Connect with us

technokrata

A Motorwagen-től az F800-ig

Garázs

A Motorwagen-től az F800-ig

A Mercedes története
Megbízhatóság, minőség, tradíció. Ezzel a három szóval lehet leginkább jellemezni azt a márkát, melyet jól megválasztott emblémájának köszönhetően már a gyerekek is messziről felismernek.

A Formula 1 világa

A Mercedes már 1901-ben, akkor még Daimler márkanéven megnyerte a nizzai autóversenyt 35 lóerős motorral és 80km/órás átlagsebességgel. Ettől kezdve a pályafutása szinte töretlen. 1998-ban és 1999-ben Mika Häkkinen győzött a legrangosabb futamon, a Formula 1-en a McLaren-Mercedes versenyautójával. Idén a következő futam március 28-án lesz Melbourne-ben. A mostani futamon a Mercedes Benz GP-t Nico Rosberg képviseli, az idén újra ringbe szálló Michael Schumacherrel együtt. A Mercedes nem csak versenyautóként van jelen a száguldó cirkuszban. A mentőautók között található egy ezüstszínű T modell F1 medical car is.

2009 Formula-1 Safety Car

Az első kabrióktól a 2010-es E-osztályig

1930-as években a 770K gyártásával megkezdődött a kabrió autók sorozatgyártása. A gyártmány kifejezetten csak a magas rangú politikai és katonai személyek használatára készült. A 770K kifejezetten nagy, extravagáns és elegáns autó volt. Nyolchengeres, 150 lóerős motor hajtotta. Adolf Hitler kedvenc járműveként sokszor megörökítették, mivel ebben állva integetett. Majd megjelent a Mercedes 290L, 500K és 540K melyek kisebb méreteikkel már nem csak a „felső vezetés” igényit elégítették ki. Azóta rengetegféle kabrió került ki a Mercedes Benz gyárból, pl: SL 300, R107SL (melyet a Beverly Hills-i zsaruban is használtak), valamint az E-osztály több modellje.

A 2010-es év újdonsága az E-osztályos Cabrio lesz. A sedan, kombi és coupe kivitel kiegészül egy nyitott tetejűvel és így már az E-osztály karosszéria kínálata teljesnek nyilvánítható.

A több mint 20 évvel ezelőtt megjelent SL-sorozat világújdonságnak számító szélfogója 2004-ben egészült ki az AIRSCARF nyakfűtéssel. Ennek továbbfejlesztett verziója (több más kiegészítő innovációval) az új E cabrióban a „négy évszak, négy személy” kényelmes, csendes és biztonságos felhasználását hivatott életre kelteni.  A most következő innováció az AIRCAP szélfogó, melynek két összetevője van. A szélvédőkeret tetején elhelyezett terelő megemeli, a légáramlatot a hátsó üléssor mögötti szélfogó pedig csökkenti a visszaáramlást. A közel 3000 órás szélcsatornában töltött munkaóra a zajszint csökkenést és a mérsékelt huzat létrejöttét érte el a márkától megszokott prémium igényeknek megfelelően. A 40 km/h-ás sebességig végezhető nyitás 20 másodperc alatt végbemegy.

E Cabrio 2010

A jövő

2009-ben jelent meg az S400 BlueHybrid, melynek két motorból, egy hathengeres benzinmotorból és egy nyomatékos elektromotorból áll a hajtásrendszere.

A gyár újítása az F800 Style névre hallgató tanulmányautó, melyet szintén hibrid üzemanyaghajtással láttak el. Futurisztikus megoldásai egyelőre nem fognak megjelenni a széria autókban. Érintőképernyős vezérléssel működik, egyedi ajtónyílások jellemzik. Sorozatgyártására valószínűleg csak 2013-ban kerül sor.

F800 Style



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés