Connect with us

technokrata

Garázs

Megoldás: LPG

Olcsó, zöld, biztonságos
Ilyen benzináraknál mindinkább érdemes gázban gondolkodni. És nem csak emiatt.

Szakértők szerint 2015-re az autógázt használó járművek  aránya meghaladhatja a 10 százalékot Nyugat-Európában. A rohamosan növekvő felhasználás hátterében a stabil árkülönbség áll. A világszerte és Magyarországon is a legnagyobb forgalmazónak számító Prímagáz adatai szerint egy liter autógáz átlagosan 135 forinttal olcsóbb, mint a benzin, és erre az árkülönbözetre hosszú távon is számítani lehet.

Az uniós tagállamok többsége írásos garanciával igyekszik az autógáz adóterheit alacsonyan tartani, ennek köszönhetően várható a jelenlegi 3 százalékos (7 millió jármű) arányszám nagymértékű növekedése. A magyarországi prognózis kormányzati támogatás nélkül is biztató, ugyanis a pillanatnyi 1,5-2 százalékról (50-60 ezer jármű) várhatóan 5 százalékra emelkedhet az autógázt használó járművek aránya.

Az autógáz környezetbarátabb és lényegesen olcsóbb, mint a benzin vagy a gázolaj. Mindezen okok miatt a taxisok tömegesen választják az autógázt (LPG) üzemanyagként, de ez az alternatíva a lakosság körében is egyre népszerűbb.  A közel 40 százalékos árkülönbözet 10 ezer kilométerenként 100-110 ezer forint megtakarítást eredményez. Ez − futásteljesítménytől függően − magánszemélyeknél egy, legfeljebb két év alatt visszahozza a 230-290 ezer forintos beépítési költséget, míg a többet közlekedő vállalati autóknál a megtérülés néhány hónap alatt elkönyvelhető.

Annak, hogy Magyarországon az autógáz jelenleg kevésbé elterjedt, legfontosabb oka az elégtelen információ. Sokan nem tudják, hogy hol lehet ilyet tankolni, miközben az LPG már országszerte közel 300 kúton kapható. Mások aggódnak a technológia biztonsága miatt, pedig messze túlbiztosított, és a szabályosan átalakított autók semmilyen tekintetben nem veszélyesebbek, mint a módosítás előtt. Sokan tartanak az adminisztratív problémáktól is, holott az ezzel járó engedélyeket mindig a beszerelő műhelyek intézik.

Az egyetlen, egyébként a műszaki fejlődés miatt túlhaladott, Európában egyre kevesebb helyen alkalmazott korlátozás, hogy mélygarázsokban, parkolóházakban nem engedélyezik az LPG-vel működő autók behajtását.

Az LPG-vel kombinált meghajtású autók széndioxid-kibocsátása 20, szénmonoxid-kibocsátása 50, szénhidrogén-kibocsátása 40-60 százalékkal alacsonyabb a csak benzinüzemhez képest, míg a szilárdrészecske-emisszió teljesen megszűnik. Gázzal hajtva például egy régebbi autó is gond nélkül felülteljesíti a még be sem vezetett EURO 5-ös környezetvédelmi normákat.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés