Connect with us

technokrata

Garázs

Családi sport

Bemutatkozott a tavaly érkezett 5-ös sorozat kombi, azaz Touring verziója. A technikai csemegék sora a limuzinéval azonos, a poggyásztér a korábbi puttonyosénál is nagyobb.

Nem csupán az 5-ös limuzinon, hanem fő konkurensén a Mercedes-Benz E-osztály T-modellen is túlnyújtózik a 4,91 méter hosszú Touring. A hosszabbított karosszéria a négyajtóséhoz hasonlóan tágas, az ötödik ülőhely természetesen jelképes, nem csupán a hátsókerék hajtással járó vaskos kardánalagút és a hátsó szellőzők de a négyzónás klímaautomatika kiegészítő vezérlése is helyet kér.

A csomagtér 560 literes, a hátsó ülés 40:20:40 arányú osztással dönthető, a háttámlák dőlése 11 fokban szabályozható. A maximális raktér-kapacitás 1670 l, újdonság, hogy a csomagtér-ajtó üvege külön is nyitható.
 
Az 5-ös Touring a limuzinénál szűkebb motorpalettával nyit. Legszerényebb motorja a 2,0 literes, 184 lóerős, common-rail turbódízel. Ez 8,3 s alatt gyorsít 100 km/órára és hat fokozatú manuális váltójával 222 km/órás végsebességet ad, az opciós 8 fokozatú automatával 220 km/órás tempóra képes. Vegyes fogyasztási értéke 5,2, automata váltóval 5,3 l/100 km, a szén-dioxid emisszió 137, illetve 139 g/km. A másik dízel 3,0 literes, soros hathengeres, 245 lóerővel, 6,4 s 100 km/órára gyorsulással és 6,4, automata váltóval 6,3 l/100 km vegyes fogyasztással.

Mindkét benzinmotor 3,0 literes, a „belépő” 204 lóerős, szegénykeverékes, az izmosabb dupla turbós, 306 lóerős. Utóbbi végsebességét már elektronika korlátozza, 250 km/órára, 100 km/órára gyorsítása pedig 6,0, automata váltóval 6,1 s. Alapáron mindegyik motorhoz hatfokozatú automata, felárért nyolcsebességes, a kormánykerékről is kapcsolható automataváltó jár.
 
Az 5-ös Touring alapfelszerelése is prémiumos, opciós kínálata pedig a négyajtósból ismert igazi high-tech arzenál: sok egyéb mellett távolságtartós sebességszabályozó, sávtartó- és sávváltás-segéd, parkoló-automatika, éjjellátó hőkamera, aktív, a hátsó kerekeket is forgató kormányzás, légrugózás egyaránt választható a hazai piacra ősszel várható középkategóriás túraautóhoz.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés