A Nissan tulajdonképpen sikerrel vezette be egyedi crossover modelljét, hiszen az Almera és Primera helyett kínált Qashqai az elmúlt három évben félmillió példányban fogyott. Ezt a népszerűséget szeretné elérni a kiskategóriában újonnan bevezetésre kerülő típusával is a japán gyártó. A Juke széles kerékjárati ívei, nagy kerekei szabadidő-autót sejtetnek, míg keskeny oldalablakai, rejtett hátsó kilincsei inkább sportos modellre utalnak.
Fiatal városiak figyelmébe ajánlja új autóját a Nissan, amelynek sok konkurense nem lesz és ezt mi sem jelzi jobban, mint hogy a divatos kocsi oldalablakait a bukósisakok rostélya, míg az utastérben a két első ülés között található formatervezett, lakkozott idomot a motorkerékpárok üzemanyagtankja ihlette. A Juke 4,13 méter hosszú, 1,76 méter széles és 1,56 méter magas, a tengelytávolsága 2,53 méter. A csomagtér alaphelyzetben 251 literes, a hátsó ülések előredöntésével 550 literesre növelhető.
Az alapmodellt 1,6 literes, 117 lóerős benzines hajtja, és az 1,5 literes, 110 lóerős dízel is elérhető, előbbi öt-, utóbbi hatfokozatú manuális váltóval. A csúcsmodell igazán sportosnak ígérkezik, hiszen egy új fejlesztésű, 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses turbós benzinmotor kerül bele 190 lóerős teljesítménnyel és 240 Nm nyomatékkal, hatsebességes kézi váltóval. Fronthajtásos és összkerékhajtású változatban is elérhető lesz a Juke.
A Juke összkerékhajtásának újdonsága, hogy már nem csak az első és hátsó tengelyek között automatikus vagy fele-fele arányban zárható a nyomaték elosztása, hanem a két hátsó kerék között is változhat. A kis Nissan képes akár egyetlen kerékre a nyomaték 50 százalékát továbbítani. Gyártását Nagy-Britanniában, Sunderlandben kezdik meg, értékesítése az év közepén indul.