Connect with us

technokrata

Norbi összebarizott a BMW-vel

Garázs

Norbi összebarizott a BMW-vel

Első BMW-s időmérőjén remekül ment a WTCC magyar versenyzője.

A túraautó-világbajnokság (FIA WTCC) curitibai szezonnyitóján még nem vett részt Michelisz Norbert, a Zengő Dension Team (dízel) Seatot (1.6 turbó benzines) BMW-re cserélő magyar pilótája a belgiumi Zolderben debütált az új technikával.

Norbi a pénteki és a szombat délelőtti tréningeket ismerkedéssel töltötte, hogy aztán a délutáni kvalifikáción (száraz, meleg, napos időben) már egész jó időket autózzon a 320 TC-vel. A Q1-ben és a Q2-ben is hetedik lett, ami azt jelenti, hogy a vasárnapi első futamot a hetedik, a másodikat a negyedik helyről kezdheti majd. BMW-vel nála előrébb csak a dán Poulsen zárt.

Aki a hétvége eddigi leggyorsabbja, az a pontversenyben élen álló brit Huff (Chevrolet), a második futamon pedig a Q1-ben legsikeresebben taktikázó (és legszerencsésebb) svájci Barth (Seat) startolhat majd az első kockából. Aki megszívta, az a Brazíliában villogó holland Coronel (BMW), nos, ő 42 ezreddel lemaradt a 10. pozícióról, így mindkét versenyen a messzi 11. helyről kénytelen az élmezőny után eredni.

Röpke magyarázat: tavaly ugye az időmérőn csak az első futam rajtsorrendjéről döntöttek a legények. Most az van, hogy a Q1 határozza meg a második verseny felállását, így hát megyen a taktikázás ezerrel, de közben nem árt arra is figyelni, hogy továbbjusson az ember a tízfős Q2-be, ami az első 14 kör rajtsorrendjét lövi be.

Egyéb: a kerek 4 km-es zolderi pályán nem egyszerű előzni, mindenesetre kemény csaták várhatóak (12:20-tól és 13:35-től). A francia Muller tónjára pályázó Huff zsinórban második pole-ját érte el. Meglepően hatékonyak a Seatok, a best of Leon persze a 2009-es világbajnok olasz Tarquini. Michelisz BMW-jén túl még két új gép rója első kilométereit, hiszen a bamboo két “ős” Lacettijét turbós Cruze-okra cserélte. Mondjuk sem a kínai O Young, sem a japán Tanigucsi nem brillírozott a gyári Chevrolet-kkel elvileg megegyező technikával.

Zolder, időmérő, Q1 (élcsoport):

1. Monteiro (portugál, Seat Leon 2.0 TDI) 1:38.952 p
2. Poulsen (dán, BMW 320 TC) + 0.341 mp
3. Bennani (marokkói, BMW 320 TC) + 0.376
4. Muller (francia, Chevrolet Cruze 1.6T) + 0.413
5. Menu (svájci, Cverolet Cruze 1.6T) + 0.415
6. Huff (brit, Chevrolet Cruze 1.6T) + 0.421
7. Michelisz (magyar, BMW 320 TC + 0.465
8. Tarquini (olasz, Seat Leon 2.0 TDI) + 0.541
9. Engstler (német, BMW 320 TC) + 0.631
10. Barth (svájci, Seat Leon 2.0 TDI) + 0.686

Q2 (élcsoport):

1. Huff 1:38.458
2. Menu + 0.140
3. Tarquini + 0.265
4. Muller + 0.280
5. Monteiro + 0.449
6. Poulsen + 0.940
7. Michelisz + 0.992
8. Engstler + 1.504
9. Barth + 1.557
10. Bennani + 1.980

Az egyéni vb állása (élcsoport):

1. Huff 37 pont
2. Menu 33
3. Muller 33

A konstruktőri vb állása (élcsoport):

1. Chevrolet 83
2. BMW 53
3. Seat 40



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés