Connect with us

technokrata

Városi ingázó

Garázs

Városi ingázó

Az elektromos városi kisautóhoz teljes közösségi közlekedési koncepció tartozik. A hosszabb utazásokhoz a járgány vasútra tehető, így a távoli úti célok is benzinégetés nélkül érhetők el.

A kétüléses, mindössze 2,59 méter hosszú Rinspeed teljes mértékben elektromos hajtású. A 980 kg önsúlyú UC-t 41 lóerős, 130 Nm forgatónyomatékú aszinkron villanymotor, az első kerekeken keresztül hajtja. Konnektorból is tölthető lítium-ion akkumulátoraival, 75 km/órás átlagsebességgel 105 km megtételére képes, végsebessége 120 km/óra lehet. A városi sebességtartományokban igencsak dinamikus, az 50 km/órás tempót 4,1 másodperc alatt éri el.

Noha az UC hatótávja a Rinspeed felmérései szerint az európai autózási szokások alapján az esetek 82 százalékában több, mint elegendő, az UC koncepciója szerint hosszabb távokra is bevethető. Igaz, ilyenkor az autóhoz fejlesztett távolsági vonatokat kell igénybe venni. A jegy az autó fedélzeti elektronikájával, interneten keresztül vásárolható meg, a vasúton természetesen szintén használható a világháló, lehet dolgozni vagy kikapcsolódni, nem csak étkezési, de akkumulátor töltési lehetőség is van, így a végleges úti cél már rögtön az állomásra érkezés után, pihenten, jóllakottan vagy akár a napi munkát letudva célba vehető.

Nem csupán koncepciójával forradalmi az UC. Kormánykerék és pedálok sem kerültek bele, mindezeket egy erő-visszajelzéses (force-feedback) joystick helyettesíti. Fejlesztői szerint a közlekedést forradalmasító kisautó már most gyártható és terjeszthető lenne, elterjedésének kulcskérdése a még ismeretlen, de megfizethetőnek mondott áron túl a vasúttársaságokkal való megállapodás lehet.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés