Connect with us

technokrata

Garázs

Nomád luxus

Nissan Navara Platinum és Ford Ranger Wildtrak
Górcső alatt a Nissan Navara és a Ford Ranger legmagasabb felszereltségű duplakabinosa.

Piros pont a precízebb váltóért

Miután méltatlankodásom lecsillapodott, türelemre intettem magam, mondván, hogy az egyszerűség bizonyos körülmények között előnyére válhat az autónak. Motorindítás után hagytam egy kicsit állóhelyben ketyegni, hadd melegedjen, mindeközben menetlevelet írtam. Ezt követően kuplung, egyes, és láss csodát, a váltókar precízen mozog a kulisszában, nem úgy mint az előzőnél. Hát így szerzett nálam egy jó pontot a rozsdaboglya, indulás után. Ha csak a városban közlekedtem volna vele, valószínű nem ítéltem volna többet neki, de mivel terepviszonyok között érzi magát otthonosan, ezért még jó néhányat megérdemel.

A háromliteres sornégyes keményebb járású, mint a Navara kettőfelese. Teljesítménye (156 LE) és nyomatéka (380 Nm) is kevesebb, de fogyasztása jobb (csupán 9,6 liter volt vegyes használatban) és gyorsulása (11,3 s) is csak egy tizeddel rosszabb a riválisénál. Terepen nemes egyszerűséggel küzdi le az akadályokat, nehezen találva olyan helyzetet, ahol a felezőre is szükség lenne. A plató 1530 mm-es hosszán 1180 kg súlyú terhet szállíthatunk. Ennek egyetlen hátránya, hogy a rakfelületet záró roló nem lopásbiztos és nem vízálló. Utasainak bővebb helykínálatot biztosít a hátsó üléssorban, de a sokkal nyersebb és keményebb rugózás miatt hosszútávon nem kényelmesebb, mint a Navara.

Közös gyenge pont

Egy fontos területen közel azonos értékelést kap mindkét pick-up. A törésteszt-eredmények ugyanis meglepően rosszak lettek. A Navara első EuroNCAP tesztelése során egy csillagot sem kapott. Ennek okát sürgősen kivizsgálták és megállapították, hogy az övfeszítő és a légzsákok nem megfelelő időzítése okozott életveszélyes sérüléseket a tesztbábukon. Ha azt gondolnánk, hogy a hatalmas méretekből adódóan bőven akad gyűrődési zóna, meglepődnénk a 64 km/h-s frontális ütközés eredményén. A váznyúlvány behatolt az utastérbe, és a műszerfal elmozdulása is komoly sérüléseket okozott. A légzsák-vezérlőegység módosítását elvégezték, és így már háromcsillagos lett az eredmény. A Ranger kétcsillagos vizsgája nem volt ennyire botrányos, de mindenképp meglepő. A nagymértékű utaskabin-deformálódás és az A-oszlop elmozdulása kiegészült még a pedálsor 40 cm-es elmozdulásával. A vezető mindkét lábán komoly sérülések keletkeztek, az utas esetében határértéket meghaladó sérülést nem realizáltak. Életveszélyes sérülést a Ranger nem produkált.  Oldalütközés-védelemre mindkét autó maximális pontszámot kapott, viszont gyalogosvédelmük kétségbeejtően gyengének bizonyult.

 



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés