Connect with us

technokrata

Alonsónak kellett nyernie

Garázs

Alonsónak kellett nyernie

Ferrari 1-2 Hockenheimben
Kettős Ferrari-siker, szánalmas csapatutasítás. Hamilton röhög a markába.

A 2010-es F1-szezon tizenegyedik versenyét rendezték Hockenheimben. A Német Nagydíj időmérőjén Vettel (Red Bull) szerezte meg a pole-t Alonsót (Ferrari) két ezreddel verve, a második sorba a csapattárs Massa, illetve Webber, a harmadikba a McLaren kvalifikálta magát Button (vb-címvédő), Hamilton (jelenlegi éllovas) sorrendben. A hétszeres világbajnok Schumachernek (Mercedes) csupán a tizenegyedik kocka jutott. Sutil (Force India) és a két Virgin-pilóta autójában váltót kellett cserélni, öt-öthelyes rajtbüntetésért cserébe’. A tavalyi Német Nagydíj Webber első futamgyőzelmét hozta, de nem Hockenheimben, hanem a Nürburgringen.

Zseniális Massa-rajt

Hűvös, de száraz időben, mindössze kb. 30 fokos aszfalthőmérsékleten kezdődött a verseny. A szuperlágy gumikat nyilván szinte azonnal lecserélik majd, hogy aztán a legkeményebb Bridgestone-keverék simán végigbírja a leintésig… Rajtsorrend az élen, soronként: Vettel és Alonso, Massa és Webber, Button és Hamilton, Kubica (Renault) és Barrichello (Williams), Rosberg (Mercedes) és Hülkenberg (Williams). Majd Schumi. Nagyjából teltház, a stadionrészen tuti, jó hangulat, van kinek, németnek szurkolni, pontosan hat helyi menő igyekszik a mezőnyben.

A rajtnál Vettel zárni készült Alonso felé, erre Massa mindkettejüket elkapta. Alonso is elment Vettel mellett. Buttonnak el kellett vennie Vettel miatt, Hamilton gyorsan megelőzte Webbert is. Schumacher feljött nyolcadiknak, a két Williams kizuhant a tízből. Trulli Lotusa rögvest elfáradt. Mindkét Toro Rosso és Force India a bokszba kényszerült, összeakadhattak. A Force India pilótái három-négy körrel később ismét beszaladtak, talán egymás gumijait kapták, megcserélték, nem szabad. Ferrari 1-2, de Massa, Alonso leosztásban, amin nyilván változtatni fognak… Buemi Toro Rossója megállt.

Kerékcsere, Ferrari-dominancia

A 12. kör végén Vettel volt kint először, majd érkeztek a többiek is a kemény keverékért. A legelejéből utoljára “természetesen” prof. Button, a 22. körben. Ezzel meg is előzte Webbert. Amúgy minden lényegi maradt a régiben, legfeljebb a a Ferrari növelte előnyét Vettellel szemben. Massa rakja a leggyorsabb köröket, nyerni akar. Pedig elvileg Alonsónak illene… 34. kör, féltáv, F-csatornázás, unalom, bocsánat, taktikai csata. A pontszerző zónában két kakukktojás van még, De la Rosa és Hülkenberg, előbbi keményen, utóbbi szuperlágyon startolt, s még nem látogatták meg kedves szerelőiket. Massa kicsit meglépett Alonsótól (3 mp), hogy aztán Alonso visszaérjen rá úgy 1 mp-re (45. kör).

Csapatutasítás Ferrari-módra

Massa lett volna a hatodik pilóta, aki futamot nyer a szezon során. A legutóbbi három versenyen pontot sem gyűjtött. Erre a 49. körben mérnöke rászólt Massa fülére: “Felipe, öö, Fernando gyorsabb nálad. Öö, értve vagyok? Jelezz vissza lécci, kösz.” S láss csodát, fél perccel később Massa elengedte Alonsót. Nyilvánvaló csapatutasítás, ami tilos, szabálytalan, persze vb-szempontokból abszolút logikus. Na mindegy. Tíz körrel a vége előtt az első tíz sorrendje: Alonso, Massa, Vettel, Hamilton, Button, Webber, Kubica, Rosberg, Schumacher, Petrov. Két-két Ferrari, Red Bull, McLaren, Mercedes és Renault.

Alonso másodszor

És Alonso nyer, idén másodszor, a szezonnyitó Bahrein óta első ízben. Életben tartotta hát vb-álmait. Ferrari 1-2 másodjára. Hamilton újabb 2 pontocskával növelte az előnyét Button előtt. A Red Bull újabb 1 pontocskával csökkentette lemaradását a McLarennel szemben. Vettel utolérte Webbert, de továbbra sem sikerül győznie hazai pályán. Következik a 25. Magyar Nagydíj, egy hét múlva, hajrá.

100 ezer dolláros büntetés

A verseny után 100 ezer dollárra büntették a sportfelügyelők a Ferrarit, amiért megsértették a szabályzatot (csapatutasításukkal befolyásolták a viadal végkimenetelét, meg aztán rossz hírét keltették a száguldó cirkusznak). Folytköv. az FIA Motorsport Világtanácsának soros ülésén.

Vb-állás egyéniben, élcsoport:

1. Hamilton 157 pont
2. Button 143
3. Webber 136
4. Vettel 136
5. Alonso 123

Vb-állás csapatban, élcsoport:

1. McLaren 300
2. Red Bull 272
3. Ferrari 208

Német Nagydíj, végeredmény:

1. Alonso (Ferrari) 1:27:38.864 ó
2. Massa (Ferrari) + 4.196 mp
3. Vettel (red Bull) + 5.121
4. Hamilton (McLaren) + 26.896
5. Button (McLaren) + 29.482
6. Webber (Red Bull) + 43.606
7. Kubica (Renault) + 1 kör
8. Rosberg (Mercedes) + 1 kör
9. Schumacher (Mercedes) + 1 kör
10. Petrov (Renault) + 1 kör
11. Kobajasi (Sauber) + 1 kör
12. Barrichello (Williams) + 1 kör
13. Hülkenberg (Williams) + 1 kör
14. De la Rosa (Sauber) + 1 kör
15. Alguersuari (Toro Rosso) + 1 kör
16. Liuzzi (Force India) + 2 kör
17. Sutil (Force India) + 2 kör
18. Glock (Virgin) + 3 kör
19. Senna (HRT) + 4 kör

Kiesett:

Kovalainen (Lotus) 56. kör
Di Grassi (Virgin) 50. kör
Yamamoto (HRT) 19. kör
Trulli (Lotus) 3. kör
Buemi (Toro Rosso) 1. kör

Leggyorsabb kör: Vettel (Red Bull) 1:15.824 (67. kör)



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés