Connect with us

technokrata

Garázs

Ellenlépés

Laser Interceptor
A gyorshajtás (akár vétlen, akár szándékos) bizony, drága mulatság, különösen az objektív felelősség bevezetése óta. A technikai háttér egyre fejlettebb – mindkét oldalon!

Bizonyára sokunk előtt ismert, hogy idén januártól egy új lézeres traffipax is vadászik az autósokra SCS-103 néven. Ez az első olyan sebességmérő, mely megfelel az új követelményeknek, tehát a mérések adatait GPS koordinátákkal együtt azonnal továbbítja a rendőrségi Traffic Point rendszerbe, a készített képek szintén elektronikus úton csatolhatók az eljáráshoz, melynek végeredményét az érintett (az ügyszám és a rendszám ismeretében) szintén megtekintheti on-line.

A Traffic Point rendszer lényege, hogy gyakorlatilag az egész ügymenet elektronikus formában, a lehető leggyorsabban és a legkisebb emberi erőforrás felhasználásával működjön. Ennek egy érdekes következménye, hogy az eddigi lézerekkel szemben az SCS-103 egy nagyon „lebutított” készülék: csak egy fényképet készít 25-105 méter távolságból, a messzebbről történő bemérés (az eddigi Fáma és SCS készülékeknél a 300-800m közötti induló távolság volt a jellemző) ezzel a készülékkel nem lehetséges, mert nem készíti el a felvételt. Viszont az új készülék előnye, hogy infra fényvető csatlakozik hozzá, tehát éjjel is képes felvételt készíteni.

Pénztárcavédő eszközök

A sasszem – azaz éberségünk – a közeli mérési távolság ellenére sem lehet megbízható figyelmeztető eszközünk, mert a rendőrség – hogy a kizárólag közeli mérésből adódó hátrányt kompenzálja – most már gyakran a legváltozatosabb márkájú, civil autóból végzi a mérést, melyre sokszor a szembejövők sem tudnak figyelmeztetni, hiszen ez a leállító csoport nélkül nem feltűnő, általában észre sem veszik. Amikor pedig a hivatalos értesítést kapjuk, addigra rég késő: ha szórakozottak voltunk, akár több, a havi családi költségvetéssel összemérhető nagyságú csekk is úton lehet már. Az elektronika azonban legálisan segíthet nekünk is!

A közelről indított mérések új kihívások elé állíthatják a védőeszközöket. Egy passzív eszköz (pl. radardetektor) ilyenkor már aligha segíthet, mert általában fel sem ér a lézernyaláb a szélvédőig, tehát nincs mitől megszólaljon. Sokszor a régebbi megoldást alkalmazó, infravörös LED-es lézerblokkolók sem tudnak megbízhatóan védeni, mert kicsi az általuk kibocsátott energia, illetve az új lézer impulzussűrűsége egy nagyságrenddel nagyobb az eddigi sebességmérőkhöz képest. Optimálisabb megoldást a lézerdiódás blokkolók tudnak nyújtani, melyek energiakibocsátásban és gyorsaságban egyaránt sikeresen fel tudják venni a versenyt akár a legújabb sebességmérő lézerekkel is. Íme egy viszonylag új „vészhárító”, a horvát gyártmányú Laser Interceptor.

A Laser Interceptor egy többcélú lézerrendszer (MLS), mely a lézerblokkoláson kívül parkolást segítő szenzorként is használható. Moduláris jellegű blokkoló, azaz egy központi egységhez legfeljebb 4db érzékelő-sugárzó fej csatlakoztatható. Alapkiépítésben két fejes (Dual), mely egy átlagos méretű személyautó egy irányból történő védelméhez elegendő, természetesen igény esetén a rendszer egyszerűen bővíthető. Az autók hátsó védelméhez lehetőség van speciális vékonyított (slim) fejek alkalmazására is, melyek vastagsága csak mintegy duplája egy normál rendszámkeret vastagságának, tehát szinte minden autón probléma nélkül elhelyezhetők. A központi egység tartalmaz egy hangszórót, de lehetőség van külső hangszóró alkalmazására is. A készülék üzenetei magyar nyelvűek, egyedülálló módon be is mondja, hogy mit érzékel – pl. „Fáma 3 lézer, blokkolás aktív, lassítson!”. A rendszer igény szerint konfigurálható: beállítható, melyik szenzor működjön parkolást segítő üzemmódban és mennyi ideig, milyen hosszú legyen az aktív blokkolás időtartama és milyen hosszú a passzív időszak, stb. illetve szükség esetén számítógépről frissíthető is a szoftver.

A lézerblokkolók hatékony működésének fontos kritériuma a megfelelő felszerelés és a pontos pozícionálás. Érdemes ez ügyben szakemberhez fordulni, aki az adott autónak megfelelően tud konkrét javaslatot tenni az optimális megoldásra. A fotókon szereplő autóó esetében is ez történt – a TravelTech szakértője volt segítségemre az installálás során.

Bruttó árak
2 fejes (dual): 176.900 Ft
4 fejes (quad): 289.900 Ft



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés