Connect with us

technokrata

Vettel a bajnok, Alonso így járt

Garázs

Vettel a bajnok, Alonso így járt

Abu-Dzabiban Vettel nyert a két McLaren előtt, Alonso csak hetedik lett.

Száraz pályán, ideálisnak mondható körülmények között kezdődött az F1-szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj. A pole-ból Vettel indult, mellőle Hamilton, mögülük Alonso és Button, no meg Webber. Négy vb-esélyes, 55 kör, hajrá.

Start. Hamilton majdnem elkapta Vettelt. Button lerajtolta Alonsót. Schumacher Rosberggel és Barrichellóval vívott, megforgott, szemben a forgalommal várta, hogy folytathassa, azonban Liuzzi nem tudta kikerülni, és felküldte a Mercedesre a Force Indiát. Jó, hogy nem vette a hétszeres világbajnok fejét. Mindketten kiestek, bejött a biztonsági autó, a romok, a hűtővíz, az olaj eltakarítása sokáig tartott. Többen a mezőnyből azonnali kerékcsere mellett döntöttek. Például Rosberg és Petrov is…

Beragadva

Vettel az újraindulásnál elképesztően megetette Hamiltont. Tíz kör után a Top10 állása: Vettel, Hamilton, Button, Alonso, Webber, Massa, Barrichello, Kobajasi, Kubica, Sutil. Ebben a leosztásban Alonso lett volna a világbajnok. Webber a 12. körben besietett a kemény keverékért. Massát a 14. körben hívta ki a Ferrari, de nem bírták Webber elé varázsolni. Alonsónak is jönnie kellett, jött a 16. körben, és honfitársa, a Red Bull-fiókcsapat Toro Rosso Alguersuarija segítségével a gyorsuló Webber előtt maradt. Alguersuari kicsit feltartotta ugyanis Webbert.

A 20. kör magasságában a nap már lement, az élen a Vettel, Hamilton, Button trió kergetőzött, tőlük jóval arrébb Alonso és Webber, akik elé Rosberg és az F-csatornailag fejlett Renault-s Petrov beférkőzött ugye az elsőkörös kerékcserével… Ebben a leosztásban Vettel érezhette magát világbajnoknak. A 24. körben kilátogatott a boxba Hamilton, egy körrel később Vettel, aki nyert is az ügyön, mert közéjük került Kubica és Kobajasi. Féltávnál Alonso még mindig Petrov fenekében tehetetlenkedett.

A 35. kört is letudták már, Alonso Petrov, Hamilton Kubica mögött. Többen (Button, Kubica, Sutil, Buemi és Hülkenberg) még nem voltak kint, de őket leszámítva is Vettelnek állt a zászló. Az egyre alacsonyabb hőmérsékletű aszfalton a kemény keverék lassabban kopott, ergo az ezen rajtolók tempója pont elég volt ahhoz, hogy az erősebb autók képtelenek legyenek előzni. Plusz Rosberg és Petrov már volt kint.

Vettel #1

A 40. körben Button letudta a kerékcserét, Vettel az élre állt. A 47. körben Kubica kijött, és Alonsóék elé érkezett vissza. Vettel szinte világbajnok. És tényleg. Ennyi. Egykori csapata, világbajnoki csapata (is) fosztotta meg Alonsót harmadik, nem Renault-s trófeájától. Az elsőkörös Schumacher-Liuzzi baleset, a SC (is) okozta Alonso vesztét. Webber kamunak tűnő panaszkodása, gyors kihívása (is) keresztbe tett Alonsónak.

Vettel megérdemli. Első vb-címe. Nem az utolsó, valószínűleg. Az eddigi legfiatalabb győztes 23 évével és 134 napjával. Hamiltontól vette át a stafétát. Az év során nem vezetett összetettben, “csak” most. A Red Bull duplázott. Övék volt a leggyorsabb autó.

A Ferrari eltaktikázta. Webbernek esélye sem volt. Hamiltonnak sem.

Abu-Dzabi Nagydíj, végeredmény:

1. Vettel (Red Bull) 1:39:36.837 ó
2. Hamilton (McLaren) + 10.162 mp
3. Button (McLaren) + 11.047
4. Rosberg (Mercedes) + 30.747
5. Kubica (Renault) + 39.026
6. Petrov (Renault) + 43.520
7. Alonso (Ferrari) + 43.797
8. Webber (Red Bull) + 44.243
9. Alguersuari (Toro Rosso) + 50.201
10. Massa (Ferrari) + 50.868
11. Heidfeld (Sauber) + 51.551
12. Barrichello (Williams) + 57.686
13. Sutil (Force India) + 58.325
14. Kobajasi (Sauber) + 59.558
15. Buemi (Toro Rosso) + 1:03.178
16. Hülkenberg (Williams) + 1:04.763
17. Kovalainen (Lotus) + 1 kör
18. Di Grassi (Virgin) + 2 kör
19. Senna (HRT) + 2 kör
20. Klien (HRT) + 2 kör

Kiesett:

Trulli (Lotus) 51. kör
Glock (Virgin) 44.
Schumacher (Mercedes) 1.
Liuzzi (Force India) 1.

Leggyorsabb kör: Hamilton 1:41.274 (47. kör)

Az egyéni vb végeredménye (élcsoport):

1. Vettel 256 pont
2. Alonso 252
3. Webber 242
4. Hamilton 240
5. Button 214
6. Massa 144

A konstruktőri vb végeredménye (élcsoport):

1. Red Bull 498
2. McLaren 454
3. Ferrari 396



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés