Mi fér el egy robogón?
Ha a Vespát nézzük, inkább az a kérdés: mi nem?
A “Vespa Rádió”
Az ötvenes évek hívták életre az első autórádiókat, és természetesen a Piaggio sem akart lemaradni. Elkezdték gyártani a „Vespa Rádiókat”, hogy a kirándulni indulók zenei aláfestéssel suhanhassanak tova. A berendezést két pánttal lehetett a burkolat belsejére rögzíteni. A kezdeményezésnek meglehetősen szerény sikere volt. Képzeljük el az „élvezetet”, amit a motor által keltett zajok okoztak a zenehallgatásban.
A “PoltroVespa”, vagyis „Vespa Fotel”
Egy végtelenül egyszerű és roppant kényelmes ülés volt ez, melyet egyetlen mozdulattal lehetett a csomagtartóra rögzíteni. Oldalról lehetett rá felülni (valószínűleg nem a haverokat vitték rajta sörözni…), volt könyöklője, háttámasza és lábtartója is. Ez a stabil szerkezet nemcsak az utas teljes kényelmét szolgálta, hanem a vezető is bátran vagánykodhatott, anélkül, hogy attól kellett volna félnie, hogy utasa ellentart vagy kirepül egy kanyarban.
Pedál?!
Franciaországban az ötvenes évek közlekedési szabályai előírták, hogy minden motoron legyen pedál. Sebaj, a gyártó felszerelt a Franciaországba induló modellekre egy jelképes pedált a lábtartó hátsó részére, ahol biztosan senkit sem zavart, így elkerülték a szigorú büntetést.
Harci Vespa
A franciák ebben az időben nemcsak a pedál nélküli robogóktól retteghettek, hanem egy közelgő háborútól is. Más magyarázata nem lehet ennek a harci Vespának… Annyira beleélték magukat, hogy az ACMA cég terepszínűre festette és egy kis ágyút szerelt rá.
Mint Gombóc Artúrnak a csokoládé
Végezetül álljon még itt néhány csemege: gázüzemű, rendőr és háromkerekű Vespával is találkozhatunk,
és a hab a tortán: drágakövekkel kirakott Vespa. Ez a 2007-es Vespa 50 Special, a nápolyi Bysimon cég alkotása 300 drágakővel és féldrágakővel lett feldíszítve: achát, opál, kvarc, ametiszt és ezüst díszíti. Eredetileg kiállítási darabnak szánták, de nem kell jósnak lenni ahhoz, hogy megkockáztassuk: előbb-utóbb kalapács alá kerül és hajmeresztően magas áron fog elkelni.
Forrás: http://www.vespaforever.net/lo.htm