Connect with us

technokrata

Garázs

Após kedvence

Szolid, jól nevelt, törekvő, szorgalmas és gondolkodó. Ha a Polót emberi tulajdonságokkal kellene jellemezni, ezek a szavak ugranának be először. Pont egy ilyen fickót képzelnek el az apák a lányaik mellé.

Igazi stréber

A nagy dízelboom kellős közepén a VW egy időre elfelejtett jó benzines motorokat fejleszteni. Az első FSI generáció halvány és félresikerült próbálkozás volt arra, hogy újra megvillantsák szakértelmüket ezen a téren a wolfsburgi mérnökök, de legkésőbb az 1.4 TSI óta tudjuk, hogy kellő hangsúly-áthelyezéssel egy csapásra képesek a Volkswagennél is arra, hogy élvonalbeli benzineseket gyártsanak. Ami 1.4-esként működött, az működik 1.2-esként is. Az őskövület 1.6-os benzinest hivatott leváltani az új TSI, és bár az említett egységnél nem nehéz érezhetően jobbat összehozni, mégsem elégedtek meg ennyivel. Dízelesen nyomatékos és takarékos, vidáman pörgő, erős motor az 1.2 TSI, szinte konkurencia nélkül aratja le a babérokat a kicsik között. Egyedül a furcsán zörgő, kerepelő hang zavart, bár lehet, hogy csak a tesztautó egyedi jelenségéről volt szó.

Van élettelibb, de a Polo is az élvonalat képviseli

Szinte unalmas, de ismét azt kell írnom, hogy nagyobb autók rugózási komfortját megszégyenítő módon vasalja ki a Polo a minősíthetetlen magyar utakat. Messzemenőkig semlegesen tűri a durva provokálást, hirtelen terhelésváltáskor is kezes marad. Lesz, akinek még ez is feszes. A varázsszőnyeget tudnám javasolni.

Alkalmas!

Igényes hangszigetelés, megfelelő rugózási komfort, kényelmes ülések, jó hifi, könyöklő, stb. Mást nem is kívánhat az ember. A helykínálat ezen a szinten kielégítő. A csomagtér lehet egy picit nagyobb. Persze vehetnénk Golfot is ennyi erővel.

A turbós motor előnye köztudottan az, hogy ha nem terheljük az erőforrást, akkor hengerűrtartalmának megfelelő szívó aggregáthoz hasonló fogyasztási értékeket lehet elérni. A Polónál ez gyakorlatban annyit jelent, hogy vegyes üzemmódban 6 liter körüli értéket realizálhatunk, városban 7-7,5, országúton 5,2-5,8 között szippant a tankból 100 kilométerenként.

A Polo sosem lesz olcsó alternatíva a kicsi autók között, csakúgy, mint a márka többi autója. Vállalható alapkivitellel, de gyenge alapmotorral 2,8 millió forint körül árulják. Használható konfiguráció mellett a 4 millió forintos lélektani határ gyorsan elérhető. Sosem volt olcsó autó.

Tovább

Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés