Connect with us

technokrata

Nem csitul a panaszáradat a Pirellire

Garázs

Nem csitul a panaszáradat a Pirellire

Hamilton vászonig koptatta a “fájdalmasan lassú” gumikat.

Fernando Alonso, Sebastian Vettel és Adrien Sutil után Lewis Hamilton is odamondott a Forma-1 új beszállítójának. A McLaren-sofőr szerint “fájdalmasan lassúak a Pirelli-abroncsok, melyekkel egyszerűen nem izgalmas vezetni.”

“Első nekifutásra kilenc kör alatt ledaráltam a gumikat, egészen a vászonig – és nem hiszem, hogy túl keményen hajtottam. A következő etapban szinte úgy mentem, mintha levezető körön volnék, így 15 vagy 16 fordulóig jutottam egy lágy szetten” – magyarázta Hamilton, annyit azért jóváírva a Pirellinek, hogy “talán kiegyenlítettebb lesz a mezőny.”

Tavaly a Bridgestone-ok akár egy komplett futamot is kibírtak, a Kanadai Nagydíjon viszont nem szuperáltak jól, ami parádés versenyt eredményezett. A Pirelli ebből kiindulva tudatosan hamar elfogyó abroncsokat készített.

Alonso szerint a gyors kopás az élcsapatokat fogja sújtani. “Olyan, mintha a futballban úgy döntenének: minden csapat rúghat egy 11-est félidőnként. A Barcelona és a Real Madrid nem ugrálna örömében” – mondta a spanyol a várható sok boxkiállásról.

A vb-címvédő Vettel is kritizálta az új gumikat: “16 vagy 17 kör után szétesnek. Tök mindegy, mit csinál a pilóta, végük.”

Sutil pedig csúcsforgalomtól tart: “Olyan a Pirelli, mintha intermediate-tel mennénk. Próbáltam másképp vezetni, mondjuk húsz százalékkal lassabban, de ez plusz egy körre volt elég. Valószínűleg mind egyszerre megyünk majd a boxba, és jó sűrűn.”

Hamilton mclarenes főnöke, Martin Whitmarsh, aki egyben a Forma-1-es csapatok szövetségének feje is, megvédte az új beszállítót: “Könnyű beülni a kocsiba és panaszkodni. Mi több kerékcserét és időnként küszködő autókat akarunk, ami része a show-nak.”

A Pirelli közleményében vágott vissza a pilóták kritikáira: “Az erőteljes kopást a csapatok és a szervezők kérték, a show érdekében. Ez egy lehetőség a sportágnak, nem pedig probléma.”

“Továbbra is szorosan együttműködünk a csapatokkal és komolyan vesszük a visszajelzéseiket” – tette hozzá az olasz gyár, amely szerint a téli tesztek hideg időjárása miatt még nem derült fény a gumik valós teljesítményére.

Az F1-be húsz év után visszatérő vállalat azt tervezi, a pénteki szabadedzéseken fejleszti majd a gumikat, mivel a szezon kezdetével teszttilalom lép életbe. Az ötletet már meg is osztották a csapatokkal és a döntéshozókkal.

A Pirelli a műeső mellett

A gyár ráharapott Bernie Ecclestone ötletére, mely szerint locsolókkal mesterségesen vizezni kellene a pályát a látványosabb futamok érdekében.

“A technika adott, úgyhogy nem olyan együgyű ötlet, mint amilyennek hangzik. Látványos lenne, és látható is, mivel nem lenne felős az ég. Nagyszerű esőversenyeket láttunk már, szóval miért ne?” – fejtegette Paul Hembery, a cég motorsport igazgatója.

Tény: a Pirelli eső- és intermediate-gumijaira egyáltalán nem panaszkodtak a pilóták, sőt.

“Az ideális ív már délre felszáradt, de az “interek” végig jól dolgoztak, nagyon gyors és állandó időket autóztunk. Egyáltalán nem koptak a gumik” – mondta Jaime Alguersuari egy éjszakai eső utáni délelőtti edzésről.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés