Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: vas. nov. 17, 2024 19:51



Hozzászólás a témához  [ 5526 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 111  Következő
Elektronikai rémtörténetek 
Szerző Üzenet
vas-tag

Csatlakozott: csüt. nov. 12, 2009 17:20
Hozzászólások: 4
Tartózkodási hely: ihász
Hozzászólás 
FeF írta:
Kuci18 írta:
Csak azt szeretném megkérdezni hogy a bolti plazmagömb felrobbanhat e?
Ha valaki tud errõl valamit irjon,elõre is köszi :D


Ha robban, inkább be-, mint fel, ugyanis alacsony nyomás van benne. Esetleg a benne levõ elektronika durroghat :) (elkók, stb.)


Köszi az infót. :lol:


csüt. nov. 12, 2009 21:31
Profil Privát üzenet küldése YIM
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1149
Tartózkodási hely: Tatabánya
Hozzászólás 
Kuci18 írta:
Csak azt szeretném megkérdezni hogy a bolti plazmagömb felrobbanhat e?
Ha valaki tud erről valamit irjon,előre is köszi :D


Ha robban, inkább be-, mint fel, ugyanis alacsony nyomás van benne. Esetleg a benne levő elektronika durroghat :) (elkók, stb.)


csüt. nov. 12, 2009 21:20
Profil Privát üzenet küldése
vas-tag

Csatlakozott: csüt. nov. 12, 2009 17:20
Hozzászólások: 4
Tartózkodási hely: ihász
Hozzászólás 
Csak azt szeretném megkérdezni hogy a bolti plazmagömb felrobbanhat e?
Ha valaki tud errõl valamit irjon,elõre is köszi :D


csüt. nov. 12, 2009 17:25
Profil Privát üzenet küldése YIM
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Fűnyírók, fűkaszák...az elektromos előnyeivel, annak hátránya nélkül...
Nekem a telefonom (bár tényleg keveset beszélek) bírja 1 hétig 1 töltéssel. Anno az 5110-es Nokia 2 hétig ment... :)

Üdv
Inhouse


kedd nov. 10, 2009 11:04
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 21, 2006 16:24
Hozzászólások: 1362
Hozzászólás 
És asszonypajtás mit szólna hozzá, ha nem a gyárilag újabban alig 1 méteres vezetékkel szerelt készülékkel kellene hadonásznia?
Ráadásul viszonylag ritka az a lakás, ahol a megfelelő tükör közvetlen közelében van konnektor is.


kedd nov. 10, 2009 10:41
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11960
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
Tron írta:
... hajszárító.

Na, az nekem nem nagyon kell. :D


hétf. nov. 09, 2009 18:24
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 21, 2006 16:24
Hozzászólások: 1362
Hozzászólás 
Ha belegondolunk, és nem csak autóval kalkulálunk, akkor:
- egy átlagos mobiltelefon használattal együtt tényleg bírná 1 hétig
- egy laptop elmenne egész nap (iccaka meg lehet tölteni)
- a PC-k szünetmentesei nem 5-10 percig, hanem akár 1-2 órát tudnának üzemelni.
És még mennyi olyan készülék juthat az eszünkbe, ami most azért megy 230-ról és nem akkuról (bár sokkal praktikusabb lenne), mert az energiafelvétele miatt túl nagy akku kellene hozzá.
Csak úgy ötletként: hajszárító.


hétf. nov. 09, 2009 16:22
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Egyre inkább úgy tűnik, hogy ha mi nem is fogunk ilyet vezetni, de az unokánk esetleg elvihet még minket egy körre... (elektromos autó)

http://index.hu/tech/hardver/2009/11/08/versenytarsat_kap_a_litium-ion_akku/

Üdv
Inhouse


hétf. nov. 09, 2009 9:51
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 21, 2006 18:29
Hozzászólások: 23
Tartózkodási hely: Barcs
Hozzászólás 
Igen, ki vannak olvadva. A szekrénybe voltak bedobva.


szer. okt. 28, 2009 23:03
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 21, 2006 16:24
Hozzászólások: 1362
Hozzászólás 
Mért kellett kivenni? Kiolvadt?


szer. okt. 28, 2009 12:50
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
pista87 írta:
Ezek az olvadóbiztosítók egy társasház elosztójában voltak: http://img9.tar.hu/mavf1/img/39099874.jpg#3

125 A-tól már a másfeles rézdrót is elolvadna, ezért a biztosíték szerepét betölti :)


kedd okt. 27, 2009 11:53
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Köszönöm a kasznirezgéshez kapcsolódó okításokat, már csak a linkelt feltaláló megoldása kellene, hogy kiderüljön...

Üdv
Inhouse


hétf. okt. 26, 2009 12:16
Profil Privát üzenet küldése Honlap
ezüst tag
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 21, 2006 18:29
Hozzászólások: 23
Tartózkodási hely: Barcs
Hozzászólás 
Ezek az olvadóbiztosítók egy társasház elosztójában voltak: http://img9.tar.hu/mavf1/img/39099874.jpg#3


hétf. okt. 26, 2009 9:15
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
inhouse írta:
Még egy nekifutás, aztán hagyj a sötétségben... :D

Tehát ha merevebb kasznijú nem fogyaszt többet, mint a "rezgős", akkor az azt jelenti, hogy nem fogná a motort az, ha piezólapokból volna a kaszni és áramot termelnénk vele, még ha kicsit is. Mivel a merev kaszninál a mechanikai merevség dolgozik a rezgés ellen, itt pedig a piezo "ellenhatása"... vagy akkor mégse? :roll:

Tehát a szélzaj egy külső energiától a széltől ered, tehát azt is meg lehet csapolni, az sem a motort fogja...

Üdv
Inhouse

Ha csupán azt a munkát használod el, amit a rezgésknél hang és hő formájában távozik a "hagyományos" karosszériából, akkor nem veszel ki többlet energiát a motorból.
De ha többet veszel ki (mert pl. másképp rezeg a karoszéria, ezáltal több energiát használ el), akkor máris buktál rajta.


szomb. okt. 24, 2009 17:03
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
hmli írta:
Remélem nem veszitek reklámnak, a kisbetűs termékismertető a lényeg.

http://hmli.uw.hu/terminal/ew.png


Jaaaajjjj :D :D
Hatékonyabban alakítja át a villamos energiát hővé, mint a hagyományos fűtőszál :D :D
Hiába, a marketing mindig tudja.


szomb. okt. 24, 2009 16:59
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: hétf. júl. 10, 2006 14:32
Hozzászólások: 353
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Rohanok a boltba, ezek szerint feltalálták és már árulják is az örökmozgót :lol:

Aki írta nem volt valami nagy fizika zseni :) Kikopnak a régi emberek, jön az új "művelt" generáció...


pén. okt. 23, 2009 16:59
Profil Privát üzenet küldése
arany tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 283
Tartózkodási hely: Baranya, változó fellelhetőséggel.
Hozzászólás 
Remélem nem veszitek reklámnak, a kisbetűs termékismertető a lényeg.

http://hmli.uw.hu/terminal/ew.png


pén. okt. 23, 2009 16:44
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6360
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
Teljesen felesleges erről filóznod, úgysem fogod tudni összehasonlítani a fogyasztásokat (illetve eleve nem fogja neked elkészíteni senki a két autót). Még szimulálni is szinte esélytelen ilyen precizitással.

Egyébként a vastagabb kasztni teljesen másként hat, mint a piezós csillapítás . A vastag lemez nagyobb frekin rezeg, a csillapított pedig kisebb jósági tényezővel.

Még az sem lehetetlen, hogy a csillapítástól csökken a közegellenállás (kisebb örvénykeltés), de hogy ekkora teljesítmény mellett bármikor is megtérüljön a rengeteg plusz munka, anyag, súly, azt kizártnak tartom. Ugyanennyi befektetéssel pl. precízebben kidolgozott karosszéria, kisebb légellenállás segítségével biztosan több energia spórolható meg.


csüt. okt. 22, 2009 19:53
Profil Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Még egy nekifutás, aztán hagyj a sötétségben... :D

Tehát ha merevebb kasznijú nem fogyaszt többet, mint a "rezgős", akkor az azt jelenti, hogy nem fogná a motort az, ha piezólapokból volna a kaszni és áramot termelnénk vele, még ha kicsit is. Mivel a merev kaszninál a mechanikai merevség dolgozik a rezgés ellen, itt pedig a piezo "ellenhatása"... vagy akkor mégse? :roll:

Tehát a szélzaj egy külső energiától a széltől ered, tehát azt is meg lehet csapolni, az sem a motort fogja...

Üdv
Inhouse


csüt. okt. 22, 2009 9:09
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
inhouse írta:
Az álló autó kasznija is rezeghet, ha fúj a szél, ez menet közben is előfordulhat, persze erre építeni...
Egy vékonyabb lemezből készült autó tehát többet fogyaszt (persze azonos súly esetén), mivel csak a motor az energiaforrás, és itt rezeg a kaszni, egy merevebb lemezből készült pedig nem...?
...

Neeem!!! Éppen azt írtam, hogy nem fogyaszt többet.
:)

Idézet:
A hangszóróból jövő rezgések által végzett munka rezegteti a kasznit, nem a motor munkája.

Nem a motor munkája.
Közben a hangszórót kicseréltük szélre, ami szintén külső energiaforrás (nem a motorból veszi az energiát a kaszni rezgetéséhez), ugyanúgy, mint a hangszóró (persze ha szemből fúj a szél, akkor több munka kell ugyanakkora út megtételéhez, de most ugye nem az a lényeg, hanem a rezgés)


szer. okt. 21, 2009 21:49
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Az álló autó kasznija is rezeghet, ha fúj a szél, ez menet közben is előfordulhat, persze erre építeni...
Egy vékonyabb lemezből készült autó tehát többet fogyaszt (persze azonos súly esetén), mivel csak a motor az energiaforrás, és itt rezeg a kaszni, egy merevebb lemezből készült pedig nem...?

Azért kíváncsi leszek erre a találmányra, ha lehull a lepel...

Üdv
Inhouse


szer. okt. 21, 2009 15:33
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1149
Tartózkodási hely: Tatabánya
Hozzászólás 
Sparow2 írta:
Egyetlen lehetőség, hogy eltávozó energiákat fogna meg az ember ... hűtőrendszerbe peltier elem szerelése ... meg hasonlók.
De ezek biztosan nem gazdaságosak, különben már lenne ilyen autó.


Kipufogórendszerhez illesztett peltier elemes energia visszaforgatás tudtommal már létezik, szériagyártott autó(ko)n. Arra viszont kíváncsi lennék, hogy mennyire gazdaságos (de ez már nem rémtörténet. :/).


szer. okt. 21, 2009 13:54
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
inhouse írta:
Sparow2!

Én nem huppanókról beszéltem, hanem rezgésről, kis amplitúdó és nagyobb frekvencia. A futómű zaj és a szél okozta apró kasznirezgésekről.

Az mindegy, hogy miről beszélsz, hiszen ha bárhol energiát veszel ki, azt a motornak kell bedolgoznia.

Vannak olyan munkák, amik "pocsékba" mennek, mint pl. a lengéscsillapító által hővé alakított energia. Ennek egy részét elképzelhető, hogy fel lehet használni, a kérdés, hogy megéri-e azt a pénzt, amennyivel drágább a lengéscsillapító. (Lehet, hogy többet takarítasz meg a gyorsításokkor vagy emelkedőn haladáskor, ha kiveszed a pótkereket meg az emelőt. Arról nem is beszélve, hogy ha próbálod minimalizálni a gyorsítások és fékezések számát.)
inhouse írta:
Mivel hangrezgés és hő is keletkezik, elég nehéz lenne megmondani, hogy épp segíti a mozgást, vagy gátolja, inkább olyan kaotikus lehet...

Biztosan a motorból veszi ki a szükséges munkát, ami a hang keltéséhez szükséges, meg ami hőként szétsugárzódik. Mert más energiaforrás nincs az autóban.
inhouse írta:
Az, hogy csak pár W lenne nem lep meg...áramot termelő teleszkópról már régebben is lehetett olvasni.

Kérdés, hogy megéri-e, amibe kerül.
Ha megérné, akkor már biztosan ezt építenék be gyárilag. Vagy legalábbis elég elterjedt volna.
inhouse írta:

Érdekes lenne egy kísérlet, hogy egy hangszóróval rezgetni a kasznit és menet közben mérni, hogy többet fogyaszt-e?

Ott a hangszóró plusz energiát ad a rendszernek.
A hangszóróból jövő rezgések által végzett munka rezegteti a kasznit, nem a motor munkája.
Ezért nem fogyasztana többet. (Persze ez abban az esetben igaz, ha a hangszórót nem a gépkocsi elektromos rendszeréről működtetik.)
inhouse írta:
Nem én akarom feltalálni a spanyol viaszt, csak egy tippem volt a cikkre...

Értem, értem. De perpetum mobile nem létezik: ha energiát veszel ki, akkor kell is betenned.
Egyetlen lehetőség, hogy eltávozó energiákat fogna meg az ember: a fentebb írt lengéscsillapító; vagy a hűtőrendszerbe peltier elem szerelése (hiszen a hő úgyis "kiszáll" a hűtőből, ha nem használjuk fel); meg hasonlók.
De ezek biztosan nem gazdaságosak, különben már lenne ilyen autó.


szer. okt. 21, 2009 9:08
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Sparow2!

Én nem huppanókról beszéltem, hanem rezgésről, kis amplitúdó és nagyobb frekvencia. A futómű zaj és a szél okozta apró kasznirezgésekről. Mivel hangrezgés és hő is keletkezik, elég nehéz lenne megmondani, hogy épp segíti a mozgást, vagy gátolja, inkább olyan kaotikus lehet... Az, hogy csak pár W lenne nem lep meg...áramot termelő teleszkópról már régebben is lehetett olvasni.
Érdekes lenne egy kísérlet, hogy egy hangszóróval rezgetni a kasznit és menet közben mérni, hogy többet fogyaszt-e?

Nem én akarom feltalálni a spanyol viaszt, csak egy tippem volt a cikkre...

Üdv
Inhouse


kedd okt. 20, 2009 9:58
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
Elektromos lengescsillapitot lehet epiteni es az jo :)))
Peldaul lehet (szinte tetszolegesen) konfiguralni a parametereit...

Hogy ettol ingyen menne az auto azt ketlem.

De ha jol latom lassan azert megis lesz boltban vasarolhato villanyauto (meg ha nagyon lassan es nagyon dragan is)...


kedd okt. 20, 2009 8:06
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
inhouse írta:
Nem vagyok nagy fizikus, azért is írtam, hogy elvetemült ötlet. Bár még nem győztél meg, mivel ezek a rezgések keletkeznek és elnyelődnek, de miért fogná a meghajtást az, ha ezt felhasználjuk? Karosszériát írtam, ami rezeg...
Nem látom egyenértékűnek azzal, ha a hajtásláncban van egy generátor és az természetesen fogja a motort.

Üdv
Inhouse

Azért, mert munka kell hozzá, hogy az autó kijöjjön a "gödörből", amibe belehuppant menet közben.
Amikor leesik a "gödörbe", akkor a rendszer mozgási energiája megnő, a helyzeti energiája csökken. De amikor kijön belőle, akkor a helyzeti energiát vissza kell adni. Ami a mozgási energiából vonódik le. (Súrlódás nélkül nem volna veszteség a göröngyös út.) És energiát csak a motor szolgáltat a gépkocsiban, ezért ha a göröngyöknél még plusz energiát vennél ki, azt a motornak kellene adnia.

De mint fentebb SPafi írta, a lengéscsillapító most is elpocsékolja ezt a munkát, úgyhogy végülis lehetne egy elektromos lengéscsillapítót építeni, ami némi áramot is termel, anélkül, hogy többet fogyasztana a motor.
Kérdés, hogy mekkora teljesítményt lehet így visszaforgatni, valószínűleg nagyon minimálisat.


hétf. okt. 19, 2009 21:47
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 6360
Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás 
A lengéscsillapító most is megeszi az egyenetlenségekben rejlő energiaingadozás legnagyobb részét. Ha elfűtés helyett áramot termelünk vele, az nem lassítja az autót. A probléma csak az, hogy ezt a többnyire pirinyó energiát képtelenség gazdaságosan kihasználni egy átlagos autóban. A szélzaj is csak pár W nagyságrendű, iszonyú gazdaságtalan lenne felhasználni.


hétf. okt. 19, 2009 20:45
Profil Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: kedd nov. 22, 2005 21:29
Hozzászólások: 2565
Tartózkodási hely: van
Hozzászólás 
inhouse írta:
Nem vagyok nagy fizikus, azért is írtam, hogy elvetemült ötlet. Bár még nem győztél meg, mivel ezek a rezgések keletkeznek és elnyelődnek, de miért fogná a meghajtást az, ha ezt felhasználjuk? Karosszériát írtam, ami rezeg...
Nem látom egyenértékűnek azzal, ha a hajtásláncban van egy generátor és az természetesen fogja a motort.

Üdv
Inhouse


Az egészet máshogyan kell elképzelni, én sem vagyok fizikus, de a dolog lelke a helyzeti energia. Ha egy kis lyukba mész, akkor valóban az autó helyzeti energiája rovására fogsz te energiát kapni, de aztán abból a lyukból ki is kell jönnöd.. az előzőleg felvett energiából, ami hozzáadódik az autó helyzeti energiájához. Szerintem.


hétf. okt. 19, 2009 18:59
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Nem vagyok nagy fizikus, azért is írtam, hogy elvetemült ötlet. Bár még nem győztél meg, mivel ezek a rezgések keletkeznek és elnyelődnek, de miért fogná a meghajtást az, ha ezt felhasználjuk? Karosszériát írtam, ami rezeg...
Nem látom egyenértékűnek azzal, ha a hajtásláncban van egy generátor és az természetesen fogja a motort.

Üdv
Inhouse


hétf. okt. 19, 2009 11:19
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
inhouse írta:
Magyar világmegváltás 2:
http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2009/10/18/ezt_is_nekunk_magyaroknak_kell_kitalalnunk/
??????????????????????????????
Nekem van egy elvetemült ötletem...piezo lapokból kell elkészíteni a karosszériát. A mechanikus rezgések (útegyenetlenségek, szélzaj) elektromos áramot termelnek, töltik az akkut.... :)

Üdv
Inhouse

Ezzel azt éred el, mintha a motorra kötnél egy generátort, és azzal tötenéd az akkukat.
Hiszen az útenegyetlenségeken való áthajtáshoz szükséges munkát is a motor adja.
Ha a huppanónál még vennél ki plusz munkát (pl. az akksitöltésre), akkor több munkába kerülne átmenni az egyes huppanókon, ergo a motornak több munkát kell végeznie.

Egyébként ezt éreheted is, ha pl. kerékpárral egy sík aszfaltútról földútra hajtasz, hogy a sok kis egyenetleneség miatt nehezebb hajtani.


hétf. okt. 19, 2009 11:04
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Magyar világmegváltás 2:
http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2009/10/18/ezt_is_nekunk_magyaroknak_kell_kitalalnunk/
??????????????????????????????
Nekem van egy elvetemült ötletem...piezo lapokból kell elkészíteni a karosszériát. A mechanikus rezgések (útegyenetlenségek, szélzaj) elektromos áramot termelnek, töltik az akkut.... :)

Üdv
Inhouse


hétf. okt. 19, 2009 7:20
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2613
Hozzászólás 
Gafly írta:
> A Tv-nél a képcső fűtőszál folyamatosan 50%-os előfűtőfeszültségen
> van. Ez már min 10 W fogyasztás, gyorsabb képmegjelenés, és
> hosszabb élettartam. Persze ez manapság már valószínűleg nincs a
> Plazma és LSCD tévékben.

Hogy az ilyeneket ezek honnan veszik???
Speciel én vagy 10 éve talákoztam olyan tv-vel ami állandóan fűtötte a képcsövet. Hogy mi volt vele a gyártó célja csak találgatni tudnám, az elektronikai megoldásának (hogy mi adta a fütőfeszt standby állapotban is) nem néztem utána - de gyári megoldás volt, nem utólagos képcső megfűtés.


szer. okt. 14, 2009 19:46
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Gafly írta:
> A Tv-nél a képcsõ fûtõszál folyamatosan 50%-os elõfûtõfeszültségen
> van. Ez már min 10 W fogyasztás, gyorsabb képmegjelenés, és
> hosszabb élettartam. Persze ez manapság már valószínûleg nincs a
> Plazma és LSCD tévékben.

Hogy az ilyeneket ezek honnan veszik???


biztos van 1 olyan tivi, aminél ez igaz, aztán nyomják a hülyeséget ezerrel.


szer. okt. 14, 2009 14:56
Profil Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
> A Tv-nél a képcsõ fûtõszál folyamatosan 50%-os elõfûtõfeszültségen
> van. Ez már min 10 W fogyasztás, gyorsabb képmegjelenés, és
> hosszabb élettartam. Persze ez manapság már valószínûleg nincs a
> Plazma és LSCD tévékben.

Hogy az ilyeneket ezek honnan veszik???


szer. okt. 14, 2009 14:09
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11960
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
inhouse írta:
... Engem nem zavarna, hogy megnéznek, ha tudnám, hogy velem együtt mindenki átesett a szűrésen...

Engem sem. De ha utazol repülőn láthatod, hogy az utasforgalmi csatornán kívül sok egyéb módon is a gép közelébe lehet jutni: biztonsági személyzet, takarítók, karbantartók, csomag rakodók, feltöltők (étel-ital, üzemanyag), és maga a gép személyzete. Ez bizony több tucatnyi ember.

Ha ezek közül bárkit beszervez egy terrorista banda, akár elvi egyetértés, akár anyagi alapon, máris oda a biztonság. :shock:

Hasonló helyzet volt nemrég egy meccsen. Dragoner focista vitte be a robbanó petárdákat, és adta oda a kopasz idiótáknak. Itt is hiába motozták meg az egész stadion közönségét. :roll:


kedd okt. 13, 2009 15:05
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
http://index.hu/kulfold/2009/10/13/csupasz_kepeket_keszito_eszkozzel_vizsgaljak_a_repteri_utasokat/

Újra előkerült, kár, hogy lassan a testüregbe rejtett robbanószerek miatt ez sem fog sokat érni...
A jogvédők utazzanak gyalog és úszva...
De most tényleg, miért nem csinálják úgy, hogy lehetne választani...ezen a gépen csak olyanok utazhatnak, akik alávetik magukat ennek a vizsgálatnak. Azért megnézném, hogy melyik lenne népszerűbb a biztonság miatt, a jogvédők meg elmehetnek kapálni, lassan olyanok, mint a sötétzöldek...
Engem nem zavarna, hogy megnéznek, ha tudnám, hogy velem együtt mindenki átesett a szűrésen...

Üdv
Inhouse


kedd okt. 13, 2009 13:52
Profil Privát üzenet küldése Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 2670
Hozzászólás 
Valamint ugyan sokaig szolgaltat energiat, de nem sokat. Meg talan, talan egy MP3 lejatszo esetleg elmegy rola, szerintem legfeljebb...


szomb. okt. 10, 2009 11:00
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. ápr. 11, 2005 10:48
Hozzászólások: 924
Tartózkodási hely: Budapest XI
Hozzászólás 


Földi halandó nemigen fog hozzájutni ezekhez az elemekhez. És nem is igen tudok elképzelni olyan alkalmazást, -az űreszközökön kívül- ahol közel lehetetlen elemet cserélni. Szóval én gyakorlati hasznát nemigen látom.

És persze rettentő környezetszennyező is.


szomb. okt. 10, 2009 10:38
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Hoppácska:
http://index.hu/tudomany/2009/10/09/elkeszult_az_atomgombelem/

Üdv
Inhouse


pén. okt. 09, 2009 21:25
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11960
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
T68m írta:
... az egész egy nagy hanta! Mégis, mi a találmány ebben? ...

Semmi. Erről írtam. :D


pén. okt. 09, 2009 14:39
Profil Privát üzenet küldése
a fórum lelke

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 12729
Tartózkodási hely: FLF
Hozzászólás 
Laci_L írta:
inhouse írta:
...biztos, hogy ez nálunk van? ...

Biztos. De vannak kétségeim is:

Idézet:
... Ezért egy magyar szabadalmi irodával a világ 160 országára levédettem a találmányt ... Eddig több millió forintot fordítottam a találmányra...


Az a nagy igazság, hogy a levédetés országonként kerül hasonló összegbe, mint ami az idézetben van. Ez személyes tapasztalat, mert voltam hasonló helyzetben. 160 országra levédetni, ez horror. Az a gyanúm, hogy nincs a földön olyan dolog, ami így le lenne védve.

Hanta szaga van a dolognak. :D

Ha meg csak kiviteli oltalom (Patent) végettség van (az nem találmány), az más. Az olcsóbb, de könnyen megkerülhetõ ebben az esetben.
Kiviteli oltalom véd mondjuk egy nevet (Nike, Adidas), vagy a McDonald's hamburgerét.

Az is érdekes szöveg, hogy nincsenek összekötve vezetékkel. Akkor hogy folyik az áram? Látszik a csatlakozó, ahol a mûszer mérõzsinórját ráteszi (azaz van).
Megnézném, hogy ennek az izének pl. milyen az idõjárás állósága (fagy, hó, savasesõ, UV sugárzás stb).

Szóval van itt némi hanta. :D


az egész egy nagy hanta! Mégis, mi a találmány ebben? Hagyjuk Ibolykát...


csüt. okt. 08, 2009 18:35
Profil Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 27, 2004 13:41
Hozzászólások: 5647
Tartózkodási hely: A gép előtt.
Hozzászólás 
Laci_L írta:
Aha. Na, most képzeld el, hogy milyen lesz ez a csupasz csatlakozó egy-két év múlva. Hacsak nincs aranyozva. Amit meg nehezen hiszek el. :shock:


Nem feltétlenül csupasz az a csatlakozó, lehet körülötte nyugodtan szigetelés is.
Arról nem is beszélve, hogyha nem sorba, hanem párhuzamosan vannak kötve, akkor még az sem gond, ha 1-2 helyen nincs érintkezés, ráadásul ha nem csak a sorok, hanem az oszlopok is össze vannak kötve (tehát 1 cserépen 4 irányba van csatlakozás), akkor szinte kizárt, hogy jónéhány évig gond legyen vele...


csüt. okt. 08, 2009 16:03
Profil Privát üzenet küldése Honlap
platina tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. ápr. 11, 2005 10:48
Hozzászólások: 924
Tartózkodási hely: Budapest XI
Hozzászólás 
Laci_L írta:
KAMA3 írta:
... Lego szerűen kapcsolódhatnak egymásba a széleiken. Ezesetben csak a sor széléről kell vezetékezni, az egyes cserepeket nem kell külön vezetékkel összekötni.

Aha. Na, most képzeld el, hogy milyen lesz ez a csupasz csatlakozó egy-két év múlva. Hacsak nincs aranyozva. Amit meg nehezen hiszek el. :shock:


Hát igen.. ahol víz, meg elektromosság.... Azért a víz az úr...


csüt. okt. 08, 2009 16:00
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11960
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
KAMA3 írta:
... Lego szerűen kapcsolódhatnak egymásba a széleiken. Ezesetben csak a sor széléről kell vezetékezni, az egyes cserepeket nem kell külön vezetékkel összekötni.

Aha. Na, most képzeld el, hogy milyen lesz ez a csupasz csatlakozó egy-két év múlva. Hacsak nincs aranyozva. Amit meg nehezen hiszek el. :shock:


csüt. okt. 08, 2009 15:12
Profil Privát üzenet küldése
platina tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. ápr. 11, 2005 10:48
Hozzászólások: 924
Tartózkodási hely: Budapest XI
Hozzászólás 
Laci_L írta:

Az is érdekes szöveg, hogy nincsenek összekötve vezetékkel. Akkor hogy folyik az áram? Látszik a csatlakozó, ahol a műszer mérőzsinórját ráteszi (azaz van).
Megnézném, hogy ennek az izének pl. milyen az időjárás állósága (fagy, hó, savaseső, UV sugárzás stb).

Szóval van itt némi hanta. :D


Lego szerűen kapcsolódhatnak egymásba a széleiken. Ezesetben csak a sor széléről kell vezetékezni, az egyes cserepeket nem kell külön vezetékkel összekötni.


csüt. okt. 08, 2009 15:04
Profil Privát üzenet küldése ICQ Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11960
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
inhouse írta:
...biztos, hogy ez nálunk van? ...

Biztos. De vannak kétségeim is:

Idézet:
... Ezért egy magyar szabadalmi irodával a világ 160 országára levédettem a találmányt ... Eddig több millió forintot fordítottam a találmányra...


Az a nagy igazság, hogy a levédetés országonként kerül hasonló összegbe, mint ami az idézetben van. Ez személyes tapasztalat, mert voltam hasonló helyzetben. 160 országra levédetni, ez horror. Az a gyanúm, hogy nincs a földön olyan dolog, ami így le lenne védve.

Hanta szaga van a dolognak. :D

Ha meg csak kiviteli oltalom (Patent) végettség van (az nem találmány), az más. Az olcsóbb, de könnyen megkerülhető ebben az esetben.
Kiviteli oltalom véd mondjuk egy nevet (Nike, Adidas), vagy a McDonald's hamburgerét.

Az is érdekes szöveg, hogy nincsenek összekötve vezetékkel. Akkor hogy folyik az áram? Látszik a csatlakozó, ahol a műszer mérőzsinórját ráteszi (azaz van).
Megnézném, hogy ennek az izének pl. milyen az időjárás állósága (fagy, hó, savaseső, UV sugárzás stb).

Szóval van itt némi hanta. :D


csüt. okt. 08, 2009 10:32
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 1965
Hozzászólás 
Új magyar találmány, napelemes cserép. Nagyon valószerűtlenül a feltaláló lelkes, levédette világszerte és gyárat tervez építeni...biztos, hogy ez nálunk van?

http://ingatlanmenedzser.hu/hirek/20091007_zsenialis_magyar_talalmany_hamarosan_gyar.aspx

Mi lehet a másik találmánnyal a kémiai úton működő, nyárról télre hőt elraktározó napelemes kazánrendszerrel?

Üdv
Inhouse


csüt. okt. 08, 2009 9:07
Profil Privát üzenet küldése Honlap
a fórum lelke
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 24, 2004 13:43
Hozzászólások: 11960
Tartózkodási hely: Budapest, Solymár
Hozzászólás 
Sparow2 írta:
Laci, nem volt, hidd el :)
Ennyire nem voltam madár akkor sem, hogy ne találnék meg egy rádiót...

... Nem hiszem, hogy 20 éve bővebb lett volna a műsoridő, mint most.

Dehogy nézlek. Akkor valószínüleg csak URH-s volt. Mellesleg akkor ilyesmit "kintről" lehetett hozni, és azt a nyugati URH miatt át kellett hangolni.

Annakidején (a 60-as években) volt két hét kötelező nyári gyakorlat. Reggel hatra jártam dolgozni, fél ötkor keltem, pont akkor kezdődött az adás a Falurádióval. :shock:


szer. szept. 23, 2009 16:05
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
inhouse írta:
Idétlen időkig - Bill Murray
:)

Üdv
Inhouse

I got you, babe :D


szer. szept. 23, 2009 15:50
Profil Privát üzenet küldése
gyémánt tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 26, 2006 11:21
Hozzászólások: 2544
Hozzászólás 
Laci, nem volt, hidd el :)
Ennyire nem voltam madár akkor sem, hogy ne találnék meg egy rádiót.
Rádiós ébresztőóra volt, de rádióadás nem volt.

A wikipédia szerint most is csak 1/2 5-kor kezdik a KH adást.
Nem hiszem, hogy 20 éve bővebb lett volna a műsoridő, mint most.


szer. szept. 23, 2009 15:45
Profil Privát üzenet küldése
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 5526 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 111  Következő

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 28 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség