Connect with us

technokrata

Garázs

Újult erővel

Az itthon szegmens-vezető Mondeo mostantól erősebb, a korábbiaknál gazdaságosabb és tisztább üzemű motorokkal kapható.

Az S-MAX és a Galaxy után a padlólemezében rokon Mondeo is megkapta a kölni márka 2,0 literes, közvetlen benzin-befecskendezésű, EcoBoost névre keresztelt turbós benzinmotorját, valamint az átdolgozott, szintén 2,0 literes, Euro5-emissziósTDCi turbódízeleket.

A 2,0 literes EcoBoost erőforrás legnagyobb teljesítménye 5500/perc fordulatszámnál 203 lóerő, míg a 300 Nm-es legnagyobb nyomaték 1750 és 4500-as fordulat között folyamatosan rendelkezésre áll. Az új Ford EcoBoost motorral a Mondeo 0-ról 100 km/órára mindössze 7,9 másodperc gyorsul (a kombi esetében ez 8,2 másodpercig tart), a modell végsebessége pedig négy és az ötajtós karosszériával 232 km/óra, illetve 227 km/óra a kombi-karosszériával. A vegyes üzemű átlagfogyasztás a Mondeo esetében csupán 7,7 l/100 km, az átlagos CO2 emisszió 179 g/km. A Mondeo korábbi, 2,3 literes, 161 lóerős erőforrással és automatikus váltóval szerelt kivitelével összehasonlítva így a CO2 kibocsátás 19 százalékkal csökkent annak ellenére, hogy az új, 2,0 literes EcoBoost benzinmotor 25 százalékkal nagyobb teljesítményt ad le.

A 2,0 literes TDCi annak érdekében került átdolgozásra, hogy megfeleljen az Euro 5-ös normának. Mostantól 115 és 140 lóerős kivitelben kapható, illetve megjelent a teljesen új, 163 lóerős változat is. Nyomatékuk már alacsony fordulaton élvezhető, a 115 lóerős változat 300 Nm-t ad le mindössze 1500-as percenkénti fordulatszámon, a 140 lóerős esetében ez 320 Nm 1750-nél, illetve 340 Nm percenkénti 2000-nél a 163 lóerős motornál. Az átdolgozott TDCi turbódízelek alapjárata simább, hangja szerényebb és károsanyag kibocsátásuk, valamint fogyasztásuk is csökkent. Utóbbi az alapáras hatfokozatú manuális váltóval vegyes ciklusban 5,3 l/100 km, az átlagos CO2 emisszió csupán 139 g/km; vagyis annyi, amennyit korábban csak a különlegesen takarékos Mondeo ECOnetic ért el.

Új a Mondeo palettáján a kétkuplungos, hatfokozatú automata váltó is, mely az EcoBoost benzineshez alapáron jár, a 140 és a 163 lóerős dízelekhez opcióként rendelhető. Ezekkel a dízelmotorokkal és az új automata váltóval felszerelve a Mondeo átlagos fogyasztása mindössze 5,6 l/100km, míg az átlagos CO2 emisszió csak 149 g/km.

A Mondeo már a hazai kereskedőnél is friss motorjaival kapható, így piacvezető címét minden bizonnyal megőrzi.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés