Connect with us

technokrata

Kinek mit hoz a konyhára a Toyota-sztori?

Garázs

Kinek mit hoz a konyhára a Toyota-sztori?

A Toyotát ott érte csapás, ahol a legkevésbé számított rá: a minőség szinonimájává avanzsált márka a minőségben szenvedett vereséget. Kiheveri? Hogyan? Elemzés.

Csapás és elvándorlás

Ebből a helyzetből jól kijönni már nem fog a Toyota. A visszahívások költségei, a várhatóan megítélt kártérítések összegei már most sejthetően közelíteni fogják a tízmilliárd dolláros nagyságrendet. Ez a szint már egy ekkora cégnek sem éppen piskóta. Ami ennél sokkal súlyosabb, az az imidzskárosodás, amit a márka elszenved. Nagy újdonságot ezzel nyilván nem árulok el, azonban itt többről van szó, mint egy szimpla visszahívásból adódó hírnév-veszteségről. A Toyotát ott érte a csapás, ahol a legkevésbé számított rá: a minőség szinonimájává avanzsált márka a minőségben szenvedett jelen esetben vereséget.

Egy Corolla, Auris, vagy ha úgy tetszik Camry vásárlása mellett a döntő érv sohasem a dizájn, a vezetési élmény, a páratlan karakter volt, hanem a megelőlegezett bizalom abban, hogy problémamentes autót kapnak a pénzükért azok, akiknek az autó alapvetően nem más, mint használati tárgy, ami észrevétlenül szolgálja használója igényeit. Ha ez a bizalom csorbát szenved, akkor az autójához eddig érzelmileg kevésbé kötődő felhasználó könnyen más márka után nézhet, hiszen a Toyota-vásárló alapvetően racionális. Az elvándorlás elsődleges haszonélvezői pedig nem az amerikai, hanem a koreai és európai márkák lehetnek.

Megkettőzött erővel

Hadd hozzak példát a jelenségre: minden márkanévhez tartozik egy jól azonosítható, erős pozitív tulajdonság, ami egyből beugrik a potenciális vásárlónak az adott cég termékeiről. A BMW esetében a vezetés élménye, az Alfa Romeónál a lélegzetelállító formaterv jut eszünkbe először. A Honda a benzinmotorok királya, a Kia az ár-érték arány győztese, az Audi a kidolgozási minőség etalonja. Ki venne BMW-t, ha valami csoda folytán tunyán reagáló autók váltanák a jelenlegi palettát? Mivel indokolnánk egy Alfa birtoklását, ha úgy nézne ki, mint egy Kia? És ki akarna egy Kiát Alfa-áron? Gondolom, értik, mire akarok kilyukadni.

A Toyota két dolgot tehet pozícióinak visszaszerzése érdekében. Attraktívabb, nem csupán antiautósok számára szóba jöhető, merészebb modelleket dob piacra a közeljövőben, és megkettőzött erővel dolgozik a megbízhatóság helyreállításáért. Az előbbit egyébként is tervezte az új elnök, az utóbbit pedig a statisztikák kényszerítették volna ki a vezetőségből. Ha a jelenleg átélt viharos időkből okulva a helyes irányba fordulva új lendületet vesznek, 2-3 éven belül a vásárlók el fogják felejteni a mostani nehézségeket, sőt új, a márkával eddig nem kacérkodó vevőket nyerhetnek a vállalat számára. Ha marad minden a régiben, akkor a VW-csoport hamarosan átveheti a világ vezető autógyártója címet a Toyotától. Az amerikaiak pedig elkezdhetik keresni a németek hibáit.
 
http://www.toyotasimulator.com/



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés