Connect with us

technokrata

Erősebb és kényelmesebb

Garázs

Erősebb és kényelmesebb

Izmosított dízelmotorokkal és kétkuplungos automata váltóval bővült a szabadidő-autó kínálata.

A pontosan 3 éve, a 2008-as Genfi Autószalonon bemutatott és azóta több, mint 100 ezer példányban elkelt Ford Kuga most ugyanott, friss dízelmotorokkal debütált.              A korábbi 136 lóerős 2,0 literest az alkatrészek 50 százalékával megújított, azonos űrtartalmú turbódízel váltja fel. Az új generációs égési rendszer alacsonyabb sűrítési aránnyal dolgozik, nőtt az üzemanyag befecskendezési nyomása, utóbbi immár kereken 2000 bar, az injektorok pedig a korábbi 6 helyett 8 lyukon keresztül lövelik a gázolaj-permetet.

Az új TDCi dízel 140 és 163 lóerővel kerülhet a Kugába, mindegyik erősebb és takarékosabb, mint a korábbi. Szériafelszerelés a jármű teljes élettartama alatt gondozást egyáltalán nem igénylő koromrészecske-szűrő és az Euro V-ös kibocsátási norma is. Az új motornak nem csak az étvágya, a zajszintje is alacsonyabb a korábbiénál, ugyanakkor a fejlesztők újabb zajcsillapító betéteket is alkottak.

A friss dízel 140 lóerős belépő verziója választható csupán elsőkerék hajtással, fogyasztása így vegyes használatban mindössze 5,9 liter, összkerék-hajtással alig több 6,0 liter, míg a dízelmotoros Kugához most először, de csakis összkerékhajtással együtt rendelhető, 6 fokozatú, kétkuplungos automata váltóval 6,8 liter a 100 km-re tervezhető átlagfogyasztás. A 163 lóerős verzió fogyasztásban nem jelent többletet a 140 lovashoz képest, de azzal jobb (manuális váltóval 100 km/órára 9,6 s) gyorsulásra és akár 195 km/órás végsebességre képes a Kuga.

A friss dízelmotorokhoz természetesen a Kuga teljes opciós kínálata, így „Ford Individual” kialakítás, teljes bőrkárpitozás, 19 colos könnyűfém keréktárcsa és panorámatető is rendelkezésre áll.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés