Connect with us

technokrata

Télen, nyáron

Garázs

Télen, nyáron

Az E-osztály negyedik, a limuzin, a kupé és a kombi után bemutatkozott verziója négyüléses, négy évszakos, vászontetős kabrió, alapja leginkább a kupé.

Sokat elmond az új E-osztály Cabrióról, hogy zárt tetővel állítólag még 200 km/órás tempónál, is lehet telefonálni a gyári kihangosítóval, ugyanis az összesen 23,5 milliméter vastag vászonteteje különleges zajszigetelésű, gyári kifejezéssel élve „akkusztikus”. A tető természetesen elektromos mozgatású, ráadásul 40 km/órás tempóig menet közben is indítható, a teljes méretében 390 literes csomagtérből mindössze 90 litert foglalhat el.

Az E-osztály Coupé alapjaira épülő, 4,7 méter hosszú, 1,79 széles és 1,4 magas  négyüléses Cabrio nem csupán különleges vászonteteje miatt egész évben használható. Az Airscarf néven emlegetett, a fejtámaszokból a nyakra meleg levegőt fújó, itt oldalanként 36 fokos szögben állítható rendszert már korábban is alkalmazta a Mercedes, itt viszont Aircap néven valódi légörvény-keltő rendszert is bevetettek. Ez alapvetően két részből áll, a szélvédőkeret felső részéből 6,5 cm-t kiemelkedő háló és a hátsó fejtámlák közé zárt, szintén megemelkedő szélfogó az utastér fölé íveli a légáramlást, a rendszer ráadásul meleg levegővel képes telíteni az utasok fölötti részt. A 160 km/óráig bekapcsolható és a csúcssebességig használható Aircap a huzat mérséklésével a szélzajt is csökkenti.

Az E-osztály Cabrio nem csak a megfázástól óv, általános biztonsága is előremutató. Szériatartozék a menetstabilizáló elektronika és az összesen 7 légzsák. Mercedes kabrióban először itt alkalmaznak az ajtóburkolat pereméből felnyíló, az elöl és a hátul ülőket is védő függönylégzsákot, ezeken és a hagyományos első légzsákokon kívül egy a vezető térdét is védi. Kívánságra szerepelhet a vezető éberségét figyelő „Attention Assist” elektronika, az „Intelligens világítási rendszer”, az aktív motorháztető és a követési távolságot szabályozó „Distronic Plus“. Borulás esetén a megerősített szélvédőkeret és a hátsó fejtámaszok mögül pirotechnikai töltettel nyíló bukócső tarthatja feje tetején az E Cabriót.

A Cabrio motorpalettája az alapjait adó Coupééval egyező, három dízelmotor és négy benzines szerepelhet. A benzinesek sorából a 184 lóerős 200 CGI és a 204 lóerős 250 CGI egyaránt 1,8 literes, kompresszoros négyhengeres, a 292 lóerős 350 CGI 3,5 literes V6-os, míg a csúcs a 388 lóerős 500, 5,4 literes V8-as. A két szerényebb dízel szintén négyhengeres, 2,1 literes, a 220 CDI esetében 170, a 250 CDI-nél 204 lóerővel. A 350 CDI csúcsdízel 3,0 literes, V6-os, 231 lóerős. A váltók csak a belépő benzinesnél és a négyhengeres dízeleknél manuálisak, de a hatfokozatú kézi helyett ezekhez is kérhető ötfokozatú automata. A 250 CGI alapáron ezt, a négy henger feletti motorok pedig mind a Mercedes 7 fokozatú, kormányról kapcsolható automatáját kapják. Az E Cabrio már a hazai piacon is kapható, a legolcsóbb benzines 12 474 250, a belépő dízel 13 241 250, az E 500 csúcsverzió 21 520 750 forint.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés