Connect with us

technokrata

Minden új a Swiften

Garázs

Minden új a Swiften

Suzuki Swift 2010
Bemutatták a hazai gyártású Swift új, negyedik generációját.

Ünnepélyes keretek között, a kormányfő jelenlétében és aktív részvételével mutatkozott be Esztergomban a Suzuki Swift új generációja. Külsőre úgy tűnhet, hogy csak ráncfelvarrásról van szó, a műszaki részletek azonban elárulják, hogy modellváltás történt.

Elölről és hátulról sem változott sokat a Swift, persze kicserélték a fényszórókat és a hátsó lámpákat, az arányok viszont változatlanok maradtak – és az autó kedves alapkaraktere sem sérült. De meghízott: hosszúsága 90 milliméterrel nőtt, immár 3850 milliméter, szélessége 5 milliméterrel (1695), magassága 10-zel (1510) lett nagyobb.

Teljesen átdolgozták a padlólemezt, 50 millimétert nyújtottak a tengelytávon (2430), az első nyomtáv 20, a hátsó 15 milliméterrel lett nagyobb (1480/1485), vagyis még a jelenleginél is jobb kanyarstabilitásra lehet számítani. Egyetlen karosszéria-elemet sem vettek át a kifutó Swifttől, könnyebb és merevebb lett az új konstrukció, ultranagy-szilárdságú acélokat is használnak a gyártás során.

Belül teljesen átdolgozták a Swiftet, a középkategóriás Kizashit idézi a kormánykerék és a középkonzol is, az eddig a műszerfal tetején trónoló digitális kijelző a kilométeróra és fordulatszámmérő közé költözött. Nemcsak a hangulat, a felhasznált anyagok minősége is javult, a kategóriában eddig is kicsinek számító csomagtartót viszont csak néhány literrel sikerült növelni.

Nincs már 1,3 literes benzinmotor, a Splashből származó, továbbfejlesztett 1,2-es lesz az alap 94 lóerővel és ötfokozatú manuális váltóval. Ez éppen egy lóerővel múlja felül az 1,3-as motor teljesítményét, nyomatéka 118 Nm, átlagfogyasztása nyolc tized literrel veri az 1,3-asét, kereken öt liter száz kilométerenként. Szén-dioxid-kibocsátása 116 gramm, később lesz hozzá start-stop rendszer is.

Eltűnik az 1,5 literes benzinmotor, a Swift Sport 1,6-osa ugyanakkor megmarad, erre a modellre viszont még várni kell. Ellentétben a korábbi pletykákkal nem kapott Volkswagen-eredetű dízelmotort a Swift, a Fiattól származó 1,25-ös marad a kínálatban, immár részecskeszűrővel (Euro 5) és fél literrel (4,2) csökkentett átlagfogyasztással. ESP ezentúl nemcsak a Swift Sporthoz, hanem az 1,2-es benzineshez és a dízelhez is elérhető lesz. Árakat valószínűleg csak az őszi bevezetés során közöl a Suzuki.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés