Connect with us

technokrata

F1: és tényleg visszatér a turbókorszak

Garázs

F1: és tényleg visszatér a turbókorszak

Hivatalos: 2013-tól 1.6-os turbómotor váltja a jelenlegi V8-ast. Egyéb változások is napirenden.

Monacói ülésén áldását adta a már régóta tárgyalt és tervezett változtatásokra a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) – cél a környzetbarátabb és olcsóbb Forma-1.

Már jövőre bevethető lesz a menet közben állítható hátsó szárny, ami remélhetőleg megkönnyíti majd az előzést. Az F-csatorna ugye megy a levesbe.

Megengedett a csapatutasítás, azonban a sportág hírnevét nem illik majd bemocskolni. Lesz min vitatkozni. Az FIA fentartja magának a jogot, hogy szankcionálja a renitens csapatokat.

Pontosítják a karosszériára vonatkozó előírásokat, hogy ne lehessen újabb holmi flexibilis vezetőszárny-ügy (lásd az idei Red Bull- és Ferrari-féle vélt vagy valós, illegális, kiskapus megoldást). Szigorúbban fogják vizsgálni a légterelőket és a padlólemezt is.

Joga lesz a versenyigazgatónak biztonsági okokból bezánia a boxutcát, kellő tájékoztatást kapnak majd a pilóták arról, ki, hogyan és mikor előzheti meg a Safety Cart.

2012-től nyilvánossá kell tenni a rádiózást.

1.6 Turbo

Bár az istállók szerették volna későbbre halasztani a váltást, Jean Todt elnökkel az élen a szervezet megerősítette, hogy 2013-tól négyhengeres, 1,6 literes, benzines turbómotort kell használni a jelenlegi 2,4 szívó V8-as helyett. Feltöltött erőforrással utoljára 1988-ban zúztak az F1-ben.

1985-ös Lotus turbómotorral, a volánnál amúgy Sennával

A közvetlen befecskendezéses, percenként max. 12 ezret forgó blokk elvileg nem lesz gyengébb (teljesítményileg segíti a KERS), viszont kevesebbet fogyaszt (úgy 35 százalékkal), alacsonyabb a károsanyag-kibocsátása, a “zöldebb” F1 pedig új szponzorok hadát is becsábíthatja a száguldó cirkusz világába.

Kezdetben évi öt, 2014-től már csak szezononként négy motort használhatnak (büntetlenül) a versenyzők. A váltónak 2011-től négy helyett öt futamot kell kibírnia csere nélkül.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés