Egyre bővül a prémium kisautók köre, és ebből a kategóriából az Audi sem akart kimaradni. Már jó ideje bejelentették, hogy A1 néven új típust mutatnak be, ami fiatalosabb és sportosabb lesz, mint a korábbi áramvonalas és takarékos, alumíniumból készült A2.
A bemutatkozást a háromajtós karosszériával kezdte meg az A1, amely majdnem 4 méter hosszú, 1,74 méter széles és 1,42 méter magas. Jellegzetes hűtőmaszka és diódás nappali fénnyel szerelt első fényszórói a márkára jellemzőek. A vaskos tetőoszlopokat alapáron a karosszéria színére fényezik, de ezüstszínű borítás és eltérő fényezésű tető is kérhető. Az utastér hasonlóan egyénivé varázsolható, a kerek szellőzőnyílások például kérhetők eltérő színben is.
Az Audi A1 motorválasztéka egyelőre csak turbómotorokból áll. Az alapmodellt az 1,2 literes turbós négyhengeres benzinmotor hajtja, 86 lóerős teljesítménnyel, 160 Nm nyomatékkal. Az erősebb benzines az 1,4 literes turbós négyhengeres 122 lóerőt és 200 Nm-es maximum nyomatékot kínál. Az 1,6 literes common-rail dízelmotor kétféle teljesítménnyel kérhető: 90 és 105 lóerővel, ezek nyomatékmaximuma 230 és 250 Nm. A dízelmodelleket start-stop rendszerrel és regeneratív fékrendszerrel szerelték fel, így kevesebb, mint 4 liter gázolajjal is megelégszenek száz kilométeren. Minden Audi A1 alapfelszerelése az XDS elektronikus differenciálzár, amely az első kerekek közül az ívbelsők fékezésével javítja a kanyarodási tulajdonságokat.
Az A1 opciós listája prémiumtermékhez illően hosszú. A multimédiás-navigációs MMI rendszer 6,5 colos képernyője a középkonzol tetejéből hajtható ki, SD kártya olvasására képes és 20 GB kapacitású merevlemezen tárolja a zenéket. Az extralistán található a hétsebességes, dupla kuplungos, automatizált S-tronic váltó, valamint az S-line karosszéria- és utastér-kiegészítők is. Az Audi A1 abba a kategóriába érkezik, ahol a Mini Cooper és Alfa Mito lesznek a legfőbb ellenfelei.