Akár így is értékelhetnénk a gyorsasági autózás királykategóriájának 2010-es évét: minden idők egyik, ha nem a legizgalmasabb szezonja van mögöttünk látványos versenyekkel és egy sokismeretlenes egyenlet megoldásaként a legfiatalabb pilóta végső győzelmével, szép volt fiúk, kalap le. Ennél azért némileg árnyaltabb a kép, de haladjunk csak sorjában.
A mezőnyt 12 csapatosra turbózták, mint később kiderült, csakis pénzügyileg (ej, micsoda meglepetés), hiszen a Lotus, a Virgin és a Hispania pusztán töltelék lehetett a száguldó kolbászban. A 2009-es bajnok Brawn GP-ből Mercedes lett, a Sauber-BMW pedig csak névleg volt BMW.
1.
Bahrein
03.14.
1.
Alonso
25
2.
Massa
18
3.
Hamilton
15
4.
Vettel
12
5.
Rosberg
10
7.
Button
6
8.
Webber
4
11.
Kubica
0
2.
Ausztrália
03.28.
1.
Alonso
37
2.
Massa
33
3.
Button
31
4.
Hamilton
23
5.
Rosberg
20
6.
Kubica
18
7.
Vettel
12
10.
Webber
6
3.
Malajzia
04.04.
1.
Massa
39
2.
Alonso
37
3.
Vettel
37
4.
Button
35
5.
Rosberg
35
6.
Hamilton
31
7.
Kubica
30
8.
Webber
24
4.
Kína
04.18.
1.
Button
60
2.
Rosberg
50
3.
Alonso
49
4.
Hamilton
49
5.
Vettel
45
6.
Massa
41
7.
Kubica
40
8.
Webber
28
5.
Spanyolország
05.09.
1.
Button
70
2.
Alonso
67
3.
Vettel
60
4.
Webber
53
5.
Rosberg
50
6.
Massa
49
7.
Hamilton
49
8.
Kubica
44
6.
Monaco
05.16.
1.
Webber
78
2.
Vettel
78
3.
Alonso
75
4.
Button
70
5.
Massa
61
6.
Hamilton
59
7.
Kubica
59
8.
Rosberg
56
7.
Törökország
05.30.
1.
Webber
93
2.
Button
88
3.
Hamilton
84
4.
Alonso
79
5.
Vettel
78
6.
Massa
67
7.
Kubica
67
8.
Rosberg
66
8.
Kanada
06.13.
1.
Hamilton
109
2.
Button
106
3.
Webber
103
4.
Alonso
94
5.
Vettel
90
6.
Rosberg
74
7.
Kubica
73
8.
Massa
67
9.
Európa
06.27.
1.
Hamilton
127
2.
Button
121
3.
Vettel
115
4.
Webber
103
5.
Alonso
98
6.
Kubica
83
7.
Rosberg
75
8.
Massa
67
10.
Nagy-Britannia
07.11.
1.
Hamilton
145
2.
Button
133
3.
Webber
128
4.
Vettel
121
5.
Alonso
98
6.
Rosberg
90
7.
Kubica
83
8.
Massa
67
11.
Németország
07.25.
1.
Hamilton
157
2.
Button
143
3.
Webber
136
4.
Vettel
136
5.
Alonso
123
12.
Magyarország
08.01.
1.
Webber
161
2.
Hamilton
157
3.
Vettel
151
4.
Button
147
5.
Alonso
141
13.
Belgium
08.29.
1.
Hamilton
182
2.
Webber
179
3.
Vettel
151
4.
Button
147
5.
Alonso
141
14.
Olaszország
09.12.
1.
Webber
187
2.
Hamilton
182
3.
Alonso
166
4.
Button
165
5.
Vettel
163
15.
Szingapúr
09.26.
1.
Webber
202
2.
Alonso
191
3.
Hamilton
182
4.
Vettel
181
5.
Button
177
16.
Japán
10.10.
1.
Webber
220
2.
Alonso
206
3.
Vettel
206
4.
Hamilton
192
5.
Button
189
17.
Korea
10.24.
1.
Alonso
231
2.
Webber
220
3.
Hamilton
210
4.
Vettel
206
18.
Brazília
11.07.
1.
Alonso
246
2.
Webber
238
3.
Vettel
231
4.
Hamilton
222
19.
Abu-Dzabi
11.14.
1.
Vettel
256
2.
Alonso
252
3.
Webber
242
4.
Hamilton
240
A KERS-szel kapcsolatban úgy döntöttek, hogy nem használják, helyette a McLaren-féle F-csatorna és a (tiltott) flexiszárny volt a sláger. Keskenyebb első gumi, zéró tankolás, új pontrendszer, Schumacher visszatért, Räikkönen átigazolt a WRC-be, Alonso a Ferrarinál, Kubica a Renault-nál, az egyéni címvédő Button a McLarennél. Brutál 19 futam, elvileg négy nagy (Red Bull, McLaren, Ferrari, Mercedes), no és négy világbajnok (MSC, Button, Hamilton és Alonso), hajrá.
Unalom után változatosság
A szezonnyitó Bahreini Nagydíj olyan riasztóan unalmasra sikeredett, hogy sietve temettük az egész cirkuszt úgy, ahogy van, különben Alonso győzött Massa előtt – a Ferrari visszatér? Hű. A Red Bullnak csak pole-ra futotta. A hétszeres világbajnok kerpeni hatodik lett – ekkor még nem sejtettük, hogy.
A jobb oldali megatáblázat-folyamhoz magyarázat: a pontverseny állása futamról futamra, pirossal jelölve a győztes, kékkel a második, zölddel a harmadik, rózsaszínnel, aki nullázott. Idővel nyolcról ötre majd négyre csökkentve a létszám, ahogy elvesztették reális esélyüket a vb-címre és/vagy az abszolút dobogóra.
Az esős, akciódús Ausztrál Nagydíjon sem ért még 25 pontot a peches Red Bull (és Vettel) edzésfölénye, aki leckéztette a bandát, az Button tanár úr volt (Kubica és Massa előtt). Miként a kaotikus kínai meccsen is (Vettel az élről startolva csak hatodik, dobogón Hamilton és Rosberg ). A kettő között Vettel behúzta Malajziát (a pole-ból Webber lett a második, Rosberg a harmadik), s jöhettek a srácok Valenciába, az első európai helyszínre.
Massa a süllyesztőben
A Kínai GP előtt még Massa hátát nézte a mezőny, aki hangyaszorgalommal gyűjtögette a pontokat. Aztán a valóban legjobbak egy-két fokozattal feljebb kapcsoltak, és szegény kis brazil másodhegedűs visszazuhant hatodiknak, júliusra pedig már semmi esélye sem maradt…
Az élre az aktuális világbajnok Button került – arra azért kevesen fogadtak volna, hogy a McLarennél nem Hamilton, hanem Gomb úr lesz a jobb. Az elején. Még meglepőbb volt Rosberg második pozíciója, s közben az, hogy Schumi sorra betlizett. Webber sem brillírozott…
Hogy aztán Spanyolhonban az ausztrál exmodell ideje következzék: pole és győzelem (Alonso és Vettel előtt), tömörödő élboly. Hamilton két körrel a leintés előtt defektet kapott, a gumifalba csapódott és kiesett (a második helyről). Konstruktőrileg így álltak: 1. McLaren 119 pont, 2. Ferrari 116, 3. Red Bull 113. Schumacher negyedik lett, s ezzel a legjobbját érte el (az egész évre vonatkozóan, de akkor ezt még nem tudtuk).
Webber, a férfi
Nem volt megállás, Monaco jött, s az első dupla Webber révén. Sőt a Red Bull is újfent duplázott, mint Kínában, hiszen Vettel lett a második. Kubica ismét pezsgőzhetett Renault-pilótaként, akárcsak Ausztráliában, jogos a taps. Alonso a szabaedzésen összetörte az autóját, a kvalifikációt kihagyta, s az utolsó helyről egészen hetediknek rongyolt fel (köszönhetően a papírforma-Safety Carnak is). Az éllovas Button alatt elfüstölt a McLaren. Trulli (Lotus) áthajtott Chandhok (HRT) fején, mindketten megúszták az ijesztő balesetet.
Törökországba hát Webber-vezetéssel érkezett az F1, viszont ismét fordult a kocka, mert ezen a futamon és Kanadában is a McLaren aratott kettős győzelmet, méghozzá mindkétszer Hamiltonnal az élen. Isztambulban kellett ehhez egy jó kis Red Bull-blama: úgy látszott, folytatódik az energiaitalosok fölénye, de Vettel és Webber összeütköztek, előbbi kipottyant, utóbbi “csak” harmadik lett. Hamilton és Button is megvívták a maguk harcát, remek volt. Alonso Petrovot tette lapátra, Schumacher megint negyedik lett.
Kanada? A szezon nyolcadik futamán először nem a Red Bullé lett a pole, Hamilton tökéletes hétvégét zárva át is vette az összetettbeli vezetést. Alonso elégedett lehetett a bronzzal, a Ferrari bezzeg lassan konstatálhatta, hogy konstruktőrileg nem lőhet gólt egy csatárral. Massa kvázi eltűnt, tökéletesen beleszürkült a masszába.
Valencia következett, az Európa Nagydíj. Vettel győzött, Hamilton növelte előnyét. Webber telibetrafálta Kovalainen Lotusát, szerencsére semmi bajuk nem esett. A biztonsági autós szabályt szinte mindenki megszegte, osztogatta is az utólagos büntetéseket a versenyfelügyelet.
A Brit Nagydíjon Webber visszavágott, az ausztrál már harmadik versenyét nyerte. De hogy! Hát úgy, hogy egyrészt a csapat egyértelművé tette, hogy Vettel a favorit (mert az időmérőn az övét összetörő német ifjoncnak átadták Webber vezetőszárnyát…), másrészt az ausztrál férfias küzdelemben kiterelte a pályáról kis kollégáját, kemény volt. Vettel mondjuk nem egyszerűen túrta vissza magát a hetedik helyig, de a 14. kockából rajtoló Button negyedik helye is megsüvegelendő.
Alonso nem kevesebb mint 47 pontnyi hátrányt szedett össze az élen meglógni látszó Hamiltonhoz képest, de mondta is a magáét böcsülettel (hogy aszongya a Hamilton honfitársa, Mansell vezette felügyelet kivételezett a mclarenessel, őt viszont csúnyán elmeszelte), és volt is némi igaza. Aki ekkor arra tett, hogy Abu-Dzabibban a Ferrari spanyol menője lesz a világbajnoki cím elsőszámú várományosa, nem keveset kaszált.
“Gyorsabb nálad”
Túl a féltávon jött a Német Nagydíj, s az év legmókásabb, egyben legszánalmasabb történése, mikor is Massa fülére rásusogták, hogy öö, Felipe, öö, Fernando gyorsabb nálad, érted? Ééérted, ugye!? Nos a Ferrari egy 100 ezer dolláros röhejbüntetéssel megúszta, hogy nyilvánvalóan vétett a szabályzat ellen, hiszen tiltott csapatutasítással élt. De ha már élt, miért ilyen gusztustalanul? Mindegy már. Alonso nyert, s megkezdte a felzárkózást, Massa pedig lenyelte a sokadik békáját. Ó, közben Hamilton már-már utcahosszal vezetve somolygott a trónon.
Nem sokáig, ugyanis a Hungaroringen műszaki hiba miatt kiesett. A jubileumi Magyar Nagydíjon Webber nyert Alonso és Vettel előtt, utóbbi áthajtásos büntit kapott a biztonsági autós szabály megszegése okán. A Mercedes és a Renault vezetőségének/szerelőinek alaposan betehetett a hőség, mert durva hibákat követtek el (melyek eredményeként Rosberg és Kubica is pont nélkül térhetett haza).
Schumi gyilkos poénja
Schumacher a különben sem túl fényes szezonjára és teljesítményére ekkor tette fel a koronát, amikor is a célegyenesben Barrichellót, egykoron hű ferraris fegyverhordozóját kis híján felkente a falra. Nagyon csúnya vége lehetett volna. És – papíron – egy árva pontért hajtottak, ráadásul a Williams sokkal gyorsabb volt a Mercedesnél.
A tizedik hely Rubinhóé lett, a hétszeres világbajnok meg hülye poénkodással és olyan nyilatkozatokkal próbálta magyarázni elégtelen bizonyítványát, hogy nem is volt a dolog veszélyes, meg elvette volna, ha, meg ez verseny, pontért vívtak, hagyott elég helyet… Persze. Később, nyomásra aztán bocsánatot kért, akcióját pedig 10 helyes rajtbüntetéssel honorálták Spára.
Az évad kétharmadánál tartva a gyártói pontversenyben már csak a McLaren reménykedhetett a Red Bull felülmúlásában, miután a Ferrari uszkve 60 ponttal volt lemaradva. A Mercedesről ezidőtájt már rég nem nagyként beszéltünk.
Kobajasi a Sauber 300. versenyén a 23. helyről startolva pontot szerzett, bravó. És ez még csak nem is a legdicsőbb tette volt a korábban legfeljebb kamikaze-berepüléseiről elhíresült japánnak.
Tripla nullázás Spában
Belgiumban egy másik 300-as, Barrichello nem ünnepelhette felhőtéen jókedvvel a mérföldkövet, mert már az első körben kiesett… A vezető ötösből hihetetlen, de Vettel, Button és Alonso is nullázott a szokás szerint kaotikus versenyt hozó Spában, Hamilton meg visszaelőzte Webbert. Kubica ismét dobogóra vitte a Renault-t.
Monza volt a soros, és a Ferrari összekapta magát hazai megméretettésére. Alonso megcsípte a pole-t, a szezonban első ízben, s meg sem állt a futamgyőzelemig. Hamiltonnak nem tett jót az összetettbeli vezetés, mert már az első körben buktázott… (kapkodva Massát akarta előzni, összeértek, s kitört a McLaren kormányösszekötője). Webber köszönte, s megint odaállt a sor elejére. De mindenki köszönte, hiszen így sokadszorra is tömörebb lett az élboly, nyílt maradt a csata.
Öten 24 ponton belül
Szóval a srácok úgy búcsúztak Európától, hogy az első öt 24 ponton belül, szuper. És öt futam volt vissza, a hajrából az első Szingapúrban. Éjszaka. És Alonso nem viccezett, megint pole és megint 25 pont, amivel máris a második helyen találta magát a csöppet ellépő Webber mögött. Hamilton ezen a versenyen egyébként Webbert nézte ki a na, most kivel szemben veszítsek című játékban – a 2008-as világbajnok ismét üres zsebbel kulloghatott haza.
A nap embere címre Kubica pályázott, aki friss gumikon elképesztő lendülelettel kerülgette az utolérteket. De ez sem lehetett elég, hiszen Kovalainen itten tűzoltogatta kigyulladt Lotusát a Williams-szerelőktől kapott készülékkel – emlékezetes pillanat volt.
Kobajasi for president!
Szuzukában aztán már nem ismert kegyelmet a Red Bull, s egy Vettel, Webber kettős sikerrel figyelmeztette riválisait: nem ám csak elméletileg övék a legjobb autó! Vettel pontszámban beérte Alonsót, Webber viszont 14 pontos előnyt kocsizott ki, s kezdhettünk azon morfondírozni, hogy most akkor tényleg az “öreg” ausztrál lesz a világbajnok, nem a legkiválóbban eladható, friss és üde német, Schumi utódja, mindenki kedvence? A McLaren brit duója ezzel párhuzamosan szorult lefele a pódiumról…
És hát hol másutt, mint Japánban, saját közönsége előtt vágta ki a rezet Kobajasi barátunk, aki talán az év előzéseit bonyolítgatta lelkesen belülről, kintről, mindenhonnan és egy olyan sikánban, ahol rajta kívül másnak nagyjából eszébe sem jutott, hogy volna mit keresni. Vagy, hogy védekezni kéne.
Korea kész, Alonso az élen, Button elszállt
Sokáig nem volt biztos, csak valószínű, hogy a száguldó cirkuszban ez alkalommal bemutatkozó koreai testvéreink elkészülnek a pályával – nos elkészültek úgy-ahogy, s egy nem rövid, végül pöpec kis esőversennyel, totális Red Bull-vésszel, a címvédő kvázi elszálltával debütáltak.
És Alonso-győzelemmel, amivel a ferrarista átvette a vezetést, hoppá. Hamilton életben tartotta bajnoki reményeit, csapattársa, Button bezzeg le kellett, hogy mondjon duplázási terveiről (40 pont mínusznál már a matek sem ér többet egy nagy kalap lócitromnál). De Vettel is mínusz 25-ben volt. Két futam vissza, hajjaj.
Hülkenbergé a pole – mi van?
A brazil időmérőn látottakat a mai napig nem sok mindenki bírta feldolgozni, ebben biztos vagyok. Nem mintha osztott vagy szorzott volna, de akkor is. Mert ugye a Williams újoncáé lett a pole, de úgy, hogy konkrétan szarrá verte a vb-aspiránsokat, mindenkit. Hülkenberg, egy Williamsszel. No sebaj, vasárnap persze simán visszapofozták.
Vettel nyert, Webber lett a második, Alonso a harmadik. Neki dobogó kellett, nem is akarhatott ennél többet, hogy kényelmes előnnyel utazhasson a szezonzáróra.
A Red Bull nem húzta meg, hogy a több ponttal rendelkező Webbert támogassa, a szöveg az volt, hogy náluk nincs csapatsorrend, aha… Alonso tuti szétröhögte magát és imáiba foglalta Horner és Mateschitz bácsik nevét. Azért a Red Bullnak is volt oka az örömre, hiszen Interlagosban meglett a konstruktőri világbajnoki cím, az első, bravó.
És az utolsó fordulat: Vettel a király
Abu-Dzabi, záróra, készülődés Alonso harmadik, Ferrari-pilótaként első trófeájának az ő megünneplésére. Az időmérőt követően még minden “rendben” volt, a mindent eldöntő futamon aztán a Ferrari nem először leszerepelt taktikailag, Webber is tehetetlennek tűnt, Vettel meg csak tette a dolgát, győzött, s az újabb 25 pont világbajnoki címet ért. A szezon során először, s a legjobbkor állt a pontverseny élén.
Liuzzi majdnem Schumacher fejét szegte, Alonso érthető csalódottságában mutogatott egy szépet Petrovnak. Vettel 23 évével és 134 napjával az F1 legfiatalabb bajnoka lett. A Red Bul duplázott. Alonsónak maradt a keserédes ezüst, Webbernek egy ki tudja, milyen bronz. A McLaren világlegjobbjainak negyedik-ötödik hellyel kellett beérniük, de legalább konstruktőrileg elverték a Ferrarit.
Vettel, a támogatott, a felnőtt
Sebastian Vettel felnőtt a feladathoz, s megérdemelten lett világbajnok. Gyorsasága régóta vitathatatlan, de már kevesebbet hibázott, termelte a pontokat, nem adta fel, s nem mellesleg élvezte a csapat támogatását. Ahogy Webber nem.
Alonso, a tehetetlen, az élharcos
Fernando Alonso csak második lett, mert kevesebb pontot gyűjtött Vettelnél. Első ferraris évében az utolsó pillanatokig aranyos álmokat dédelgethetett (ő és a sokmilliónyi tifosi). Nem volt csapattársa. Nem adta fel, de nagyon nem. Megérdemelte volna ő is, de ahogy a végén vergődött Petrov mögött, az maga volt a Forma-1…
Webber. Webber?
Mark Webber egy kérdőjel. Baromi gyors, ezt mindig is bizonyította, de idén akár nyerhetett is volna. Vagy nem? A Red Bullnál úgy nem volt csapatsorrend, hogy volt (Vettel javára). És Webber bele-belehibázgatott. Lehet, hogy ő sem több egy Massánál vagy egy Barrichellónál?
Hamilton, Button: szépen színezték
Szépen színezte az évet a McLaren brit kettőse, kellettek, hogy ilyen izgalmasnak és sok-soktényezősnek tűnjön a verseny. Mindkettő bizonyította kivételes képességeit, mindkettő vezette a bajnokságot, egyik sem kapott nyerő autót. Lewis Hamilton szétakciózta az agyát, Jenson Button (Prost) professzori magasságokban is járt okos, kímélő üzemmódjával. De több kellett volna, Hamiltontól pedig kevesebb hiba.
És a többiek?
Felipe Massa iszonyat belefásulhatott az örökös második pilóta kegyetlen szerepkörébe. A Német Nagydíjon végleg kicsinálta a Ferrari. Majdnem kikapott Rosbergtől és Kubicától. Nico Rosberg az elején kemény volt, összességében meg derekasan osztotta Schumachert. Robert Kubicának adjanak végre egy győztes kocsit, és győzni fog. Vagy nem. De legalább megtudnánk, tényleg ennyire jó-e.
Michael Schumacher – Rosberghez képest – feleannyi pontot szerzett, legjobbja – háromszor – a negyedik hely volt. Többször úgy festett, minden mindegy, azt mondták neki, legyen ott, s ott volt. Jövőre kiderül, van-e még keresnivalója az F1-ben. 2010 arról is szólt, hogy nincs. Csak marketingilag.
Rubens Barrichello például folyvást bizonyítja, hogy neki igenis van. Adrian Sutil? Tőle és a Force Indiától is többet vártunk. Volt pár szép versenye, ennyi. Kobajasi Kamui? A szezon első részében lebontott mindent és mindenkit, “félidő” után viszont zseniális dolgokat mutatott.
Vitalij Petrov lett a legeredményesebb újonc, mondjuk ez a Renault-val nem kunszt, és az orosz még inkább többet hibázott, mint nem. Nico Hülkenbergre a hihetetlen pole-járól fogunk emlékezni. Vitantonio Liuzzi csapattársánál, Sutilnál is kevesebbet mutatott. De igaz ez Sebastien Buemire is, akinél kollégája, Jaime Alguersuari akkor is ígéretesebb évadot produkált, ha végül is Buemi nyerte külön pontversenyüket 8-5 arányban.
Pedro de la Rosát nem véletlen rúgta ki a Sauber. Sótlan. Hat pontra a helyére visszaédesgetett Nick Heidfeldnek is futotta (jóval kevesebb futam alatt), Kobajasi pedig ugye villogott, nem is egyszer.
Az újonc istállók által foglalkoztatott pilóták körözgettek, néha feltartották a gyorsabbakat, máskor lezúzták egymást. Heikki Kovalainen, Jarno Trulli és Timo Glock sokkal jobbat érdemelne. Karun Chandhok, Yamamoto Szakon, Lucas di Grassi és kiváltképp Bruno Senna nem feltétlen nyújtott maradandót. Biztosan jó pilóták, amúgy, ahogy a legkevesebbet, három futamnyi lehetőséget kapó Christian Klien is.
A Red Bull volt a leggyorsabb, a McLaren a legstabilabb
Ami a csapatokat, a gyártókat illeti: az állandóan gyanúsított Red Bull építette a leggyorsabb autót, csak egyszer nem szerzett pontot, kilenc alkalommal győzött, négy ízben kettős sikert aratva (1., 498 pont).
A McLaren – egyedüliként – mind a 19 futamon pontban végzett, úttörő F-csatornáját hiába is próbálták másolni, öt futamon végzett az élen, kétszer duplázva (2., 454 pont). A Ferrarinál Alonso nagyjából egyedül maradt, az ötször győztes, pont nélkül egyszer finiselő maranellóiaknak így maradt a bronz (3., 396 pont).
A Mercedesnél (4., 214 pont) tuti nem bontottak pezsgőt a Renault (5., 163) legyőzése okán, a Williamsnek (6., 69 pont) meg a múltja kapcsán nem valami egetrengető, hogy a Force India (7., 68 pont) és a Sauber (8., 44 pont) előtt zárt. A Toro Rosso (9., 13 pont) volt a leggyengébb, már a valódi F1-istállók közül, hiszen a bármi komolyra is esélytelen Lotus, Virgin, HRT trió indulása is maga volt a csoda (nem mintha ilyen csodákra szükség volna).
Melyik a jobb?
Mármint a jobb pilóta csapaton belül. Hát, az alábbi edzéssorend nem ad elég infót, de támpont:
Red Bull: Vettel – Webber 12:7 McLaren: Hamilton – Button 14:5 Ferrari: Alonso – Massa 15:4 Mercedes: Schumacher – Rosberg 5:14 Renault: Kubica – Petrov 17:2 Williams: Barrichello – Hülkenberg 13:6 Force India: Sutil – Liuzzi 16:3 Toro Rosso: Buemi – Alguersuari 11:8 Sauber: De la Rosa – Kobajasi 7:7, Kobajasi-Heidfeld 4:1 Lotus: Kovalainen – Trulli 8:11 Virgin: Glock – Di Grassi 16:3 HRT: Senna – Chandhok 6:3; Senna-Yamamoto 5:1; Chandhok-Yamamoto 1:0, Senna-Klien 1:2
És most akkor ez miért is nem volt szuper egy szezon?
Tényleg, miért is nem? Hiszen változatos volt, látványos, izgalmas meg minden, hicskoki hajrával, balesetekkel, drámával, könnyel, cirkusszal, a szokásos botrányokkal… A baj az, hogy megkérdezett szakemberek az év elején azt mondták, Vettel lesz a világbajnok. Vettel maga a szezon során többször is magabiztosan nyilatkozta, hogy ő lesz a világbajnok. A Red Bull egyértelművé tette: Vettelt támogatja még akkor is, ha nem is olyan szánalmasan alpárian, mint a Ferrari (Alonso javára, Massa kárára).
Alonso egyszer nem mondta, hogy ő győz. Webber, Hamilton, Button sem. Azt mondták, persze, hogy mondták, hogy szeretnének nyerni és mindent megtesznek, de az nem ugyanaz. Olyan ez az egész, mint a tévés “tehetségkutatók” meg a celebvetélkedések, például. De attól még lehet szeretni és szeressük is. Az F1-et.
Forradalmi kijelzőmegoldások, intelligens interfész, valamint izgalmas csatlakoztatási és tartalmi megoldások várják a járművezetőket és az utasokat...
A Prodrive Technologies a Jungheinrich autonóm mobil robotjait alkalmazza az automatizált szűkfolyosós magasraktári targoncákkal interaktívan együttműködő,...