Connect with us

technokrata

A homokdűnék leendő királya

Garázs

A homokdűnék leendő királya

A nagy törökországi leleplezés után tíz nappal mindenki számára egyértelmű, hogy az új Super Tenere 1200-es a BMW R 1200GS legnagyobb riválisa lesz.

A formai kivitelezés mellett a műszaki újdonságok és a kiegészítő felszerelések is arról árulkodnak, hogy a bajor kalandvadásszal akarnak versenyre kelni a japánok. A túraenduró erőforrása egy teljesen új, 1199 cm3 –es, 110 lóerős, kéthengeres blokk, melyben a gyújtási szögelfordulás 270 fokos (a motor max. nyomatéka 114 Nm). Hasonló megoldással a Ducati L-alakú blokkjainál találkozhatunk, melyek közül az idén megjelenő Multistrada szintén be fog szállni a versengésbe.

A Yamaha komoly technikai arzenált vonultat fel a győzelem érdekében, és ennek meggyőző bizonyítékai vannak. Az R1, R6 és VMax-nál alkalmazott változtatható szívóhossz (YCC-T) és a chip-kontrollos digitálgáz kiegészül egy háromszintű kipörgésgátlóval (TCS1, TCS2, OFF), kardánhajtással és egy high-tech ABS-el. Továbbá a markolaton elhelyezett D-Mode gombbal választhatunk sportos, illetve túrázáshoz illő befecskendezési karakterisztikát is. A 261 kilós monstrum élvezetes használatához hozzájárul még az állítható ülésmagasság (845- 870 mm között), és a nagyobb szélvédelmet biztosító túraplexi.

Úgy tűnik, hogy ez a verseny nem a Dakar-győztes cím megszerzésére irányul, hanem a BMW-t szerető – de megfizetni nem tudó – réteg vásárlási kedvének kielégítésére.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés