Connect with us

technokrata

Kapunyitási pánik

Garázs

Kapunyitási pánik

Lassan vége a nyári szünetnek az F1-ben, jön Spa.

Szokásos, iskolai vakációhoz hasonló nyári szünete végéhez közeledik a Forma-1 a hátralévő hosszú hajrá előtt. Van, aki a megmondóembert játssza korábbi munkáltatóját hátbaszúrva, van, aki bíróságra készül. A kötelező szabadságolást maguk mögött tudó csapatok gyárai a héten újra kinyitottak, a McLaren és a Mercedes már dolgozik, a Ferrarinál és a Red Bullnál a jövő héttől folytatódik a munka. Az üzletnek mennie kell.

Force India a szorítóban

Az Aerolab cég komoly fenyegetést intézett a csapathoz: Monzában nem lesznek szívbajosak és “esetleg” lefoglalják a vagyontárgyakat. Vagy fizetnek, esetleg. Mint ismeretes, a két fél között akkor mérgesedett el a viszony, amikor az indiai nem egyenlítette ki számláját a szélcsatornások felé, sőt azzal vádolta meg a céget, hogy ellopta ötleteit, és felhasználásra átadta azt a Lotusnak. Ami azért vicces, látva a zöld-sárgák (le)szereplését. Mindegy, az ügyvédeknek is meg kell élni valamiből. Ha mindez nem lenne elég, a Force India kiábrándult pilótája, Adrian Sutil is odaszúrt egyet kenyéradójának: “Nem merném állítani, hogy győztes csapat lehetünk. Legyünk óvatosak, én úgy látom, hogy az élmenőkkel nem tarthatjuk a lépést. Az első öt-hat, itt vagyunk most, a középmezőnyben. Igyekszünk még feljebb jutni, de nehéz lesz.” Most mi van, Sutilt már titokban tényleg a Renault fizeti?

Ferrari: Mindent elvenni!

A korábbi “Ferrari-barát” ex-FIA elnök, Max Mosley kesztyűt dobott a Ferrarinak: szerinte példás és mindenekelőtt kemény büntetést érdemel a vörös csapat emlékezetes (bal)lépése miatt. “Mindkét autó és mindkét pilóta Német Nagydíjon szerzett pontjait el kellene venni. Én nem fogok javaslatot tenni, de a pillanatnyilag ismert tények alapján a pénzbírság mellett sportbüntetés is kellett volna” – mondta a Welt am Sonntagnak Mosley, aki volt elnökként maga is tagja a Világtanácsnak. Nem kímélte a csapatot az egykori világbajnok – stílszerűen Ferrarival nyerő – Niki Lauda sem, szerinte megengedhetetlen az, amit a vörösök tettek a Forma-1 szellemiségével. A nézők nem erre kíváncsiak – így az osztrák.  Persze Maranello sem volt rest késlekedni a válasszal: “Ezúttal a jó öreg Niki rosszul tette, hogy nem fogta be a száját, hiszen Ferrari-pilótaként még nagyon is megfelelt neki a csapat versenyzői politikája. Másrészt hol volt az erkölcsi felháborodása akkor, amikor az elmúlt években annyi hasonlóan képmutató húzást láthattunk?” No comment. Az egykori vezér, Jean Todt mindenesetre beteget jelentett, érinthetetlen lesz az ügyben. Ehhez még lesz egy-két szavuk a tifosiknak is. Minden tisztelet Laudáé, de talán tényleg befoghatná.

Dől a lé…

Minden bizonnyal jól jár az, aki a maranellóiakkal kezd. A korábbi McLaren-szponzor, spanyol Santander évi 50 millióval támogatja a vörösöket, de úgy tűnik, még ez is megéri. A pozitív megítélésnek az erkölcsi hasznon túl pénzügyi előnye is van: egy felmérés szerint a megkérdezettek 70 százaléka mondta azt, büszke rá, hogy a Ferrarit támogató bank ügyfele, 65 százalékuk pedig azt tervezi, hogy számlát nyit a Santandernél.  Alonso arca a bankkártyákon mindent visz, tovább gyűrűzik az őrület. A hullám úgy fest, elérte a svájci USB konszernt is, akik szerteágazó pénzügyi tevékenységük megkoronázásaként csatlakoztak a száguldó cirkuszhoz. Noha összegről svájciakhoz méltón, de mindenekelőtt diszkréten hallgatnak, abban azért biztosak lehetünk, hogy nagy lapátot készítenek elő a szerződéshez.  Lehet, hogy épp ez a pénz menti majd meg a Hispania csapatot? Fúzióra készülnek – már ami a jövő esztendőt illeti- az Epsilon Euskadival, akiknek remek infrastruktúrája ugyan van, pénze annál kevesebb: 17 millióval alábecsülték a büdzséjüket. A plusz pénzekkel azonban nyerőre állhatnak, hiába lájkolja Ron Dennis a régi-új versenyzőt, Villeneuve-öt – nem utolsósorban belépőt nyerhetnek a dream teambe.

Arcpirító fizetések, itt is dől…

Ahány forrás, annyi adat – a pilótafizetések még a jövő évi autók terveinél is titkosabbak. Persze, talán épp ezért izgat minket, csodálókat annyira. Kemény, hogy például Alonso mennyivel többet keres másoknál, bére egy kisebb ország GDP-jét simán kitenné. De az árvízkárosultaknak is jutna: fizetése egész pontosan 30 millió euró (állítólag). Ez több mint Massáé és Hamiltoné együtt, és azért ennyivel nem jobb pilóta. Arcpirító, hogy Sennánál közel kétszázszor többet költhet 2010-ben. Hízik a templom egere is, Räikkönen úgy kaszál, hogy köze nincs a Forma-1-hez. Mint kijelentette, valószínűleg már nem is lesz.

Beindult a pilóta-mókuskerék

Sokan már a következő szezonra készítik elő, mentik át magukat. Igen, beindult a jövő évi pilótafelállás találgatása. Kubica és Sutil felett egyelőre nagy kérdőjel lebeg. Glock nem lehet nyugodt állását illetően, a Virginnél kiadó az ülése, potom 8 millióért 2011-re. Jelentkező is akad – Esteban Guerrieri személyében, az argentín kormány csekkjét lobogtatva -, elő kell szedni az erősebb gatyamadzagot. Sokakat meglepett viszont Webber bejelentése: az ausztrál komolyan fontolgatja szerződésének letelte után a búcsút. Nem újkeletű ötlet ez nála: két éve ugyancsak rezgett a léc, de jött Newey, és a Red Bull szárnyra kapott, így maradt. Az idei év ráadásul neki (is) áll, jó lenne még begyűjteni a legnemesebb trófeát nyugdíj előtt. Räikkönennek sikerült, ő már megszerezte, így most nyugodt szívvel esik-kel a raliban, esze ágában sincs visszakerülni, mint elmondta, leszámolt régi énjével és a királykategóriával egyaránt.

Esélylatolgatás

Felébredtek a csapatok, a komplett mezőny már a hétvégi Belga Nagydíjra gyúr. A gyárak teljes gőzre kapcsoltak, a mérnökök kipihenten ugranak rajzasztalaiknak. A legnagyobb dobást a Renault várja: utolsók között végre megkapta saját fejlesztésű F-csatornáját. A Red Bull elkeseredetten nyilatkozik Spa-i esélyeiről. Őket ismerve inkább altatás ez. A Mercedesnél besokalltak: Brawnnak fel is út, Schuminak le is út, mindkettő vuduzik tehát ezerrel, most vagy soha. A Ferrari elégedetten dőlhet hátra, házi feladat letudva, hisz’ vélhetően a legerősebb csomaggal várják a vasárnapi futamot. Alonso, most, hogy ismét vérszagot érez, magasabb fokozatba kapcsolta magát és csapatát. A nagy rohanás tehát folytatódik, vasárnap, Spa, őrület.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés