Az IBE nem csak azt mutatja meg, hogy milyen lesz a Seatok formája a jövőben, de azt is jelzi, hogy mi hajtja majd azokat. A formát illetően a gyáriak azt mondják, hogy akár ehhez hasonló formát is ölthet a hamarosan bemutatkozó új generációs Leon, de méreteiben biztosan eltér majd az IBE tanulmánytól, ugyanis ilyen arányú autót legfeljebb a sportkocsik között találunk. Az IBE Concept mindössze 3,78 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,22 méter magas. A kocsi orra és tengelytávja hosszú, hátsó túlnyúlása szinte nincs is.
A hajtást illetve annak koncepcióját illetően azért ilyen bátrak és határozottak a spanyolok, mivel az ország elektromos szükségletének 20 százalékát már most megújuló energiaforrásokból, döntően szélerőművek segítségével állítják elő. Ez a spanyolok szerint elegendő lehet ahhoz, hogy néhány év múlva egy tisztán elektromos jármű – például az IBE – vonzó legyen a vásárlók számára és így nyereséget termeljen.
Az IBE tisztán elektromotoros hajtású, amelynek villanymotorja az autó orrában, míg a lítium-ion akkumulátorok a hátsó részben kapnának helyet. A 102 lóerős teljesítményre és 200 Nm nyomatékra képes elektromotorral nulláról százra 9,4 másodperc alatt gyorsul az IBE, a villanyautó végsebessége pedig 160 km/óra. A lítium-ion akkumulátor tölthető lesz, egy feltöltéssel 50 kilométert tud megtenni az autó tisztán elektromos üzemben, utána kapcsolódik be a munkába a belsőégésű motor.
A tisztán elektromotoros hajtású IBE megjelenése előtt a Seat 2014-ben egy benzines-elektromos hibrid Leonnal jelentkezik.