Connect with us

technokrata

Illatos út – Renault Latitude menetpróba

Garázs

Illatos út – Renault Latitude menetpróba

Nagy, de nem nagyzol a Latitude. Íme a Renault új limuzinja – vezetve.

Jó két hónapja körbeszimatoltuk, most ki is próbálhattuk a Renault legújabb modelljét, a Latitude névre hallgató, középkategóriás limuzint. Hogy amúgy szimplán közép- vagy felsőközép-kategóriásnak skatulyázzuk, kvázi mindegy, tény, hogy hatalmas, közel 4,9 m hosszú. És, mint a Koleos szabadidő-autó, félig Samsung-termék, a Nissannal együttműködve fejlesztett, és Dél-Koreában gyártják.

A sajtótájékoztatón megtudtuk, hogy főbb riválisai a Ford Mondeo, a Skoda Superb vagy a Peugeot 508, rekord a 25 centis hátsó lábtere, csomagtartója (mankókerékkel) 477 literes, 6,5 millió forintos alapára pedig (140 lóerős, kétliteres, bioetanollal is tankolható benzinmotorral és hatos manuális váltóval) felszereltségét is tekintve kedvezőnek mondható.

Széria (Expression) az ESP, a 6 légzsák, a könnyűfém kerék, a ködlámpa, a fény- és esőérzékelő automatika, a fedélzeti számítógép, a tolatóradar, a tempomat, a bőr (hatású) multikormány, a kétzónás klíma, a 140 wattos Arkamys hifi, a Bluetooth-kihangosító például, szóval messze nem fapados egy verzió.

Nálunk (is) minden bizonnyal a kétliteres dízel lesz a legnépszerűbb 150 lóerővel, 320 Nm-rel és manuális váltóval 7,8 millió forintos áron, már Privilege szinten, ami egyebek mellett Bi-xenon (kanyar)lámpát, elektromos kéziféket, automata Renault kártyát, USB-csatlakozót, Carminat Tom Tom navit, 17 colos alufelnit is ad.

Míg a 2.0 dCi motor 175 lóerővel, 360 Nm-rel és hatfokozatú automatával is elérhető (Privilege-ként 8,4, Initiale-ként 9,3 millió forinttól), a 3.0 V6 dCi csúcsmodell (240 LE, 450 Nm, 100-ra 7,6 mp alatt gyorsul, végsebessége 235 km/h, gyári átlagfogyasztása 7,2 l/100 km) kizárólag a legmagasabb felszereltséggel és automataváltósként kapható.

A röpke menetpróbán egy ilyen 12 milliós guruló relaxációs csomagot vezettem (picit autópályán, picit lakott területen). Igen, kellően erős, szép az orgánuma, komfortra hangolt a futóműve (elöl mint a Lagunáé, hátul független többlengőkaros), csöppet steril a kormányzása – a V6-os dízelt 18-as könnyűfém kerekéről és dupla kipufogóvégéről ismerni fel.

Az Initiale egyébként elöl is parkradaros, hátul tolatókamerás, fabetétes bőrkormányos, fűthető, bőr (hatású) masszázsüléses, levegő-ionizátoros, légkondija háromzónás, hifije 10 hangszórós Bose, navija DVD-alapú. A masszázs szuper dolog, élveztem, köszönöm, a Samsung-féle ionizátor meg úgy frissítette és tisztította (negatív ionjaival) az utastér levegőjét, hogy vezetés közben zöld erdőt, lágy szellőt, virágos mezőt vizionáltam egy traktor mögött araszolva.

Nyilván kitűnő érzékkel választottam illatpatronokat is, mindenesetre felüdülés, a mindennapos stresszt oldó egy ilyen rendszer. Hogy a Latitude formaterve messze nem olyan egyedi, mint volt mondjuk a Vel Satisé? Na bumm. Mire panaszkodjunk még? A feláras panorámatetőt csak közepes termetűek rendeljék, ó, és a komfortindex hiányával is együtt kell élni.

A Latitude masszíroz és légfrissít, olyan – tényeg hasznos – extrái nincsenek, mint adaptív tempomat vagy holttérfigyelés. Klasszikus szedán visszafogott dizájnnal, érzetre rendes anyagokból rendesen összerakva.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés