Connect with us

technokrata

Vettel: A férfitől a fiút az előzés választja el

Garázs

Vettel: A férfitől a fiút az előzés választja el

Senna és Prost harcát már jobban megértené, Manhattanben versenyezne a Red Bull bajnoka.

23 évesen Forma-1-es világbajnoknak lenni, és utazgatni a Földön szerteszét megvalósult álomnak tűnik. Azért Sebastian Vettelnek is vannak ábrándjai, derült ki a Formula1.com összeállításából.

Ha új városi pályát építhetnél, hol lenne, és miért?
Egyértelműen New Yorkban. Az lenne a legsúlyosabb hely egy verseny szempontjából: paddock a Central Parkban, le az ötödik sugárúton a Washington Square-ig… Manhattan nem olyan nagy, minden látnivalót megnézhetnénk.

Ha egy korábbi világbajnokot választhatnál csapattársnak, ki lenne ő?
Jochen Rindt, nem kérdés! Nagyon inspiráló, amit ő tudott, egy laza srác volt. Ha a csapattársam lenne, megfejthetném a kivételes személyiségének titkait. (Rindt az F1 történetének egyetlen poszthumusz világbajnoka – a szerk.)

Rengeteg emlékezetes fejlesztés volt az F1-ben a múltban, ha egyet visszahozhatnál, melyik lenne az?
V12-es motorokat tennék az autóba. Rettenetes erő, klassz hang – egy brutális gép, amiben minden egyes alkalommal le kell győznöd magad.

Milyen újítást szeretnél a jövőben?
Igazából semmi újat, csak hogy lehessen előzni. A pilótáknak és a nézőknek is klassz volna. Mindenki tudja, hogy szinte lehetetlen előzni a Forma-1-ben, úgyhogy akinek sikerült, már elért valamit. Az előzés választja el a fiút a férfitől. Másfelől az előzés sosem lehetne mesterséges, amit a mostani mozgatható szárnyakkal kapcsolatban érzek kicsit.

Tegyük fel, a hátralévő életedben csak egy pályán versenyezhez. Hol mennél, ha a mindenkori helyszínek közt válogathatnál?
Suzukában, Spában vagy a régi Nürburgringen. A bukótereket itt-ott át kellene beszélni, de ezeken a pályákon nem lehet unatkozni.

A múltbéli csapatok (Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell) melyikében versenyeznél?
A régi, Colin Chapman-féle Lotusszal. A pilótáknak nem lehetett könnyű, de emblematikus istálló volt. És persze kemény dió lenne Chapman, mint csapatfőnök.

Hogyan állítanál össze egy új F1-es pályát a jelenlegiekből?
A suzukai első szektor, a spai második, és néhány rész Szingapúr és Monaco utcáiból.

Melyik korábbi évtizedben versenyeznél és miért?
A 70-es években, de a mai biztonsági szinten. Rendkívüli lehetett a hangulat, óriási élmény lenne. Már az is hős valamennyire, aki egyáltalán ott lehetett. A versenyzés letisztult volt, a pilóták közti bajtársiasság pedig ma egy kicsit hiányzik.

Melyik mai szabályon változtatnál?
V12-es motort tennék a kocsiba – ellenzem a négyhengeres lobbit – és kivenném a KERS-t. Zöldebb lenne, mint most!

Melyik két klasszikus pilótát választanád, ha megnézhetnél egy korábbi párbajt?
Sennát és Prostot. Láttam őket, de ma már sokkal többet megértenék a harcukból. Az ő idejükben nagyon fiatal voltam, és nem lehettem közel az eseményekhez. Nagyon különbözött a személyiségük.

Csapatfőnökként kit választanál elsőként pilótának a mai mezőnyből, magadat és a csapattársadat kivéve?
Senkit. Ismét Sennát és Prostot venném célba. Valószínűleg el kellene végeznem valamiféle kurzust, ahol megtanulhatom kezeli őket.

Melyik pályával toldanád meg a jelenlegi versenynaptárt?
A dél-afrikai Kyalamival vagy Buenos Airesszel, esetleg a régi Nürburgringgel.

Ki az a négy ember, akit meghívnál vacsorára a motorsport világából a múltat is figyelembe véve?
Bernie Ecclestone, Jochen Rindt, Juan Manuel Fangio és Senna.

Melyik legendás F1-es autót próbálnád ki?
Az 1990-es McLarent.

Medence, bowlingpálya, szusibár – ilyesmik nincsenek egy F1-es csapat motorhomejában. Milyen hasonlót építenél?
Egy jó konditermet és egy szaunát. Finn edzőm van, ettől nagyon boldog lenne. És nem kellene keresgélni a finn pilótákat sem, elég lenne a szaunához menni.

Egy vb-cím megnyerése után miből állna az ünnepi vacsora?
Bécsi szeletet ennék, hasábburgonyával.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés