Connect with us

technokrata

A Brixxon első zsengéje

Garázs

A Brixxon első zsengéje

Bontino Caffo
Ökoautónak született, ha felnő, haszongépjármű lesz.

A Brixxon Electric MotorCars Ltd. megtévesztő nevével ellentétben magyar kézben nyugvó innovációs vállalkozás. Célja egy elektromos bérautó-hálózat létrehozása a teljes infrastruktúrával együtt. Mi kell ehhez? Nem csak egy jól működő elektromos autó, ami készen áll a sorozatgyártásra, hanem gondosan megtervezett technológia, gyártósor, működőképes infrastrukturális tervek, valamint sok-sok partner és anyagi befektetés. Horváth Sándor László ügyvezető igazgató szerint ez mind megvan, és a gyártást néhány héten belül megkezdhetik.

A helyszín a lebringi TEC Center lesz. Itt folynak majd az alváz gyártási- és összeszerelési munkálatai, valamint itt kap helyet a központi raktár is. Korábban Weizben volt a telephelyük, ahol egy ökoautó show-n a tartomány sportért, környezetért és megújuló energiáért felelős vezetője azonnal felajánlotta a cég képviselőinek a territoriális és financiális támogatást. A magyarországi érdektelenség szerintem már senkinek nem okoz meglepetést, de azért Horváth úr még bizakodva felkereste a potenciális támogatókat és minisztériumokat, mielőtt elképzeléseit külföldi befektetők elé tárta volna.

Mit tud az autó?

Egy nyomatékos, 144V Sepex DC motorral 70 lóerős teljesítmény leadására képes. Az erős ütköző zónákkal ellátott acélváz speciális műanyag bevonata alatt egy hatfokozatú sebességváltó és egy magyar fejlesztésű akkumulátor található. Az akksi különlegessége az alig 150 kg-os súlya mellett a 40 perces töltésidő, mellyel a hatótáv 130-160 km is lehet. Az elsőkerék-hajtású járgány önsúlya 550 kg. Minden egyéb részlete azt kommunikálja, hogy egy valódi autós kialakítással lesz dolgunk. Kívülről haladva befelé látható, hogy komoly konkurenciája lesz a kisautó a meglévő elektromos palettának. Elől tárcsa, hátul dobfék lassítja a 14 collos kerekeket, továbbá vákuumos fékrásegítő, projektoros fényszórók, elektromágneses fékenergia-hasznosítás, bőrbelső, két légzsák, elektromos vezetőülés- és tükörállítás, klíma, valamint egy 7″-os, érintőképernyős GPS-rendszer is szerepel a felszereltségi listán.

A jó hír, hogy a vételár és a végsebesség nem fogja lelombozni az érdeklődését az olvasónak, ahogy azt más, ígéretes beszámolók kapcsán tapasztalhatták már. Az autó képes az autópálya-tempóval haladásra, és kb. 4 millió forintba fog kerülni. Csupán egyéni értékesítést még nem terveznek, ugyanis elsősorban bérlő vagy lízingelő flottavásárlók részére készülnek az első példányok. A távoli jövőkép viszont már majdhogynem meseszerű, hiszen napelemekkel működtetett töltőállomásokat és egy fejlett akkutechnikát ígér a gyár, így a hatótávolság meghaladhatja az 500 km-t.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés