Connect with us

technokrata

8 év után itt az új Volkswagen Touareg

Garázs

8 év után itt az új Volkswagen Touareg

Kevésbé robosztus forma, kisebb a tömeg, korszerűbb motorpaletta és a világ egyik legegyszerűbb SUV formája jellemzik az új Touareget.

Az első generációs Touareg az idén ünnepli nyolcadik születésnapját, így ideje volt a váltásnak. Az eddig bevált alapkoncepción nem változtattak a németek: a Touareg továbbra is óriási, és jellegtelen. Az orr-rész kialakítása az aktuális VW arcvonásokat viseli magán. A forma talán valamivel dinamikusabb vagy korszerűbb mint az elődé, de sok izgalmat az új modell lemezein sem találunk, sőt az új Touareg formájával talán még inkább beleszürkülhet a környezetébe, mint az előd. 

A kocsi elejére teljesen új, golfos hűtőrács és LED-keretes fényszórók kerültek, Az autó teljes hossza öt centivel nőtt, így 4,8 méter lett, míg a magassága 1,71 méter, az előd szélességét nem növelték, maradt 1,93 méter. A csomagtartó pedig alaphelyzetben is 580 literes. A Volkswagennél viszont arra a legbüszkébbek, hogy az alapváltozat súlya 208 kilogrammal csökkent.

Talán a könnyebb karosszériának is köszönhető, hogy a legnagyobb motorokat kihagyták a választékból. A gyár a nagy motorerőre vágyakozóknak egy hibrid kivitellel próbálja kielégíteni a vágyát, amelyben egy 47 lóerős villanymotor segíti az Auditól átvett 333 lóerős kompresszoros háromliteres V6-ost, így az összteljesítmény elvben elérheti a 380 lóerőt.
Ezzel az aggregát párossal a hibrid Touareg 6,5 másodperc alatt éri a 100-as tempót, miközben 8,2 liter benzin is elegendő lehet 100 km megtételéhez.
Az új hibrid hajtás mellett megmarad a régi 3,6 literes, 280 lóerős hathengeres benzines  és kerül a palettára kétféle dízelmotor is. A kisebbik ugyan csak régi ismerős, a háromliteres, 240 LE-s, 550 Nm csúcsnyomatékú V6-os. és a 4,2 literes V8-as TDI a maga 340 lóerejével és 800 Nm-ével.

Az új Touareghez, kétféle hajtásrendszert kínálnak. Az egyik a Torsen differenciálműves alap 4Motion, amely a hozzá hangolt ABS, kipörgésgátló és elektronikus diferenciálmű-vezérlés segítségével csúszós úton, vagy laza talajon bőven elegséges lehet, de a komolyabb terepre készülőkre is gondoltak. Ők választhatják a 4XMotion rendszert: ebben a három differenciálmű közül kettő – a középső és a hátsó – zárható, így a 4Motion 31 fokos emelkedő-leküzdő képességével szemben ezzel akár 45 fokos akadályok is leküzdhetők.
A második generációs Touareg áprilisban érkezik a magyarországi Volkswagen kereskedésekbe.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés