|
Szerző |
Üzenet |
McLaca
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 10150 Tartózkodási hely: Miskolc City
|
"Egyre többet adunk..."
Üdv!
|
kedd aug. 11, 2009 20:50 |
|
|
thomas77
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1598 Tartózkodási hely: Budapest City
|
Vitamaxnál a kedvenc számmal megjelölt szám már csak havi 10 órán keresztül ingyenes a korábbi (asszem') 50 óra helyett.
Köszönjük!
|
kedd aug. 11, 2009 14:29 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
joc_ írta: T68m írta: Voda esetére vonatkoztatva,
"Tehát nem elég beböffenteni a számlareklamációt, hanem hatósághoz vagy a jogvita elbírálására jogosult szervezethez (ami tudomásom szerint csak a bíróság lehet) kell fordulni. És ki kell fizetni a számlából a nem reklamált tételeket is. "
(ha amúgy is ebben állapodtunk meg vele, akkor) sárga csekkes postai befizetés esetén lehet kérni a vodától erre az összegre vagy biankó csekket. És amennyiben ezt nem teljesíti, csak akkor esik késedelembe, a nem reklamált tételek befizetéséhez szükségességek vonatkozásában. De a Voda nem muszáj adjon másik (vagy biankó) sárga csekket. Ha azt mondja hogy tessék átutalni vagy személyesen Voda üzletben befizetni, az is elég, azt már tudod teljesíteni. (Nézd meg, a fenti biztosítós esetben a bírósági ítélet szerint az is közrejátszott, hogy a biztosító azt sem közölte, hogy a fiókjában kp. be lehet fizetni, ezt is kiemelte az LB.)
az én olvasatom szerint:
"A szerzõdésben kikötött fizetési mód az alperest arra kötelezte, hogy csekket bocsásson a felperes rendelkezésére. Ezen kötelezettségének az alperes késedelmesen tett eleget, ezért helyesen állapította meg az elsõfokú bíróság, hogy az alperes késedelembe esett "
elsõdlegesen az a döntõ, amilyen fizetési módban megállapodtak. Az utána lévõ hivatkozás:
"A fizetés módjának a megváltozásáról, arról hogy a felperes a fiók pénztárába fizesse a biztosítási díjakat, az alperesnek kellett volt tájékoztatni a felperest."
a szerzõdés fenti részletének, a fizetési módnak (esetleges) megváltozásáról szól. Hogy arról nem történt tájékoztatás, így a szerzõdés nem módosult. Tehát az eredetileg megállapodott módon kell és lehet teljesíteni. Azaz sárga csekken.
Pl. te tartozol lével, de nem tudod odaadni, mert sosem vagyok otthon. Akkor nem esel késedelemben. Késedelembe akkor esnél, ha azt mondanám (abban állapodnánk meg), hogyha nem vagyok otthon, akkor add oda anyukámnak, és bár õ otthon van, te a megállapodásunk (megbeszélésünk) ellenére sem teljesítesz, nem adod oda a pénzt neki sem.
***************
figyeld meg, az LB nem azt mondta "hogy a biztosító azt sem közölte, hogy a fiókjában kp. be lehet fizetni", hanem azt, hogy "Az alperes viszont nem bizonyította, illetve nem is hivatkozott arra, hogy a felperest ez alkalmakkor arról tájékoztatta volna, hogy a biztosítási díjat a fiók pénztárában is befizetheti. ", tehát nem elég mondani, hanem bizonyítani is kellett volna tudnia a félnek, hogy a teljesítést lehetõvé tette a pénztári befizetésen keresztül és ezt az ügyfél tudomására is hozta.
***************
mindazonáltal ez már nem annyira tartozik az eredeti vitához, mert - feltételezhetõen - a voda ászf-ben található utalás a pénztári befizetés lehetõségérõl. És innen kezdve ez a vonal már nem él.
|
hétf. aug. 10, 2009 20:11 |
|
|
joc_
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. nov. 29, 2004 19:58 Hozzászólások: 1104
|
T68m írta: Volt egy kis bizonytalanság bennem, hogy kell-e új számlát kiállítani a jogosultnak, ha a kötelezett csak részben ismeri el a teljesítést. De egyrészt a bírósági gyakorlatból látszik, hogy nem kell, másrészt meg az egyéb problémákhoz vezetne. Igazándiból mindkettő problematikus, az is ha nem állít ki új számlát, viszont a könyvelésbe a terljes összegről szóló számla kerül be, részteljesítéssel. És az is problemetikus lenne, ha új számlát kéne kiállítani a jogosultnak, mivel a régit vissza kéne vonni, és a követelést kettébontani (ami bizonyos esetkben talán nem is lehetséges), stb. Én úgy hiszem, hogy számviteli és adózási okokból kell kiállítani. A fenti döntések kizárólag polgárjogi szempontból vizsgálták a folyamatot, és ezekből az derült ki, hogy a helyesbítés késedelme nem menti a fizetség késedelmét, ha már egyszer kaptál egy számlát amit legalább részben nem vitatsz.
|
hétf. aug. 10, 2009 19:22 |
|
|
joc_
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. nov. 29, 2004 19:58 Hozzászólások: 1104
|
T68m írta: Voda esetére vonatkoztatva,
"Tehát nem elég beböffenteni a számlareklamációt, hanem hatósághoz vagy a jogvita elbírálására jogosult szervezethez (ami tudomásom szerint csak a bíróság lehet) kell fordulni. És ki kell fizetni a számlából a nem reklamált tételeket is. "
(ha amúgy is ebben állapodtunk meg vele, akkor) sárga csekkes postai befizetés esetén lehet kérni a vodától erre az összegre vagy biankó csekket. És amennyiben ezt nem teljesíti, csak akkor esik késedelembe, a nem reklamált tételek befizetéséhez szükségességek vonatkozásában. De a Voda nem muszáj adjon másik (vagy biankó) sárga csekket. Ha azt mondja hogy tessék átutalni vagy személyesen Voda üzletben befizetni, az is elég, azt már tudod teljesíteni. (Nézd meg, a fenti biztosítós esetben a bírósági ítélet szerint az is közrejátszott, hogy a biztosító azt sem közölte, hogy a fiókjában kp. be lehet fizetni, ezt is kiemelte az LB.)
|
hétf. aug. 10, 2009 18:54 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
Nagyon köszi!
Jól leírt és megindokolt ítéletek. Volt egy kis bizonytalanság bennem, hogy kell-e új számlát kiállítani a jogosultnak, ha a kötelezett csak részben ismeri el a teljesítést. De egyrészt a bírósági gyakorlatból látszik, hogy nem kell, másrészt meg az egyéb problémákhoz vezetne.
Igazándiból mindkettõ problematikus, az is ha nem állít ki új számlát, viszont a könyvelésbe a terljes összegrõl szóló számla kerül be, részteljesítéssel. És az is problemetikus lenne, ha új számlát kéne kiállítani a jogosultnak, mivel a régit vissza kéne vonni, és a követelést kettébontani (ami bizonyos esetkben talán nem is lehetséges), stb.
A bíróság ugyan nem mondta ki, de látszik az ítéletekbõl, hogy akkor esik csak késedelembe a jogosult, ha a kötelezett nem tud eleget tenni a kötelezettsége teljesítésének. Pl. azért mert sárga csekkes befizetésben állapodtak meg és azt nem biztosítja a jogosult.
Voda esetére vonatkoztatva,
"Tehát nem elég beböffenteni a számlareklamációt, hanem hatósághoz vagy a jogvita elbírálására jogosult szervezethez (ami tudomásom szerint csak a bíróság lehet) kell fordulni. És ki kell fizetni a számlából a nem reklamált tételeket is. "
(ha amúgy is ebben állapodtunk meg vele, akkor) sárga csekkes postai befizetés esetén lehet kérni a vodától erre az összegre vagy biankó csekket. És amennyiben ezt nem teljesíti, csak akkor esik késedelembe, a nem reklamált tételek befizetéséhez szükségességek vonatkozásában.
|
hétf. aug. 10, 2009 15:13 |
|
|
joc_
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. nov. 29, 2004 19:58 Hozzászólások: 1104
|
T68m írta: joc_: a két hivatkozott határozatot vagy arra való linket küldd el, légy szíves! Linket nem tudok, mert ahol találtam ott csak az egymondatos összefoglalás volt link nélkül, de a jogtárból ide másolom, a beszélgetés szempontjából talán nem off. BH.1992.262 írta: A kötelezettnek a számlában feltüntetett és általa nem vitatott összeg után a késedelmi kamatot akkor is meg kell fizetnie, ha a számlát helyesbíteni kell [Ptk. 301. § (1) és (4) bek.]. A felperes 2775 Ft késedelmi kamat megfizetésére kérte kötelezni az alperest, mert a számlákat késedelmesen fizette ki. Az alperes a felperes keresetének az elutasítását kérte. Előadta, hogy a felperes nem megfelelő számlákat küldött, ezért felhívta a számlák helyesbítésére. Ennek a felperes eleget tett, és ezt követően a számlákat határidőn belül kifizette. Fizetési késedelem mindezek alapján nem terheli. A felperes az alperes által előadott tényeket nem vitatta. Előadása szerint 4 db számlát helyesbítenie kellett, azonban az alperesnek az eredeti számlák alapján, az esedékességkor azt az összeget ki kellett volna fizetnie, amelyet nem vitatott. Miután az alperes a teljes számlaösszegeket csak a helyesbített számlák alapján fizette ki, ezért fizetési késedelme fennáll, és késedelmi kamatot tartozik fizetni. Az elsőfokú bíróság ítéletet hozott; a felperes keresetét elutasította. Az ítélet indokolásában kifejtette, hogy az alperes az átutalási megbízás terheli értesítésének becsatolásával bizonyította: a számlákat határidőn belül egyenlítette ki. Ennek alapján a felperes késedelmi kamat iránti követelése nem megalapozott. Az ítélet ellen a felperes élt fellebbezéssel, kérte annak megváltoztatását és az alperes kereseti kérelme szerinti marasztalását. Megismételte mindazt, amit az elsőfokú eljárásban kifejtett. Hangsúlyozta hogy, az alperesnek az általa elfogadott összegeket az eredeti számlákban szereplő fizetési határidőre kellett volna kifizetnie, és miután az alperes csak a helyesbített számlák alapján fizette ki ezeket az összegeket is, fizetési késedelme fennáll. Hivatkozott az iratokhoz becsatolt késedelmikamat-kimutatásra, amelyből kitűnik, hogy az alperesnek eredetileg milyen határidőre kellett volna fizetnie, és megállapítható az is hány napos késedelem terheli az alperest. A fellebbezési tárgyaláson az alperes az elsőfokú ítélet helybenhagyását kérte. A fellebbezés az alábbiak szerint alapos. A felek között nem volt vitás, hogy az alperes a 214 960 Ft összegű számlát 1990. október 26-a helyett november 10-én a 115 220 Ft-ról szóló számlát 1990. október 30-a helyett november 22-én, a 207 942 Ft összegű számlát 1990. november 6-a helyett november 22-én végül a 118 580 Ft-ról szóló számlát 1990. november 14-e helyett csak november 28-án egyenlítette ki. Az sem volt vitás a felek között, hogy a felperesnek a fenti négy számlát helyesbítenie kellett. Az alperesnek a fenti számlákból az általa nem vitatott forintösszegeket a számla kifizetésének az esedékességekor ki kellett volna fizetnie. Miután ezt az alperes elmulasztotta, Ptk. 301. §-ának (1) és (4) bekezdése alapján a felperesnek a késedelmi kamatot tartozik megfizetni. A felperesnek a tévesen kiállított számlát az 1989. évi XL. törvény 60. §-ának (1) bekezdése szerint helyesbítenie kellett, ez a rendelkezés azonban az alperes fizetési késedelmét az általa nem vitatott összegek vonatkozásában nem érinti. A kifejtettek értelmében a Legfelsőbb Bíróság az elsőfokú bíróság ítéletét a Pp. 253. §-ának (2) bekezdése alapján megváltoztatta, és az alperest a felperes kereseti kérelme szerint marasztalta. (Legf. Bír. Gf. VI. 31 277/1991. sz.)
BH1999.226 írta: Az adós által részben kifogásolt, vagyis részben elismert számla alapján a fizetési kötelezettsége az elismert összeg erejéig fennáll. Az elismert összegről a hitelező újabb számlát nem köteles kiállítani. Az elismert követelésrész tekintetében - a fizetés elmaradása esetén - az adós fizetésképtelensége miatt ellene a felszámolási eljárás megindítható [az 1993. évi LXXXI. tv.-nyel módosított 1991. évi IL. tv. (mód. Cstv.) 27. § (2) bek. a) pont és (4) bek., 1992. évi LXXIV. tv. 43. § (1) bek., 45. § (1) bek., Ptk. 302. §, 303. § (3) bek., GK 66. sz.]. A hitelező - az elsőfokú bírósághoz 1995. február 20-án benyújtott - kérelmében az adós gazdálkodó szervezet fizetésképtelenségének megállapítását és felszámolása elrendelését azért kérte, mert részére szolgáltatást végzett, erről 1994. február 22-én számlát állított ki. A számlában megjelölt fizetési határidő 1994. március 4-e volt, összege pedig - a megegyezésük szerint - 200 000 Ft. Az adós ügyvezetője 50 000 Ft erejéig a követelést elismerte, ezt az összeget azonban többszöri felszólítás ellenére sem fizette meg. Az elsőfokú bíróság végzésével az adós fizetésképtelenségét nem állapította meg, és a felszámolási eljárást végzésével az 1993. évi LXXXI. törvénnyel módosított és kiegészített 1991. évi IL. törvény (módosított Cstv.) 27. §-ának (4) bekezdése alapján, figyelemmel a Cstv. 27. §-a (2) bekezdésének a) pontjában foglaltakra, megszüntette. A felek között szóban jött létre a megbízási jogviszony, amelynek tartalmát és a megbízási díj összegét illetően a felek között vita van, ezért nincs szó nem vitatott követelésről, főként pedig lejárt, az esedékességet követő 60 napon belül ki nem egyenlített követelésről. A felek között a megbízási díj tekintetében megegyezés nem jött létre, a kérelmező pedig az adós által elismert összegről számlát nem bocsátott ki. Ezért a követelés esedékességének az időpontja sem állapítható meg. A végzés ellen a hitelező nyújtott be fellebbezést, amelyben kérelme szerint a végzés megváltoztatását kérte. Hivatkozott arra, hogy a 200 000 Ft összegre kiállított számláját az adós megkapta, ebből 50 000 Ft-os összeget el is ismert, ezt azonban 60 napon belül nem egyenlítette ki, ezért a felszámolási eljárás megindításának van helye. A munkát elvégezte, a számlát benyújtotta. Időelőttiség nem állapítható meg azért, mert nem volt hajlandó az adós által kért összegre új számlát kiállítani vagy az eredeti számlát kicserélni. Az érvényben lévő pénzügyi rendelkezések nem teszik lehetővé a számla kicserélését, de nem is áll szándékában elismerni azt az adósi állítást, mely szerint az általa számlázott összegnek csak 25%-át köteles megfizetni. A Legfelsőbb Bíróság mint másodfokú bíróság végzésével az elsőfokú bíróság végzését helybenhagyta, és kötelezte a hitelezőt, hogy fizessen meg az államnak 5000 Ft feljegyzett fellebbezési eljárási illetéket. Döntésének indoka szerint az elsőfokú bíróság a rendelkezésére álló adatok alapján helyesen állapította meg a tényállást, helyes az arra alapított jogi döntése is. A hitelező a fellebbezésében nem hozott fel olyan új tényt vagy körülményt, amely alkalmas lenne az elsőfokú bíróság érdemben helyes döntésének a megváltoztatására. Álláspontja szerint helyesen állapította meg az elsőfokú bíróság, hogy a hitelező az adós által elismert 50 000 Ft összegű megbízási díjat nem számlázta le, így a követelés esedékességének az időpontja nem állapítható meg. Nem vitás, hogy a szolgáltatás részbeni teljesítésével a hitelező igénye megnyílt az ellenszolgáltatás teljesítésének követelésére, a kötelezett teljesítéséhez, az ellenszolgáltatás megfizetéséhez - annak technikai lebonyolításához - azonban a jogosult meghatározott időben teljesítendő előzetes közreműködése, számlázása szükséges. A Legfelsőbb Bíróság GK 66. számú állásfoglalása szerint a kötelezett késedelme mindaddig nem következhet be, amíg a jogosult késedelme fennáll [Ptk. 303. §-ának (3) bekezdése]. A számlázási kötelezettség elmulasztása ilyen jogosulti késedelemnek minősül (Ptk. 302. §-a). Erre tekintettel helyesen döntött az elsőfokú bíróság, amikor megállapította, hogy jelen esetben a módosított Cstv. 27. §-a (2) bekezdésének a) pontjában foglalt esedékességet követő 60 napos határidő eltelte nem állapítható meg, így a fizetésképtelenség megállapításának hiányzik a feltétele. Mindezekre tekintettel az elsőfokú bíróság végzését lényegében annak helyes indokaira tekintettel helybenhagyta, és a hitelezőt a feljegyzett fellebbezési eljárási illetéknek az állam részére történő megfizetésére kötelezte. A jogerős végzés ellen a hitelező nyújtott be felülvizsgálati kérelmet, melyben a jogerős végzés hatályon kívül helyezését az elsőfokú bíróság végzésére is kiterjedően és az adós felszámolásának elrendelését kérte. Felülvizsgálati kérelmében az eljárt bíróságok jogszabálysértését az 1991. évi IL. törvény 27. §-a (2) bekezdésének a) pontjában meghatározott fizetésképtelenségi ok figyelmen kívül hagyásában, valamint abban jelölte meg, hogy a másodfokú bíróság végzése ellentétes az 1992. évi LXXIV. törvény 45. §-ának (1) bekezdésével, amely a számla kijavítását szabályozza. Eszerint nem volt számlakicserélési, újabb számlaadási kötelezettsége, ebből következően azt semmiképpen sem mulaszthatta el. Az adós a számla általa elismert összege mértékéig mindenképpen késedelembe esett. Az adós felülvizsgálati ellenkérelmében a jogerős végzés hatályában fenntartását kérte. A Legfelsőbb Bíróság mint felülvizsgálati bíróság felhívására az adós a felülvizsgálati kérelem tárgyaláson kívüli elbírálásához hozzájárult, a hitelező pedig nem kérte a felülvizsgálati kérelem tárgyaláson történő elbírálását, ezért a Legfelsőbb Bíróság a Pp. 274. §-ának (4) bekezdése alapján a felülvizsgálati kérelmet tárgyaláson kívül bírálta el. A Pp. 270. §-ának (1) bekezdése értelmében a jogerős ítélet felülvizsgálatát a Legfelsőbb Bíróságtól jogszabálysértésre hivatkozva lehet kérni. A törvényhely (2) bekezdése értelmében az (1) bekezdésben foglaltak megfelelő alkalmazásával van helye felülvizsgálati kérelemnek - egyebek között - külön jogszabály rendelkezése alapján más, az ügy érdemében hozott jogerős végzés ellen. A Legfelsőbb Bíróság mint felülvizsgálati bíróság megítélése szerint a jelen jogerős végzés az alábbiak miatt jogszabálysértő. Az eljárt bíróságok jogszabálysértéssel állapították meg, hogy a felszámolási kérelem alapjául szolgáló tartozás vitatott, mert 50 000 Ft-ra vonatkozóan a tartozást az adós elismerte. A hitelező a megbízási szerződésben meghatározott munkát elvégezte, annak alapján az adós cégbejegyzésére még 1994 . május 24-én sor került, ezért a követelés nem idő előtti. A számlát a hitelező kiállította, ehhez képest az adósnak az általa elismert összeg 50%-át a számlában megjelölt teljesítési határidőig, további 50%-át pedig legkésőbb a cégbejegyzés megtörténte után nyomban ki kellett volna fizetnie a saját maga által megjelölt fizetési határidő alapján (1994. március 9-én kelt adósi levél). A másodfokú bíróság jogszabálysértően jutott arra a jogi következtetésre: a hitelező késedelembe esett azzal, hogy a teljesítéshez szükséges számlát nem állította ki. Helyesen hivatkozott a hitelező a felülvizsgálati kérelmében arra, hogy nem volt olyan törvényi kötelezettsége, amely szerint az elismert összeg erejéig újabb számlát kellett volna kiállítson. Az 1992. évi LXXIV. tv. 43. §-ának (1) bekezdése szerint az adóalany az általa teljesített termékértékesítésről és szolgáltatásnyújtásról számlát, készpénzzel vagy készpénzt helyettesítő eszközzel történő fizetés esetén pedig kérésre egyszerűsített számlát köteles kibocsátani. Az idézett törvény 45. §-ának (1) bekezdése értelmében, ha a számla egyszerűsített számla vagy a számlát helyettesítő okmány kibocsátását követően az adóalany a) az áthárított adó összegét, illetve az annak meghatározásához szükséges tételeket módosítja, vagy b) az adót utólag kívánja felszámítani és áthárítani, erről helyesbítő számlát, egyszerűsített számlát és számlát helyettesítő okmányt köteles kibocsátani. E törvényhely szabályozásából az következik, hogy abban az esetben, ha a kötelezett a kiállított számla alapján csak a követelt összeg egy részét ismeri el, a továbbiakat nem, a jogosultnak nincs olyan törvényi kötelezettsége, hogy a kötelezett által megjelölt kisebb összegre számlát állítson ki. Ehhez képest a hitelező által kiállított és az adós által átvett számlában megjelölt teljesítési határidőtől számított 60 nap alatt az adósnak az általa elismert követelést ki kellett volna egyenlítenie ahhoz, hogy a módosított Cstv. 27. §-a (2) bekezdésének a) pontjában meghatározott fizetésképtelenség ne következzék be. Az 50 000 Ft összegű, az adós által elismert követelés 60 napon túl lejárt, a hitelezőt pedig - a fent kifejtettek szerint - újabb számlaadási kötelezettség nem terhelte, ezért jogosulti késedelem nem állt fenn, és az ügyben ennek folytán a Ptk. 303. §-ának (3) bekezdésében foglalt rendelkezés nem volt alkalmazható. A Legfelsőbb Bíróság mint felülvizsgálati bíróság tehát a Pp. 275/A. §-ának (2) bekezdése alapján a jogerős végzést és az elsőfokú bíróságnak az eljárás megszüntetésére vonatkozó végzését hatályon kívül helyezte, s az elsőfokú bíróságot további eljárásra és újabb határozat hozatalara utasította. Ennek során a hitelező kérelméről az esetleg szükséges további bizonyítás lefolytatását követően kell a jogszabályoknak megfelelő határozatot hozni. A hitelező felülvizsgálati eljárási illetékét és az adós ügyvédi munkadíját magában foglaló felülvizsgálati eljárás perköltségét a Legfelsőbb Bíróság mint felülvizsgálati bíróság a Pp. 275/A. §-ának (3) bekezdése alapján csak megállapította, annak viseléséről az újabb határozatot hozó bíróság dönt. (Legf. Bír. Gfv. X. 31.302/1997. sz.)
BH1995. 296. írta: Ha a felek a biztosításidíj-fizetés módjaként csekken történő fizetésben állapodnak meg, a biztosított addig nem eshet fizetési késedelembe, amíg a befizetéshez szükséges csekkeket a biztosító - vállalása ellenére - nem bocsátja a biztosított rendelkezésére. A biztosítási szerződés - a biztosító késedelme alatt - a biztosításidíj-fizetés elmaradása címén nem szüntethető meg [Ptk. 277. § (2) bek., 302. § b) pont, 303. §. (3) bek., 543. § (1) bek.]. A felperes a tulajdonát képező Peugeot-405 típusú személygépkocsira 1991. július 25. napján extra casco biztosítási szerződést kötött az alperessel. A kockázatviselés kezdetét 1991. július 26. napjának 0. órájában jelölték meg. A felperes a szerződés megkötésével egyidejűleg az alperesi üzletkötőnek 4716 Ft biztosítási díjat kifizetett. Az alperes a kötvényfüzetet 1991. november 14-én állította ki. A felperes 1991. december 11-én visszamenőleg összesen 18 864 Ft biztosítási díjat befizetett. A felperes a perbeli gépkocsival 1991. december 11-én Budapesten karambolozott, a gépkocsi totálkáros lett. A felperes a casco biztosítási szerződés alapján a kárigényét az alperesnél bejelentette. A felperes a módosított keresetében 1 154 904 Ft, ennek évi 44%-os kamata és a perköltség megfizetésére kérte kötelezni az alperest. Előadta, hogy a perbeli biztosítási szerződést az alperesi üzletkötővel kötötte meg, aki a szerződés megkötésekor sem biztosítási kötvényt, sem biztosításidíj-befizetési csekket nem tudott átadni, de közölte, hogy ezeket a központ fogja pótlólag megküldeni. Ezután többször sürgette a győri fióknál a biztosítási kötvény kiállítását és a csekkek átadását. Előadta azt is, hogy az alperes által 1991. november 14-én kiállított biztosítási kötvényt is csak 1992. január 7-én kapta meg az alperestől, annak igazolására a postabélyegzővel ellátott levélborítékot becsatolta. Az alperes elismerte, hogy a perbeli biztosítási szerződés érvényesen létrejött. A felperes azonban csak 1991. augusztus 31-ig fizette ki a biztosítási díjat. A következő díj 1991. szeptember 1-jén vált esedékessé, mivel a felperes részéről díjfizetés nem történt, a szerződés 30 nap elteltével, vagyis 1991. szeptember 30-án megszűnt [Ptk. 543. § (1) bek.]. Ezért visszaküldte a felperesnek a december 11-én befizetett biztosítási díját. Azt nem vitatta, hogy a biztosítási kötvények feldolgozása Budapesten történt, és a győri fiók a feldolgozás idejére befizetési csekket nem tudott adni. Később a központ ezt a gyakorlatot megszüntette és lehetővé tette, hogy biztosítási díjat a fiók is elfogadjon. Ezért tudta a felperes azt decemberben a fióknál befizetni. Az elsőfokú bíróság az alperest a módosított kereset szerint marasztalta. A tanúként kihallgatott alperesi üzletkötő vallomását és a felek nyilatkozatait is figyelembe véve tényként állapította meg, hogy az alperes a biztosítási kötvényt és a csekket a felperesnek postán vállalta megküldeni. Ezen kötelezettségének az alperes 1992. január 7-én tett eleget. Ezért ezen időpontig a Ptk. 302. §-ának b) pontja alapján az alperes késedelemben volt, s emiatt nem tudta a felperes a biztosítási díjat időben kifizetni. Az alperes (jogosult) késedelme a felperes (kötelezett) egyidejű késedelmét kizárta, így a felperes részéről fizetési késedelem nem volt megállapítható. A biztosítási szerződés tehát nem szűnt meg, annak alapján az alperes köteles helytállni. Ezen ítélet ellen az alperes fellebbezett és az elsőfokú ítélet megváltoztatását, a felperes keresetének az elutasítását kérte. A fellebbezését arra alapozta, hogy a biztosítási díj befizetésének nem kizárólagos módja az alperestől kapott csekken történő befizetés, a felperesnek lehetősége lett volna arra, hogy a fiók pénztárába a biztosítási díjat befizesse. A fellebbezési tárgyaláson - marasztalása esetére a szerződés 10. fejezetének 62. pontja alapján 11 havi biztosítási díj erejéig 45 276 Ft összegben beszámítási kifogást terjesztett elő és a kamatfizetés kezdő napjaként a keresetbenyújtás időpontját kérte megjelölni, mert a rendőrségi határozatot a felperes csak a keresethez csatolta. A felperes fellebbezési ellenkérelme az elsőfokú ítélet helybenhagyására irányult. Becsatolta az alperes 1993. június 28-án kelt levelét, amelyben a perbeli biztosítási szerződést 1993. augusztus 1. napjára felmondta. Ez a levélálláspontja szerint - bizonyítja, hogy az alperes a biztosítási szerződést fennállónak tekintette. A beszámítási kifogásjogalapját és annak összegét elismerte. Azt sem vitatta, hogy a rendőrségi határozatot csak a keresetlevélhez csatolta. A fellebbezés részben alapos. A Legfelsőbb Bíróság az alperesnek a fellebbezési tárgyaláson tett nyilatkozata és az alperes által kiállított extra casco biztosítási kötvény alapján az elsőfokú bíróság által megállapított tényállást azzal egészíti ki, hogy a peres felek a fizetés módjában a szerződés megkötésekor úgy állapodtak meg, hogy a felperes az alperes által küldött csekken fizeti a biztosítási díjat. A fentiekkel kiegészített tényállás alapján az alperes fellebbezési érvelését a biztosítási szerződés megszűnését illetően a másodfokú bíróság sem fogadta el. A szerződésben kikötött fizetési mód az alperest arra kötelezte, hogy csekket bocsásson a felperes rendelkezésére. Ezen kötelezettségének az alperes késedelmesen tett eleget, ezért helyesen állapította meg az elsőfokú bíróság, hogy az alperes késedelembe esett [Ptk. 302. § b) pont], s az alperes késedelme a felperes egyidejű késedelmét kizárta [Ptk. 303. § (3) bek.]. A fizetés módjának a megváltozásáról, arról hogy a felperes a fiók pénztárába fizesse a biztosítási díjakat, az alperesnek kellett volt tájékoztatni a felperest. Ezzel szemben az volt megállapítható a tanúvallomásokból, hogy a felperes volt az, aki a Ptk. 277. §-ának (2) bekezdésében írt együttműködési kötelezettségének eleget téve több ízben is igényelte a befizetéshez szükséges csekket. Az alperes viszont nem bizonyította, illetve nem is hivatkozott arra, hogy a felperest ez alkalmakkor arról tájékoztatta volna, hogy a biztosítási díjat a fiók pénztárában is befizetheti. Mindezekre figyelemmel helyesen állapította meg tehát az elsőfokú bíróság, hogy a felek között a perbeli biztosítási szerződés nem szűnt meg. Alapos viszont a fellebbezés a kamatfizetés kezdő időpontja tekintetében. A szerződés részét képező biztosítási szabályzat VIII. fejezetének 53. pontja szerint a biztosító a kárösszeget a kárbejelentéstől számított 15 nap alatt fizeti. Ha a biztosított igazoló iratot tartozik bemutatni, úgy a 15 napos határidő attól a naptól számítandó, amikor az utolsó irat a biztosítóhoz beérkezett. A felperesnek a szabályzat VII. fejezetének 49. pontja szerint a kárigény elbírálásához - egyéb okiratok mellett - a jogerős szabálysértési határozatot is be kellett mutatnia. A felperes nem vitatta, hogy azt az alperesnek nem adta át, arról az alperes a keresetlevélhez csatolt példányból értesült. Ezért az alperes kamatfizetési kötelezettségét a másodfokú bíróság az alperes kérelmének megfelelően a keresetlevél benyújtásától (1992. október 28.) kezdődően állapította meg. A beszámítási kifogás jogalapját és összegét a felperes nem vitatta, ezért a másodfokú bíróság a felperes javára megítélt összeget a Ptk. 296. §-ának (1) és (2) bekezdésében foglaltak szerint 45 276 Ft-tal csökkentette (1 157 904 Ft-45 276 Ft =1 112 628 Ft). A fent kifejtettek értelmében a Legfelsőbb Bíróság az elsőfokú bíróság ítéletét a Pp. 253. §-ának (2) bekezdése alapján részben - a marasztalási összeget 1 112 628 Ft-ra és az ez összeg után fizetendő kamatokra leszállítva - megváltoztatta, részben pedig helybenhagyta. (Legf. Bír. Gf. I. 31. 806/1993. sz.)
|
hétf. aug. 10, 2009 14:37 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
joc_:
a két hivatkozott határozatot vagy arra való linket küldd el, légy szíves!
|
hétf. aug. 10, 2009 13:50 |
|
|
joc_
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. nov. 29, 2004 19:58 Hozzászólások: 1104
|
T68m írta: joc_ írta: ... Tehát szövegszerű PTK idézetet nem fogok neked tudni mondani, de az LB szerint úgy kell eljárni, hogy a nem kifogásolt részeket az eredeti határidőben ki kell fizetni. asdf: "Tudomasom szerint az EHT alapjan a szamlareklamacio a kifogasolt szamlatetelre vonatkozoan (de csak arra!!!) halaszto hatalyu a befizetest illetoen." erre te: "Én úgy tudom, hogy az "alap" PTK szerint is így van." Ebből - értelemezésem szerint - az következik, hogy te halasztó hatályt vezeted le valahogy a PTK-ból, nem pedig azt, hogy a nem kifogásolt részt be kell fizetni! Ez utóbbiban egyébként se volt vita Akkor félreértettél. Én is e másodikra gondoltam, tehát azt a részt amit nem reklamál, azt az eredeti határidőben be kell fizetnie. Ezen felül a józan ész (és itt nem hivatkozom semmi másra) nekem is azt diktálja, hogy amit megreklamál, azt saját rizikóra visszatarthatja. A saját rizikó az viszont azt jelenti hogy ha kiderül hogy mégis jogos volt az eredeti számla, akkor viszont ketyeg a késedelmi kamat az eredeti határidőtől. T68m írta: ám:
302. § A jogosult késedelembe esik, ha c) a nyugtát nem állítja ki, illetőleg az értékpapírt nem adja vissza. .... (3) A jogosult késedelme a kötelezett egyidejű késedelmét kizárja. a voda késedelembe esik, ha a kifogásolt tételek nélküli befizetést nem teszi lehetővé! Ha tényleg nem teszi lehetővé, akkor teljesen igazad van, bár szerintem átutalással akkor is rendezhetsz tartozást, ha eredetileg sárga csekket kaptál hozzá. Bár ahogy tegnap este éppen ezeket a dolgokat keresgettem, találkoztam olyan bírósági határozattal is, hogy pl. ha biztosító nem küld neked sárga csekket a befizetéshez, pedig sárga csekkes befizetésben állapodtatok meg, akkor késedelmes befizetés címén nem mondhatja fel a biztosításodat. Úgyhogy valószínűleg a jogilag korrekt sárga csekkes esetben az, hogy ha te megreklamálsz egy számlát, akkor a szolgáltató a meg nem reklamált rész befizetésére biztosít neked sárga csekket, és eközben vagy utána elkezdtek a reklamációról alkudozni. Nem tudom hogy bíróság előtt mennyire lenne nehéz bizonyítani hogy nem volt lehetőséged kisebb összeget eljuttatni hozzájuk mint amiről az eredeti számla szólt. T68m írta: Illetve (szerintem) még akkor is, ha a kifogásolt tételek nélküli (vagy helyesbítő) számlát nem hajlandó kiállítani. És ha a voda késedelembe esett, akkor az előfizető (a voda késedelmének megszüntéig) nem kötelezhető teljesítésre. Na éppen egy ilyen helyzetről szól az általam hivatkozott második LB határozat, amikor "A" szállított és számlázott "B"-nek, majd "B" a számla egy részét megreklamálta, ám az elfogadott részét sem egyenlítette ki, hanem várt arra hogy kapjon egy "helyesbített" számlát. Aztán x nap elteltével "A" felszámolási eljárást kezdeményezett "B" ellen, mert 60 napnál régebbi, lejárt tartozása volt. A bíróság előtt "B" arra hivatkozott, hogy azért nem eshetett késedelembe, mert "A" volt késedelemben azzal hogy nem küldte a helyesbített számlát. Az LB pedig azt mondta ki, hogy a meg nem reklamált számlarész tekintetében "B" igenis késedelemben volt, és helyt adott "A"-nak "B" felszámolására vonatkozó indítványának.
Tehát az ügyfélnek a meg nem reklamált részt ki kell fizetnie az eredeti határidőben, függetlenül attól hogy megkapja-e a helyesbített számlát.
|
hétf. aug. 10, 2009 12:52 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
joc_ írta: ... Tehát szövegszerû PTK idézetet nem fogok neked tudni mondani, de az LB szerint úgy kell eljárni, hogy a nem kifogásolt részeket az eredeti határidõben ki kell fizetni.
asdf:
"Tudomasom szerint az EHT alapjan a szamlareklamacio a kifogasolt szamlatetelre vonatkozoan (de csak arra!!!) halaszto hatalyu a befizetest illetoen."
erre te:
"Én úgy tudom, hogy az "alap" PTK szerint is így van."
Ebbõl - értelemezésem szerint - az következik, hogy te halasztó hatályt vezeted le valahogy a PTK-ból, nem pedig azt, hogy a nem kifogásolt részt be kell fizetni! Ez utóbbiban egyébként se volt vita, ám:
302. § A jogosult késedelembe esik, ha
c) a nyugtát nem állítja ki, illetõleg az értékpapírt nem adja vissza.
....
(3) A jogosult késedelme a kötelezett egyidejû késedelmét kizárja.
a voda késedelembe esik, ha a kifogásolt tételek nélküli befizetést nem teszi lehetõvé! Illetve (szerintem) még akkor is, ha a kifogásolt tételek nélküli (vagy helyesbítõ) számlát nem hajlandó kiállítani.
És ha a voda késedelembe esett, akkor az elõfizetõ (a voda késedelmének megszüntéig) nem kötelezhetõ teljesítésre.
|
hétf. aug. 10, 2009 10:29 |
|
|
joc_
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. nov. 29, 2004 19:58 Hozzászólások: 1104
|
T68m írta: joc_ írta: asdf_ írta: Tudomasom szerint az EHT alapjan a szamlareklamacio a kifogasolt szamlatetelre vonatkozoan (de csak arra!!!) halaszto hatalyu a befizetest illetoen. Én úgy tudom, hogy az "alap" PTK szerint is így van. Mondjuk pontosabban is leírhatnád, hogy melyik szabályra gondolsz! Mondjuk azt írtam hogy Tudomásom szerint, ami nálam azt jelenti hogy nem tudom beidézni a szabályt hivatkozásszerűen, de úgy tudom hogy így van. De keresgéltem egy kicsit, és ha nem is PTK betű szerinti szövegből, de PTK alapján hozott bírósági határozatot találtam a jogtárban, illetve olvasható itt is: http://www.b-m.hu/web/civil.nsf/szabaly ... penElement640. oldalon írta: BH1999. 226. Az adós által részben kifogásolt, vagyis részben elismert számla alapján a fizetési kötelezettsége az elismert összeg erejéig fennáll. Illetve: BH1992.262. írta: Az sem volt vitás a felek között, hogy a felperesnek a fenti négy számlát helyesbítenie kellett. Az alperesnek a fenti számlákból az általa nem vitatott forintösszegeket a számla kifizetésének az esedékességekor ki kellett volna fizetnie. Miután ezt az alperes elmulasztotta, Ptk. 301. §-ának (1) és (4) bekezdése alapján a felperesnek a késedelmi kamatot tartozik megfizetni.
Tehát szövegszerű PTK idézetet nem fogok neked tudni mondani, de az LB szerint úgy kell eljárni, hogy a nem kifogásolt részeket az eredeti határidőben ki kell fizetni.
|
hétf. aug. 10, 2009 2:33 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
Ebydr írta: ... Azért én nem sejtek minden mögött ekkora összeesküvést, de lehet hogy én vagyok naív. Nem fordulok az NHH-hoz, mert bennük én sem bízom, de hogy a bíróság is a mobilszolgáltató "uralma" alatt mûködne, az elég vicces lenne.
Itt az ideje bevenned a piros pirulát! pl.:
Ma, magyarországon úgy ítél meg a bíróság (hûség alapú) kötbért a szolgáltató részére, hogy nincs is hûségnyilatkozat!
vagy
Egy tájékoztatási kötelezettségbõl simán "levezet" vagyoni jogot, a szolgáltató érdekében, persze. Amire még ezt sem húzhatja rá, azt a kérdés meg egyszerûen figyelmen kívül hagyja, nem foglalkozik vele.
egyébként van egy raklapra való döntés, az az még véletlenül se mondható, hogy csak egyszer-egyszer tévednének, vagy másként ítélik meg a helyzetet. Tendenciózusan a mobiltársaságok érdekeit védik.
|
hétf. aug. 10, 2009 0:31 |
|
|
Ebydr
arany tag
Csatlakozott: kedd júl. 05, 2005 13:18 Hozzászólások: 258
|
T68m írta: asdf_ írta: Tudomasom szerint az EHT alapjan a szamlareklamacio a kifogasolt szamlatetelre vonatkozoan (de csak arra!!!) halaszto hatalyu a befizetest illetoen. T68m majd megerosit/cafol/ esetleg pingvinezik Persze emlekezhetunk topiktarsunkra, aki meg egy NHH hatarozattal sem birta kiverni a vodabol a prepaid kartyajara vonatkozo, ot az EHT-ban biztositottak altal megilleto dijmentes reszletezot, es valami masfel ev es tob kor NHH utan mar meg is kapta, tehat ha ugy van, ahogy irtam, akkor lehet, hogy ez a vodat nem zavarja kulonosebben... cikornyásan fogalmazott, elsősorban a szolgáltatók érdekeit védő EHT így szól: (7) A szolgáltató az előfizetői szerződést 30 napos felmondási idővel mondhatja fel ... Nem jogosult a szolgáltató felmondani a szerződést, ha ... vagy ha az előfizető a díjtartozás összegszerűségét vitatja, és a vita rendezése érdekében a hatósághoz vagy a jogvita elbírálására jogosult más szervezethez kérelmet terjesztett elő, feltéve, hogy az előfizető a szolgáltatás igénybevétele után a nem vitatott, illetve az esedékes, nem vitatott további díjakat folyamatosan megfizeti. Tehát nem elég beböffenteni a számlareklamációt, hanem hatósághoz vagy a jogvita elbírálására jogosult szervezethez (ami tudomásom szerint csak a bíróság lehet) kell fordulni. És ki kell fizetni a számlából a nem reklamált tételeket is. Ja, és a bírósághoz való fordulás a vitatott összeg 6%-a, minimum 7ropi. (ha jól tudom, ha nem, akkor is valami hasonló) Az nhh piacfelügyeleti eljárása (hahaha, na az NHH még akkor is a szolgáltatónak ad igazat, ha az minden ok nélkül letilt, és a reklamációt sem hajlandó felvenni.) 2.200Ft, fellebbezés 5ropi, majd a főv. bíróságon (nhh felügyeleti szerve) is fizethetsz 16-17ropit. Ahol (főv. bír.) még elvileg is kizárt, hogy a szolgáltatót (pontosabban az nhh-t) marasztalják el.
Azért én nem sejtek minden mögött ekkora összeesküvést, de lehet hogy én vagyok naív. Nem fordulok az NHH-hoz, mert bennük én sem bízom, de hogy a bíróság is a mobilszolgáltató "uralma" alatt működne, az elég vicces lenne.
|
vas. aug. 09, 2009 23:33 |
|
|
Ebydr
arany tag
Csatlakozott: kedd júl. 05, 2005 13:18 Hozzászólások: 258
|
Macika írta: Nem fogok vitatkozni, én is emiatt hagytam ott őket 4-5 éve. Akkor is inkorrektek voltak, úgy látszik, mára is azok maradtak...
Kár, mert biztatóan indultak. Mondjuk az oka tényleg érdekelne, mi tart náluk Téged...
Csak Bónusz csomag, az ingyenes email értesítő, na meg a megszokás. De most hogy kérdezed, lehet hogy az egész nem ér ennyit.
|
vas. aug. 09, 2009 23:27 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
joc_ írta: asdf_ írta: Tudomasom szerint az EHT alapjan a szamlareklamacio a kifogasolt szamlatetelre vonatkozoan (de csak arra!!!) halaszto hatalyu a befizetest illetoen. Én úgy tudom, hogy az "alap" PTK szerint is így van.
Mondjuk pontosabban is leírhatnád, hogy melyik szabályra gondolsz!
|
vas. aug. 09, 2009 21:07 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
asdf_ írta: Tudomasom szerint az EHT alapjan a szamlareklamacio a kifogasolt szamlatetelre vonatkozoan (de csak arra!!!) halaszto hatalyu a befizetest illetoen. T68m majd megerosit/cafol/ esetleg pingvinezik Persze emlekezhetunk topiktarsunkra, aki meg egy NHH hatarozattal sem birta kiverni a vodabol a prepaid kartyajara vonatkozo, ot az EHT-ban biztositottak altal megilleto dijmentes reszletezot, es valami masfel ev es tob kor NHH utan mar meg is kapta, tehat ha ugy van, ahogy irtam, akkor lehet, hogy ez a vodat nem zavarja kulonosebben...
cikornyásan fogalmazott, elsõsorban a szolgáltatók érdekeit védõ EHT így szól:
(7) A szolgáltató az elõfizetõi szerzõdést 30 napos felmondási idõvel mondhatja fel ... Nem jogosult a szolgáltató felmondani a szerzõdést, ha ... vagy ha az elõfizetõ a díjtartozás összegszerûségét vitatja, és a vita rendezése érdekében a hatósághoz vagy a jogvita elbírálására jogosult más szervezethez kérelmet terjesztett elõ, feltéve, hogy az elõfizetõ a szolgáltatás igénybevétele után a nem vitatott, illetve az esedékes, nem vitatott további díjakat folyamatosan megfizeti.
Tehát nem elég beböffenteni a számlareklamációt, hanem hatósághoz vagy a jogvita elbírálására jogosult szervezethez (ami tudomásom szerint csak a bíróság lehet) kell fordulni. És ki kell fizetni a számlából a nem reklamált tételeket is. Ja, és a bírósághoz való fordulás a vitatott összeg 6%-a, minimum 7ropi. (ha jól tudom, ha nem, akkor is valami hasonló) Az nhh piacfelügyeleti eljárása (hahaha, na az NHH még akkor is a szolgáltatónak ad igazat, ha az minden ok nélkül letilt, és a reklamációt sem hajlandó felvenni.) 2.200Ft, fellebbezés 5ropi, majd a fõv. bíróságon (nhh felügyeleti szerve) is fizethetsz 16-17ropit. Ahol (fõv. bír.) még elvileg is kizárt, hogy a szolgáltatót (pontosabban az nhh-t) marasztalják el.
|
vas. aug. 09, 2009 21:06 |
|
|
joc_
gyémánt tag
Csatlakozott: hétf. nov. 29, 2004 19:58 Hozzászólások: 1104
|
asdf_ írta: Tudomasom szerint az EHT alapjan a szamlareklamacio a kifogasolt szamlatetelre vonatkozoan (de csak arra!!!) halaszto hatalyu a befizetest illetoen. Én úgy tudom, hogy az "alap" PTK szerint is így van.
|
vas. aug. 09, 2009 19:54 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
Nem fogok vitatkozni, én is emiatt hagytam ott őket 4-5 éve.
Akkor is inkorrektek voltak, úgy látszik, mára is azok maradtak...
Kár, mert biztatóan indultak.
Mondjuk az oka tényleg érdekelne, mi tart náluk Téged...
|
vas. aug. 09, 2009 19:36 |
|
|
asdf_
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1546
|
Tudomasom szerint az EHT alapjan a szamlareklamacio a kifogasolt szamlatetelre vonatkozoan (de csak arra!!!) halaszto hatalyu a befizetest illetoen. T68m majd megerosit/cafol/ esetleg pingvinezik
Persze emlekezhetunk topiktarsunkra, aki meg egy NHH hatarozattal sem birta kiverni a vodabol a prepaid kartyajara vonatkozo, ot az EHT-ban biztositottak altal megilleto dijmentes reszletezot, es valami masfel ev es tob kor NHH utan mar meg is kapta, tehat ha ugy van, ahogy irtam, akkor lehet, hogy ez a vodat nem zavarja kulonosebben...
|
vas. aug. 09, 2009 19:31 |
|
|
Ebydr
arany tag
Csatlakozott: kedd júl. 05, 2005 13:18 Hozzászólások: 258
|
Üdv!
A Balkánon intelligensebb szolgáltatók vannak, mint a mi vodánk.
Ha valaki Egyiptomban nyaralt, JÓL NÉZZE MEG A HÍVÁSRÉSZLETEZÉSÉT (amúgyis ingyenes), mert túlszámláznak!!!
1. Kezdődik azzal, hogy az egyiptomi Vodafone hálózatát a számlázási rendszer Click GSM-nek hiszi, így nem preferált hálózatként fogja fel, így dobva meg a költségeket. (A Click-ből lett a Vodafone, de a magyar Voda erről miért is tudna)
2. Nem tudom, más országban nyaraló is találkozott-e a következő problémával. Megrendeltem én hülye a Vodafone Connect Roaming 50 mb-os, 24 órán belül felhasználható csomagját (amit speciel az egyiptomi Voda hálózatán is igénybe lehet venni). Az előző havi számlámban meg is kaptam a magas (de jogos) csekket, az x napi 3000 ft-okkal. Arra persze vigyáztam, hogy 24 óránként a max. 50 mb-ot ne lépjem túl. Erre megkaptam az e havi számlát, benne minden egyes netre csatlakozást kiszámlázva a Mb-onkénti majd' 2000 Ft-tal, mintha az "R50" nem is lett volna megrendelve. Így keletkezett egy 250.000 ft-os számlám.
3. Felhívtam az ügyfélszolgálatot. Ma értem haza külföldről, ennek a számlának a befizetési határideje 7-én járt le. Nagy nehezen utánanéznek a bajomnak (30 perc alatt). Majd közlik, hogy a Click-en voltam, nem a Voda hálózatán (hiába mondtam, hogy a kettő ugyanaz, mert már tavaly nyáron is ezzel akartak átverni). És persze ki tudja, hogy HÁNY EZER EGYIPTOMBAN NYARALÓT VERTEK MÉG ÍGY ÁT.
4. Értik, de ki kell vizsgálni a panaszt, 15 nap. (Persze, tudom, megszoktam, ez már vagy az 5. jogos számlapanaszom) De fizessem be a NEGYEDMILLIÓ Ft-ot, mert a számla befizetési határideje lejárt. Itt elszakadt a cérna! És ha 250 milliót számláznak ki jogtalanul? Azt is befizethetem? Mert náluk ez a szabály!!! VICC!!!!!!!!!
Nálam meg az a szabály, hogy ha már 5-ödször akarnak ****, akkor megkérdezem, hogy mivel szeretnének kárpótolni az okozott kellemetlenségekért, mert én vadb@rom azóta is az ügyfelük vagyok. Mondtam, hogy eszemben sincs egy jogtalan (pláne ekkora) összeget befizetni, mehetünk perre is, kiváncsi leszek, hogy nyerik meg. Erre közlik, hogy behajtás, hívásletiltás, stb jöhet. AHELYETT, HOGY ELNÉZÉST KÉRNÉNEK, MÉG FENYEGETNEK!!!
Szánalmas, utolsó senkiházi banda, az ország szégyene, hogy nálunk így működnek a dolgok...
|
vas. aug. 09, 2009 19:23 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
Nos, kinyitottam QNKORI kérésére a topicot.
Azt mondta, a változások miatt kéri.
Ennek megfelelően 1 hét után ugyanott folytatódik a ****, mint ahol abbamaradt az előző bezáráskor.
Ha valakinek VALÓBAN ONTOPIC témája van, szóljon PÜ-ben.
|
vas. júl. 05, 2009 21:10 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
McLaca írta: Sifar: ha a terméknek nincs magyarországi képviselete, akkor igaz a görög befõttes eset. Azt persze sokan nem tudják, hogy a készüléket köteles átvenni és a szervizbe küldeni az üzlet, ahol vetted a terméket (tehát a TV-t is visszaviheted a MM-ba, és akkor õk küldik a szervizbe), de a voda ennek eleget tett a fenti esetben. A szerviz pedig a készülék szervize, nem a voda alvállalkozója, max. csak partnere, ami abban nyilvánul meg, hogy hagyja, hogy a voda eljárjon a vevõ nevében. Az eladott termék minõsége pedig továbbra is a gyártót minõsíti, ez számomra nem vita tárgya.
Üdv!
ha van, akkor is. A vevõnek semmi köze és nem is érdekli, hogy az eladó közvetlenül importálta vagy képviselettõl vásárolt. Az eladott termék minõsége a gyártót minõsíti, viszont helytállni az eladó, kereskedõ köteles!
|
vas. júl. 05, 2009 20:52 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
QNKORI írta: És igen, a vodafone nem felelõs, mert õ csak forgalmazza a készüléket. Egy háztartási bolt sem felelõs azért, ha te az ott vásárolt krumplipucoló késekkel az ereidet vágod fel, vagy krumplipucolás közben az ujjadat vágod le, vagy egyszerûen eltörik a kés pengéje.
A szerviz részben nem felelõs, mert szintén nem õ gyártotta a telefont, és a tények - amikkel találkozott a telefonban - alapján nem javítja. (Hogy a gombbal mi történt, az más tészta, ha valóban õ okozta, akkor azért biza felelõs - de azért se a voda!)
Szóval eljutunk szépen oda, hogy Magyarországon senki sem felelôs semmiért....
ez az agymosás! Lenyomják az embereknek és õk el is hiszik, hogy nem az eladó felelõs.... És itt még nem is C kategoriás, hanem elsõsorban diplomás emberekrõl van szó! Úristen! Boldogok a lelki szegények,mert övék a mennyek országa. http://uj.katolikus.hu/lelkiseg.php?h=31
|
vas. júl. 05, 2009 20:47 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
McLaca írta: A gyártó lehet maximum a felelõs
kicsit nagyon el vagytok tévedve! Jó, hogy nem mondod neki egyenesen, hogy a fin(g) gyárral tárgyaljon, mert az gyárotta az ipari szemetet!
A termékért elsõsorban az eladó felel! Vagy ti is elküldtik vlagyivosztokba, az ottani vizierõmûhöz az ügyfelet, ha import áramkimaradás miatt nincs nála otthon delej?
|
vas. júl. 05, 2009 20:39 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
McLaca írta: Ha villám csap valakibe, annak is lesz felelőse kicsiny hazánkban. Ha más nem, hát a mindenkori kormány... McLaca írta: Az eladott termék minősége pedig továbbra is a gyártót minősíti, ez számomra nem vita tárgya. Így van!
|
vas. júl. 05, 2009 20:30 |
|
|
McLaca
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 10150 Tartózkodási hely: Miskolc City
|
QNKORI írta: Szóval eljutunk szépen oda, hogy Magyarországon senki sem felelôs semmiért.... Ha kiforgatod a mondanivalómat, akkor igen. De az a másik véglet (és tipikus magyar mentalitás), hogy mindig mindenért felel valaki. Ha villám csap valakibe, annak is lesz felelőse kicsiny hazánkban.
Sifar: ha a terméknek nincs magyarországi képviselete, akkor igaz a görög befőttes eset. Azt persze sokan nem tudják, hogy a készüléket köteles átvenni és a szervizbe küldeni az üzlet, ahol vetted a terméket (tehát a TV-t is visszaviheted a MM-ba, és akkor ők küldik a szervizbe), de a voda ennek eleget tett a fenti esetben. A szerviz pedig a készülék szervize, nem a voda alvállalkozója, max. csak partnere, ami abban nyilvánul meg, hogy hagyja, hogy a voda eljárjon a vevő nevében.
Az eladott termék minősége pedig továbbra is a gyártót minősíti, ez számomra nem vita tárgya.
Üdv!
|
vas. júl. 05, 2009 20:16 |
|
|
Sifar
|
McLaca írta: És igen, a vodafone nem felelős, mert ő csak forgalmazza a készüléket. Egy háztartási bolt sem felelős azért, ha te az ott vásárolt krumplipucoló késekkel az ereidet vágod fel, vagy krumplipucolás közben az ujjadat vágod le, vagy egyszerűen eltörik a kés pengéje. Üdv!
Én azt hiszem, kevered a fogalmakat.
A Voda nem hibás (!), ha egy telefon elromlik - de felelős!
A példádhoz hasonlót hozva: ha veszel egy boltban egy görög befőttet, aminek egy 1 év múlva jár le a szavatossága, s 1 hónap múlva kívülről látod, hogy megbuggyant, akkor a bolt ebben nem hibás, de felelős. Felelős azért, hogy kicserélje, vagy kártalanítson. És nem mondhatja, hogy én csak forgalmazok, menj Görögországba reklamálni, mert ott gyártották.
Mert a vásárló mindig az eladóval, forgalmazóval van jogviszonyban. A forgalmazó köteles szavatosságot vállalni, teljesíteni a garanciális kötelezettségeket. A forgalmazó köteles visszaadni a pénzt a vevőnek, ha a termék nem javítható, stb.
Hogy a forgalmazó a garanciális ügyeket hogy intézi, az az ő dolga. Lehet saját szerviz, szerződhet erre más céggel, akár a gyártó szervizhálózatával is.
És a forgalmazó felelős a szerviz hibájáért is. Mert az helyette, az ő "alvállalkozójaként" jár el ebben az esetben.
És ezért illik ebbe a topikba ez az eset. Mert a forgalmazót minősíti, ha az eladott termékei nem ütik meg a minimális mértéket, és az is, ha a szervizpartnerei nem minőségi munkát végeznek.
|
vas. júl. 05, 2009 20:03 |
|
|
QNKORI
platina tag
Csatlakozott: hétf. aug. 28, 2006 23:54 Hozzászólások: 826
|
És igen, a vodafone nem felelős, mert ő csak forgalmazza a készüléket. Egy háztartási bolt sem felelős azért, ha te az ott vásárolt krumplipucoló késekkel az ereidet vágod fel, vagy krumplipucolás közben az ujjadat vágod le, vagy egyszerűen eltörik a kés pengéje.
A szerviz részben nem felelős, mert szintén nem ő gyártotta a telefont, és a tények - amikkel találkozott a telefonban - alapján nem javítja. (Hogy a gombbal mi történt, az más tészta, ha valóban ő okozta, akkor azért biza felelős - de azért se a voda!)
Szóval eljutunk szépen oda, hogy Magyarországon senki sem felelôs semmiért....
|
vas. júl. 05, 2009 19:33 |
|
|
McLaca
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 10150 Tartózkodási hely: Miskolc City
|
szsrobert írta: Legközelebb a levelem a "Tisztelt Vodafonnál dolgozó huszonezredik senki!" megszólítással kezdem. Az jobb lesz? Persze döntési jogköre nincs, de akkor mi a fenéért írnék neki? Van döntési jogköre, bizonyos keretek között. És nagyobb döntési jogköre van saját hatáskörében, mint a vezérigazgatónak, tekintve, hogy neki fogalma sincs az ügyfélszolgálat működéséről (valószínűleg az üsz által használt szoftvert se használta még soha), ugyanis neki nem is ez a feladata, hanem hogy megtalálja azokat a személyeket a vállalat minden pozíciójára, akik azokat működtetni képesek, a vezérigazgató pedig összehangolja ezt az egészet, képviseli a céget és mindent megtesz annak innovációjáért, fejlődéséért. Most erre valószínűleg azt válaszolnád, hogy nem a megfelelő embereket találta meg, ami lehet akár igaz is, de egy soktényezős piacon lehetetlen minden egyes ügyfélnek megfelelni, ebből kifolyólag igyekeznek a legkisebb kompromisszumot keresve a legtöbbnek megfelelni - de így is fog maradni olyan ügyfélkör, akit nem fognak tudni kielégíteni. De van, akit nem is lehet. (És elsősorban az az ügyfélkör számít, aki sokat hoz a konyhára, elvégre nem karitatív szervezet egyik profitorientált szervezet sem.)
És igen, a vodafone nem felelős, mert ő csak forgalmazza a készüléket. Egy háztartási bolt sem felelős azért, ha te az ott vásárolt krumplipucoló késekkel az ereidet vágod fel, vagy krumplipucolás közben az ujjadat vágod le, vagy egyszerűen eltörik a kés pengéje.
A szerviz részben nem felelős, mert szintén nem ő gyártotta a telefont, és a tények - amikkel találkozott a telefonban - alapján nem javítja. (Hogy a gombbal mi történt, az más tészta, ha valóban ő okozta, akkor azért biza felelős - de azért se a voda!)
A gyártó lehet maximum a felelős, mert nem megfelelő szervizpartnerrel szerződött, vagy mert gyári hibás terméket átengedett a MEO, de Te, mint ügyfél, abszolút hibásan értelmezed a saját szerepedet, a voda szerepét, és a vállalatvezetési struktúrákat.
Lehet ebben a topicban fikázni a vodát, de olyan dolgokért, ami tényleg az ő sara!
Ajánlanék figyelmedbe egy klasszikust:
http://rfl.hu/szorakozas/humor/miert-szomoru-a-gyermekem-hangja.html
Na, valahogy ehhez hasonló alapja van a Te reklamációdnak is.
(A véleményem az ügyfélszolgáról egyébként az, hogy totál amatőr... Az ilyet tényleg nem szabad telefonhoz engedni. De szerencsére van azért profi is.)
Üdv!
|
vas. júl. 05, 2009 18:21 |
|
|
szsrobert
arany tag
Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58 Hozzászólások: 375 Tartózkodási hely: Szentes
|
Értem.
A Vodafone nem felelős, mert a szervízre hívatkozik.
A szerviz sem felelős, mert a Vodafone-tól vásároltam a készüléket, nem tőlük.
Tehát az az ügyfél a felelős, aki készüléket vásárol a Vodafone-nál, vagy javítást akar végeztetni egy olyan szervizben, ahol sláger az ismeretlen folyadék, és a neten egymást érik a vele kapcsolatos negatív tapasztalatok.
Ebben a fórumban csak dícsérni lehet a Vodafone-t?
Jaj de kedvesek, hogy unatkozás helyett érdekes szabadidős elfoglaltságot szerveznek nekem.
|
vas. júl. 05, 2009 16:56 |
|
|
szsrobert
arany tag
Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58 Hozzászólások: 375 Tartózkodási hely: Szentes
|
McLaca írta: szsrobert írta: A dr. Beck György úrhoz küldött levelemmel nem csinálok magamból hülyét. Dehogynem... Még mindig halvány lila segédfogalmad sincs arról, mi a feladata egy vezérigazgatónak. Egyébként Dannyboy-jal egyetértve, a Nokiák között a 6234 (6233) az eléggé elnyűhetetlen darabok közé tartozik. Üdv!
Akkor nekem nagy valószínűséggel a rosszak közül adtak, ugyanis eddig egy telefonomon sem volt hibás a billentyűzet, ez pedig a szobában is elnyűvődött a kamerával együtt...
Legközelebb a levelem a "Tisztelt Vodafonnál dolgozó huszonezredik senki!" megszólítással kezdem. Az jobb lesz? Persze döntési jogköre nincs, de akkor mi a fenéért írnék neki?
Gondolkodjatok el azon is, nekem ügyfélként mi a feladatom.
Vásárolni, fizetni, használni a készüléket.
Nem asztalt borogatni az igazamért, és Balatonba esett ismerősökről regéket hallgatni.
|
vas. júl. 05, 2009 16:49 |
|
|
Denver
arany tag
Csatlakozott: vas. jan. 07, 2007 15:50 Hozzászólások: 452
|
szsrobert írta: Akoska írta: És ha tőled mégis annak a gyártónak a termékeit veszik/vennék a legtöbben? És ÁLTALÁBAN, különösen az eladott mennyiséghez mérten nincs vele sok gond? Szerintem forgalmaznád, nagyon is.
Az autós példa egyébként azért sánta, mert az autókereskedések elég szuverén egységek, egyáltalán nem mindegy, hogy mondjuk Toyota X vagy Toyota Y cégtől vásárolsz, kérsz ajánlatot, stb. Egy Voda üzlet viszont az átlagos vásárló szempontjából olyan, mint bármely másik piros üzlet, a többség még azt sem tudja, hogy egy adott bolt márkabolt vagy szerződéses, de nem is érdekli. Csak lehessen szerződni és legyen raktáron a kívánt típus. Erre szinte mind alkalmas, tök mindegy, melyik az. Ha többszörösen fordulna elő, nem forgalmaznám. Egyedi esetként cserélném. Hatalmas szégyen egy nemzetközi vállalat számára, ha megbízhatatlan szervízzel szerződik, és egy harmincezres telefont nem képes megjavíttatni, vagy kicserélni, ha nem tudják javítani. Még nagyobb szégyen a gyártónak, ha valóban képes meghibásodni a készülék hétköznapi használati körülmények mellett, ügyelve a telefon épségére. Egy csepp folyadék... "Írta: Petya 2008. April 03. Tisztelt Címzett, ma kaptam vissza a Bercsényi utcai Nokia üzletben a Mobil Ask Kft. szervize által garanciálisan javított Nokai N73 készülékemet. A következő meglepetések értek: No comment.
Gondolom ennek is szorosan köze van a vodához... A levél elején is látható
|
vas. júl. 05, 2009 16:48 |
|
|
mati88
arany tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 151
|
Trabi TM írta: Minden autó tönkremegy, ha vizet teszel a tankba. tehát akkor nem árulhatnál semmilyen autót, így aztán autókereskedőként hamar éhen halnál...
Nem tudom mit jösztök ezzel az alap dologgal. Az üzemanyagtartályba normál üzemi körülmények között nem megy víz, tehát nem hasonlítható példaképpen sem a jelen helyzethez. Ez olyan inkább mint ha a gépjármű úgy lenne tervezve, hogy a levegő beömlőnél betudna menni a víz. Egyébként volt már erre precedens és gariba javították az autót, merthogy üzemszerű és rendeltetésszerű az autót esőben használni.
DE! Az is rendeltetésszerű, ha télen magammal viszem és ha belépek egy fűtött helységbe akkor oda is viszem. Az hogy ez ilyenkor milyen károkat okoz a készülékben az a gyártó konstrukciós hanyagsága. Hiszen akkor nem mobiltelefon!!! Vagy hívja fel az ügyfél figyelmét, hogy csak 10-25 fok között használható.
A Nokia szervízről meg annyit, hogy 3 hét után nem találták meg az E90-et, majd meglett, megjavították, de recseg-ropog, a kijelző alatt kikandikál a csavar, mert nem tették rá a takaró fóliát, stb. Szóval trehányak, de nagyon!!! És ez egy 150.000 Ft-os telefon, de mégis!
|
vas. júl. 05, 2009 16:47 |
|
|
asdf_
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1546
|
McLaca írta: szsrobert írta: A dr. Beck György úrhoz küldött levelemmel nem csinálok magamból hülyét. Dehogynem... Még mindig halvány lila segédfogalmad sincs arról, mi a feladata egy vezérigazgatónak.
Na, ebben azert en is egyetertek a topiktarsakkal
|
vas. júl. 05, 2009 14:05 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
McLaca írta: szsrobert írta: A dr. Beck György úrhoz küldött levelemmel nem csinálok magamból hülyét. Dehogynem... Még mindig halvány lila segédfogalmad sincs arról, mi a feladata egy vezérigazgatónak. Tudod, mint gyerekkoromban, a 70-es évek elején, a vidéki egyszerű emberek...
Majd felmegyek Pestre, oszt megmondom 'A' miniszternek...
|
vas. júl. 05, 2009 14:01 |
|
|
McLaca
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 10150 Tartózkodási hely: Miskolc City
|
szsrobert írta: A dr. Beck György úrhoz küldött levelemmel nem csinálok magamból hülyét. Dehogynem... Még mindig halvány lila segédfogalmad sincs arról, mi a feladata egy vezérigazgatónak.
Egyébként Dannyboy-jal egyetértve, a Nokiák között a 6234 (6233) az eléggé elnyűhetetlen darabok közé tartozik.
Üdv!
|
vas. júl. 05, 2009 13:53 |
|
|
Macika
Moderátor
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 20:30 Hozzászólások: 14954 Tartózkodási hely: Itt ülök, Veled szemben.
|
szsrobert írta: Egy csepp folyadék...
"Írta: Petya 2008. April 03.
Tisztelt Címzett,
ma kaptam vissza a Bercsényi utcai Nokia üzletben a Mobil Ask Kft. szervize által garanciálisan javított Nokai N73 készülékemet.
A következő meglepetések értek:
(1) Egy foto ismeretlen eredetű folyadék nyomait mutatja. A folyadék nem ismeretlen, kontakt spray-vel próbáltam enyhíteni a készülék használhatatlanságán (folyamatosan a headset jelenlétét érzékelte, ezért nem lehetett vele beszélgetni, ahogy a felvett hibalista is mutatja). Nem hiszem, hogy a kontakt spray bármilyen roncsoló oxidációt okozott a készülék belsejében, valamint vásárláskor sem hívta fel senki a figyelmemet, hogy bármilyen folyadék a garancia megszűnésével járna. Sőt, már korábban is jártam az üzletben ugyanezekkel a hibákkal, csak akkor nem volt nálam a hálózatfüggetlenítést igazoló számla, tehát a hibákat semmiképp sem okozhatta a kontakt spray.
(2) A készülék képernyőjén belül éktelenkednek ujjlenyomatok, és a kijelző világítása sem működik, ami pedig beadáskor működött. Ha meg is vonnák a garanciát, nem hiszem, hogy a szakszervizt bármi feljogosítaná, hogy javítás helyett további hibákkal tetézze és a tulajdonos számára tisztíthatatlanul összepiszkolja a beadott készülékeket.
(3) Semmilyen elérhetőségükön nem lehet kifogással élni az elvégzett (el nem végzett) munkát illetően és az okozott kárral kapcsolatban.
(4) A Nokia üzlet biztosított cserekészüléket, de a szerviz közreműködése nyomán egy kisebb hibákkal és kényelmetlenséggel, de használható telefon helyett most egy használhatatlant kaptam vissza, egyáltalán nem tudok telefonálni, dolgozni, családomat felhívni. Mindezt a garanciális javítás eredményeképpen.
Kérem a készülék állapotának mihamarabbi helyreállítását, az okozott kár csökkentését." No comment. Ez egészen más.
Beismerte, hogy házilag, hályogkovács módon 'szervizelte' a készülékét, ennek következtében keletkezett a folyadéknyom.
Aki használt már - ésszel - kontektspray-t, az tudja, hogy a kontaktspray egy erősen agresszív anyag. Nem azért javítja meg a kontaktust, mert jó az illata.
Hanem mert erős oldószer (is) van benne, bizonyos vékonyabb szigeteléseket felold, mint a sz.rt.
Szóval egy készülékben SEMMI keresnivalója nincs.
Tehát a garanciát bebukta, nincs vita!
ÁM!
Az összes többiben TELJESEN igaza van!!!
|
vas. júl. 05, 2009 13:49 |
|
|
asdf_
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1546
|
|
vas. júl. 05, 2009 13:47 |
|
|
Trabi TM
a fórum lelke
Csatlakozott: szomb. márc. 27, 2004 13:41 Hozzászólások: 5647 Tartózkodási hely: A gép előtt.
|
T68m írta: Pont azért, mert a vodának kell magát kimentenie - és erre pont jó a dobdkia által kiállított papír -, a voda egy lépést nem fog tenni. Ő azt mondja, tőle független a szerviz papírja, ennyi.
Ez így igaz!
|
vas. júl. 05, 2009 13:41 |
|
|
Trabi TM
a fórum lelke
Csatlakozott: szomb. márc. 27, 2004 13:41 Hozzászólások: 5647 Tartózkodási hely: A gép előtt.
|
szsrobert írta: Azt meg sem említve, hogy esetlegesen több millió Ft-ért olyan terméket gyártani és árusítani, amely némi víztől besülne enyhén szolva is határtalan pofátlanság, és a vásárló megkárosítása.
Minden autó tönkremegy, ha vizet teszel a tankba. tehát akkor nem árulhatnál semmilyen autót, így aztán autókereskedőként hamar éhen halnál...
De a példámmal elsősorban nem az autó-víz közötti kapcsolatra akartam rávilágítani, hanem arra, hogyha Te pl autókereskedő vagy, én veszek Tőled egy új autót, ami gari időn belül meghibásodik, de a gyártó szerint az én hibámból, szerintem meg a konstrukció hibájából, akkor Te adsz nekem egy ugyanolyan típusú új autót, a Saját zsebpénzedből?
Nehogy azt mondd, hogy igen, mert körberöhöglek... Hiszen Neked ebben az esetben SEMMI közöd a kocsi tönkremeneteléhez, nem is Te gyártottad, és nem is Te használtad úgy, hogy a kocsi tönkrement, te csak a közvetítő voltál a vásárló, és az eladó között...
|
vas. júl. 05, 2009 13:41 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
asdf_ írta: Trabi TM írta: A független szakvélemény szintén nem feladata a vodának. Most erre nagyhirtelen nem eskudnek meg, de mint jotallasra kotelezettnek szerintem igen. Ugyebar neki kell kimentenie magat, megpedig olyan papirossal, melyet a panaszos is elfogad. A nokia papirjat pedig o siman visszadobathatja, leven, hogy az nem fuggetlen, es azt nem fogadja el. Ez lassuk be, ez teljesen realis allaspont lehet, innentol azonban visszajutottunk a kalyhahoz, a vodanak ismet ki kene mentenie magat egy szakertoi velemennyel. Egy olyannal, melyet a panaszos elfogad. Mondjuk egy fuggetlennel
Pont azért, mert a vodának kell magát kimentenie - és erre pont jó a dobdkia által kiállított papír -, a voda egy lépést nem fog tenni. Õ azt mondja, tõle független a szerviz papírja, ennyi.
|
vas. júl. 05, 2009 12:59 |
|
|
szsrobert
arany tag
Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58 Hozzászólások: 375 Tartózkodási hely: Szentes
|
Akoska írta: És ha tőled mégis annak a gyártónak a termékeit veszik/vennék a legtöbben? És ÁLTALÁBAN, különösen az eladott mennyiséghez mérten nincs vele sok gond? Szerintem forgalmaznád, nagyon is.
Az autós példa egyébként azért sánta, mert az autókereskedések elég szuverén egységek, egyáltalán nem mindegy, hogy mondjuk Toyota X vagy Toyota Y cégtől vásárolsz, kérsz ajánlatot, stb. Egy Voda üzlet viszont az átlagos vásárló szempontjából olyan, mint bármely másik piros üzlet, a többség még azt sem tudja, hogy egy adott bolt márkabolt vagy szerződéses, de nem is érdekli. Csak lehessen szerződni és legyen raktáron a kívánt típus. Erre szinte mind alkalmas, tök mindegy, melyik az.
Ha többszörösen fordulna elő, nem forgalmaznám.
Egyedi esetként cserélném.
Hatalmas szégyen egy nemzetközi vállalat számára, ha megbízhatatlan szervízzel szerződik, és egy harmincezres telefont nem képes megjavíttatni, vagy kicserélni, ha nem tudják javítani.
Még nagyobb szégyen a gyártónak, ha valóban képes meghibásodni a készülék hétköznapi használati körülmények mellett, ügyelve a telefon épségére.
Egy csepp folyadék...
"Írta: Petya
2008. April 03.
Tisztelt Címzett,
ma kaptam vissza a Bercsényi utcai Nokia üzletben a Mobil Ask Kft. szervize által garanciálisan javított Nokai N73 készülékemet.
A következő meglepetések értek:
(1) Egy foto ismeretlen eredetű folyadék nyomait mutatja. A folyadék nem ismeretlen, kontakt spray-vel próbáltam enyhíteni a készülék használhatatlanságán (folyamatosan a headset jelenlétét érzékelte, ezért nem lehetett vele beszélgetni, ahogy a felvett hibalista is mutatja). Nem hiszem, hogy a kontakt spray bármilyen roncsoló oxidációt okozott a készülék belsejében, valamint vásárláskor sem hívta fel senki a figyelmemet, hogy bármilyen folyadék a garancia megszűnésével járna. Sőt, már korábban is jártam az üzletben ugyanezekkel a hibákkal, csak akkor nem volt nálam a hálózatfüggetlenítést igazoló számla, tehát a hibákat semmiképp sem okozhatta a kontakt spray.
(2) A készülék képernyőjén belül éktelenkednek ujjlenyomatok, és a kijelző világítása sem működik, ami pedig beadáskor működött. Ha meg is vonnák a garanciát, nem hiszem, hogy a szakszervizt bármi feljogosítaná, hogy javítás helyett további hibákkal tetézze és a tulajdonos számára tisztíthatatlanul összepiszkolja a beadott készülékeket.
(3) Semmilyen elérhetőségükön nem lehet kifogással élni az elvégzett (el nem végzett) munkát illetően és az okozott kárral kapcsolatban.
(4) A Nokia üzlet biztosított cserekészüléket, de a szerviz közreműködése nyomán egy kisebb hibákkal és kényelmetlenséggel, de használható telefon helyett most egy használhatatlant kaptam vissza, egyáltalán nem tudok telefonálni, dolgozni, családomat felhívni. Mindezt a garanciális javítás eredményeképpen.
Kérem a készülék állapotának mihamarabbi helyreállítását, az okozott kár csökkentését."
No comment.
|
vas. júl. 05, 2009 12:56 |
|
|
Akoska
gyémánt tag
Csatlakozott: csüt. márc. 25, 2004 17:07 Hozzászólások: 4267 Tartózkodási hely: GRAND FOTEL
|
És ha tőled mégis annak a gyártónak a termékeit veszik/vennék a legtöbben?
És ÁLTALÁBAN, különösen az eladott mennyiséghez mérten nincs vele sok gond?
Szerintem forgalmaznád, nagyon is.
Az autós példa egyébként azért sánta, mert az autókereskedések elég szuverén egységek, egyáltalán nem mindegy, hogy mondjuk Toyota X vagy Toyota Y cégtől vásárolsz, kérsz ajánlatot, stb.
Egy Voda üzlet viszont az átlagos vásárló szempontjából olyan, mint bármely másik piros üzlet, a többség még azt sem tudja, hogy egy adott bolt márkabolt vagy szerződéses, de nem is érdekli.
Csak lehessen szerződni és legyen raktáron a kívánt típus. Erre szinte mind alkalmas, tök mindegy, melyik az.
|
vas. júl. 05, 2009 12:41 |
|
|
szsrobert
arany tag
Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58 Hozzászólások: 375 Tartózkodási hely: Szentes
|
Trabi TM írta: szsrobert írta: Akkor rendezze le a Voda és a Nokia szerviz egymás közt. Lerendezte. A voda elküldte a telót nekik, majd a szakvélemény után vissza is juttatta Hozzád a telefont, ezzel a voda kötelessége véget is ért, ugyanis, még ha akarnák sem tudnák megcsinálni Neked azt a telefont, ugyanis nincs szervizük. Cserélni természetesen cserélhetnék, na de miért is vállalnának felelősséget egy olyan kárért, amit vagy Te, vagy a szerviz, vagy a gyártó okozott. szsrobert írta: Ha én eladok neked egy új autót, és fél év múlva széthullik, reklamációdra válaszként hivatkozhatok arra, hogy akitől vettem, azt mondta, hogy jó volt? Nem. Bár nem volt még új autóm, de azért kiváncsi lennék, hogy olyan esetre mit lépnének, ha pl vizet találnának a tankban, és attól besülne a motor, nem vagyok meggyőződve arról, hogy ezt garanciában a gyártó megjavítaná. Ezek szerint Te pedig autókereskedő vagy, ilyen esetben (a gyártó ugye visszavonja a garanciát), Te adnál nekem egy új autót?
Utánajárnék, hogy pontosan mikor került víz a tankba.
Ha rossz terméket adnék el, engem szidnának, és ezután senki nem vásárolna tőlem.
Valószínűleg többet nem forgalmaznám az adott gyártó termékét.
Azt meg sem említve, hogy esetlegesen több millió Ft-ért olyan terméket gyártani és árusítani, amely némi víztől besülne enyhén szolva is határtalan pofátlanság, és a vásárló megkárosítása.
|
vas. júl. 05, 2009 12:30 |
|
|
asdf_
gyémánt tag
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 1546
|
Trabi TM írta: A független szakvélemény szintén nem feladata a vodának.
Most erre nagyhirtelen nem eskudnek meg, de mint jotallasra kotelezettnek szerintem igen. Ugyebar neki kell kimentenie magat, megpedig olyan papirossal, melyet a panaszos is elfogad. A nokia papirjat pedig o siman visszadobathatja, leven, hogy az nem fuggetlen, es azt nem fogadja el. Ez lassuk be, ez teljesen realis allaspont lehet, innentol azonban visszajutottunk a kalyhahoz, a vodanak ismet ki kene mentenie magat egy szakertoi velemennyel. Egy olyannal, melyet a panaszos elfogad. Mondjuk egy fuggetlennel
|
vas. júl. 05, 2009 12:25 |
|
|
szsrobert
arany tag
Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 19:58 Hozzászólások: 375 Tartózkodási hely: Szentes
|
T68m írta: igen, ez tényleg a nokiagyalázóba való elsősorban.
Mint írtam, a több éves Nokia 6600-m tökéletesen működik. Ebből következik, hogy nem minden Nokia készülék selejt, csak az általam a Vodafone-nál vásárolt 6234-es. Miért gyaláznám a Nokiát?
A széthulló billentyűzetről nem nyilatkoztatok. Az is természetes dolog , hogy szerviz után kihullik a telefonból az addig működő funkciógomb? szerviz UTÁN...
"Te Jóskapista, van itt ez a telefon. Küldjünk a tulajnak egy szokásos beázós képet, aztán úgyse reklamál. Megnézni nem tudja, mert csak mi tudjuk szétbontani. Ja, ha már szétbontottad, cseréld már kia a Pista billentyűzetével, mert kiesett a gombja. Köszi."
|
vas. júl. 05, 2009 12:24 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
igen, ez tényleg a nokiagyalázóba való elsõsorban.
|
vas. júl. 05, 2009 12:11 |
|
|
T68m
a fórum lelke
Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43 Hozzászólások: 12729 Tartózkodási hely: FLF
|
QNKORI írta: Nem, de lehet kérni olyant is. Csak az ugye már pénzbe kerül ha nem azt állapítja meg amit szeretnél.
És a szolgáltató azzal tökéletesen tistában van, hogy lesz egy olyan vélemény, ami szerint beázott (a sajátja), meg lesz egy olyan, ami szerint nem (a másik szakértôé), a bíróság meg nem fog tudni dönteni.
Ennek fényében DANNYBOY, állod a perköltséget?
a bíróságot ez nem érdekli, van különbejáratú, igazságügyi szakértõje (nem olcsóért), amit - értelemszerûen - a felperesnek kell állnia. Gondolom Dannyboy majd fizeti....
|
vas. júl. 05, 2009 12:09 |
|
|
Trabi TM
a fórum lelke
Csatlakozott: szomb. márc. 27, 2004 13:41 Hozzászólások: 5647 Tartózkodási hely: A gép előtt.
|
asdf_ írta: Mondtam, hogy irtal?
Nem, csak engem idéztél...
Nekem nem azzal van a bajom, már a vita eleje óta sem, hogy nincs igaza, mert ilyenkor is kellene rá vonatkoznia a garanciának (bár ezirányú kétségeim is vannak rendesen, mert általában pont azoknak van a legnagyobb hangjuk, akik vétkesek), hanem azzal, hogy a gyalázásra rossz topicot választott, még be is linkeltem Neki a jót, hogy ne kelljen sokat keresnie.
A független szakvélemény szintén nem feladata a vodának.
|
vas. júl. 05, 2009 11:48 |
|
|
QNKORI
platina tag
Csatlakozott: hétf. aug. 28, 2006 23:54 Hozzászólások: 826
|
Nem, de lehet kérni olyant is. Csak az ugye már pénzbe kerül ha nem azt állapítja meg amit szeretnél.
És a szolgáltató azzal tökéletesen tistában van, hogy lesz egy olyan vélemény, ami szerint beázott (a sajátja), meg lesz egy olyan, ami szerint nem (a másik szakértôé), a bíróság meg nem fog tudni dönteni.
Ennek fényében DANNYBOY, állod a perköltséget?
|
vas. júl. 05, 2009 11:44 |
|
|
Ki van itt |
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 17 vendég |
|
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
|
|
|