Connect with us

technokrata

Garázs

Hajrá, Massa!

Hungaroringi beharangozó videókkal
Sokesélyes a Magyar Nagydíj, Massa számára eljöhet az igazság pillanata.

Az idén 25. szülinapját ünneplő Magyar Nagydíj megosztja a közvéleményt és a pilótákat egyaránt. Senki sem hitt benne, mégis talpon maradt a belviszályoktól nem mentes Forma-1 világában, sőt 2016-ig a rendezési joga is betonbiztos. A pilóták szeretik Monacóhoz hasonlítani, lassú, előzésre alkalmatlan (?) – vegytiszta versenypálya. A Hungaroringet eddig kétszer simogatták át: 1989-ben, ami csak egy kisebb módosítás volt, majd 2003-ban, az előzések megkönnyítése érdekében, amikor a célegyenes utáni 1-es és a 13-as kanyart lejjebb tették, és hosszabb egyenest építettek helyette.

Az átalakítások miatt a pálya hosszúsága először 4014-ről 3975 m-re csökkent, majd 2003-ban elérte a mostani 4381 méterét. A Hungaroring McLaren-pálya: eddig kilencszer nyertek itt a wokingiak, tavaly Hamiltonnal az élen, őt Räikkönen (Ferrari) és Webber (Red Bull) követte. A McLaren most éppen kicsit lemaradni látszik a feltámadó Ferrari mögött, de esélyesként áll rajthoz, ahogy nyilván a Red Bull is.

Amikor még a versenyzésről szólt a Forma-1. Piquet- Senna párharc a hőskorból, drift egy Formula-kocsival. Méghogy nem lehet előzni?!

A Hungaroring mindig is híres volt arról, hogy a pilóták vagy csapatok idő előtt ünnepelhetnek végső diadalt. Ahogyan a Ferrari és Schumacher is tette 2001-ben – MSC itt lett négyszeres vb-győztes, unalomba taszítva a hátralévő futamokat.

Massa hihetetlen és szörnyű balesete. Majdnem az életével fizetett érte, a technológia és akaratereje azonban átsegítette, és rekordidő alatt felépült. Idén első magyarországi útja a pályabírókhoz és a kórházi alkalmazottakhoz vezet köszönetet mondani, érthető.

Baumgartner Zsolti közel állt a hallhatatlansághoz. 2003-as bemutatkozását követően egy teljes évadot töltött el a Jordan csapatnál, első magyar F1-pilótaként. A dicsőség sajnos elmaradt, mi nézők, Kesjár Csaba halála után ismét szegényebbek lettünk egy álommal.

Klasszikussá vált mondat: hova tűnt Damon Hill? Biztos elugrott valahová. Az utolsó körben adta meg magát a kocsija, az utolsó körben verte el Villeneuve, aki talán épp ezzel nyerte meg a ’97-es világbajnoki címet. Mégis, amit Hill tett a béna Arrows-zal, parádés mutatvány volt.

Hajrá, Massa!

Ami az időjárást illeti, valószínűleg idén sem lesz szükség esernyőre és/vagy gumicsizmára. Pályailag van minden, mint a búcsúban: rövid egyenesek, közepes és lassú kanyarok, előzési lehetőség alig. A tempó közepes, ám a leszorítóerőt illetően nincs pardon: az aszfaltcsíkon egyértelműen a legnagyobbra van szükség. Mindenki újításokkal készülget, most nincs trükk, csak tiszta aerodinamika. A pálya fék- és hűtőgyilkos, feladva a leckét a mérnököknek és a pilótáknak egyaránt. A Bridgestone az utolsó Hungaroringi szereplésén semmit sem kockáztat: közepes és szuperlágy keverékű gumiszettet szállít a csapatoknak, biztos, ami biztos, nagy taktikázások nem lesznek.

A Ferrari minden kétkedőnek bebizonyította, hogy fel lehet állni a padlóról – duplázásra készülnek, különösen Massa, ami a Német Nagydíjon történtek után legalábbis érthető. Ezt próbálja meg kihasználni Vettel is, aki előnyt kovácsolna csapatával a viszályból. Hamilton is kőkemény: ő magára fogadna. Kérdés, mit varázsol elő a kalapból a McLaren – kicsit rossz irányba indultak. A Williams végre beérni látszik, sőt Kubicának is fekszik Mogyoród. A Merci csúfosan áll, Rosberg becsületet menthet, sajnos csak rá lehet számítani. A száguldás megszállottai számára bizonyára nagy csalódás, hogy csupán epizódszerepet játszik a hétszeres világbajnok, négyszeres magyar futamgyőztes Schumacher, aki összetettben a kilencedik helyen szerénykedik, és nem igen tud beleszólni a “nagyok” csatájába.

A pilóták között az éllovas Hamiltonnak 157 pontja van, csapattársa, a vb-címvédő, szintén brit Jenson Button ennél 14 ponttal kevesebbet gyűjtött össze. Őket a Red Bull két versenyzője, az ausztrál Mark Webber és a német Sebastian Vettel követi egyformán 136-tal, Alonso pedig feljött az ötödikre 123-mal.

Menetrend: pénteki szabadedzések 10, illetve 14 órától, szombaton 11-től, kvalifikáció 14 órától. A verseny vasárnap 14 órakor rajtol.

Magyar csemege a paddockból



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés