Connect with us

technokrata

Garázs

WRC, nem WRC

Hétvégén, ahogy ilyentájt szokott, az Eger-ralival kezdetét veszi a magyar bajnokság. Pár WRC-vel, de igazából nélkülük. Ja, és terepralizás is lesz Mohács környékén.

Pedig az olyan jó szokott lenni. Március utolsó vagy április első hétvégéjén, ahogy épp kiadja, irány Eger, Eger-rali (vagy relé), az OB nyitánya. Rohanás egyik gyorsról a másikra, minél többet látás, vagy csak valamelyiknél letáborozás, sütkérezés, diskurálás. Várás, élvezkedés. Jönnek a nullások, aztán a WRC-had, A-sok, N-esek, Super1600-asok, csodás Historic-gépek, Ladák – jaj, a nép Ladák, Zsigák, VFTS-ek iránti szeretete ki nem múlhatik, ralikettő, bográcsozás, sörözés, ön- és közveszélyes tornamutatványok prezentációja enyhén ittasan, hihetetlen szókinccsel adomázás, kinek mi és hogy. Szervizpark, hang- és benzingőz-orgia, kilinccsel előre.

Herczigék Skodával támadnak

Na, mostantól másképp lesz kicsit. Tudniillik a WRC-ket (és az A8-asokat) nem értékelik abszolútban, azaz aki a bajnoki címre megy, mással kell tegye. Jelesül N-es, N4-es géppel vagy S2000-essel. Feltételezem, hogy te, aki ezt olvasod, pontosan tudod, mik ezek a betűk meg számok, nem rágnék szájba. Lényeg tehát, hogy lehet és lesz is WRC (Egerben nem is kevés, mert nem csak magyar, de szlovák futam is lesz, és a szlovákoknál még ér WRC-zni), ám inkább kocsizgatva, mint határon.

Az Eger-rali nevezési listáját böngészgetve mondjuk semmi ok a fanyalgásra (hála a szlovákoknak is): lesz elvileg jó öreg hangos, csattogós Octavia WRC meg Fabia is meg Lancer, szuper. És S2000-esek, amúgy őket sem kell lebecsülni. Mindenki Janikája, a hétszeres első ifj. Tóth János (jobbján Tagai Róberttel) ismét teljes szezont teljesít, Peugeot 207-essel rakja, Herczig Norbert ugyancsak S2000-essel, Skoda Fabiával próbál címet védeni. És ha már rátértünk a magyar esélyesekre, Asinak sosem volt még ekkora sansza, és hát Turiékat, Turánékat (meg még sokan másokat is) Evo IX-es Mitsubishiben űzhetjük a pályák széléről. Sőt, Bútor is visszatér az ő műfajához, és megint S1600-as méregzsákot ordíttat négymillió decibellel. Ha valaki Spicit hiányolja, Spitzmüller idén gyorsaságizik (khm, az F430 sem megvetendő).

Hát így. Eger-rali, a hétfutamos OB első állomása, 14 gyors, 162 szelektív km. Pénteken 19 órától rajtceremónia a Dobó téren, szombaton és vasárnap aztán hajrá. Ha esni fog, nem lesz annyira jó, de azért jó lesz, mindig jó.

Janika, Peugeot 207 S2000

Aki mégsem ralira, hanem terepralira, offroadra, dagonyára kíváncsi, az Mohács környékén örömködhet. Kezdődik a szakági OB, a helyszín új. A címvédő cseh Zapletal nélkül, de Palikékkal, Szalayékkal, celebekkel és hoppá, a fentebb taglalt sportágból kiruccanó Benik Balázzsal. Pénteken prológ, szombaton és vasárnap 379 szelektív km, nevezési lista itt: http://www.navigatormedia.hu/downloads/nevezesek_mohacs2010.pdf. Hűha, F1 a tévében (vagy reptérre, de izibe’), rali, tereprali, itt a tavasz, dagad… az ér a homlokon, mi legyen, hová kiránduljunk a családdal, ínséges idők után bőség zavara.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés