Connect with us
Hirdetés

technokrata

Benzinest vagy dízelt?

Garázs

Benzinest vagy dízelt?

Tippek 14.: Motorkérdés
A gázolaj olcsóbb, a költségek viszont nagyobbak. Mikor éri meg dízelt venni?

Erről is rengeteget lehetne mesélni: mi a különbség az erő és a teljesítmény között, mi számít alulmotorizált és megfelelően motorizált autónak, milyen fejlesztések hatnak a környezetvédelem és a teljesítménynövelés irányába. Itt csak annyit, hogy a kisebb erő és teljesítmény a használhatóságot és a biztonságot is rontja. Egy besorolás vagy sávváltás erős, jól gyorsuló autóval sokkal könnyebben megoldható akkor is, ha a forgalom többi résztvevője nem igazán udvarias. Vészhelyzetek elkerülésében (pl. előzésnél) is jól jöhet a teljesítménytöbblet.

Egy adott autó kisebb motorral egyáltalán nem biztos, hogy kevesebbet is fogyaszt! Kisebb és erőtlenebb motor jobban erőlködik az autó tömegének megmozdításával, ezért többet fogyaszt, különösen, ha túlnyomórészt városi a használat. Ha sokat használja majd a kocsit, akkor a fogyasztás a fontosabb tényező, nem az adó vagy a biztosítás. Ezt is érdemes lehet előre kiszámolni.

Benzinest vagy dízelt?

Ma már teljesítményben egyáltalán nincsenek elmaradva a dízelek a benzinesektől, míg nyomatékban továbbra is előttük járnak. Így aki dízelt vesz, már nem kárhoztatja magát lassú haladásra, sőt! Dinamikában lehet, hogy élvezetesebb egy dízel autó. Viszont évi 25-30 ezer km-nél kevesebb használat esetén könnyen kiderülhet, hogy az alatt az idő alatt, amíg önnél lesz az autó, az üzemanyag-megtakarítással távolról sem térül meg a dízel magasabb ára és drágább szervizelése. Azt is számítsa bele, hogy a modern dízelek érzékenységük miatt könnyebben hibásodnak meg (amit állítólag a hazai üzemanyag is nagyban elősegít), valamint a CASCO biztosításuk is gyakran drágább. A jobb üzemanyag-hatékonyság miatt pedig a dízelek lassabban melegszenek, ezért téli autózásnál ülésfűtés vagy kiegészítő fűtés nélkül hosszas didergésre számíthat.

Habár a benzin- és dízelmotorok fejlesztése is sok tartalékot rejt még magában, a kutatás egyre inkább az alternatívák felé fordul. Ezek közül a legegyszerűbb a gázüzemre alakítás. (Benzin/gáz vegyes-, vagy kizárólag gázüzemre. Ez nagyon hamar megtérül, érdemes lehet az utólagos átalakítást is választani, de a gyárilag beépített rendszerek a legjobbak, hiszen ezekben tudják a legjobban elhelyezni a gáztartályt.)

A fejlesztés egyik legmeghatározóbb mai iránya a hibridhajtás, ami sokak szerint zsákutca, de a gyártókon akkora a nyomás a piac és a kormányok részéről, hogy nagyon sokan indultak el ebbe az irányba. Legendák és internetes források szerint számos szabadalom pihen fiókokban vagy vár befektetőkre, amely végül megvalósíthatja majd az energiaszabadságot és a zéró-emissziót.

További tudnivalók a témában: autostitkok.hu



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés