Ára csak elsőre sok
Hat és fél millió forint körül válthatunk jegyet magunknak az RS nevű hullámvasútra. Szerintem arányos, ha figyelembe vesszük, hogy a mindennapi mosolyt négy keréken máshol sem kapjuk meg ennél kevesebből, sőt!
Igazán izgalmassá konfigurálva bizony a nyolc millió forintos lélektani határ közelébe érünk. Ezt talán mégis túlzás, bár, ha a Mini árait nézzük, még mindig kedvező.
Aki picit is konyít valamit az autókhoz, annak, akár szimpatizál a márkával, akár nem, el kell ismernie, hogy ezt a kategóriát meggyőző fölénnyel uralja a Renault.
Aki nem próbálta, valószínűleg még mindig abban a tévhitben él, hogy a németek, vagy éppen a japánok tudnak jobbat csinálni, pedig ha tudnák…
A „hot hatch”
Angol kifejezésből fordítva a forró ferdehátúak koronázatlan királya az RS. Jelenleg ez az autó jelöli a szintet futómű-motor tekintetében, és ez nem kis szó, főleg annak tekintetében, hogy jóval nagyobb presztízsű márkák modelljei vehetnének példát a Renaulttól, főleg futómű hangolás tekintetében.
Kevés negatívumot lehetne említeni, életvidámabb belsővel még kívánatosabb autó lehetne a Clio, birtoklási vágyat így is, úgy is ébreszt.
Renault Clio Sport 2.0 Cup |
|
hosszúság (mm) |
4017 |
szélesség (mm) |
1768 |
magasság (mm) |
1484 |
tengelytáv (mm) |
2585 |
csomagtér (l) |
288-1028 |
saját tömeg (kg) |
1204 |
motor |
S4/16 benzin |
lökettérfogat (cm3) |
1998 |
teljesítmény (LE/perc) |
201/7000 |
nyomaték (Nm/perc) |
215/5400 |
váltó |
kézi/6 |
végsebesség (km/h) |
225 |
gyorsulás 100-ra (s) |
6,9 |
átlagfogyasztás (l/100 km) |
8,3 |
CO2-kibocsátás (g/km) |
195 |
alapár (Ft) |
6 540 000 |