Connect with us

technokrata

Michelisz volt a legjobb BMW-s

Garázs

Michelisz volt a legjobb BMW-s

A zolderi WTCC-hétvégén Huff és Tarquini nyert, Norbi értékes pontokkal gazdagodott.

Száraz, meleg, napos időben indult a zolderi első, repülőrajtos verseny, a túraautó-világbajnokság (FIA WTCC) harmadik futama, amit 13 körösre terveztek – végül 15 lett. A start után a ponttáblán éllovas Huff picit meglépett, Tarquini lökdöste Menut, Michelisz egy helyet javítva feljött hatodiknak, Coronel a 11. kockából hetediknek. Le is rombolta Norbi BMW-jének hátsó lökhárítóját, nyilván nem ezért, ám a 3. körben viszakapta, duplán, sőt.

Történt, hogy Barth valamiért megforgott, Coronel kikerülte, viszont a kerékvető megdobta, ő is kipördült, az érkező Engstler meg derekasan eltrafálta. Plusz még hátrébb Bennani, Tanigucsi és Marchy Lee is kalandozott, roncsok mindenütt, SC a negyedik körben. Sokáig takarítgatták a pályát, csak a 9. körben folytatódhatott a verseny. Muller elkapta Tarquinit, Micheliszt Poulsen addig ölte, míg a 11. körben meg tudta előzni.

Huff nyert (a Chevrolet újfent kisajátította a dobogót), Norbi kormányszervó nélkül hetedik lett (a privátok Yokohama-kupájában pedig második) első BMW-s versenyén. Iszonyatosan elfáradt, válla-karja sajog – mondta később.

Az első futam végeredménye (élcsoport):

1. Huff (brit, Chevrolet Cruze 1.6T) 29:18.807 p
2. Menu (svájci, Chevrolet Cruze 1.6T) + 1.244 mp
3. Muller (francia, Chevrolet Cruze 1.6T) + 1.740
4. Tarquini (olasz, Seat Leon 2.0 TDI) + 3.790
5. Monteiro (portugál, Seat Leon 2.0 TDI) + 5.102
6. Poulsen (dán, BMW 320 TC) + 8.987
7. Michelisz (magyar, BMW 320 TC) + 10.878
8. Nykjaer (dán, Seat Leon 2.0 TDI) + 12.032
9. Villa (spanyol, BMW 320 TC) + 12.845
10. O Young (kínai, Chevrolet Cruze 1.6T) + 12.901

A második futamra nem tudták összedrótozni sem Coronel, sem Barth kocsiját. Utóbbié lett volna a pole a szombati Q1 alapján. Michelisz eredendően a negyedik, Barth hiányában és Engstler balszerencséjének is hála a második helyről rajtolhatott volna, de a csapat a megengedettnél hamarabb kezdte szerelni az autót, amiért csúnya büntetés dukált (rács vége). Ráadásul ugye a kormányszervó is meghibásodott, s Norbi csak a boxutcából eredt a többiek után. Fényes kilátások.

Az állórajtos második meccsen Tarquini indult az élről, mögötte a három gyári Cruze Huff, Menu, Muller sorrendben. A Seat 2009-es világbajnoka sikeresen verte vissza a csokornyakkendősök támadásait, egy ilyen pályán, mint a szűk zolderi, ezek szerint nincs szörnyű hátrányban a dízeltechnika.

Következő meglepetés: a címvédő Yvan Muller hibázgatott, vissza is csúszott, ki is állt. Időközben Poulsen barátunk is eldobta a 320 TC-t. A 8. körben Tarquini és Huff randevúzott, Huff Chevyjének futóműve bánta. Tarquini és a Leon végigbírta, sőt Menu mögött még egy Seat (Monteiro) felfért a pódiumra.

Michelisz egészen a nyolcadik helyig küzdötte fel magát, grat, ő lett a legjobb BMW-s (ez egyben a bajorok kritikája is), a Yokohamában meg harmadikként zárt. Mindkét nekifutásra abszolút és Yokohama-pontokkal is gazdagodott, jó lesz. Ami a legelejét illeti: továbbra is Huff vezet, de Menu csak egy pöttyre van, Tarquini felszáguldott képzeletbeli bronzosnak, Yvan Mullernek fájhat a feje.

Következik Monza (május 14-15.), ahol állítólag az egyik Seat már megkapja az új 1.6-os, turbós benzinmotort, kíváncsian várjuk. Három hét múlva már Norbi sem a nulláról indul, hogy aztán a júniusi hungaroringi derbin akár…

A második futam végeredménye (élcsoport):

1. Tarquini (olasz, Seat Leon 2.0 TDI) 22:07.752
2. Menu (svájci, Chevrolet Cruze 1.6T) + 0.448
3. Monteiro (portugál, Seat Leon 2.0 TDI) + 0.886
4. O Young (kínai, Chevrolet Cruze 1.6T) + 1.614
5. Nykjaer (dán, Seat Leon 2.0 TDI) + 5.702
6. Huff (brit, Chevrolet Cruze 1.6T) + 5.901
7. Dahlgren (svéd, Volvo C30) + 12.353
8. Michelisz (magyar, BMW 320 TC) + 16.721
9. Dudukalo (orosz, Seat Leon 2.0 TDI) + 20.141
10. Villa (spanyol, BMW 320 TC) + 28.827

Az egyéni vb állása (élcsoport):

1. Huff 70 pont
2. Menu 69
3. Tarquini 51
4. Muller 48
… 11. Michelisz 10

A konstruktőri vb állása (élcsoport):

1. Chevrolet 156
2. Seat 107
3. BMW 85

A Yokohama-kupa állása egyéniben (élcsoport):

1. Poulsen 26
2. Villa 23
3. Nykjaer 23
… 6. Michelisz 15

A Yokohama-kupa állása csapatban (élcsoport):

1. Liqui Moly Team Engstler 39
2. Sunred Engineering 35
3. Proteam Racing 30
… 5. Zengő Dension Team 14



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés