Connect with us

technokrata

Sportosan takarékos

Garázs

Sportosan takarékos

Elsőként az Egyesült Államokban kap turbós, mégis alacsony fogyasztásra hangolt benzinmotort a Chevrolet Cruze.

Az április 1-én nyíló New York-i Autószalonon mutatkozik be a Chevrolet Cruze Eco. Motorja az Opel Astrából már ismert, változó szelepvezérlésű, turbós, 1,4 literes benzines. Fogyasztását hibridesnek mondják, a kombinált érték 5,9 l/100 kilométer. A négyhengeres ereje ugyanakkor menetdinamikai jellemzőivel is lepiálja az eddigi, teljesítményében hasonló, de szerényebb nyomatékú 1,8 literes csúcsverziót. Mostantól egyértelműen a 138 lóerős, 200 Nm nyomatékát 1850 és 4900/perc főtengelyfordulat között produkáló 1,4 literes turbós a Cruze kínálatának csúcsa. Váltója a benzinesek közül egyedüliként hat fokozatú, az alapáron járó manuális helyett opcióként szintén hat sebességes automata is kérhető. A 100 km/órára gyorsulás szintideje utóbbival a Cruze-palettán belül rekorder, 9, a manuális váltóval 10 másodperc.

Az alacsony fogyasztás érdekében a Cruze Eco speciális 17 colos könnyűfém felniket, csökkentett gördülési ellenállású Goodyear abroncsokat, ültetett futóművet, padlólemez alatti, valamint elöl alsó, hátul a csomagtér-tetőre épített légterelőt és sebességfüggően nyíló-záródó alsó légbeömlőt kap. A váltók természetesen takarékosan hosszúra áttételezettek. Az Eco Cruze piacra lépését ez év őszére ígérik.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés