Connect with us

technokrata

Ilyen okos Volkswagen Polo még nem volt

Garázs

Ilyen okos Volkswagen Polo még nem volt

A Genfi Autószalonon kiállított Polo Blue GT-be hengerlekapcsoló technológiát építettek.

Takarékos, benzines Polót mutatott be a Volkswagen a Genfi Autószalonon. A Blue jelölést sokáig csak a Volkswagen legtakarékosabb dízel modelljei kapták, a Polo Blue GT-ben viszont az 1,4-es TSI új, 140 lóerős változata dolgozik.

Százas tempóra 7,9 másodperc alatt gyorsul az autó, hatfokozatú kézi váltóval 4,7, az opcionális hétfokozatú DSG-vel 4,5 liter az átlagfogyasztása. Ez annak köszönhető, hogy a Volkswagen beépítette a motorba az ACT hengerlekapcsoló technológiát, amely eddig csak nagyobb, 8, 10 vagy 12 hengeres motorokhoz volt elérhető a konszern luxusmárkáinál.

Alacsony vagy közepes motorterhelésnél a kettes és hármas hengert lekapcsolja az elektronika, majd a gázpedál lenyomására azonnal (13-36 milliszekundum alatt) visszakapcsolja őket. 1250-4000-es fordulatszámig, 25-100 Nm-es nyomatékig működik a rendszer, amely a gyártó szerint 70 százalékban lefedi az átlagos működtetést.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés