Connect with us

technokrata

Vettel megint nyert, Alonso dobogót dobott el

Garázs

Vettel megint nyert, Alonso dobogót dobott el

A maláj F1-es futam hozta a Pirelli-káoszt, ami Vettelre nem hatott.

Sebastian Vettel az idei második Forma-1-es futamot is megnyerte. A kemény gumik gyors kopása kibabrált Hamiltonnal, a finomkezű Button bejött másodiknak, a vehemens Alonso eldobott egy harmadik helyet, a Lotus Renault ezúttal Heidfeld révén állhatott a dobogóra.

Mindkét Lotus Renault kiválóan rajtolt, Heidfeld hatodikból lett második, Petrov egy helyet javítva lett ötödik. Webber autójában nem ment a KERS, viszont visszazuhant tizediknek, majd az első kör végén megelőzte Kobajasi Kamuit. Rubens Barrichello defektet kapott az első körben. Vettel, Heidfeld, Button, Petrov, Massa, Alonso sorrend alakult ki.

“Az első kanyarban hirtelen valami fekete tűnt fel előttem, aztán rájöttem, hogy egy Lotus az. Fontos volt, hogy el tudtam húzni Heidfeldtől” – nyilatkozta később Vettel.

A hatodik körben Massa, majd Alonso is elment Petrov mellett, akit Schumacher is támadott, hiába. Webber közben oda-vissza előzgette egymást Kobajasival. Az élcsapatok közül mindenki lágy gumikat választott, először Webber ment ki cserére, szintén lágyat kapott.

Hamilton a 12., Vettel, Heidfeld, Button és Massa a 13. körben váltott kereket, egyedül Alonso maradt kint az élbolyból. Közben lógott az eső lába, a pálya bizonyos részein szemerkélt is, de mindenki maradt lágy gumikon. A Sauberek továbbra sem cseréltek, remekül elvoltak régi kerekeken – a 18. körig -, mi több, Perez szépen körbeautózta kívülről Buemit egy szűk balosban.

Az első boxkiállások után Alonso kielőzte Buttont a célegyenes végén, a sorrend Vettel, Hamilton, Alonso, Button, Heidfeld, Webber, Massa volt.

Előbb Hamilton, aztán Alonso futott leggyorsabb kört, a táv harmadánál Vettel hat másodperccel vezetett Hamilton, tízzel Alonso előtt. A különbségek csökkentek, mintegy négy tizeddel körönként.

A Red Bullok kódolt rádióüzeneteket küldözgettek (A terv, meg B), ehhez képest Massa lazán kielőzte Webbert, aki aztán be is jött második cserére a 22. körben. A futamot reménytkeltően kezdő Schumacher a túl késői kerékcsere miatt csak tizedik volt.

Hamilton a második boxkiállásnál kemény gumit kapott, Vettel maradt lágyon. A német – akinél röpke 2,7 másodpercet tartott a csere – kicsit beszorult Massa mögé, de a célegyenesben elhúzott mellette.

Akcióban a Sauberek: Perez kocsija megállt, Kobajasi viszont faképnél hagyta Schumachert, s lett így nyolcadik. Alonso Ferrariján elromlott a DRS – még csak a 27. körnél jártunk az 56-ból.

Vettel autóján tönkrement a KERS, Hamilton kemény gumin is gyorsabb volt nála, három mp választotta el őket, és még a táv fele visszavolt. Aztán persze megállt a Red Bull hanyatlása, a címvédő szépen tartotta a távolságot a többiek előtt. Sorrend a 31. körnél: Vettel, Hamilton, Button, Alonso, Webber, Heidfeld, Massa, Petrov, Kobajasi, Di Resta.

Hamilton váratlanul kereket cserélt a 36. körben, hatodiknak tért vissza, és Webber támadási pozícióban volt. Egy körre rá Button is kiállt, csapattársa elé tért vissza.

A finom vezetési stílusából profitáló brit később így értékelt: “Igazán kaotikus verseny volt, próbáltuk megérteni, hogyan működnek a gumik. Néha, mikor vigyázni kell rá, rosszabb lesz a helyzet, mert óvatosabban mész a kanyarba, nincs akkora leszorítóerő, így jobban kopik. A boxból meg mondták ugyan, hogy óvatosan menjek, de versenyzőként azért ez nem egyszerű.”

Alonso maradt a Button, Hamilton, Webber tengely mögött, de úgy tűnt az utóbbi kettő ellen van esély. Webber negyedszer is boxba ment, Alonso már Hamilton mögött volt, keményen támadott, túlságosan is: egy kigyorsításnál már ideje sem volt kihúzódni egykori csapattársa mögül, letört az első szárnya bal oldalának egy része. Hamilton jobb hátsójának nem lett baja, Alonso viszont csak hetediknek tért vissza.

Webber leelőzte Massát, az ausztrál több kiállása jobb tapadást eredényezett a hajrában, Heidfeld pedig Hamiltont hagyta faképnél. A mclarenes aztán ki is csúszott, kényszerből újabb kerékcserére ment, csóválta is a fejét a pilótafülkében. Petrov is leesett az ívről, visszatérve akkorát huppant, hogy a kormány a kezében maradt, az irányíthatatlan Lotus Renault pedig a túloldalon egy féktávjelző táblába ütközött.

Az utolsó körre is maradt izgalom: Webber Heidfeldet is beérte. A Red Bullon frissebb gumik voltak, de a KERS nem működött, Heidfeld így kibekkelte egy harmadik hellyel.

Vettel azonnal a leintés után summázta a történteket a szokásos csatakiáltások közepette: “Hűvösek maradtunk a hőségben srácok!”

A versenybíróság később Hamiltont és Alonsót is megbüntette: előbbi egynél többször váltott irányt védekezés közben, utóbbi nekiment előbbinek. Mindkettejük idejéhez hozzáírtak húsz másodpercet, Alonso ezzel nem bukott, Hamilton viszont helyet cserélt Kobajasival a hetedik, nyolcadik helyen.

Malajziai Nagydíj, végeredmény:

1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:37:39.832 óra
2. Jenson Button McLaren-Mercedes + 3.261 másodperc
3. Nick Heidfeld Lotus Renault + 25.075
4. Mark Webber Red Bull-Renault + 26.384
5. Felipe Massa Ferrari + 36.958
6. Fernando Alonso Ferrari + 37.248 (+ 20 mp)
7. Kobajasi Kamui Sauber-Ferrari + 1:07.239 perc
8. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes + 49.957 (+ 20 mp)
9. Michael Schumacher Mercedes + 1:24.896
10. Paul di Resta Force India-Mercedes + 1:31.563
11. Adrian Sutil Force India-Mercedes + 1:45.000
12. Nico Rosberg Mercedes + 1 kör
13. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
14. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
15. Heikki Kovalainen Team Lotus-Renault + 1 kör
16. Timo Glock Virgin-Cosworth + 2 kör
17. Vitalij Petrov Lotus Renault + 4 kör

Leggyorsabb kör: Webber, 1:40.571

Nem ért célba:
Vitantonio Liuzzi, HRT-Cosworth, 47. kör
Jerome D Ambrosio, Virgin-Cosworth, 43.
Jarno Trulli, Team Lotus-Renault, 32.
Sergio Perez, Sauber-Ferrari, 24.
Rubens Barrichello, Williams-Cosworth, 23.
Narian Karthikeyan, HRT-Cosworth, 15.
Pastor Maldonado, Williams-Cosworth, 9.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés