Connect with us

technokrata

Garázs

Nomád luxus

Nissan Navara Platinum és Ford Ranger Wildtrak
Górcső alatt a Nissan Navara és a Ford Ranger legmagasabb felszereltségű duplakabinosa.

Ford Ranger Wildtrak – Az igásló

A Navara előnyeit a Ranger egyszerűsége fokozta, különösen az utóbbi magasabb vételárának meglepő mivolta miatt. Külseje funkció nélküli cicomával teli, belseje puritán, munkagépes jellegű, a motorhang pedig vidéki traktorok pöfögésére emlékeztetett.

Az összehasonlítás mérlegének nyelve már az első percekben a Navara felé billent, de úgy gondoltam, adok egy esélyt ennek a vasnak, hátha megnyer benne valami. Önmagam biztatását arra alapoztam, hogy flottaeladásai mellett azért jócskán élvonalban nyomul a Ford ezen szegmensben elért statisztikáival. Ennek ellenére a teszthét során mindössze öt darab Ranger jött velem szembe az úton, melyek közül egyiken sem volt Wildtrak felirat.

Hatásos a külcsín, de…

A 2009-es év elején modellfrissített változat leginkább a króm díszítőelemek sokaságából és a hűtőmaszk rombuszformájáról ismerhető fel. Kívül-belül Wildtrak feliratokkal erősítik az identitást, ráadásul a küszöbön narancssárga megvilágításban, az üléseken pedig hímzett kivitelben virít a felszereltséget jelző fantázianév. A külsején az egyetlen impozáns elem a 18-as felni lett volna, ha a téligumi használatát mellőzve visszakapta volna a hatküllős garnitúrát.

A lemezfelületek és az élek játéka okozza vajon a látszólagos különbséget, vagy a Ranger valóban kisebb a Navaránál? Méreteiket illetően a legnagyobb különbséget a 200 mm-el kisebb tengelytáv és a 215 kg-al kevesebb önsúly adja. Alapjai teljes egészében megegyeznek a Mazda BT-50-ével. Minden egyéb dimenziója meglepően közel áll a nagy Navarához. A puttony nélküli platófelületnek köszönhetően jobban körbelátható az autó. Ezért a kis helyen történő manőverezés sokkal biztonságosabb, mint a Navara esetében. Ráadásul a nagyobb tükrök mellé még tolatóradar is jár.

Belsejében a domináns szürke-fekete színeket narancssárga díszítésekkel próbálták feldobni. Ugyanezzel a narancssárga háttérszínnel próbálták kompenzálni a műszerfal egységének puritán egyszerűségét is. A normál visszajelzők mellett analóg órák (sebesség, fordulatszám, üzemanyag), a középkonzol tetején pedig egy multiméter díszeleg. Iránytű, hossz- és keresztirányú dőlésszög-, valamint külső-belső hőmérséklet-értékek jelennek meg rajtuk. A mutatós bőr/alcantara ülés magasságának állítási lehetőségét nem találtam. Létezhet olyan, hogy nincs is?



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés