lyuk a készülék belseje felé.
A másik az akkumulátoron (minden esetben, ez utóbbi lehet fekete is újabban).

Mivel az eladónak ellenőriznie KELL (hivatalos márkaüzletet feltételezve, amit innentől írok, az nem vonatkozik sufniGSM üzletekre!), hogy a készülék IMEI címkén lévő sorozatszáma egyezik-e a dobozon olvashatóval, hogy az akkumulátor/készülék sértetlen állapotú-e, a készülék bekapcsol-e, stb-stb. Ezen teendők között AZONNAL kiszúrja (ki is KELL szúrja!), ha bármelyik indikátor eldurrant volna!


Hogy mit szúr ki, én azt nem tudhatom.

Azt sem, hogy a telefon belseje valóban károsodott-e, vagy csak küldtek a szervízből egy kamu, homályos fotót, amely állítólag az én készülékem belsejéről készült.
Azt sem, hogy a telefon belseje milyen állapotban volt vásárláskor.

Eleve visszaélésre ad lehetőséget, hogy a telefont csak a Voda szervíze bonthatja szét. ellenkező esetben ugye megvonnák a garanciát.

Ha csak én javíthatok valamit, azt állíthatok a kedves ügyfélnek, amit akarok. Le tudja ellenőrizni? Nem, mert csak én bonthatom meg...

5000Ft-nál többet nem fogok adni telefonért, mivel NINCS rá garancia...
Természetesen erre minél több embert fogok figyelmeztetni, elkerülendő az őket ért kárt.

A Vodafone által árusított telefonokhoz ajánlom zacskó használatát, hiszen akár egy csepp esőtől is üzemképtelenné válhat akár a százezres árú mobil is...


szomb. júl. 04, 2009 20:28
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag

Csatlakozott: hétf. aug. 28, 2006 23:54
Hozzászólások: 826
Hozzászólás 
A sok jogszabályokkal dobálózó miért nem indít egy próbapert? Itt van mindjárt alapnak Róbert esete, most össze kéne állnia a sok jogszabálytudornak és segítenie Róbertet egy per indításában és a teljes per alatt! Kiszállni nem ér ám! Visszatáncolni sem!

Állod a perköltséget? Ha nem, akkor plíz halkabban vezényelni....


szomb. júl. 04, 2009 19:27
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1538
Tartózkodási hely: A jelenben...
Hozzászólás 
Szeretnék egyszer látni legalább egy precedens értékű nyert pert bármelyik mamutpatkány ellen.

A sok jogszabályokkal dobálózó miért nem indít egy próbapert? Itt van mindjárt alapnak Róbert esete, most össze kéne állnia a sok jogszabálytudornak és segítenie Róbertet egy per indításában és a teljes per alatt! Kiszállni nem ér ám! Visszatáncolni sem!

Na, ki vállalkozik rá? Kezeket fel!


szomb. júl. 04, 2009 19:22
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólás 
McLaca írta:
Sifar írta:
Viszont egy zárt, meleg helyiségben[...]

A hidegről melegre lépve a kis vízcseppek nem önnön súlyuktól, hanem a hajszálcsövesség elvén jutnak a készülékbe, de sokkal inkább a készülékbe jutó meleg, sok párát feloldott levegőből (a hangszóró résein, a gombok mellett, stb. bejutva) csapódik ki belül az alkatrészekre, tehát nem a kint kicsapódó jut be, az hamar meg is szárad.

Másik esetben, melegből hidegbe lépve, a telefon belsejében lévő levegő szigetel, ergo nem hűlhet előbb ki a belseje, mint a külseje (meg ez egyébként is képtelenség, mi vezetné a belsejébe a hideget? A levegő pedig hamarabb lehűl a készülékben a közvetlen külső burokkal való érintkezés miatt, mint ahogy a belső alkatrészek kihűlnének a közvetett, vezetéses hőátadás miatt).
Azt hiszem, megint OFF történik... :)

Üdv!

Első eset megértve.
Hajszálcsövességre nem gondoltam ... mivel jó régen érettségiztem. Már az elbutulós korszakom élem. :)

Második eset. Én is pont erre gondoltam, s próbáltam leírni.

Konklúzió? A hőmérsékletváltozás irányától független a párakicsapódás.

És hogy ON is legyen.
Tehát a jelenség a mobiltelefonálás szükségszerű, kivédhetetlen velejárója, azaz rendeltetésszerű használat során kikerülhetetlen.
Azaz erre a gyártónak a készülékét fel kell készítenie, garanciális időn belül a jelenség ellenére a készüléknek üzembiztosnak kell maradnia.

Természetesen ez a kátyúba, akarom mondani klotyóba pottyantás esetére nem vonatkozik. :lol:

Üdv


szomb. júl. 04, 2009 19:02
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 10150
Tartózkodási hely: Miskolc City
Hozzászólás 
Sifar írta:
Viszont egy zárt, meleg helyiségben[...]

A hidegről melegre lépve a kis vízcseppek nem önnön súlyuktól, hanem a hajszálcsövesség elvén jutnak a készülékbe, de sokkal inkább a készülékbe jutó meleg, sok párát feloldott levegőből (a hangszóró résein, a gombok mellett, stb. bejutva) csapódik ki belül az alkatrészekre, tehát nem a kint kicsapódó jut be, az hamar meg is szárad.

Másik esetben, melegből hidegbe lépve, a telefon belsejében lévő levegő szigetel, ergo nem hűlhet előbb ki a belseje, mint a külseje (meg ez egyébként is képtelenség, mi vezetné a belsejébe a hideget? A levegő pedig hamarabb lehűl a készülékben a közvetlen külső burokkal való érintkezés miatt, mint ahogy a belső alkatrészek kihűlnének a közvetett, vezetéses hőátadás miatt).
Azt hiszem, megint OFF történik... :)

Üdv!


szomb. júl. 04, 2009 18:34
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólás 
T68m írta:
1. ismételten kérek jogszabályi hivatkozást, ami szerint "Azt is meghatározhatja, hogy milyen korlátok között legyen a használat, mert eltérés esetén a garancia elveszik." vagy "A használati útmutatót ezért kell komolyan venni, elolvasni, mert bizony az ott leírt korlátok a garanciális feltételek része."
esetleg csak olyat, hogy a gyártó által írtak a törvény felett állnak! Amíg ilyen nincs, addig maradjunk a jogszabályban foglaltaknál!

1. A jogszabályok nem tudják lefedni az élet minden kérdését, minden tekintetben és minden lehetséges esetre nézve.
Pl. a garanciánál maradva. Nincs sehol leírva, hogy ha egy autó kátyúba hajt, akkor a futómű-meghibásodása nem garanciában javítható hiba.

2. A garanciális kötelezettség a rendeltetésszerű használat során keletkező hibákra vonatkozik.
Hogy mi a rendeltetésszerű használat azt határozzák meg a termékre vonatkozó különböző szabványok, a minőségtanúsítványok, a specifikációk.
Ezek sokszor a laikus számára érthetetlen adatok. Pedig ezek határozzák meg a használat körülményeit például. A hőmérséklet-tartományt, páratartalmat.
Az autótengelynél, hogy minimum mekkora fizikai erőhatást kell kibírnia. Kis kátyú megy, nagy esetében bukta.
Ezeket teljes körűen (!) nem lehet sem jogszabályban, de felhasználói leírásban sem részletezni.
Még a jogszabályalkotó is figyelembe veszi a józan paraszti észt. Lásd életszerű használat.

3. Az előzők miatt bizony garanciális vita esetén nem marad más, mint fogyasztóvedelem, bíróság és hasonlók. És ők eldöntik, hogy rendeltetésszerű volt a hsználat vagy sem.

De az alapvitához.
1.) Ha a telefon mindig szobában volt és úgy "ázott" be, akkor az garanciális hiba. De be kell bizonyítani, lehet perrel.

2.) Beázás esetén a meghibásodott alkatrész cseréje nem garanciális. De a garanciát teljesen megvonni nem lehet.
Lásd autó. Kátyú, tengelytörés, kp-s javítás. De a garancia a többi fődarab tekintetében marad. Sőt szakszervizes javítás esetén teljes garancia marad.

3.) A garancia kötelezettsége az eladót terheli. És felel az alvállalkozójáért.


szomb. júl. 04, 2009 17:04
Hozzászólás 
McLaca írta:
Csak egy apróság: életszerű hőmérsékleteket figyelembe véve nem melegből hidegbe, hanem hidegből melegbe érkezve csapódik ki a pára.

Üdv!

Megjártam a Balatont és gondolkodtam.

Neked igazad van, ha a készülék külső oldalán kicsapódó párára gondolsz.
De a külső páracseppek szerintem nem áztatják el a telefont.
Ugyanis az illesztéseken csücsülő vízcseppek súlya nem elég ahhoz, hogy az illesztések hajszálvékony résein a víz beszivárogjon a készülékbe.
Biztos van ez esetben valami súrlódási, tapadási erő, amit a vízcseppnek le kellene győznie.
De ez megint fizika... :wink:

Viszont egy zárt, meleg helyiségben a készüléken belüli levegő előbb-utóbb a helység levegőjének jellemzőit (páratartalom tekintetében is) is felveszi.
Ha kimész a hideg utcára, akkor főleg a fémházas készülék hamarabb hül, mint belül a levegő. Tehát a készülék belsejében csapódik ki a pára.
Én erre gondoltam. S szerintem "beázási" problémát is inkább ez a jelenség okoz.


szomb. júl. 04, 2009 16:09
Hozzászólás 
Sifar írta:
Puff!
Lebuktam. Kiderült, hogy fizikából (is) laikus vagyok. :lol:

Csal úgy általánosságban jegyezném meg, hogy az öniróniát kultúrkörökben nem illik magas labdának tekinteni.
Akinek nem inge ... :wink:


szomb. júl. 04, 2009 15:52
platina tag

Csatlakozott: hétf. aug. 28, 2006 23:54
Hozzászólások: 826
Hozzászólás 
Az elszíneződés a párakoncentráció bizonyos foka felett jön létre. Télen, ha kintről bemész 1 meleg szobába, már létre is jöhet ennyi.

Na igen, de ilyenkor megszólal bennem a kisördög, hogy esetleg a fogyasztói társadalom örömei fíííling miatt a gyártó olyan OLCSÓBB anyagot kezd el használni a régi jól bevált helyett indikátornak, ami indok nélkül is képes elszínezôdni? Mert ezzel többszörösen jól jár:
1. olcsóbb lesz pár ezrelékkel a telefon elôállítása
2. a garanciális szerviz alól ki tudja vonni magát
3. normál használat is garanciavesztéssel jár

Lásd Alcatel 701/8xx sorozat, két év után semmi bajuk, pedig volt köztük olyan, ami felhôszakadásban kint felejtett ruha zsebében maradt, ill. mosókonyhában volt egy hétig, mert ott felejtették. Érdekes módon, azok közül (pedig 15-17 darab van) még egy sem volt szervizben a két év alatt....


szomb. júl. 04, 2009 14:22
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 25, 2004 17:07
Hozzászólások: 4267
Tartózkodási hely: GRAND FOTEL
Hozzászólás 
Az elszíneződés a párakoncentráció bizonyos foka felett jön létre. Télen, ha kintről bemész 1 meleg szobába, már létre is jöhet ennyi.

A telefon ettől nem kell, hogy törvényszerűen meghibásodjon. Illetve ennyitől, őszintén szólva TILOS volna meghibásodnia.

A telefon arra érzékeny (és nagyüzemi, gyártósori körülményeket leszámítva) cserélhetetlen alkatrészeit illő volna extra védelemmel ellátni, valamilyen gyantaszerűséggel kiöntve lehetetlen volna kárt tenni bennük, az alaplap is merevebb volna, jobban ellenállna.

Anno az N80-as Nokia alaplapján volt ilyen anyag, merő véletlenségből pont azon a környéken, ahol a függetlenítéshez szükséges TP volt.
Szóval az anyag/eljárás létezik, csak akarni kéne alkalmazni.


szomb. júl. 04, 2009 13:57
Profil ICQ
platina tag

Csatlakozott: hétf. aug. 28, 2006 23:54
Hozzászólások: 826
Hozzászólás 
A két legelterjedtebb indikátor közül az egyik a készüléktesten van, általában az IMEI-címke, a SIM-fészek vagy ehhez hasonló részek környékén, attól függően, merre van nagyobb egybefüggő lyuk a készülék belseje felé.
A másik az akkumulátoron (minden esetben, ez utóbbi lehet fekete is újabban).


Betetted a bogarat a fülembe, szétszedtem a éves A1000-esemet. Soha nem ázott be, soha nem voltam vele trópusi környezetben, mind a három indikátor rózsaszín, a teló meg kifogástalanul mûködik. Ilyenkor mi van?
Ugyanis ha nem kapott a készülék vizet, akkor miért színezôdtek el az indikátorok?????

OFF
Ma próbáltam kicseréltetni a 2 hónapos!!!! villanymotoros fûrészem, a szerviz kiadta a cserére jogosító igazolást (pedig ezezszer megfogadtam, hogy itthon nem veszek mûszaki cikket), az O*I áruház üszispitsája vihogva közli, hogy rendben, de hol a blokk? Mondom a szervizben, ahol a cserére jogosító igazolást kiadták. Elmentem, hoztam róla egy fénymásolatot, erre közölte, hogy az eredeti blokk kell. Mondom, azt nem tudja a szerviz odaadni, mert ezen igazolja a cserekészülék hazai vásárlását. Erre közli, hogy akkor nem tud cserélni.... bakker, nem kellene a multinak itthon ennyire törvény fölé helyeznie magát, mikor a cserére jodosító igazoláson rajta van a vásárlás helye, ideje, készülék típus és gyári szám. Most írok éppen az O*I osztrák központjának, várom a véleményüket az ügyben....
ON


szomb. júl. 04, 2009 12:24
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Sifar írta:
Azt is meghatározhatja, hogy milyen korlátok között legyen a használat, mert eltérés esetén a garancia elveszik. Pl. nem szabad a telefont leejteni. :)
A használati útmutatót ezért kell komolyan venni, elolvasni, mert bizony az ott leírt korlátok a garanciális feltételek része.
Tehát Macikának bizony ebben igaza van.

A "beázás" problémájáról.
A mobilok készülékházai nem légmentesen zárnak. Párakicsapódás nemcsak lehetséges, hanem szinte szükségszerû. Persze gyártóként és/vagy modelltõk függõen eltérõ mértékben.
Ugyanis életszerû, hogy valaki 20 fokos, specifikácón belüli páratartalmú épületbõl kimegy a 0 fokos utcára - és eközben telefonál is. A hirtelen hõmérséklet változás miatt a párakicsapódás szinte biztos valamely mértékben, a készülék valamely részein. Ez a helyzet a garanciális idõ alatt sokszor elõfordulhat.
Ez a párakicsapódás a normális, üzemszerû használat velejáró része. Tehát ezt a párakicsapódást a készüléknek, az elektronikának a garanciális idõn belül meghibásodás nélkül el kell viselnie. Ha mégsem, akkor jogos a garanciális javítás igénylése.

Ha egy mobil konstrukciós okból, érzékenyebb elektronika, stb. miatt érzékenyebb a párára, a hirtelen hõmérséklet változásra, akkor erre a leírásokban fel kell hívni a figyelmet.
és akár részletesen le kell írni, hogy melegbõl hidegbe


1. ismételten kérek jogszabályi hivatkozást, ami szerint "Azt is meghatározhatja, hogy milyen korlátok között legyen a használat, mert eltérés esetén a garancia elveszik." vagy "A használati útmutatót ezért kell komolyan venni, elolvasni, mert bizony az ott leírt korlátok a garanciális feltételek része."
esetleg csak olyat, hogy a gyártó által írtak a törvény felett állnak! Amíg ilyen nincs, addig maradjunk a jogszabályban foglaltaknál!

2. sikeresen bizonyítottad, hogy a fizikához se értesz.


szomb. júl. 04, 2009 11:10
Profil Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Macika írta:
Mivel az eladónak ellenõriznie KELL (hivatalos márkaüzletet feltételezve, amit innentõl írok, az nem vonatkozik sufniGSM üzletekre!), hogy a készülék IMEI címkén lévõ sorozatszáma egyezik-e a dobozon olvashatóval, hogy az akkumulátor/készülék sértetlen állapotú-e, a készülék bekapcsol-e, stb-stb. Ezen teendõk között AZONNAL kiszúrja (ki is KELL szúrja!), ha bármelyik indikátor eldurrant volna!


tényleg, akkor a voda - hogy ontopic maradjunk - sufnigsm? Mert úgy rámsózta (lásd fentebb) a mûködésképetelen sza.rt, ahogy kell!


szomb. júl. 04, 2009 11:05
Profil Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
szsrobert írta:
Trabi TM írta:
T68m írta:
+1 tényleg, már nem azért, de azt ki a fene garantálja, hogy az indiktárok nem eleve elszínezõdve kerülnek a készülékbe?


Az, hogy egy normálisabb eladó ezt ellenõrzi a boltban, és az én kb 6 éves pályafutásom alatt még SOHA nem fordult elõ ilyen, és elhiheted, mindet megnéztem... :wink:


??? Szétbontja az eladó a készüléket?


na igen, ezt én sem egészen értem.... :wink: Tehát újabban - csak nekem nem tûnt fel - az eladó szétszedi a készüléket és a vevõvel együtt meggyõzõdik arról, hogy az eladott termék indikátorai rendben vannak? 8)


szomb. júl. 04, 2009 10:59
Profil Honlap
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30
Hozzászólások: 14954
Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
Hozzászólás 
szsrobert írta:
Trabi TM írta:
T68m írta:
+1 tényleg, már nem azért, de azt ki a fene garantálja, hogy az indiktárok nem eleve elszíneződve kerülnek a készülékbe?


Az, hogy egy normálisabb eladó ezt ellenőrzi a boltban, és az én kb 6 éves pályafutásom alatt még SOHA nem fordult elő ilyen, és elhiheted, mindet megnéztem... :wink:


??? Szétbontja az eladó a készüléket?
Ejj, ha legalább némi rutinnal vitatkoznál...

A két legelterjedtebb indikátor közül az egyik a készüléktesten van, általában az IMEI-címke, a SIM-fészek vagy ehhez hasonló részek környékén, attól függően, merre van nagyobb egybefüggő lyuk a készülék belseje felé.
A másik az akkumulátoron (minden esetben, ez utóbbi lehet fekete is újabban).

Mivel az eladónak ellenőriznie KELL (hivatalos márkaüzletet feltételezve, amit innentől írok, az nem vonatkozik sufniGSM üzletekre!), hogy a készülék IMEI címkén lévő sorozatszáma egyezik-e a dobozon olvashatóval, hogy az akkumulátor/készülék sértetlen állapotú-e, a készülék bekapcsol-e, stb-stb. Ezen teendők között AZONNAL kiszúrja (ki is KELL szúrja!), ha bármelyik indikátor eldurrant volna!


szomb. júl. 04, 2009 10:58
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58
Hozzászólások: 375
Tartózkodási hely: Szentes
Hozzászólás 
Trabi TM írta:
T68m írta:
+1 tényleg, már nem azért, de azt ki a fene garantálja, hogy az indiktárok nem eleve elszíneződve kerülnek a készülékbe?


Az, hogy egy normálisabb eladó ezt ellenőrzi a boltban, és az én kb 6 éves pályafutásom alatt még SOHA nem fordult elő ilyen, és elhiheted, mindet megnéztem... :wink:


??? Szétbontja az eladó a készüléket?


szomb. júl. 04, 2009 10:25
Profil Privát üzenet küldése Honlap
Hozzászólás 
McLaca írta:
Csak egy apróság: életszerű hőmérsékleteket figyelembe véve nem melegből hidegbe, hanem hidegből melegbe érkezve csapódik ki a pára.

Üdv!

Puff!
Lebuktam. Kiderült, hogy fizikából (is) laikus vagyok. :lol:


szomb. júl. 04, 2009 10:14
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1546
Hozzászólás 
Macika írta:
T68m írta:
Mint ahogy azt is tudod, hogy a beázásnyom nem bizonyíték arra, hogy a beázás lenne a hiba oka.
Ezt megtárgyaltuk párszor.

A beázás után AKKOR IS megvonják a készülék garanciáját, ha SEMMILYEN hibajelenség nem tapasztalható.

Ez a garanciális feltételek része, amit tudni illik (illene).


Csak ismetelni tudok (onmagamat es t68m-et is), mert ezt is megtargyualtuk parszor:
- nem vonhatjak meg, mert nincs jogalapjuk ra
- jotallas tekinteteben a jotallasi jegyen es a jogszabalyokban foglaltak alapjan lehet eljarni, ertelemszeruen az utobbi ubereli az elsot, tehat azert, mert a gyarto valamit feltetelkent kot a jotallasi jegyen, attol az nem feltetlenul veendo figyelembe (lasd pl a termeket teljes csomagolasaval es minden tartozekal egyutt kell visszavinni garis ugyintezesre cimu baromsagot, amit nem egy jotallasi jegyen lattam mar. Lo***t kell: hibas termek, jotallasi jegy (szamla sem!), ennyi).


szomb. júl. 04, 2009 10:02
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 10150
Tartózkodási hely: Miskolc City
Hozzászólás 
Csak egy apróság: életszerű hőmérsékleteket figyelembe véve nem melegből hidegbe, hanem hidegből melegbe érkezve csapódik ki a pára.

Üdv!


szomb. júl. 04, 2009 9:43
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 7570 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 152  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 15 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség