Connect with us

technokrata

Garázs

Pályázó

A sirályszárnyú SLS AMG alaphangon is igen sportos, a németek most az FIA GT3 homologizációnak megfelelő versenygépet faragtak a luxus-sportautóból.

Nem kellett sokat reszelni az alumínium térvázas, karbonszálas műanyaggal fedett karosszérián. Mélyebb és a jobb hűtés érdekében nagyobb légbeömlős az első lökhárító, melynek külső oldalaira egy-egy kiálló fül is került a leszorító-erő növeléséért. Az átrajzolt küszöbidomon külön légnyílás temperálja a hátsó fékeket, hátra jókora szárny és diffúzor is került. A szélesebb kerékjáratok 5 cm-rel, 1,99 méter szélesre vállasították az SLS-t.

A bukócsöves utastér együléses és természetesen vezető-orientált. A sofőr hatpontos, fej és nyakvédős versenykagylóban foglalhat helyet, a versenykormány lapított aljú és felső karima nélküli, gombjaival egyebek mellett a távfény, a depóval összekötő rádió vagy  az itató-automata is kapcsolható. Bajuszkapcsolók nincsenek, a középkonzolon mindössze a fényszóró, az ablaktörlő, illetve az üzemanyagrendszert elzáró, valamint az áramtalanító kapcsoló kapott helyett a motorindító/leállító és a menetstabilizáló elektronikát letiltó nyomógomb mellett.

Az SLS AMG GT3 motorja a már ismert 6,3 literes V8-as, az utcai verzióból kiindulva legalább 570 lóerővel és itt az extrém oldalgyorsulás érdekében száraz karteres olajozással. A versenygép hatfokozatú, szekvenciális váltója kormánykerékről kapcsolható, a 100 kilométer/órára gyorsulás legrövidebb ideje 3,8 másodperc, a végsebesség a váltó végáttételétől függően akár 300 kilométer/óra feletti is lehet. Az elöl-hátul kettős keresztlengőkaros futómű alapvetően az utcaiból való, de itt alacsonyabb hasmagasságra állították. A rugók és a lengéscsillapítók karakterisztikája mellett a hasmagasság és a kanyarstabilizátorok is finomhangolhatóak. A SLS AMG fogasléces kormányművét a versenypályás használathoz közvetlenebbre vették a stuttgarti mérnökök, szervója természetesen sebességfüggő intenzitású.

A FIA GT3 homologizációhoz fejlesztett SLS AMG GT3 ez év őszétől rendelhető, a kiszállítások fél évvel későbbre várhatók, de a gyártó garantálja, hogy jövő márciusra már a homologizáció is meglesz. A megrendelők így a 2011-es szezonban már versenyezhetnek is vadonatúj sirályszárnyú Mercedesükkel.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés