Connect with us

technokrata

Mazda MX-5: újabb rekord

Garázs

Mazda MX-5: újabb rekord

Túl a 900 ezer legyártott MX-5 roadsteren a Mazda hirosimai gyára, 21 év elteltével.

A Mazda Motor Corporation a minap elkészült a 900 000. Mazda MX-5 roadsterrel. Ezt a mérföldkövet az első generáció sorozatgyártásának 1989. áprilisi indulása után 21 évvel és 10 hónappal érte el a márka.

A Mazda MX-5-öt eredetileg 2000 májusában regisztrálta a Guinness Rekordok Könyve, mint a világ “legkeresettebb kétüléses sportautóját”, amikor a modell gyártása elérte az 531 890 darabot. A Guinness megerősítette a rekordot a 700, illetve 800 ezredik darab legyártásakor – és a Guinness felügyelő-bizottság a Mazda kérésére most ismét korrigálja a világcsúcsot.

A 60-as, 70-es években számos könnyű és élvezetesen vezethető sportautó létezett, amelyek precíz irányíthatóságot és a nyitott tetős autózás szabadságát kínálták. A 80-as években a Mazda úgy döntött, hogy egy új, a modern kor elvárásai szerint megépített roadsterrel támasztja fel ezt a szellemiséget. A gyár 1989 februárjában mutatta be a modellt, s ezzel visszahozta a szenvedélyt a vezetésbe az egyre szigorodó biztonsági és minőségi normák ellenére. Az MX-5 a Mazda legrégebbi típusneve a Mazda globális modellkínálatában.

“Az eredeti MX-5 piaci bevezetése óta kétszer teljesen újraterveztük a modellt, valamint többször frissítettük a típust. A modell tartós piaci sikerét elsősorban rajongói bázisának köszönheti. Ami a jövőt illeti, arra törekszem, hogy életben tartsam az MX-5 legendát, miközben egy olyan autóvá formálom, amelyet mind többen szeretnek majd” – mondta Nobuhiro Yamamoto, az aktuális MX-5 programmenedzsere.

“Az MX-5 születése óta több mint 20 év telt el. Ez idő alatt a minket körülvevő világ, és benne mi is nagyot változtunk. Mára minden autógyártó számára egyre fontosabbak a környezetvédelmi kérdések, bolygónk természetes erőforrásainak kimerülése. Környezetvédelmi erőfeszítéseinek keretében a Mazda tavaly bemutatta az új SKYACTIV technikát. Jelenleg olyan termékeken dolgozunk, amelyek ezt a technikát hordozzák. A SKYACTIV számos alkotóeleme, pl. az átfogó súlycsökkentés, azon a több éves fejlesztési munkán alapul, amely során az MX-5-öt tökéletesítettük. Sőt, az MX-5 a SKYACTIV technika alapelvének – azaz, hogy élvezetesen vezethető autókat építsünk – tökéletes megtestesülése.”

“A következő mérföldkő természetesen az egymillió darab – e cél felé haladva továbbfejlesztjük az MX-5-öt. Most, hogy a Mazda 90 éves elmúlt, már a 100. évfordulóra koncentrálunk. Addig is az előttünk álló években mi magunk – csakúgy, mint a modell hűséges rajongói – a márka jelképeként tekintünk az MX-5-re” – mondta Seita Kanai, a Mazda K+F vezérigazgatója.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés