Connect with us

technokrata

Vettelnek három futamnyi előnye van

Garázs

Vettelnek három futamnyi előnye van

A McLaren eltaktikázta magát a valenciai Forma-1-es futamon.

Sebastian Vettel rajt-cél győzelmet aratott az Európa Nagydíjon, Fernando Alonso versenyben verte meg Mark Webbert. Lewis Hamilton GP-jét kicsit eltaktikázta a McLaren, a nagyot rajtoló Massa egy rossz kerékcsere miatt ötödik lett. Jaime Alguersuari a 18. helyről indulva lett nyolcadik.

Vettel hatodik győzelmét érte el az idei nyolc futamon, a Ferrari harmadszor végzett dobogón, Webber negyedszer. Button csak hatodik lett, nagyot nőtt Vettel előnye az összetettben: már 77 pont, azaz három futamgyőzelmet is eldobhat. De aligha fog.

Európa Nagydíj, végeredmény:
1. Vettel, Red Bull-Renault, 1:39:36.169 óra
2. Alonso, Ferrari + 10.891 másodperc
3. Webber, Red Bull-Renault + 27.255
4. Hamilton, McLaren-Mercedes + 46.190
5. Massa, Ferrari + 51.705
6. Button, McLaren-Mercedes + 1:00.000
7. Rosberg, Mercedes + 1:38.000
8. Alguersuari, Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
9. Sutil, Force India-Mercedes + 1 kör
10. Heidfeld, Lotus Renault + 1 kör
11. Perez, Sauber-Ferrari + 1 kör
12. Barrichello, Williams-Cosworth + 1 kör
13. Buemi, Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
14. Di Resta, Force India-Mercedes + 1 kör
15. Petrov, Lotus Renault + 1 kör
16. Kobajasi, Sauber-Ferrari + 1 kör
17. Schumacher, Mercedes + 1 kör
18. Maldonado, Williams-Cosworth + 1 kör
19. Kovalainen, Team Renault + 2 kör
20. Trulli, Team Renault + 2 kör
21. Glock, Virgin-Cosworth + 2 kör
22. D Ambrosio, Virgin-Cosworth + 2 kör
23. Liuzzi, HRT-Cosworth + 3 kör
24. Karthikeyan, HRT-Cosworth + 3 kör

A vb állása, pilóták:
1. Vettel 186
2. Webber 109
3. Button 109
4. Hamilton 97
5. Alonso 87
6. Massa 42

Konstruktőrök:
1. Red Bull-Renault 295
2. McLaren-Mercedes 206
3. Ferrari 129
4. Lotus Renault 61
5. Mercedes 58
6. Sauber-Ferrari 27

ÉLŐ

Vettel hatodszor nyert idén, Alonso másodszor második, Webber negyedszer dobogós.

Alguersuari-Sutil meccs a nyolcadik helyért a végére. Alg a 18. helyről indult, Sutil a tizedikről. A kör végén mindketten megcsúsznak, nem változik semmi.

Webber Red Bulljának váltógondjai vannak. Még három kör.

Alonso kicsit meglépett Webbertől, ezúttal úgy látszik, működik a közepes keverék is a Ferrarin.

Öt kör vissza, Vettel, Alonso, Webber, Hamilton, Massa, Button, Rosberg, Alguersuari, Sutil, Heidfeld. Perez 1,2 másodpercre Heidfeldtől, és közelít hozzá. Bejöhet a Sauber egykiállásos ötlete.

Petrov kifékezte Kobajasit, aztán el magát, így maradt minden a régiben.

Massa és Button a boxban, a középmezőnyben nagy csata Buemi, Di Resta, Kobajasi és Petrov közt, főleg a két utóbbi kínozza egymást.

Vettel 10,3 másodperc előnyt tartott meg az utolsó etapra, Alonso mögött 0,9-re Webber, majd kényelmes távolságokra Massa, Button és Hamilton.

Alonso Webber előtt ismét, kicsit nehezen engedi el őket Kobajasi és Di Resta, ám végül folytatódott a különverseny.

Webber első köre jól sikerült a közepessel, nagyon szoros lesz.

A 43. kör végén Webber megkezdte az utolsó kerékcseréket. Az ausztrál a boxba menet megcsúszott, a bukótérből kapaszkodott vissza, aztán a közepes keveréken kicsit lassabban ment Alonsónál. A spanyol előtt lehetőség nyílt a második hely visszaszerzésére.

Rosberg elment Alguersuari mellett, megkaparintotta a hetedik helyet. Vettel növelte előnyét, Hamiltont meg most épp arra utasították, hogy gyorsabban menjen.

Hamilton újra begyorsult, miután visszahűltek kicsit az abroncsai.

Alonso jobban jött ki Liuzzi lekörözéséből, így csak befogta Webbert.

Alguersuarinak hat kört kell megtennie, hogy két cserével kipipálja a futamot.

Alonso másfél másodpercre Webbertől, ezúttal nincs remény előzésre.

Hamilton a 35. körben már három másodperccel lassabb az élbolynál. Massa is szépen közelít hozzá, a harmadik helye biztos oda a britnek.

Vettel, Webber, Alonso hasonló köridőkkel az élen.

Button üldözhetné Massát, de elromlott nála a KERS.

Hamiltonra rászoltak, hogy vigyázzon a hátsó a gumijaira, mire azt felelte: Nem tudok ennél lassabban menni.

Alonso előnyét visszavette Webber, bár kicsi a különbség kettőjük közt. Massa megint sokáig maradt kint, úgy tűnik, a Ferrari rendre rosszul taktikázik a kerékcserékkel (és a bal hátsót is nehezen rögzítették). Hamilton tehát visszaelőzte Massát. Ám előtte a brazil elengedte Webbert, Alonsót viszont nem. Maranellóban még mindig bőven van hová fejlődni.

Hamilton több leggyorsabb kört is ment egymás után, a csapat azért szólt neki: “Vigyázz a gumikra!” A britnek szinte biztosan ki kell jönnie még egyszer. Webber a 29. körben kapta meg a harmadik szett lágy gumit.

Vettel őrzi 3,4 másodperces előnyét Alonso előtt, Webber 1,7-re a spanyoltól.

A 25. körben Hamilton egy nem tervezett cserére ment ki, kapott megint lágyakat. Perezt Petrov, majd Kobajasi is leelőzte. Maldonado majdnem kifékezte Schumachert, egymás mellett mentek be egy jobbosba, ám a következő balosból a német jött ki jobban.

Perez mester 23 kört ment már, de még mindig a rajtnál használt gumikat koptatja, Alguersuari ki is fékezi, ezzel a 14. Talán lehet top tizes a sauberes, ha jól jön ki az egycserés taktikából.

Alonso hamar ellépett az egyik Red Bulltól, lassan elkezdte közelíteni a másikat.

Meg is előzte a hazai kedvenc Webbert, az első előzési zóna végén.

Alonso ismét közelít Webberhez.

17 kör után: Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Massa, Button, Rosberg, Alguersuari, Perez, Sutil.

Schumacher első szárnyát Petrov kaszabolta le, Webbert meg felbőszítette Karthikeyan, akit nem tudott lekörözni.

Az év manővere: Schumacher első szárnya erősen lifegett, de hajtott így is, Sutil például csak harc árán tudta leelőzni, de a féktávot elrontotta, így Schumacher visszaelőzte honfitársát.

Alonso maradt Webber mögött, Hamilton megfutotta a leggyorsabb kört. Massa viszont lassú, valószínűleg elmegy mellette a McLaren.

Alonso továbbra is közel Webberhez, de támadni nem tud. Az ausztrál bement új szettért, kérdés, Alonso ezzel mit tud kezdeni. Vettel csúszkált kicsit.

Heidfeld, Barrichello és Kobajasi már a 12. körben kereket cserélt, Hamilton és Rosberg egy körre rá kapott friss lágyat.

Kobajasi, Buemi, Alguersuari sorrendben megy a harc a 13., 14., 15. helyen, Massa elfékezi magát, magára húzza Hamiltont, de a sorrend nem változik.

Most a korábbi idényekből megszokott vonatozás zajlik a pályán.

Hetedik kör: Alonso egy 1,1 mp-re Webbertől, egy tized hiányzik tehát, hogy lelapíthatssa a hátsó szárnyat.

Vettel előnye kényelmes két másodperc, utána Webber, Alonso, Massa és Hamilton közel egymáshoz, majd öt másodpercre tőlük Button.

Button a teljes KERS-ét a második DRS-szakaszra tartogatta, ám végül nem ott előzőtt, hanem egy sima féktávon a hatodik körben.

Vettel húz el a mezőnytől, Button kergeti Rosberget.

Még nincs DRS, majd a harmadik körtől.

Massa nagyot rajtolt, majdnem másodiknak jött fel, de végül Alonso bevágott elé, így Vettel, Webber, Alonso, Massa, Hamilton, Rosberg, Button, Schumacher a sorrend.

Mindenki lágy gumikon kezdi a versenyt, hamarosan vége a felvezető körnek.

Button, az előző futam győztese csak a hatodik pozícióból indul.

Hamilton azt írta a Twitteren, bizonyos előzéseket “kétszer is meg kell gondolnia”. A Monacóban, majd Kanadában is többször koccanó brit talán ironizált, de talán csak simán óvatos a városi pálya miatt.

Valenciában két DRS-zóna lesz, bőven kap majd lehetőséget Hamilton az óvatosságát bizonyítani.

Vettel megint pole-t szerzett, mellőle csapattársa, Webber indul a másik Red Bullal. A második sorból Hamilton és Alonso vág neki a távnak.

Az Európa Nagydíj rajtsorrendje:
1. Vettel, Red Bull, 1:36.975 perc
2. Webber, Red Bull, 1:37.163
3. Hamilton, McLaren, 1:37.380
4. Alonso, Ferrari, 1:37.454
5. Massa, Ferrari, 1:37.535
6. Button, McLaren, 1:37.645
7. Rosberg, Mercedes-Benz, 1:38.231
8. Schumacher, Mercedes-Benz, 1:38.240
9. Heidfeld, Lotus Renault, 1:38.781
10. Sutil, Force India, 1:39.034
11. Petrov, Lotus Renault, 1:39.068
12. Di Resta, Force India, 1:39.422
13. Barrichello, Williams, 1:39.489
14. Kobajasi, Sauber, 1:39.525
15. Maldonado, Williams, 1:39.645
16. Perez, Sauber, 1:39.657
17. Buemi, Toro Rosso, 1:39.711
18. Alguersuari, Toro Rosso, 1:40.232
19. Kovalainen, Team Lotus, 1:41.664
20. Trulli, Team Lotus, 1:42.234
21. Glock, Virgin, 1:42.553
22. Liuzzi, HRT, 1:43.584
23. D Ambrosio, Virgin, 1:43.735
24. Karthikeyan, HRT, 1:44.363



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés