Connect with us

technokrata

Mindenevő hibridek

Garázs

Mindenevő hibridek

A „mentsük meg a földet 200 mérföld/gallonnal” mozgalom turbinás éllovasai szörnyen erős hidridek, bármilyen üzemanyaggal működhetnek és elképesztő távok megtételére képesek.

Az Accenture a közelmúltban egy felmérést végzett 1850 potenciális autóvásárlót megkérdezve Európában (Németországban, Franciaországban, és Olaszországban), valamint Kanada és az Egyesült Államok lakossága körében. Kiderült, hogy a megkérdezettek 36%-a fontolgatja különböző alternatív (hibrid vagy tisztán elektromos) hajtásmóddal szerelt autó vásárlását a bosszantóan magas üzemanyagárak miatt, csak… És itt a lényeg! Hogy egy jármű gazdaságos és környezetkímélő, az szerintük nem elég! A vételár mellett igenis számít a stílus, az utazási komfort, a fenntartási költségek, az információs és szórakoztató elektronikai csomag, illetve a teljesítmény. Helyénvaló felvetés ez annak ismeretében, hogy az elektromos és hibrid autók az árukhoz képest nem igazán kényeztetik a gazdit, és nem is olyan szépek.

A panaszok eljutottak a Los Angeles-i Roberto Velozzihoz, aki az őt körülvevő világklasszis autódizájnerekkel egyetemben a környezettudatos fejlesztések elkötelezettje és a teljesítmény megszállottja. Reményeik szerint a Velozzi Supercar és a Velozzi Solo – ami egy crossover – minden tekintetben megfelel majd a felmérésből kiolvasott elvárásoknak. Még az is lehet, hogy egy kicsit túllőttek a célon…

Mindkét autó a Capstone Turbine mikro turbináit kapta kizárólag a hatótávolság maximalizálása céljából. A dízelüzemű mikro turbina egy valódi flexi-fuel kemence: mindent eléget, és ultra alacsony a károsanyag-kibocsátása. Gázolaj mellett biodízel, etanol, kerozin, jet-fuel (sugárhajtóművek üzemanyaga), valamint propángáz és CNG is mehet a „tankba”! A Supercar 770 lóerős teljesítményét a Capstone C65 mikro turbina és egy egyenáramú villanymotor kombinációja adja. A turbina egyben segédgenerátorként is működhet lehetővé téve ezzel elektromos üzemben a 200 mérföld megtételét. A gyorsulás (100 km/h-ra alig 3 másodperc) és az 1600 km-es hatótávolság már nem is annyira fontos.

Mi jöhet még ezután? Ez a Velozzi nem aprózza el a törekvéseit. Partnerei között szerepel a NASA, ahol az üzemanyagcellás fejlesztéseket koordinálta, a kaliforniai Nanotechnológiai Intézet, a Sony és a U.S. Army. Továbbá a Capstone az Amerikai Energia Hivatallal közösen olyan projektet indított, ahol mezőgazdasági anyagokból előállított hajtógázzal (syngas) és hidrogénnel működő turbinák fejlesztése a cél.

Tovább

Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés